Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2614 / 3607
(#) Robin2 válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
De fel lehet, fogni úgy is, hogy ha van 100 autó, ami mind egy úton menne, egy helyen lenne koncentrált büdös. Ezekkel a modszerekkel megutáltatják az adott útvonalat 50 autóssal, akik másfele mennek, így megoszlik a büdös.
Persze, ehhez kell 50 okos/buta autós, akik hajlandóak másfelé menni. Így élhetőbb lesz a másik 50 autós és a környezet élete is. A zöldhullám is csak bizonyos autó darabszámig tartható, utána a kereszt utcákat is engedni kell, a többlet nem éri el a zöldhullám végét, áll a lámpánál, és feltartja a következő zöldhullám elejét. És kész a dugó. De tegye fel a kezét, akibe van annyi, ha egy háromsávos útnál piros a lámpa és áll két autó a két sávba már, akkor nem áll be a harmadik sávba. Mert ez az általános. És így visszatartanak 3 sávot.
(#) zolika60 válasza ktamas66 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Ebben ne bízz. Régóta mániám, hogy a fővárosban jól fizetett emberek klimatizált irodákban azon törik a fejüket, hogyan lehet dugókat előidézni. Mert ugye dugó nélkül a dugódíj is értelmetlennek tűnhet.
(#) zolika60 válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 1
 
Jártam már olyan városban, ahol valószínűleg számítógép szabályozta a lámpákat valós forgalmi adatok alapján. Este például amikor csak egyedül mentem egy főúton a lámpákat mindig a megfelelő ütemben váltotta zöldre. Mellék utcában is csak akkor kellett a lámpánál megállni, ha a főbb úton jött autó.
(#) pjg válasza ktamas66 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
No de ez a város egyik főútvonala. A 2-ből. Nincs alternatíva.
(#) Robin2 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Este, egyedül a Hungárián is simán végigmész
Erről beszélek, hiába lenne tökéletes a forgalomszabályozás, sok az autó és nem bírja el az úthálózat áteresztő kapacitása. Akárhogy szabályozod. Ekkor kellenének az okos autósok, akik nem csak a megszokott útvonalon hajlandók menni, hanem esetleg 10 perccel később odaérve, hosszabb úton, de folyamatosan haladva mennének. Ehhez nem kell klimatizált irodában ülő nagyokos. A dugódíj is csak egy módszer arra, hogy végre gondolkozzon az autós és menjen másfele.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2016
(#) kameleon2 válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 2
 
Dugódíj? A világ legnagyobb marhasága egy centrális közlekedési rendszernél. Beterelték az összes autót a fővárosba, aztán dugódíjat szednének? Az tetszik a városvezetésnek, hogy 50m-enként kávézó van, de a reggelihez a Croissant- autókkal szállítják. A bútorokat a költözéshez, a berendezéseket, számítógépeket, TV-ket. Ha ezek az autók nem szállítanak a fővárosba - éhen halhatnak 2 millióan. De ez már itt is off.
(#) Robin2 válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 1 /
 
Hogy jönnek ide a Croissant szállító teherautók? Még szó sincs róla, semmi információ nincs erről, de már megy a pánikkeltés. Nem a kenyereskocsi miatt van dugó, hanem azért mert a birka autós nem tud normálisan közlekedni, nem megy másfelé, sok autó van, rossz az útak áteresztő képessége, stb.
Nézzél körül a Hungária körúton. Ritka rajta a teherautó (köszönhetően a nullásnak). Nem a 2 milló embert kiszolgáló teherautók miatt van dugó.
(#) Bakman válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Ugyan nem érint a budapesti közlekedés, de egyszer olvastam egy ilyet: Amíg lehánynak a villamoson, autóval járok dolgozni.
(#) nedudgi válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Az áruszállítás legnagyobb része közúton történik, ezt nem lehet vitatni. Valóban, nem teherautóval, mindössze személyautónak minősülő furgonnal. A parkolási lehetőségek folyamatos, szándékos csökkentése pedig további, ráadásul kifejezetten lassú, parkolóhelykereső forgalmat generál.
Az autósok nagy része nem birka, de néhány bénázó tönkreteheti a többi igyekezetét. Menjen másfelé? Ez csak navigációval lehetséges, különben újabb lassítást jelent.
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Autóval megyek is lehánynak, csak más formában. Elég egy 0.0001s rajt késés a pirosnál BP.-en.
(#) 20sz Jófiú válasza Bakman hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Ez valami falfirka volt?
(#) Gafly hozzászólása Júl 22, 2016 / 1
 
Hogy ne csak politikai szájkarate legyen
Most szerkesztem a találkozóra a cuccot és egy érdekes (talán sokaknak nem triviális) kérdésbe botlottam.
Mekkora sugarú körön lehet elosztani 3 darab 28 mm átmérőjű korong középpontját, hogy éppen elférjenek?
Mielőtt még zsigerből rávágnátok hogy 28, vagy 14, sajnos egyik sem. De valahol a kettő között
Nem Veletek ararom kiszámoltatni, nekem már megvan és éppen fúrom is, de találkozón az első helyes megoldást sörrel díjazom
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2016
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Egyenlő oldalú háromszög, a csúcsai a körök középpontjai, oldalai 28 mm hosszúak. Tovább nem írom, mert nem leszek ott a találkozón.
(#) ktamas66 válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
A teherautóknak már rég kell behajtási engedélyért fizetni. Megvannak az övezetek hova mekkora autóval lehet behajtani. És szépen ellenőrzik is.
(#) Gafly válasza Bakman hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Idézet:
„Egyenlő oldalú háromszög, a csúcsai a körök középpontjai, oldalai 28 mm hosszúak.”

Mondtam hogy nem triviális: Mekkora sugarú körön kell elhelyezni a középpontjukat?
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Átadom az ital lehetőségét annak, aki ott is lesz.
(#) mate_x válasza Gafly hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Tényleg érdekes probléma, de egy kis geometriával megoldható.
A pontos válasz: 28/gyök(3) mm=16,16580754 mm sugarú körön helyezhetőek el.
A képlet:
R=R_korong/{sin({2Pi}/{2z})}
Itt z az elhelyezendő korongok számát jelenti. A levezetés örömét meghagyom másoknak is.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2016
(#) mineral válasza mate_x hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Tiéd a sör.
(#) Gafly válasza mate_x hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Én 17 mm sugarú kört fúrtam, mert hogy kell kis rátartás is.
Tiéd a sör, majd szóljál rám
(#) voodoo válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Az meg a másik fele, hogy jó lenne végre megengedné némely kereszteződés a BALRA kanyarodás lehetőségét. Mert ahhoz, hogy balra kanyarodhassak pl Blaha, Atoria, Ferenciek tere esélytelen. Csak jóval előtte... jóval utánna. Mire megy ki a játék? Mennél több időt töltsön az ember az utakon ezzel növelve a mellékutcákban töltött időt, ketyeg a motor, fogy az üzemanyag. Egy autó ha normálisan célba érne negyed óra alatt, az nagyon nagy veszteség, kikell húzni átlag +10 percre tehát kelljen neki még hét lámpa és három mellékutca megkerülése, hogy eltudjon végre kanyarodni a Múzeum körútról rá a Kossuth Lajos utcára... és csak egy autóról beszéltem.
Aki jártas Pesten az tudja és nem érti, hogy például a Kálvin téren egyedül a Kecskeméti utca felől nem lehet balra kanyarodni, minden más irányból engedve van, ugyan ez megtalálható a Nyugatinál is, illetve Bah csomó, de például a Blahán vagy Astorián miért nem lehet közvetlen vagy egy lámpányira magán a téren belül valahogy? 2x8 méter széles járda + KERÉKPÁR SÁV + busz sáv. Na szerintem ezért nem jut hely egy balra kanyarodó sávnak.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2016
(#) mate_x válasza Gafly hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Ha eljutok a találkozóra, akkor majd szólok
(#) kameleon2 válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Tudod... ha nem magam is árut szállítottam volna évtizedek óta a fővárosban.. talán el is hinném, amit mondasz. 2 millió ember szerinted mit eszik, mit fogyaszt? Talán aszfaltot téglával?
(#) Norberto válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 1
 
Asztalos, szakács, autóversenyző, bőrdíszműves és atomtudós melyik éveidben voltál?
(#) zenetom hozzászólása Júl 23, 2016 /
 
Na, beszállok már én is.
Pont szerdán mérgeltem magam fel, M3-ról jöttem Buda felé, de mivel mindig megszívom a belvárost, ezért gondoltam egyet, és az M0-n átmentem a Megyeri hídon Budára, aztán a terv az volt, hogy a budai alsó rakparton végig az Erzsébet hídig.. stb. Egy darabig lehetett is 70-el (!) haladni a rakparton, ám pár száz méter után, valahol az Árpád hídnál megérkeztem az 1-2km-es dugó végére, ahonnan max 10km/h sebességgel lehetett tovább repeszteni. Ha jól láttam, valami sárga villogó munkagép ment dugó legelején. És akárhányszor megyek akármerre, mindig belebotlok ilyen, és ehhez hasonló helyzetekbe. Nyilván nem csak emiatt van mindig mindenhol dugó, de ez is az egyik összetevője. Meg az, hogy egy aknafedelet 1 hónapig csinálnak (nyilván 86ezer csillió forintért), és a 2 sávból csak 1 járható... Már amennyire járható, mint pl. a Bocskai út..
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2016
(#) jani1987 hozzászólása Júl 23, 2016 /
 
Éppen orbáncfüvet keresek a legeltetés közbe de csak ez van. Mi a neve? Botanikusok előnybe.
(#) nedudgi válasza ktamas66 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Idézet:
„A teherautóknak már rég kell behajtási engedélyért fizetni.”
Nem tévedek nagyot, ha azt mondom hogy idővel ezt az ártatlan lakosság fizeti ki.
(#) Robin2 válasza voodoo hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Mert már leírtam, leírtuk. Forgalomszervezésnek hívják. A célja, hogy elvegye a kedved, attól, hogy arra menj. Így csökkentenék a dugót. Igen, direkt kib@szásokkal. Amíg erre rá nem jössz, ülsz Te is a dugóban. A balra kanyarodó sáv csak addig hasznos, amíg pár autó van. Aztán az a sáv is feltorlódik és akadályozza az egyenesen haladókat. És a lámpákat sem nagyon tudod variálni, mert akkor a keresztforgalom áll, és ha onnan jössz éppen, akkor ott fogsz dühöngeni.
(#) Robin2 válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Megkérdezhetem konkrétan, hogy mit szállítottál és mennyi ideig? (Mert a körforgalmak számánál is ...)
Hol olvastál olyat, amit én irtam, hogy a 2 milló ember nem eszik és nem teherautóval töltik fel a boltokat??? Azt írtam, nem a teherautó miatt lesz dugó, és nem emiatt lesz, ha lesz dugódíj.
De körülnéztél már a Nagy Jól Működő Nyugati Városokban, ahol minden jól működik? Zónák, behajtási övezetek, iszonyat parkolási tarifák, dugók, stb. Elgondolkodtató és érdekes, hogy ott se tudnak mit tenni.
Bár tudom, ott meg kolbászból van a kerítés
(#) kameleon2 válasza Norberto hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
46 évbe sok minden belefér.
(#) kameleon2 válasza Robin2 hozzászólására (») Júl 23, 2016 / 1
 
4,5 évig szünetmentes áramforrásokat szállítottunk - 1-2 tonnás szerkezeteket, olyan helyekre, ahol a megállás is külön kínszenvedés, mert hiába volt kint az "áruszállítás" felirat - megbírságoltak. 4 évig TV stúdiókat építettem, ahová rengeteg apróságot kellett kiszállítani. Évekig, amíg ment a cégem - megszámolhatatlan mennyiségű épületet újítottam fel, ahol anyagbeszerzés, áru és emberszállítás van. Csináltam pékségeket, húsboltot, ABC-t, régiségboltot - ami éppen volt. Jól működő európai városok? 1.) Amit említesz - úgy kezded:
Idézet:
„a Nagy Jól Működő Nyugati Városokban, ahol minden jól működik?”
Nálunk erről szó sincs - éppen emiatt írtam, amit írtam. ..és igen jártam én is ilyen nagyvárosokban. Ahol nem szűkítik le Demszky rudakkal az autós forgalmat, ahol nincs Demszky bunkó a villamos mellett és nem 2 sávra próbálják egy egész város forgalmát terelni. Nem mellesleg ezek jóléti államok, ahol oda is jut pénz, amire nálunk nem is gondolnak.Nálunk arra sem jut amire muszáj. Nézd csak meg a Fadrusz utca vagy a Bartók Béla út példáját. Szépen elkészült az aszfalt, majd felbontották , és újra és újra és újra... Holott magyar találmány a közműalagút, amit minden - általad említett jól működő nagyvárosban használnak - csak nálunk nem. Az sem mindegy, hogy azért nem tudnak mit tenni a sok autóval, mert a segédmunkás és a takarító is autóval jár, vagy azért nem, mert egyszerűen szűk Budapest keresztmetszete ekkora forgalom áthaladására. Az Erzsébet híd építésekor 2x2 sáv + villamosforgalomra készült, ami most 2x3 sáv. A Rákóczi hidat már eleve vagy 2x ekkorára kellett volna tervezni közel 50 év elteltével. A hidak eleve bekorlátozzák az áteresztőképességet. Nem beszélve a forgalmi túlszabályzásokról. Jó ideig a Pesti alsó rakpart volt az egyik legjobb menekülő útvonal, mert alig volt lámpa. Most a parlament elé felszereltek egyet - az egész rakparti forgalom bedöglött. Ez emberi hanyagság, nemtörődömség és tömény hülyeség. Ez ellen szóltam. Mert nem tetszik - de ennek már valóban nem itt a helye.
Következő: »»   2614 / 3607
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem