Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   77 / 100
(#) V L válasza Iszkakof István hozzászólására (») Jan 12, 2016 /
 
Kedves István én az ismert megoldási lehetőségek műszaki és várható költségek oldaráról egy rövid szösszenetet írtam. Azt, hogy forgalomba helyezhető járművet csináljunk magyarországon, teljesen gazdaságtalan és reménytelen esetnek tekintem, mivel a bürokrácia úgy túlburjánzott, hogy tán az ökör szarvára is rendszámot+ környezetvédelmi engedélyt követelnének.... Na persze ettől még házi használatú megoldásokon érdemes gondolkodni.
Egy közgazda kiszámolta hogy ha a litium akkuk ára 109 euró/KWh-ra csökken a jelenlegi 330-ról akkor jön el az elekrtmos autók kora. A baj az hogy ez a 330 euró csak Kínában igaz, nálunk a sokszorosa. De a tömeg termeléssel persze csökkenni fog, a jármüveken kívül, a szolár energia tárolására is egyre jelentősebben használják. Így van remény.
Az álmom egy hibrid SMART méretű kisautó lenne 50-100Km elektromos hatótávval, 70Km/h sebességgel, és benzinből 2l/100Km fogyasztással. ( kb. 2MFt- árig. )
Műszakilag már megvalósítható. De a gyárak nem akarnak ilyen városi mini járgányt piacra dobni. Vajon miért?
(#) Inhouse válasza Iszkakof István hozzászólására (») Jan 12, 2016 /
 
Idézet:
„Aki olyan elektromos autót akar készíteni, amit forgalomba is be lehet írni, nem nagy gondja van, csak a pénz.”
Hát ez az. Pedig az egyik legfőbb érv ez lenne az elektromos autó mellett; a spórolás az üzemeltetésen. Ha viszont a megépítés költségének többszörösét elviszi még a hivatalos rész pluszban, akkor nem éri meg; ennyi. Itt nálunk pedig nem menne sokáig papírok nélkül.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2016
(#) pucuka válasza V L hozzászólására (») Jan 12, 2016 /
 
Biztos emlékezel a "csettegők" esetére. míg nem volt belőle elegendő, vidáman csettegtek a földek között, szállítva a szükséges dolgokat. Aztán már arra is kell rendszám, vizsga, stb.
(#) KeMa válasza Iszkakof István hozzászólására (») Jan 15, 2016 /
 
Köszönöm a részletes válaszát!

Az a nagy gond, hogy előzetes tervezés nélkül, ad-hoc építéssel nem szeretnék belevágni. Az én elképzelésem szerinti kocsi többszörösen is nehéz ilyen szempontból: nem tudom a gyári sebességváltót, mivel kikerül belőle a méretcsökkentés miatt. Tehát olyan motor kellene, amivel majdhogynem direkt tudom a féltengelyt hajtani.

De ez csak egy példa. Ha már belefogok, akkor azért valamennyire szeretném jól megcsinálni.
(#) belepes hozzászólása Júl 21, 2016 /
 
Sziasztok!
Rátaláltam erre a fórumra. Az egyenáramú motor sebességét nem lehetne úgy állítani, hogy az aksik sorbakapcsolását relével vagy tranzisztorral végezzük? Így a feszültség 12,24,36,48,stb lépésekben állítható jelentős veszteség nélkül. Litium aksi esetén még finomabb lépésekben. A sebesség váltó benthagyásával a nyomaték és a jármű sebessége is változtatható. De akár több motor egy meghajtó tengelyre szerelésével - és ezek mechanikus láválaszthatóságának megoldásával - megint csak finomhangolható a nyomaték. További kerdésem hogy hol lehetne 140V körüli, egyenáramú motort venni ócsóért, valamint hogyan kell átszámítani a benzin motor kw-ját villanymotor kw-ra? Valahol olvastam, hogy villanymotor nagyobb nyomatéka miatt ugyan olyan sebesség eléréséhez kisebb teljesítmény is elég. Ott volt is egy váltó script, ami kiszámolta hogy mondjuk 33kw-os benzinmotor cseréje esetén mondjuk 22kw-os villanymotor elég. Sajnos a linket elkevertem. Tud valaki erre valami számítást?
(#) borvendeg válasza belepes hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Szia!

Az akkuk kapcsolgatása nem jó megoldás mert össze vissza fognak merülni. Így az első fokozat akuja sokkal jobban igénybe lesz véve.
A több motoros dolgot meg nem is értem teljesen.

Az átszámolás egy érdekes kérdés mert nem mindegy mit akarsz elérni. Végsebesség például fontos. Van egy kb 5-6kW-os motorom amivel én egy trabantot hajtottam.a motor eladó írj privátot Ez egy sima állandó mágneses motor. Ezzel már lehet autózni. 60km/h volt a végsebesség és kb. a menetdinamika megegyezett a gyári trabant menetdinamikájával. A váltó benne volt hagyva.

képek:
https://photos.google.com/share/AF1QipMXmUcYWpsEeYN2u-pZgV5SEVItxeD...1IbTZ3
(#) belepes válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
"Az akkuk kapcsolgatása nem jó megoldás mert össze vissza fognak merülni. Így az első fokozat akuja sokkal jobban igénybe lesz véve."
Erre megoldás az, ha pl 555-ös időzítővel "eltolod az akkukat. Pl. 30mp-ig meríted, majd a következő akkura kapcsolod tovább, és így tovább, míg az utolsó akkuig elérsz (vagy akkucsoportig ha éppen sorba van kapcsolva) és utána kezded elölről. Így van az akkuknak is idejük regenerálódni és megnő az élettartamuk.

"A több motoros dolgot meg nem is értem teljesen."
Ennek az lenne az értelme, hogy pl 100km-es sebességhez szükséged van mondjuk 10KW-ra. De mondjuk 50-hez már elég 5KW. A két motort rákötöd egy tengelyre, az egyiket fixen, a másikat meg egy tengelykapcsolóval és mikor meghaladja a sebességed az 50-et, akkor egy mechanikus kapcsolóval rácsatlakoztatod a második motort és arra is adsz kakaót. Ennek az lehet az értelme, hogy amikor nem kell a 2 motor, akkor lekapcsolod az egyiket így kisebb a súrlódás és vele a veszteség, viszont pl lejtőn lefelé már mind a kettő töltheti akár az aksikat. A teljesítmény meg megvan.

"Az átszámolás egy érdekes kérdés mert nem mindegy mit akarsz elérni. Végsebesség például fontos. Van egy kb 5-6kW-os motorom amivel én egy trabantot hajtottam.a motor eladó írj privátot Ez egy sima állandó mágneses motor. Ezzel már lehet autózni. 60km/h volt a végsebesség és kb. a menetdinamika megegyezett a gyári trabant menetdinamikájával. A váltó benne volt hagyva."
Azon az oldalon megadtad a motort hogy benzin vagy dízel és hogy hány kilowattos és kiszámolta hogy kb azonos sebességhez ha egy az egyben cseréled a motort - ahogy te is csináltad - hány Kw-os elektromos motor kell kb. Ha jól emlékszem 80%-a elég, de nem biztos. Nekem Ford Fiesta-m van 83-as és abban dobnám ki a motort és raknék bele villanyt. Az 33KW-os, azaz kb 26KW-os moci kellene bele hogy ugyan azt tudja, Én olyan 20KW körülit szeretnék bele pakolni és LI aksikat. A vezérlését a fenti módon akarom megoldani, mivel jóval olcsóbb és egyszerű a megvalósítása. Az egyéb elektronika kapna egy sima ólom aksit. Így a te motorod az sajna kevés nekem. Viszont érdekelne hogy mi volt neked a tapasztalatod a téren és miért vált eladóvá a motor?
(#) borvendeg válasza belepes hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Szia!

Tapasztalatom:
Szívtam sokmindennel, végül összeállt egy jó teljesítményfokozat. Az ólomaku nagyon nehéz és kicsi a kapacitsa. Kicsi hatótáv jött ki vele. (20km)
A motor végülis elég volt, a meghajtó tárcsátk kellett volna megcsinálni bordásras hogy ne csússzon így jobb menetdinamika is kijöhetett volna.
Szakdolgozatom volt az átépítés és miután elkészült a dolgozat kellett volna 1.5milió ft akkura hogy kb 50-60km hatótáv kijöjjön. Illetve további 1-1.5milió a legalizáláshoz. Úgy döntöttem lezárom a projektet és visszaalakítom a trabit.
Miért eladó: van 2db
(#) borvendeg hozzászólása Júl 21, 2016 /
 
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Olvass egy kicsit vissza a topicban. Az alap probléma azzal van, hogy nem tudod legálisan forgalomba helyezni az autót, mert akkora költségekkel jár, hogy nem éri meg. Egyébként a világ más részein kaphatsz motor, meg vezérlőt és átalakításhoz szükséges egyéb holmikat, csak Magyarországon nem tudod a járművet levizsgáztatni.
(#) belepes válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Pár napja vizsgáztattam és most eltört a hengerfej és ehhez a típushoz nem lehet kapni. Nem igazán érdekel a magyar töketlen bürokrácia. Csak kicserélem villanyra és használom a forgalmi lejártáig. Max kap egy cd lejátszót hogy legyen hangja.
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
A nagy világban minden van hozzá, csak pénz legyen.
(#) belepes válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Most azt néztem, hogy minden képen jobban járok egy nagyobb teljesítményű motorral mint ami számomra szükséges lenne, mert a legnagyobb áramfelvétele a legnagyobb nyomaték mellett van. Jól okoskodom, hogy jobb mondjuk egy 22kw-os motort 4000-es fordulaton pörgetni '00%-osan, mint egy 11Kw-ost 140%-on járatva 4000-es fordulatra felpörgetni?
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Mindenképp jól gondolod. A 100% feletti teljesítményt csak rövid ideig bírja el a szerkezet.
(#) aherhof válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Jé, de ismerős ez a név
(#) belepes válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Hát túrom a netet, de ami kellene nekem motor az minimum fél milla. :S Viszont 11KW alatt nem is érdemes neki fogni. Tud valaki ilyen motort vagy helyet ahol occsóé meg lehet venni?
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Olcsón nem lesz könnyű. Talán Ebay. Vagy valami targonca bontó, esetleg valami hibrid bontott elektromotorja, bár azok többnyire BLDC-k. Ez akkor még csak a motor, hol a vezérlő és pláne a szükséges mennyiségű akku.
(#) belepes válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
e-bay volt eddig a legolcsóbb, az fél milla. :S
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Ez például nincs annyi. Persze olcsónak nem nevezném ezt sem.
(#) belepes válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Igen ezt én is néztem, de azt leszámítva hogy ide nem szállítják - és gondolom piszok drága is lenne -, sajnos semmi infó nincs róla (fordulat vagy nyomaték).

Viszont találtam itthon pár targonca mocit - szerintem különben a fenti is az. Azokról mi a véleményed? Bírják az ilyen célú használatot?
(#) mgy válasza belepes hozzászólására (») Júl 24, 2016 /
 
Szerintem érdemes tájékoztató árak szempontjából is áttanulmányozni.
http://www.evpermanent.com/hu/info1hu.php
A motorok ára elenyésző az akkumulátor költségeihez viszonyítva.
Üdv mgy
(#) belepes válasza mgy hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
Köszönöm, megtaláltam az oldalt én is. Jó a leírás, de beszerzési helyet nem találtam rajta, így abban sem vagyok biztos, hogy az árak pontosak, aktuálisak. Igazából nagyon sok a költség minden téren. A kérdés az hogy mennyi idő alatt térül meg. Hosszú távon pedig, hogy a bigott magyar bürokratizmus hajlandó-e változni az átépítés terén. Valahol vicc, hogy a házam szabadon átépíthetem, ha nem haladja meg a 300nm-t, de ha az autómban mindössze a motort cserélem le - futómű, fék, kormány érintetlen marad - nem hogy terveztetni kell megfelelő mérnökkel, de mielőtt nekiállnék és kiderülne hogy megcsinálom-e, engedélyt kell hozzá kérnem! A saját autómhoz. Ahhoz az autóhoz amit a két vizsga között különben amúgy a kutya nem néz meg.
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
Technikailag az is megfelel, de ahogy mgy barátunk is írja, az a költségek kisebb része.
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
(#) szsrobert válasza belepes hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
A felesleges szabalyokkal demotivalt terulet lakoi behozhatatlan hatranyba kerulnek a kutatasra, tanulasra,alkotasra motivalt es fejlodesgatlo szabalyozas nelkuli terulet lakoival szemben.
(#) borvendeg válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
Azért a szabályozás bizonyos részeivel egyetértek. Szerintem se szaladgáljon mindenféle összetákolt szekér az utakon.
Viszont átestünk a ló túloldalára. Itt nem csak arra gondolok hogy sok pénz hanem hogy beszéltem olyan emberekkel akik a pénz mellett azt említették hogy iszonyatos sok utánajárás/kötözködés és bosszankodás mire papírt kap a jármű. Egy példa: névre íratásnál "Hány köbcenti?"-érdésre nem tudott válaszolni és ez 3hét utánajárást és bosszankodást jelentett, mert az átírás ugye köbcentire van. Az ilyen és ehhez hasonló hozzánemértésből fakadó bosszankodások jelentik a nagy problémát.

Úgy hallottam van egy egyesület akik egy törvénymódosításon dolgoznak már évek óta hogy legyen reális esély az átalakítás lepapírozására. Információim szerint lassan révbe is érnek vele.
(#) belepes válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
Köszi. Jó drágák a cuccok. :S
(#) belepes válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
Szerintem azért van a műszaki vizsga. Elég az is. Mennyivel rosszabb egy átalakított trabant egy eredetinél? A műszaki legyen korrekt és annyi. Szekér mehet műszaki nélkül amúgy is.
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Gazdag emberek hobbija ez.
(#) zolika60 válasza belepes hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Máshol. Náluk csak pénzbegyűjtésre van. De kellő mennyiségű pénzzel bármi levizsgázik.
Következő: »»   77 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem