Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Részemről Catia, NX, SolidEdge
Attól függ, a nyomtató szoftvere milyen formátumot kér....
Az Autodes AutoCAD nem a 3D modellezésre van kitalálva, de az Autodesk Inventor már nagyon sok fortmátumban tudja a modelt exportálni is. Ez csak példa, a A Google is sokat segít.
Sziasztok.
Érdeklődés szinten kérdezném, hogy ha egy ilyen nyomtató "fejét" kicserélném egy lézer egységre, vagy egy cnc marómotorra, akkor lehetne vele lézer gravírozni, vagy nyákot készíteni?
A lézerfej nem többletterhelés, tehát mehet rá, a marómotor viszont rázkódik, és nehéz is, gyenge a váz.
Sziasztok!
Akit érdekel a kutatók éjszakáján tartok egy előadást a 3D nyomtatott modellek anyagszerkezetének vizsgálatával kapcsolatban, főkét a nyomtatási hőmérsékleteket vizsgáltam különféle alapanyagoknál. Minden érdekelődőt várok az előadásra ami most lesz pénteken 21:00-21:45 ig, rövid ismertető.: Bővebben: Link
Sziasztok,
Nemrég vettem egy prusa i3 nyomtatót, amiben GT2560 vezérlő van, viszont gyárilag olyan értékekkel van rajta a program, hogy mindent túlméretez az X és Y tengelyen. Gondoltam megoldom egy "firmware" update-tel. És itt jön a probléma: nem megy. Az arduino IDE timeoutot jelez. Az USB kommunikáció jól működik, a repetier host érzékeli a nyomtatót, lehet irányítani is, stb. Olvastam anno, hogy Atmel chipekben vannak ún fuse bitek, ránéztem megint, miket tudnak ezek. Láttam, hogy le lehet tiltani a mikrokontroller JTAG és SPI programozását is. A kérdéseim: - lehetséges-e, hogy a gyártó letiltotta ezeket, emiatt nem tudok feltölteni rá újabb kódot?(mármint a tünetek alapján valószínűsíthető-e?) - lehetséges-e a fuse biteket úgy beállítani, hogy a chip a nyákon van? - ha igen, tud-e nekem valaki segíteni ebben? (pl hardverrel, amennyiben ez kell hozzá)
A Varinex is tart egy konferenciát Okt. 5. -én.
Lehet rá regisztrálni. Engem egy kolégával együtt küldenek céges keretek közt.
Sziasztok.
Kaptam asszonykámtól egy ilyen nyomtatót. Első 3D-s nyomtatásom nem igazán sikerült. Tudnátok segíteni abban, hogy mit ronthattam el, vagy, hogy miket kell beállítanom, hogy "jó" legyen a nyomtatás?
Szia, mi akart volna ez lenni? Két kis pöcök lábon áll, vagy egyenes volna az alja, csak fel van kunkorodva? Nem lehet jól látni. A modell eredetijét/forrását belinkelhetnéd.
Ez a fotó nem elég részletes, próbáld meg az üvegrôl levéve, asztalon fényképezni.
Egy alaprajz szeretne lenni. Építek egy házat és annak a "nagyon durva" alaprajza.
Felkunkorodott mind a két vége, de nem tudom mitől.
Milyen anyagból nyomtattad volna? PLA nem annyira hajlamos a kunkorodásra, de annak is elkél az asztalfûtés. Hány fokon volt az asztal? (PLA: 55 'C körül már jó, ABS-nél még magasabban ajánlott). Kapcsold be a szeletelô programban a "skirt" nyomtatását, ez a nyomat köré nyomtat egy falat, ami a káros hülés ellen véd, illetve a javítja a tapadást is (ha csak az elsô rétegre kéred). A tapadás javítására vannak módszerek, ezek a nyomtatott anyagtól függenek, és elég változatosak (ABS esetén acetonban oldott kevés ABS-szál oldatával, PLA esetén fehér suliragasztó "PVA-glue" vizes oldatával lekent asztal, de számos más megoldás is van közkézen).
A kinyomtatandó tárgynak nem árt ha nincsenek levegôben lógó részei, vagy ha mégis, akkor kellhet alátámasztást "support" nyomtatni, illetve a hûtés szükségessége (nyomathûtô-ventilátor a fej alatt) is nagyon függ hogy mivel (ABS vagy PLA) nyomtatsz. Rengeteg dolog van aminek utána kell olvasnod ebben a témában, ha szép nyomatokat akarsz.
Igazából, nem tudom mivel nyomtattam. Adtak egy "darab" filament tesztnek a csomagba, de nem tüntették fel, hogy mi az. (Most rendeltem 1kg PLA-t)
Az asztalfűtés be volt kapcsolva 60 fokra. A skirt be van kapcsolva, bár csak két sort csinált 5mm-re a nyomattól. Nyomtatáshoz a gyártó által ajánlott programot használtam (Repetier-Host V1.5.6).
Azt az 5mm távolságot vedd nyugodtan 0-ra, és akkor az is a nyomat része lesz, ezáltal jobban tapad az asztalra. Utólag könnyen lejön, vagy sorjázod egy sniccerrel. Ha PLA-t nyomtatsz, várd meg ameddig az üveg kihűlt, és könnyen le lehet szedni a nyomatot.
Könnyen megállapítható hogy PLA-e, ha oldja az aceton akkor nem az. Vagy simán meleg 60-80 'C vízbe dobod, ha PLA megpuhul teljesen.
Mitől lett "bordás" a nyomat? Olyan mint ha minden második sort (Z tengely) kihagyta volna a nyomtató.
Az lehet a felkunkorodás oka, hogy összefogdostam az üveglapot? Köszi a segítséget. (Remélem az 1kg PLA elég lesz gyakorlásra...) A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2016
A gépet papírforma szerint raktam össze. Mondjuk csodálkoztam rajta, hogy minden passzol rendesen, úgy ahogy le van írva. Nem kotyog, nem lötyög rajta semmi.
Persze ez nem azt jelenti, hogy jó is. PLA-val készült a nyomat. (nem oldja az aceton.) Amit linkeltél leírást, abból arra következtetek, hogy túl gyorsan nyomtattam. Az említett szoftverben én nem állítottam semmit. A nyomat 13 perc alatt készült el. A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2016
Üdvözletem!
Valaki ismeri-e az MKS gen 1.4 3d nyomtató vezérlőt? A problémám vele az, hogy nem bírom semmilyen kommunikációra a számítógéppel, a kijelzőn meg semmi nincs a háttérvilágításon kívül (egyszer egy kis időre rajzolt ki valamilyen értékelhetetlen krix-kraxot) Böngésztem a fórumokat, de nem jutottam egyről a kettőre. A PCI egyszerű kommunikációs vezérlő, a PCI soros port illesztő program hiányán nem tudok túljutni. Nem volt semmilyen telepítő cd vagy link a gyártó honlapjához. Nem tudom, hogy hibás a board vagy valamit rosszul csináltam. Az ardinio ide sem kommunikál vele (mivel gondolom a fenti PCI kom... probléma fenn áll). Szóval, ha valaki tud segíteni, akkor kérem tegye meg. Köszönöm.
Szia!
Nem ismerem a dolgot,de elsőre ránézve ezen FTDI ic van mint soros port. FTDI honlapján lévő drivert próbáld meg elsőre. Nem értem ezt a PCI dolgot.
Szia!
Az ott lévő driverrel már próbálkoztam. Az "USB kompozit eszköz" működésével nincs is semmi gond, nem jelez semmit. A fent írt kom. vezérlőhöz nem tud telepíteni semmit, nincs illesztő program. Ez a PCI kom. "izé" az MKS kártya próbálásával jött elő, ezért gondolom, hogy hozzá tartozik és a bazírgálásával a kártyán lévő visszajelző kék led villog. mintha lenne valami kommunikáció. Sajnos nem értem az egészet, nincs ide való leírásom sem és nem tudom mi a fene van ebbe a csodás MKS boardba egyáltalán betöltve vagy sem. A forgalmazói oldalakon (ebay- onnan származik) írtak alapján próbáltam elindítani.(ardunio ide vcp driver letöltés stb...). Az usb-ből való eltávolítást a gép érzékeli úgyszintén a csatlakoztatást és ennyi. Tanácstalan vagyok, ezért kértem segítséget. Továbbá ama bizonyos gyártói honlapot sem találom.
Olyan is van hogy maga az ftdi ic nincs "felprogramozva".
Ehhez leírást találsz az FTDI oldalán. Van egy segédprogram amivel az FTDI Ic-nek lehet paramétereket beállítani.
Ezt is nyomtatták.
Már csak a kijelző a gáz. A vezérlőpanra feltudom tölteni a marlin firmware-t, de a kijelző csak világít.
Olvasgattam a fórumokat, a fényerő(kontraszt) szabályozás és a kábel hókusz-pókusz nem segített. Egyszer kezdett el valami jeleket szép lassan írogatni, de azzal sem rakta tele a kijelzőt. Úgy sejtem ez kuka.
Biztos a megfelelő kijelzőt konfiguráltad a konfig fájlban?
Hát nem vagyok biztos. Jól jönne egy alapos segítség. A fórumokon írtakon én nem tudtam elmenni. A 12864-es kijelzőm (piros pcb) ezt lehet venni minden sarkon az ebayon.
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy Bővebben: Link tipusú nyomtatót. Mit érdemes tudni róla ? Egy kezdő otthoni felhasználásra hobbi szinten megfelelő ? Sosem volt még dolgom 3d nyomtatóval, úgy gondolom az összeszerelés nem okozna gondot. Érdemes megvenni ? Megéri az árát vagy túlságosan olcsó és használhatatlan ? Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |