Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 27 MHz távirányítós autó kérdések
Soha nem szoktam kiforrasztani. Mégis megtalálom benne egyből a rosszat. A hídban nincsen velük semmi párhuzamosan, ami bekavar. Túl "okos" ember az, aki mindent kiforraszt, mielőtt megmér. Én az ilyenekre nem hallgatok. Úgy látom, van még ott gyakorolni való. Kiforrasztani csak egyedül akkor kell, ha nem totál zárlatos, de mégis gyanús. Másik: Az SMD-k kiforrasztásához nem kell szippantó, úgy nem veszed ki soha. Alóla nem szívod ki sehogy. Az összes lábát egyszerre kell melegíteni. De ha olyat kiveszek, azt oda már vissza nem teszem, csak akkor vigyázok rá, ha amiből kiveszem, az a donor, és felhasználom. A rosszat nem érdekel, ha eltöröm. az úgyis a szemétbe megy.
Idézet: Állítólag a Mos-Fet-et tartalmazó áramkörök könnyen tönkre mennek statikus feltöltődéstől, azok beforrasztásához még a pákát is le kell földelni, valószínűleg ezért van rajta a csipesz, de ebben a gyerekjátékban nincs olyan alkatrész, amire ennyire kellene vigyázni, nyugodtan lóghat a levegőben. „rajta a kis csiptetö minek van,.”
Gondoltam egyet, és átépítettem egy 27MHz-es TX2-RX2 párost. Leválasztottam a rádió részeket és 433MHz-es modulpárt kötöttem rá. Jó lett, csak nagyobb távolságnál picit "beszaggat" a motorfordulat. Ennek mi lehet az oka?
Az RX2 -ben van két erősítő fokozat, aminek erősítő, jelformáló szerepe van. Szkóppal meg kellene vizsgálni, mi történik a jellel, amikor "szaggat".
Az erősítő fokozatokat kihagytam, 4,7k plusz 100nF-on keresztül kapja a 3-as láb.
De jut eszembe, nem is néztem, hogy egyezik-e a IC-k saját működési frekvenciája, na majd most.
Szerintem nem kéne kihagyni (ha már úgyis van). A szerepe pont az, hogy ha a térerősséggel változik a vevő kimeneti szintje, (miért ne változna) akkor a jelformáló áramkör még mindíg használható kimeneti jelet tud produkálni. Persze tisztességes beállítás esetén.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2016
Úgy látszik, hogy béna vagyok hozzá. Keresztül küldtem az erősítőkön is, de ugyanaz: kb 3Hz-cel szaggat a motor.
Szkóppal nem tudtam kideríteni (20MHz).
Szkóppal csak annyit kéne nézni, hogy a négyszögesítés rendben van-e, mennyire függ a távolságtól. Ha hirtelen "esik össze" , akkor jó, és akkor mekkora a távolság.
Úgy néz ki, hogy egészen közelről is csinálja a kb 3Hz-ces szaggatást, csak akkor alig lehet észrevenni, olyan rövid időre áll le. Ha távolodok, ez a "leállási idő" arányosan nő. Azt meg tudtam nézni 1.ch adó, 2ch vevő. Egyezett a négyszögjel, bár a vevő oldalon a négyszög elején van egy jó magas tüske. Ahogy bekötöttem az erősítő részt, fordult a fázisa a 3-as lábon, de ugyanaz a tünet.
Az RX2 - TX2 freki össze van hangolva? lehet valamiféle lebegés is.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2016
Az ellenállás értékek egyeznek a jelölés szerint, de még nem mértem meg őket. Most pótlom.
Ha a frekik közel vannak ugyan, de nem egyeznek, lehet lebegés, bár én még nem találkoztam ilyennel.
Nem tudom, (nincs előttem az adatlap) de úgy emlékszem, hogy nem egyformák az ellenállások az adó, és a vevő oldalon. (de nem biztos) A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2016
Nem ezzel lesz gond, raktam az adóba potit, és állásától függetlenül szaggat a működési tartományon belül.
Mindegy, lehet rakok az rx2 kimeneteire pici kondit (még ha nem is elegáns megoldás) Köszönöm a segítséget.
Üdv mindenkinek! Van egy Rc távirányítóm és vevőm. Az lenne a kérdésem, hogy az ilyenfajta kütyü hang továbbítására is alkalmas lenne-e? A választ előre is köszönöm!
Nem alkalmas analóg jel továbbítására.
Sziasztok!
Led világítást szeretnék készíteni az Rc autómon és ebben kérnék egy kis segítséget. 6V-os a tápom 4db led(2fehér, 2 piros) lenne az alany. Úgy gondoltam, hogy sorba kötöm őket és úgy nem fog kelleni ellenállás. Jó az elgondolásom?
És ezt miért tőlem kérdezed? Egyébként ha a négy LED-et sorba kötöd nem elég a 6 V tápfeszültség. A fehér LED átlag 3,4 V, a vörös LED átlag 1,63 V nyitófeszültségű. LED-et ellenállás nélkül nem kötünk be.
Akkor mekkora ellenállást vegyek, hogy jó legyen? A Fehér ledet is olyan ~1,5-el számoltam :S
Lenne még egy kérdésem még pedig a távirányítón 2 fokozat lenne előre a második fokozat a "Turbo"elnevetést kapta, mikor erre kapcsolnám olyan mintha nem nyomnék semmit vagy is mintha elengedném az előrét egyszerűen megáll az autó. Nem tudom, hogy az akku gyengesége vagy mi miatt lehet ez
A "távirányító" tág fogalom, milyen adó-vevő párossal üzemel? Egy jó felbontású fénykép is segítene a válaszadáshoz. Milyen akkumulátor van benne, milyen az akkumulátor állapota, feltöltöttsége? Amikor megnyomod a turbó gombot mit mérsz a H-híd bemenetén, kimenetén és az akkumulátoron? Ezeket csak Te tudod megtenni. Azt ne írd, hogy a távirányító "fekete", mert az nem válasz ( lásd LED 3 és 5 mm, piros és fehér ).
Mivel távirányítónak írtam így az Adó/vevő lehetőségen kívül más nem igazán lenne lehetséges
Szóval H híd bemenete/kimenete segítene megtudni mi is a baj. Ezt, hol tudnám kimérni? Képet tudok küldeni az irányítóról és az autó elektronikájáról: (A bal felső sarkoban a kék és a fehér a betáp a kék a pozitív) A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2016
Azt már látom, hogy nem IC, hanem csip van a panelen. Annak a típusát a képből nem tudom megállapítani. A készülékeket különböző adó-vevő párossal szerelik, például az egyik nagyon elterjedt az RX2-TX2 páros. Meg kell nézni, hogy a gombok hova adnak jelet és az IC kimenetén van-e jel a megnyomásukkor. A második kép nem mond semmit.
Esetleg a panelről felülnézetből egy kép segítene? Vagy a távirányító belsejéről? Nem tudom, hogy hol kezdjek el mérni, tehát nem tudom melyik lábak lennének azok ahol értéket kellene látnom
A távirányító adó bekötését próbáld meg összehasonlítani ezzel:
RX2-TX2 adó-vevő páros Ha hasonlít akkor az adónál ellenőrizd a gombokat. A vevőben láthatod a H-hidat, ott is tudsz mérni.
Nem igazán tudom értelmezni a rajzot szóval valahogy a képből kellene elindulni.
De az lehetséges,hogy azért nem megy a "Turbo" mert a vevő nem tud ezzel a jellel mit kezdeni,(nem ismeri) vagy nincs bekötve ez a funkció? Valamit biztos érzékel belőlle, mert azonnal megáll vagy az irányíób van a hiba és azért áll meg mert nem küld jelet, de ezt nem tartanám túl valószínűnek
Mivel nem tudod értelmezni a rajzot hagyjuk az egészet. Nem mérsz semmit, nem keresed a hibát, így nem lehet segíteni.
Ha nem tudom, hogy hol kellene értéket mérnem(a rajz nekem nem mond semmit), nem tudok elindulni. Annyit tudunk, hogy van egy chip a nyákon ami gondolom értelmezi és továbbítja a jeleket vagy a kormány motorja vagy a kerék motorja felé. Azt azonban nem tudom, hogy melyik lábak között kellen értéket mérnem.Azért mondtam, hogy a képek alapján lehetne próbálkozni, tehát kicsit szájbarágósan menne a dolog máshogy nem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |