Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   94 / 182
(#) gyufi76 válasza ridelife hozzászólására (») Jún 20, 2016 /
 
Helló! a hidraulika szaküzletben mindenféle közcsavar kapható párszáz forint és már csavarozhatod is összefelé , de vegyél alá alu tömítőgyűrüt, vagy tekerd gázhoz való teflonszalaggal
(#) ridelife hozzászólása Jún 21, 2016 /
 
Felkeszen.
(#) ridelife hozzászólása Jún 21, 2016 /
 
Köszi.
Már meg is van.Elkezdtem a legot.
(#) vitya9 hozzászólása Jún 22, 2016 /
 
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy ki mit szól a rába kompresszor hűtésének olyan megoldásához, hogy a szívott levegőt vezetném át a hengerfejen és utána érkezne a szívószelephez! környezeti hőmérséklet max 30 °C a rába 70-80 °c hűtőfolyadékkal rendelkezik üzemi hőmérsékleten.... én úgy gondolom a hűtés ezzel biztosítva lenne, ja plusz ventilátor lapát a kompresszor ékszíjtárcsán.

Várom az ítéletet!
(#) tibibalogh520 válasza vitya9 hozzászólására (») Jún 22, 2016 /
 
Szia!
Szerintem az egyenlő lenne a nullával. A levegő hővezető képessége a legrosszabb. Össze sem hasonlítható a folyadékokéval. Ezért alkalmaznak bordákat a léghűtéses cuccokon.
(#) vitya9 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Jún 22, 2016 /
 
Szia!
Ezzel tisztába vagyok ugye a rába kompresszor kombinált ugyanis bordás kívülről a henger és plusz kapja belülről a hűtőfolyadékot, a hűtőfolyadék melegebb mint a levegő ráadásul kisebb térfogatárammal áramlik át a hengerfejen ezért gondoltam a fenti leírásra ventilátorlapáttal kiegészítve, így kívül belül átjárná a levegő!
(#) ridelife hozzászólása Jún 22, 2016 /
 
A hűtővíz elszállítja a hőt majd leadja a környezetének.
Ha így kötöd be nem lesz nagyobb hűtő hatása mintha csak simán a szívon bejutna a kőrnyerezi hőmérsékletü levegő.
(#) velyron hozzászólása Jún 24, 2016 /
 
Sziasztok! Rába kompresszorral kapcsolatban érdeklődnék gyűrűt hol lehetne szerezni hozzá vagy minek lenne jó a gyűrűje bele. Köszönöm
(#) András123 hozzászólása Júl 3, 2016 /
 
Tisztelt fórumozók ,a tanácsaitokt szeretném kérni egy csepel kéthengeres léghűtéses kompresszor építéséhez. 2 db 50 literes vas gázpalackot kötök egymás mellé 2,2 kw-s motorral kb 900-1000 körüli fordulaton. A palackokat vízzel feltöltve hetekig áztattam, kiszárítottam ,rozsdamaróztam,majd hőálló ezüst festéket beleöntve belülről festettem .Tehát biztonságos a palack hegesztés szempontjából is.A palackok elhelyezése függőleges,ezért az aljára fél cols csonkokat kapott kondenzvíz elvezetéshez, és a tetején is fél colos csokok vannak a levegő bevezetéséhez, A kompresszortól
rézcsövel és lágyforrasztással akarom összekötni a palackokig,A kérdésem az lenne hogy vízvezeték szereléshez használt 1/2 col visszacspószelep megfelelne-e a bekötéshez ami elé még lenne egy T idom ami a nyomáskapcsoló tehermentesítő csonkjához csatlakozik? Birni fogja e a lágyforrasztás a tervezett 10 bár nyomást ? Továbbá kérdezném még: Mivel nem akarok további csonkokat hegesztenia palackokra ezért a palackokat összekötő csőre akarok ráépíteni mindent ,a kompresszor bemenetét ,nyomáskapcsolót mérőórát lefujószelepet és a kimeneti dolgokat is ,nyomásszabályozót ,vízleválasztót olajzó egységet .Tehát ezen az egy poton lesz összeköte a két tartáj ami egyben bemenet is és kimenet is lenne.Szerintetek jó az elgondolás elegendő hozzá az 1/2 col vastagság?
Mi a tapaszalat, mennyi leegőszállításra és hány bár nyomásra számíthatok ezzel a konstr
(#) yulo5310 válasza András123 hozzászólására (») Júl 3, 2016 /
 
Nyugodtan kösd össze 1/2" t-elággal a két palackot,a töltés-elvétel simán mehet 1 csövön. Csinálsz egy un. karácsonyfát közcsavarok és T elággal,csak arra figyelj hogy a lefújó legyen legközelebb a palackok nyakához,a többi meg értelemszerűen adja magát!
(#) András123 hozzászólása Júl 3, 2016 /
 
A vízvezeték visszacsapószelepről és a lágyforrasztásról mi a véleményed?
(#) yulo5310 válasza András123 hozzászólására (») Júl 3, 2016 /
 
A szelep 1 próbát megér,mert jól zár. Én az összes kötéseket lágyforrasztással csinálom,vagy 30 éve,még nem volt rá panasz.
(#) András123 hozzászólása Júl 3, 2016 /
 
Tehermentesítő ág a nyomáskapcsolóhoz szerinted mennyire fontos.Egy 2kw motor már elkelleme hogy induljon anélkül is.Esetleg ha ismred a csepel kéthengerest akkor mire számíthatok teljesítmény szempontjából?
(#) yulo5310 válasza András123 hozzászólására (») Júl 3, 2016 /
 
A kapcsolón már gyárilag rajt a szelep,nem árt ha bekötöd,a 2 KW igen karcsú a csepelhez,főleg ha nincs 3 fázis!
(#) András123 hozzászólása Júl 3, 2016 /
 
Van 3 fázis de én is úgy gondolom a tehermentesítőt be kell kötnöm.Kevésnek találod a 2kw-s motort? A másik problémám hogy a kompresszoron 27 cm ékszíjtárcsa van A motor fordulata 1000
Szinte ugyanakkora tárcsát kellene tennem a motorra is.A kúpos furat miatt nehéz kisebb tárcsát szerezni hozzá
(#) yulo5310 válasza András123 hozzászólására (») Júl 3, 2016 /
 
1000/s?,az nagyon lassú,akkor főleg kösd be a tehermentesítőt,és igen,a motorra csináltass nagy ékszíjtárcsát. Ne gondolj valami drága dologra,én már évek óta 15 mm rétegelt platófurnérból esztergálom a tárcsákat,még lépcsős tárcsákat is! Ragasztom,majd 30 mm tűző u szeggel összelövöm! 5 lépcsős már 6. éve megy a vertikális marógépemen. Eszement kemény anyag! Pedig fa!
(#) András123 hozzászólása Júl 3, 2016 /
 
Mennyi lenne az ideális furdulatszám (csepel kéthengeres) Nem lazul ki a fa rétegeltlemez tárcsa a furatban ?
(#) yulo5310 válasza András123 hozzászólására (») Júl 3, 2016 /
 
1800-2000. Nem,mert eléje-mögéje acéltárcsa kell,kb 3 mm vastag(minimum),50-60 mm átmérővel,és csavarral leszorítani erősen(akár a köszörű korongot)!
(#) András123 hozzászólása Júl 3, 2016 /
 
Ez azt jelenti hogy nem lesz jó az1000 fordulatú motor mert igy 54 cm tárcsát kellenék rátenni hogy 2000 legyen a fordulat
(#) yulo5310 válasza András123 hozzászólására (») Júl 3, 2016 /
 
Dehogy kell 54 cm tárcsa! Eldolgozik az szépen 1000 fordulaton is,legfeljebb lasabban termeli fel 8 barra a rartályt,viszont nem is melegszik!
(#) csak1andris hozzászólása Júl 11, 2016 /
 
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Van egy házi kompresszorom amit én csináltam(1 hengeres, 80literes légtartály). Egy gagyi kompresszor nyomáskapcsoló egysége van rajta a tipusa "condor mdr2-ea/11" Annyi a jelenség, hogy6 bárnál már küzd az életéért a motor, ezért lecseréltem egy 2,2kW-osra de az is zokon veszi. Visszacsapó szelep volt cserélve újra. A kompresszor jó. Működött is ez egy jó darabig mert festegettem is vele. Szuszog egy darabig, mielőtt tölteni kezdene. A kis vékony cső ami a nyomáskapcsolóból a visszacsapó szelepbe megy ott fúj, majd abbahagyja de akkor fogja a rendszert valami már 5-6 bár körül. Mi lehet a gondd szerintetek? A cső jó.
(#) András123 hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
Az előző hozzászólásban említett nyomáskapcsoló -visszacspószelep közötti vékony csőbekötéssel kapcsolatbn kérdeznék. A mellékelt képen lévő nyomáskapcsolóhoz haonló van nekem is .ezt nem hollanderrel kell bekötni. nem ismerem ezt a bekötési módot.Hol lehetne ehez csövet szerezni ami passzolna a hollanderes visszacsapószeephez a másik fele meg a képen szereplő 2 számmal jelölt csonkhoz?

rrr.jpg
    
(#) csak1andris válasza András123 hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Nekem oldalról fogja egy imbusz csavar azt a rézbetétet ami a fene tudja mi, mert nem tudtam szétszedni. Egy tűszerűség látszik benne. Ez megy a kis csővel összekötve a visszacsapószelephez. Állítólag ha a motor megáll elengedi a levegőt a csőből, és időt biztosít, míg a kompresszor motorja felpörög. Ez annyi időt biztosít, hogy fél óráig nem tölt, aztán meg fogja a motort nagyon. Szerintem ne vedd meg! Most néztem durva házi kompresszort egyik autószerelő ismerősnél, amit a méhtelepről lapátoltak össze, és légkulcs megy róla éjjel nappal. Azon ilyen marhaságok nincsenek, aminek a funkciója ismeretlen.
(#) Inhouse hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
Ennek a topicnak nem lenne szerencsésebb, ha az lenne a neve egy elektronikai oldalon, hogy "Levegős kompresszor építés"?
(#) Nagy Tamás válasza András123 hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Üdv! Oda egy 5ös vagy 6os festo csövet kell betolni.Ha nem kötöd be akkor is menni fog a történet,viszont ha bekötöd a kopresszor és a visszacsapó közé akkor azt a szakaszt leüríti, így könnyebben indul újra a motor.
(#) Nagy Tamás válasza csak1andris hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
A szíjhajtás áttétele mekkora? Mekkorák a szíjtárcsák?
(#) csak1andris válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
A kompresszoron 30cm átmérőjű, a motoron 8cm átmérő. 2400-as fordulata van a motornak az adattábla szerint és 2,2kW-os. Légyszives írd már meg, hogy célszerűbb levakolni ezt a kis csövet?
(#) Nagy Tamás válasza csak1andris hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Üdv! Ha 10-es az ékszíjad akkor az még 60mm-es átmérőre szépen fordul.Úgyhogy le esztergáltatnám kisebbre vagy tennék kisebb szíjtárcsát a motorra. (ha még mindig erőlködik a motor. Egyfázisúnál a kondira is érdemes ránézni a cos_fí miatt)
A nyomáskapcsolóhoz meg be kellene nyomni egy megfelelő méretű pneumatika csövet a végére meg elzáró szelepet.Vagy egy csavart belehajtani a cső végébe,és rábilincsezni.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
(#) VIM hozzászólása Júl 13, 2016 / 2
 
Sziasztok! Hát nagy sokára összedobtam én is egy tartályos megoldást a kimustrált hűtőgép kompresszorból. Eddig csak kézi indítású volt de most relés lett az indítása és nyomáskapcsoló végzi az automatikus végnyomáson való kikapcsolást és visszakapcsol a diferencia alsó értékénél. Most 4.5bárra állítottam, mert az óra az 5báros és nem szeretném ha az tönkre menne. Így most már lehet vele nagyobb nyomással is tisztogatni esetleg fúvókákat és üregeket no és persze az autó kereket is fel tudja nyomni. A tartály az egy poroltóból van a csatlakozások pedig 3/4"-os vizes idomokból. A nyomáskapcsoló ismeretlen, mert a fedelet nekem kellett rá kiötlenem de egy szivattyúról buheráltam és gondoltam, hogy ide erre a feladatra tökéletes lesz.
(#) VIM válasza csak1andris hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Szia! Nem tudom, hogy számodra milyen fordulat volna az ideális de a tárcsa átmérőiből 3.75 áttételi szorzó jön ki ami a behajtófordulatból 640 ford/perc-t eredményez. A tárcsáknál a 10mm-es szíjhoz a legkisebb tárcsaátmérő az 63mm és 1.5kW vihető át DE ez az érték MINDIG 180fokos felfekvésre vonatkozik! Ez nálad nem teljesül , mert a 300-as átmérő nagyon megnöveli a lefutási szöget, így nem fekszik fel az adott szíj a megfelelő felületen. Számodra a 12mm.es szíj volna az ideális ami 90mm átmérővel indul és 2.5kW az átvihető teljesítmény de ugye itt sincs meg a 180fokos felfekvés. Ha felemeled a tárcsaátmérőt 90mm-re vagy e fölé akkor kedvezőbb átviteli teljesítményeket kapsz (727ford/perc lesz) a szíj hajtás szempontjából de kedvezőtlenebbet a motor szempontjából. A 2.5-ös áttétel volna az ideális ami 250mm/100mm szíjtárcsákkal számolva 960ford/perc-t eredményezne. a behajtó motornak indító relésnek kellene lennie mert annak nagyobb az indító nyomatéka avagy állandó üzemi kondenzátorosból egy starter kondenzátorral kell megoldani a nyomás alatti könnyebb indulást.
Következő: »»   94 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem