Fórum témák
» Több friss téma |
Ha biztosan tudnám, hogy utána jól fog működni tartósa és nem egy "csavar lazult ki" hívnám a szerelőt. Mivel 1 éve a szerelő csinálta meg, hasonló hibával, most biztosra mennék... (előtte 7 évig működött) Most már komolyan érdekel, hogy működik és mik az ok-okozati összefüggések!
Szervusztok!
Biasi 24S kombi kazánom nem indul. 2 hónapja is ezt tette velem. Akkor macera közben elindult és úgy tűnt, hogy az S4565DD 1003 1 "lángőr" elektronika kontakthibás. Szétszedtem, kicseréltem az elkókat (13 éves a cucc), kivettem a kerámialapot is és átforrasztottam. Működött is szépen. Majd ki kellett vízkőteleníteni a hőcserélőt. Két napra rá megállt és megint nem indul. Az elektronika kapcsolási rajza is jó lenne. A "ragadós" relé meghúzott állapotban van, de a szellőzőmotort kapcsoló relé nem kap 24V-ot. Ezért(?) nem indul el a motor és így a kazán is "állva marad". A szellőzőmotor az elengedett relén, 10kohmon és egy diódán, valamint a presszosztáton keresztül kap fázist, de nem tudom, attól el kellene-e indulnia? István
Nagyon szépen köszönöm a választ Zoszka!
20 % ecettel való pucolás nem segített a hőcserélőn(ugyan azt csinálja kopog /recseg) és gyengén megy a víz! Esetleg próbálkozzak valami komolyabb szerrel? (tanácsokat örömmel fogadok ). Közben viszont észrevettem, hogy amikor recseg a kazán, a tágulási tartálynál kinyom egy kis gőzt (a tömítésnél)! És onnan hallom a recsegést is. Kérdés: Mivel nem tudja elnyelni a beáramló vizet a szekunder hőcserélő, a primerben marad és benyomja a fűtésrendszerbe, így van gőz a nyomástartálynál?? Mert nem értem meleg víz engedése közben hogy jöhet képbe a tágulási tartály? Előre is köszi a választ!
Sziasztok!!Debrad kazánt szeretnék egy taggal bővíteni de nem tudom leszedni az első tagot nincs valami ötletetek??? Köszönöm
Próbáld ki 1 radiátorral a fűtést. Ha akkor is forral a primer, akkor az van ledugulva vagy valamelyik csöve, váltószelep, stb. A gőz is arra megy amerre a levegő, vagy amerre tágulni tud. Zárt rendszer esetén ez a tágulási tartály és a biztonsági lefúvató iránya.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2016
Tovább küzdök a Baxi Eco 20i beindításával.
Kicsavartam a keringetőt, hátha beragadt, és megforgattam, de egyelőre nem segít. Ez ugyebár a fűtéskör elindításakor kell, hogy elinduljon. Ugyanebben a körben van a kisebbik membrán is (ami szintén nem mozdul), az általa kinyomott tengellyel és kapcsolóval. Jól gondolom, hogy ez utóbbi is csak akkor működne, ha már a szivattyú elindult? Vagy a kisebbik membránnak kell előbb üzemelni/megmozdulni, és csak ezután indulhat a szivattyú? Netán egymástól függetlenül el kell, hogy induljanak, bár mindkettő kell a fűtéskör működéséhez?
Röviden a működési folyamat, ha az érzékelők, vezérlés, kapcsolók, stb rendesen működnek.
Hmv: 1. Víz nyitásnál a nagymembrán kimozdul és a mikrokapcsolója kapcsol. 2. Szivattyú elindul 3. Kismembrán kimozdul és a mikrokapcsolója kapcsol 4. Gyújtás Fűtés: 1. Termosztát kapcsol 2, 3, 4 ugyan az.
Köszönöm szépen.
Ezek közül most összesen a nagy membrán tevékenysége látható, illetve a két kapcsoló ad ténylegesen mérhető elektromos jelet. Vagyis a szivattyú körül kell keresgélnem. Amúgy meg se rezdül, nincsenek küzdelemre utaló nyomok (rezgés) a bekapcsolásnál. Tehát ha jól sejtem... 1. Rossz a szivattyú. 2. Nem kap jelet a vezérlő paneltől. Rossz a panel, rossz valamelyik elektromos csatlakozás. 3. Valami más biztonsági paraméter nem teljesül (van ilyen?), így a rendszer mégsem indítja el.
A szivattyúnak akkor is mennie kell ha hibajel van (biztobsági futás)...
Köszönöm szépen. Csökkennek az opciók.
Ha a fűtést vagy a melegvízet kapcsolom, akkor a vezérlő panelnek ugyanazon része adja ki az utasítást a szivattyúnak, vagy külön-külön elektronikai egység felel a kétféle indításért a panelon? A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
A HMV mikrokapcsolója felel a HMV/fűtés módért. Azaz azzal dönti el a készülék, hogy épp melyik érzékelőket, bemeneteket kell figyelembe vennie működés közben. A szivattyú indítás párhuzamosan indul. Akár HMV, fűtés, fagyvédelem, biztonsági utánfutásról is legyen szó. Másképpen... Több funkció, egyetlen kimenet. Ha semmire se reagál a szivattyú, akkor panel, relé, szivattyú hiba lehet.
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Nezd meg a hicserelonel a hokioldo erzekelot. Lehet tlfutott es kikoldott a pocok azert nem indul. Bar ennek hibajellel kellene kikapcsolni.
Esetleg a Hmv mikrokapcsolot kapcsold be kezzel vagy egy csavarhutoval kitamasztva hogy akkor mit csinal. Normal esetben be kellene ilyenkor indulnia ha hmv vizaramlast erzekel. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Köszönöm a javaslatot.
A mikrokapcsolót próbáltam, de nem volt reakció, bár a kapcsoló adott mérhető jelet. Hőkioldó érzékelő? Ennek utánanézek. Jobb lenne, mint panel vagy szivattyúcsere. Ami a hibajelet illeti, ez egy régi kazán. Mondhatni fekete doboz. Nem ad túl sok infót. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Hőkioldó érzékelő az gondolom a biztonsági termosztát lehet. Ilyen.
Egyelőre nem tudom kicsavarozni, iszonyúan betekerték, de ha kell, majd kerítek rá eszközt. Belemérni tudnék alul-felül az elektronikába, csak nem tudom, mit mérjek. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
Rövidzárat kell mutatnia. De ezt a hibát nem ez az alkatrész generálja le.
Szia. Hangyasavval szokták mosatni a hőcserélőt, de a rozsdaoldóra is rá van írva, hogy alkalmas vízkőtelenítésre, pl: Ferropassit ami foszforsav. Az utóbbit nem hagynám benne túl sokat. Ha bátor vagy sósav is mehet bele, de azzal semmiképp sem áztatnám, csak átfolyatnám rajta 1-2-szer, de csak a háztartásit és nem a 30%-ost, aztán alapos vizes, ULTRÁS átmosás, mert az semlegesíti. Az ecetet meg forrón önteném bele, aztán forró vízbe tenném lavórba, hogy tovább maradjon meleg. Magamnak vízforralóba melegítettem és onnan töltöttem át. Legalább a vízforralót is kitakarítottam... Írtó büdös és csípi az orrod, CSAK JÓL SZELLŐZŐ helyen. Én betettem a kádba, leszedtem a tusolót és rászorítottam a csövet, visszafele. Láttam, hogy vígan átfolyik rajta a víz és ezt a kérdést elfelejtettem. Lehet ám az is, hogy nem a hőcserélőd van eldugulva, hanem a csövekbe a hidegvízből belehordott vm szemetet. Én még a túlnyomás levezető szelepben is találtam törmeléket. Meg kéne nézni a szűrőt is ha van, meg a hideg víz becsatlakozást, hogy ott megvan-e a nyomás. Nekem van benne (más típus) egy áramláscsökkentő. Szinte olyan mint egy szűrő, apró szennyeződések eltömíthetik.
Feljebb vettem a minimum teljesítményt és a HMV hőfokot is 55 fokra és most nem ad hibát, ha lassan engedem a meleg vizet, de nem szabályoz, hanem felfűt forróra, aztán elveszi a gázt és lehűti a hőcserélőt a RAD körön, majd újra fűti a HMV-t, mikor már hideg víz folyik belőle. Ha gyorsan engedem a meleg vizet, akkor kiáll hibára.
Igen ez az alkatresz. Kicsavarni nem is kell! A piros gombot kell benyomni rajta vagy ellenorizni lehuzott saruknal a Zart allapotot nulla ellenallassal kicsorog a csengo stb. Attol fugg mivel mered. Ha az jo akkor a hmv aramlas erzekeloje ami a kovetkezo. Viz aramlasnal rud elmozdul mikrokapcsolo zar panelnak jelet ad es indul a gyujtasi folyamat
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
Nem minden eseben kell a szivattyunak mennie hibajel eseten pl vizhiany vagy hokioldo kioldas eseten.
A biztonsági termosztát jó, megmértük.
Viszont felnyitva a vezérlő panelt, valószínűleg találtunk valamit. Az alsó (barna) vezetéknél nem jelzi a csatlakozást az érzékelő, míg a fölötte lévő pároknál szépen bejelez. Azt hinném, egyszerűen nem kap áramot a készülék.
Szervusztok,
Ajáljatok egy termosztátot amin csak egy hőmérsékletet lehet beállítani kábellel csatlakozik a kazánhoz esetleg LCD-és. A kazánom típusa : Buderus Logamax Plus Gb 062 KD H V2 ERP - 24 KW Igaz az hogy csak Buderus termosztáttal működne ?
Coomputherm Q3
És nem igaz A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2016
Azert mert forditva van bedugva a konektorba. A fazison jon a nulla es a nullan a fazis. Jobb oldalrol a ket vezetek kozul a 3 eres a 220v. A 2 eres a termosztata. A fekete kihuzhato a biztositektarto de ezt gondolom te is tudod. Ha azon atmegy az aram es vann 220v akkor az rendben van. Irtam privat uzenetet neked.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2016
Szerintem a sorkapocs 2 oldaláról ír. Nem a fázist kereste, hanem a szakadást.
Megoldódott. Egyszerűen elengedett az egyik alsó (barna) drót a bekötésnél.
A készülék nem kapott áramot. Most minden megy, ahogy kell. Külön köszönet zoszka és briki segítségéért a gyenge pont lokalizálásában. Az elmúlt héten többet tanultam meg a kazánokról, mint az elmúlt évtizedekben.
Tisztelt asztro!
Ha még aktuálisak a kérdései, és nem késő, a saját múlt heti hasonló javításommal kapcsolatos tapasztalataimat próbálom megosztani: "A fontosabb: HMV vételezésekor, néhány másodperc után leáll a gázláng és a hármas LED (ami szelep mintájú, felülről a 2. a gázláng alatt) villogni kezd." Ez a váltószelep jelzése, de nem mindig jelenti azt, hogy az hibásodott meg. Nekem is ezzel kezdte bejelezgetni a cirkónk döglődését, amikor HMV használat után néha ezzel a hibával állt le a rendszer és csak reseteléssel lehetett újra indítani. Ez a hiba akkor kezd jelentkezni, ha a primer, vagy szekunder hőcserélő kezd elkoszolódni, vízkövesedni, illetve levegősödni, vagy a nyomás 1 bar alá esni. Amikor ez az állapot bekövetkezik a HMV használat közben az is tapasztalható, hogy időnként a láng elalszik, a szivattyú tovább keringet, a víz hideg lesz, majd újra gyújt a rendszer, a víz melegszik rövid ideig, aztán a folyamat ismétlődik. Az eredmény lassan folyó - feltekert potméter ellenére is - langyos víz. Ezt az állapotot nem illik megvárni, hanem a hőcserélő vízkő, és szennyeződés mentesítésének nem túl kellemes műveletét el kell végezni,( főleg, ha már a párunk, mint esetemben is szerelő kihívásával fenyegetőzik)! "(A másik probléma, hogy HMV készítésekor hangos a kazán, mintha levegős lenne valahol, pedig az HMV-n nem lehet. Vagy mégis?)" Mint itt feljebb a szakemberek is írják ez is okozhatja ezt a hangot, illetve esetleges dugulás miatti túlforralás is. Én amikor a hőcserélőt rendbe tettem és visszaszereltem hasonlóan jártam hiába töltöttem fel 1.5 bar-ra a rendszerszert, mert közben elfelejtettem, hogy a korábban letörött kombinált nyomásmérő csövének visszaforrasztásához is le kellett engednem némi vizet, ami a fűtőkört is levegősödését is okozta. Ezért csak akkor kezdett el normálisan meleg vizet adni a kazán folyamatosan, ha a készüléket fűtésre kapcsoltam, és kicsit megjárattam. ( Előtte. csak egy rövid kört futott az általad írt hangok kíséretében, és a láng kialudt, majd a váltószelep jel villogott.) "A közelmúltban vízszerelés volt a házban, tehát lehet, hogy valahol szennyeződés van a csőben, de szűrőről nem tudok, hogy bárhol lenne. Lehet, hogy mégis van? Okozhatja eldugult szűrő - kis átfolyó vízmennyiség a problémát?" Ha a melegvíz csap nyitásakor a korábbiakhoz képest gyengébb a nyomás, ill. vízbőség, akkor ez is lehet az ok. A hidegvíz bemenetnél az áramlásérzékelőt tartalmazó réz szerelvény bemenetén, -ami a feltöltőcsap kis kocka réz szerelvénye után következik - van egy finom rézszita szűrő amin esetleg összegyűlhet szennyeződés, ha onnan is tovább jut az - áramlásérzékelő jeladó turbinakeréken át-, akkor a szekunder hőcserélőkört tudja eltömíteni. Azt a halkonzervdobozhoz hasonló egységet óvatosan ki lehet szerelni és a fórumon már mások által leírt módon ki lehet tisztítani, vízkőtleníteni, átmosatáskor az áteresztőképességét le lehet ellenőrizni. Ha elsőre nem akarsz ennyit dolgozni először próbáld meg a légtelenítést elvégezni. (A használat folyamán a fenti műveleteket egy idő után majd egyszer úgy is el kell végezni.) Ennyit a saját jav. tapasztalatomból, bár lehet, hogy eső után köpönyeg volt. Ui.: A bemenő hideg vizet, ne feledd el javítás előtt elzárni, és szerelés előtt a belső víznyomást, vizet leengedni mert a panelt, és megadat nem kellemes eláztatni!
Szia!
Bocs, hogy utólag okoskodok, a javítás alatt a szivattyú kapocsdekli alatt a bekötés mérésekor ennek ki kellett volna derülnie. Ott nem mértél feszültséget? Egyébként gratula a sikeres javításhoz! Másik esetleges hibalehetőség amire hosszú távon számítani lehet, hogy a keringető szivattyúk állandó üzemű segédfázis kondival működnek, és azok kapacitása olyan mértékben csökkenhet, hogy túlmelegedést, ill. a szivattyú megállását, leégését okozhatják. Javítások alkalmával nem árt a kapacitásukat is ellenőrizni, ha szükséges cserélni! Üdv.: öbs
Pontosítanám az általam legutóbb írtakat.
Ahogy zoszka írta: csakugyan a biztosíték ment ki. Úgyhogy cserével végleg kiáll. De a biztosítékot úgy elrejtették a sorkapcsoló műanyagja alá, hogy először észre sem vettük, mert a barna drót átmeneti átkötésével egy új kapcsolóba megörültünk, hogy minden megindul. Mentségünkre szóljon, hogy elvi kapcsolási rajzunk van csak kiváló spanyol/olasz feliratozással. Ami a szivattyú bemérését illeti, a szivattyúból kijövő kábel első érinthetőnek tűnő pontja már lent, a sorkapcsolónál volt, és szerencsére ott közel volt a megoldás. Szóval ez kicsit olyan volt, mint a részeg, aki elvesztette a kulcsát este, és a lámpaoszlop körül bolyongva keresgél. Nem biztos, hogy ott van, de máshol úgy sem találná a sötétben... Ezúttal ott volt. A kondenzátorok kapacitásellenőrzése? Ezt nem tudom, miként ejthetnénk meg. Az egyes áramköri egységek paraméterei nincsenek túldokumentálva. Másrészt ha gyanús is lenne valamelyik, az mezei felhasználóként nem egy sima biztosítékcsere. (A biztosíték jelölését is nyomozni kell (F2L), mert most már nem feltétlen ugyanúgy jelölik F2AL . ) Egyébként a vezérlő panel dobozán belül vannak erős hőhatásra utaló nyomok. Hogy ez mennyire fér bele, illetve mit, hogyan tehetnénk ez ügyben nem szakemberként, csak előrelátó felhasználóként, azt nem tudom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |