Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv ismét mindenkinek! Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet e párhuzamosítani 2 vezérlőelektronikát ugyan azon a motoron? Azaz egy nagyobb teljesítményű elektronika helett 2 kisebb teljesítményű működtetné a bldcmotort.
Hali! Nem! Inkább ki kell cserélni a FET-eket,és már jó is.
Szia. Régi Tornádó gázadással valami gond van. Ha visszaveszem a gázt, kb. 1-4 másodpercig még megy a motor. Gázadásnál nem mindig van a tipikus remegő húzás, de gyorsít jól. Akkuk újak, réginél is ugyanez volt. Talán a gázkar ismételt visszamozgatása ütközésig mintha használna, hogy leálljon, de nem tudom biztosan megfigyelni.
Köszönöm.
Itt van előttem egy elektronika ami a ráírt adatok szerint 500W-os és 33A-t tud leadni. A benne lévő fet-ek pedig 88A-t tudnak ha jól értelmezem a dolgokat RU6888R Ebből kiindulva nem hiszem, hogy megoldás lenne a fet-ek cseréje. Ha jól tudom van benne egy áramkorlátozó rész ami szabályozza a leadott áram maximumát. Erre találtam egy sönt áthidalásos leírást, de nem szeretném tönkre vágni az elektronikát, így gondoltam inkább utána kérdezek itt a dolgoknak. Amit jelenleg használok elektronikát az ráírtak szerint 45A-t tud, de eddig mérések szerint nagyon max 38A volt a plafon. Szintén a ráírt adatok szerint ez egy 1500W-os elektronika lenne, de találtam olyan elektronikát ami szintén 1500W-os viszont 60A-t tudna leadni, csak épp nem a leg olcsóbb. A jármű eredeti motorjához és vezérlőjéhez ami szintén 1500W volt egy 64A-es kismegszakító volt bekötve. Így arra gondolok, hogy ez a 38A kevés, és ez okozza a jármű gyengeségét. Az előző tulaj elmondása szerint sokkal jobb erőben kéne lennije a járműnek.
Hello! Szerintem működés közben rá kell kapcsollni a gázkarra a műszert,és mérni a feszt a gázkarhoz menő fekete,és vagy zöld,vagy fehér szál között (tipustól függ). Ez a fesz kb.0.7-0.8V közt kell hogy legyen mikor nem megy a motor. Tehát ha ütközésig vissza engeded a gázkart. Ha ilyenkor lassan forog a kerék,és ez a két vezeték között ettől nagyobb feszt mérsz,akkor rossz a gázkar,vagy nincs meg a fekete vezetéken teljesen a test. Azon 0 Volt kell hogy legyen.Ha a fekete vezetéken megvan a test,és hozzá viszonyítva a zöld vezetéken is jó a fesz (0.7-0.8 V),és a kerék mégis forog lassan,akkor az elektronikában keresendő a hiba oka. Ha a gázkar le-fel mozgatására változik a motor fordulata,akkor ki van kopva,és uj gázkar kell.Üdv!
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2016
Hali! Egyszerre egy motort két szabályzóval működtetni ? Én nem tenném! Még akkor is kinyíródnak könnyen a FET -ek, vagy HALL-ok,ha nem teljesen egyforma van belerakva..Hiába akkora ampert bír.
De különben ez egyáltalán milyen motor? Hall-os? Szénkefés? Vagy?...
Köszi a részletes választ, így már biztosan megtalálom a hibát.
A hozzászólásom végén ott van, hogy bldc motor és hall-os a lényeg pedig, hogy a vezérlőben az áram korlátot kellene megemelni úgy hogy 60A környékén legyen. Mint azt már írtam jelenleg papír szerint 45A, de 38A-nél nem tudtam többet kicsikarni belőle.
Soros söntellenállás csökkentésével nem megoldható?
Megműveltem ezeket a sönt ellenállásokat, egy youtube-os videóban látottak alapján, így jelentem megjött az ereje a verklinek. A felvett áram mennyisége felkúszott 50A környékére, és jóval nagyobb lett az erő, mint eddig volt. Még azt a 10A-t kell összevarázsolni, és már jó is lesz minden
Csak aztán nehogy átess a "ló" túloldalára a nagy lelkesedésben,
és kijöjjön a működtető füst a vezérlődből... Azért néha ellenőrizd a motor és a vezérlő hőmérsékletet is, a megnövekedett terhelés miatt... A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2016
A motornak elméletileg bírnia kell, mert gondolatmenetem szerint ekkora a normál működtető árama. az elektronikában 97A-es fet-ek vannak, így azok sincsenek túlterhelve. Már csak az érdekelne, hogy milyen módon van itt számolva a teljesítmény? Mert a hagyományos képlettel valahogy nem az jön ki a 48V 60A-ra hogy 1500W, és mégis úgy nézem, hogy ez a megfelelő... Ma használtam egy keveset a masinát, és nem éreztem sem az elektronikán, sem pedig a motoron, hogy meleg lenne...sőt eddig a kisebb árammal többet erölködött, és melegebb volt mint most. Az elektronika szépen szabályozza egyébként az áramot még mindig, tehát fordulattól függően enged kisebb vagy nagyobb áramot a motorra.
sziasztok!
Nagyon gyerekcipőben járok,kérem nézzétek el nekem eme kérdéseket! Adott egy 48voltos rendszerű e-bicaj,szeretném lecserélni a motort 36 voltosra kérdés: Elmegy hiba nélkül a 4db(48v)akksival vagy át kell kössem mindenképp 36 voltosra?És ha igen a 48v-s vezérlést is kell cserélnem?Azt lehet hogy 3 akksit sorba kötöm a 4.et meg párhuzamra? Vagy simán dobjam bele a 36voltost és simán mehet? Nagyon köszönöm a lehetőséget
Hello! Szerintem előbb inkább nézz utána a dolgoknak. Bele lehet tenni,de át kell nézni mit hova kötsz.A motor együtt megy a vezérlővel. A 36 Voltos vezérlő el bírja a 48Voltot?. Ha csak a motort cseréled 36Voltosra ,a vezérlő marad a 48V-os,akkor ha megindítja a motort,lehet hogy vinni fogja ha nem melegszik.Különben azt hogy érted,hogy 3
akksit sorba kötsz,a 4-iket meg párhuzamba? Azt hogyan lehet?
Köszönöm a választ!
Akkor elvileg a 48volttól nem éghet le a 36 voltos motor?
Elméletileg bírnia kell, de le kell tesztelni. Első pár alkalommal fokozottan figyelj a motor hőmérsékletére, hogy nem e melegszik nagyon. Nem szabad olyat csinálni amit mondtál az akkukkal
tehát, hogy a 3db akku sorba van kötve egyet meg párhuzamosan rákötsz egy másikra. A másik kettő ugyan úgy merülne, illetve azok jobban merülnének mint ami párhuzamosítva van a másikkal, mivel kisebb a kapacitásuk úgy, ezáltal túl merítheted őket. Ez pedig károsíthatja a többi akkumulátort. Miért akarod egyébként lecserélni kisebb feszültségűre a motort?
Helo . Nem volna egyszerübb csak 3 aksit kötnél be. Az a 1 maradna tartalékba.És megvan oldva.
Hm.
Hello! Ahogy Master006 kolléga is írta,Ha nem melegszik tul a motor,akkor elbirja a 48Voltot. . Üdv!
Mit értessz az alatt, hogy "nagyon lassú"?
Szerintem ezeknek a kerékpároknak átlagosan 25km/h a végsebességük (nem véletlen)... Lehet, hogy amit te lassúnak gondolsz, az pont annyi, amennyinek lennie kell. Kellene találnod egy ugyanolyan típust mint a tied, és utánnanézni a hivatalos adatainak. Egyébként meg az akku feszültség csökkentésről annyit, hogy ha a vezérlő biztosított mélykisütés ellen, akkor lehet, hogy a 36V kevés lesz neki és el sem fog indulni, de ha mégis, akkor korán (pl a kisütési szint 80%-ánál) úgy fogja érzékelni, hogy az akkud lemerült és tölteni kell, tehát a hatótávolság drasztikusan lecsökken... A 36V -os motor értelemszerűen 36V -os üzemre van méretezve. Hogy bírja e a megnövekedett feszültséget, és áramerősséget (mert bizony az is nőni fog és ez által a vezérlő is bírni fogja e, feltétlenül meg kell róla győződni még tesztelés előtt), az csak teszt alapján tudod kideríteni. Mindenesetre ha működik, mindenképpen fokozott hőmérséklet ellenőrzést javaslok a tesztüzem alatt. Ez lehetőleg nyári melegben, 30 vagy afölötti környezeti hőmérséklet mellett, és maximális terhelés mellett történjen. Ha így birja, és nem túlságosan meleg a motor, akkor bírni fogja (valameddig). Ugyanis azt még nem árt tudni, hogy a feszültség megemelése, valószínüleg a motor élettartamát csökkenteni fogja... A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2016
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Tegnap közben átpakoltam a 36v-os cuccokat a 48v-ba.Át kötöttem az akksikat,átraktam a motort.Mint kiderült a 48as vezérlővel nem ment a 36os,így azt is cseréltem.A hozzászólásokat csak most olvastam így nem mertem a 48 voltra kötni a 36v motort.De így most jó ,süvít és úgy tűnik bírja is a távot.Arra a kérdésre meg hogy miért cserélem a válasz: volt egy lepukkant külsejű 36v e-cykle(ramatyul fest)ráadásul burkolat hiányos is,meg a csumája szétesik és volt egy szép 48v ,egész jól "egyben",csak éppen a motorja rossz.Azért gondolom hogy a motorja rossz ,mert hiába kapott új akkukat nagyon tetű maradt. Kb 15km-val ment max.Na ezért variáltam,csak szerettem volna megspórolni egy 36v töltő vásárlását azért kérdeztem hogy menne-e 48v-ról a 36voltos motor(mert csak 48v-os töltőm van itthon).Na a lényeg,hogy a összeállt a szerkezet működik szépen,a töltő meg érkezik valamikor. Még egyszer nagyon köszi mindenkinek a tanácsokat! Üdv!
Hello! A tanulság azért az, hogy a kérdések elején kellene ilyen egyszerűen megfogalmazni a helyzetet és az indokokat. Akkor nem lennének a felesleges kérdések - tiszteletkörök a válaszadásnál. Meg talán könnyebb is "együtt gondolkodni", ha nem részmondatokra kell válaszokat adni, korrigálni, csepegtetve az információkat. De ez nem csak rád, hanem minden kérdezőre vonatkozik..
A lassú sebesség nagy valószínűséggel az elektronikának köszönhető, és nem a motornak. A motor az nem hiszem, hogy el tud úgy romlani, hogy csak lassabban forog. Viszont ha nincs rá szükséged, én szívesen átveszem!
Szia!Ha érdekel eladó a vezérlővel együtt.De inkább privátban:
*****************@gmail.com A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2016
Rendben!Majd igyekszem!
Üdv!
Üdv: Van nékem ilyen vezérlőm 48v 500w.
Képek. Kéne hozzája a bekötés, mit hová. De még ha lehet akkor a drot szinek kötése is kellene. Köszönöm.
Nagyon szépen köszönom.
Esetleg keresném még ezt a vezérlöt,eddig nem igen találtam. Ilyesmi kellene. Kép. Honnan tudnám megvenni. Üdv : Edimax.
Sziasztok van egz polymobil e liter motor biciklim és nem müködik rajta az első hátsó világítás de a féklámp jó és az pedig ég égő az ègőket kicseréltem de így se müködik! Előre is köszönöm a válaszokat.
Helló! Kicsit időigényes a szállítás, de viszont ettől olcsóbban nem találtam sehol...
Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |