Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.Egy 10u kondival ,a szikraközön van 17 mm szikra,elvisz 2-3 hektár területet??(tehenek őrzésére)köszönöm.
Müködik a pásztor ! Megint ott kerestem a hibát ahol nem volt. El volt szakadva a gyujtótrafó vezetéke csak a szigetelés tartotta. Ezért nem volt szikra! Mostmár tökéletesen müködik!
Örülök neki, akkor szerencsére nem volt nagy baja!
Ez a verzió a mit én építettem meg mekkora hosszúságú drótot képes meghajtani
Tehenek őrzésére kell. Úgy tűnik még egyet kell készítenem
Szia.Nézd meg a kapcsolási rajzodon ....mintha irna valamit pirossal..
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, nem nagyon vagyok járatos az ilyen fajta elektronikában, de nem is vagyok totál szerencsétlen hozzá. Szeretnék egy nagyon bika villanypásztort építeni, amire rá tudok tenni vagy 10-15km vezetéket is nyugodtan úgy, hogy a szarvasmarháknak ne legyen kedvük keresztül gázolni rajta, mint a mostani pásztoron. Előre is köszönöm a segítséget mindenkinek aki veszi a fáradtságot, hogy foglalkozzon velem, és a problémámmal.
Szia. A mostani pásztorod milyen féle-fajta????
Szia
Puli 2 névre hallgat.
Csinálj egy fotót róla hadd lássuk mi van benne ....
Remélem megfelelő minőségű a kép, viszont mindenféleképpen akarok egy újat csinálni, még ha a jelenlegit esetleg lehet erősebbé varázsolni akkor is.
Szia .Milyen érgékű a kondi ami a gyújtó trafóra megy??
Bocsánat,de elég csúnyácska belülről ez a pásztor.Vagy beázott vagy nem terhelte le eléggé a karám és működött folyamatosan a belső szikraköz,a képződött ózon meg kikezdte az alkatrészeket,egy kitakarítást mindenképpen el kellene végezni.Sokszor elmondtam már,hogy a belső szikraköznek nem szabad folyamatosan működni.Az az egyik dolog,hogy kikezdi a képződött ózon az alkatrészeket a másik az,hogy nem jut ki az összes energia a karámra,emiatt a készülék nem tudja teljesíteni a hozzá fűzött reményeket.Ilyen esetekben kell alkalmazni a külső szikraközt a karám vezeték végére kötve és ott helyben egy 50 cm hosszú földelésre kötni a másik végét.Úgy kell beállítani a legnagyobb távolságát a két csúcs között,hogy minden egyes ciklusnál biztosan ott üssön át.Ez megóvja a készüléket és az összes energia ki fog jutni a karámra.
Ezt a készüléket már nem nagyon fogod tudni tovább tuningolni,akadálya az autótrafó.Kellene egy jobb nagyfeszültségű trafó,ennek beszerzése nem egyszerű feladat.Ha lenne valami beszerző forrás az engem is érdekelne még akkor is,ha az a trafó valaki által gyártott kivitel is.
Buna!
Használd nyugodtan, a Google fordító torzításait könnyebben megértjük, mint a románt (vagy egyéb idegen nyelvet).
Bocsásson meg , de nagyon nehéz kijönni magyara.Utilizez google translate
MOSFET verzió modified
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2016
a ház szerelvény 1
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2016
a ház szerelvény 3
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2016
Nem baj, megértjük. Köszönjük a képeket.
Csak délután tudom megnézni hogy milyen értékű a kondi, de talán 2200-as, ha jól emlékszem.
Szia
Köszönöm az infót, kitakarítom a belsejét, sejtettem, hogy ezt már nem lehet "tuningolni", emiatt is szeretnék egy másikat építeni, ha összejön. Ez új korától kezdve úgy működött, hogy a belsejében csattant el mindig a szikra, nekünk sosem volt külső szikraköz kiépítve, senki sem mondta hogy kell, de akkor ezt megcsinálom még a mai nap, és kipróbálom úgy, viszont a teljesítménye akkor is kicsi, mert van a birkáknak villanypásztor háló, és azt nem birja már el... Ez az a háló amit említettem: https://bosplus.hu/?termek=336
Szia!
Nagyon szépen megépített készülékeket mutattál be itt a fórumon,fogadd elismerésemet! Másoknak is útmutató lehet a kivitel,még azt a fekete ragacsot is megértem.Érdekelne a Viper névre hallgató készülék kapcsolási rajza és az ott látható FARMER feliratot viselő transzformátor adatai,ha ezek az információk publikusak,közzé tehetők. Köszönöm,hogy megtisztelted a fórumot és megmutattad ezeket a pásztorokat! Ui:Tudom,hogy nem beszélsz magyarul,de majd a google fordító a segítségedre lesz.
Ha egy pár lapot vissza nézel láthatod egy inverteres pásztor kapcsolását nyák rajzát. Én már 2 példányt is építettem tökéletesen működik és a költségvetése sem magas. Javaslom a megépítését
szerintem elég erős. A teszt alatt meg kellett erősítenem a autó trafó csatlakozók környékén a szigeteléseket mert a csatlakozóról is áthúzott Kb 1-1,5 cm szikraközzel is ment
Mister erdgab,Köszönöm a visszajelzést.El kell küldeni a kért adatokat
Képeket tartalmazó hozzászólások összevonva.
Üdv
A tyúkjaimat mostanában fosztogatja a róka. Azon gondolkoztam, hogy egy villanypásztorral körbevenném a pipiudvart, hogy távol tartsa a vöröst. Az sajnos nem járható út, hogy bezárom őket, amikor nem vagyok itthon, mert gyakran előfordul, hogy éjfélre érek haza munkából. A róka simán kiszakítja a tyúkhálót. most csináltam kerítést sima kerítéshez való drótfonatból, de akkor is szeretném távol tartani a ravaszdit. Milyen megoldás lenne jó? Kb 17 méteres a kerítés. mikrótrafóból nem lehet csinálni ilyet? Ha a primer oldalra 10-20 V egyenfeszt kapcsolok, akkor is át tud rajta menni pár amper, amit ha megszakítok elég nagyot tud rúgni. De attól félek, hogy átüt valahol a sec. oldal. Mennyibe fáj mostanában egy mezei gyújtótrafó?
Szia!
Megoldható a villanypásztoros védelem és a ravaszdira is hatni fog keményen.A karám kialakítása nem lesz egyszerű feladat.Először is ki kell alakítani egy kerítésdrótból készült körbe kerített (ahol van valami természetes védelem pl. házfal,egyéb,ott csak a szükséges helyekre kell az építmény elkészíteni értelem szerűen) helyet a pipiknek,ezen kerítésen kívül kell a villanypásztor kerítését felépíteni,mert a villanypásztor a pipikre is megrázó hatással van.A villanypásztor karámot sűrűn kihúzott vezetékből kell megépíteni,alulról kezdve max. 10cm -es sorokkal mert a ravaszdi nem csak ugrani hanem bújni is szokott.A karám legalább 20cm max. 40cm távolságban legyen a belső kerítéstől.A belső kerítés legyen földelve és a karám olyan magas legyen,hogy ugrásnál még a ravaszdi hátsó lába hozzáérjen így biztosan meg fogja csépelni alaposan.Nem árt még a belső kerítés tetejétől kb. 10cm magasan még egy karámszálat kifeszíteni,így még biztosabb lehet a védelem.Természetesen a karám vezetékeit jó szigetelőkre kell ráépíteni törekedve a masszív kivitelre.A pásztor ritmus ideje ne a szokásos 1mp legyen inkább 0,5mp,ez megoldható az elektronikában.Ezen kerítésrendszer kialakítása nem egyszerű,eléggé munkaigényes és nem is olcsó,de mérlegelni kell.A mikrótrafót felejtsd el,a bontókban lehet autó gyújtótrafót venni (Zsiguli,Skoda,hasonlók),áruk változó,általában 500-2000 forintért,egy 16µF kondi nincs egy ezres,egy doboz már 1200 forint körül kapható,aztán lehet építeni az elektronikát.Mivel rövid karámról van szó és hatásosnak is kell lennie,nem célravezető a készülék lebutítása egy kisebb értékű kondenzátorral,javaslom a külső szikraköz használatát minden képen (4 hozzászólással fentebb írtam róla). Ehhez kétféle képen lehet megalkotni a karámot:1:minden szálat összekötni a karám elején és végén (az esetleges,de javasolt felső szálat a drótkerítés tetején a kezdethez kötni a vége szabadon),az elejére a vezérlőt a végére a szikraközt kötni,2:egy szálból oda-vissza vezetve megoldani a karámot,elejére a vezérlő a végére szikraköz.A szikraköz olyan helyen legyen és úgy kialakítva,hogy tüzet ne okozhasson! Jobb ötlet híján ennyire futotta tőlem,természetesen lehetnek más vélemények. A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2016
A szikraköz miért kell? A föld és a karám közé, limitálni a feszt, vagy sorba a trafó kimenete és a karám közé?
Idézet: „A szikraköz miért kell?” A válasz. Idézet: „Sokszor elmondtam már,hogy a belső szikraköznek nem szabad folyamatosan működni.Az az egyik dolog,hogy kikezdi a képződött ózon az alkatrészeket a másik az,hogy nem jut ki az összes energia a karámra,emiatt a készülék nem tudja teljesíteni a hozzá fűzött reményeket.Ilyen esetekben kell alkalmazni a külső szikraközt a karám vezeték végére kötve és ott helyben egy 50 cm hosszú földelésre kötni a másik végét.Úgy kell beállítani a legnagyobb távolságát a két csúcs között,hogy minden egyes ciklusnál biztosan ott üssön át.Ez megóvja a készüléket és az összes energia ki fog jutni a karámra.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |