Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátoros fúró
 
Témaindító: gabee, idő: Feb 5, 2007
Lapozás: OK   9 / 22
(#) velegiistvan válasza rascal hozzászólására (») Aug 4, 2016 /
 
Köszönöm.
(#) redcar hozzászólása Szept 24, 2016 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám merült fel amit nem értek. Korábban már átcelláztam egy öreg einhell 18V-os aksis fúrómat Li-Ion osra. Nincs benne, csak 4 cella, és egy kínai elektronika ami töltést védelmet mindent ellát. Nagyon szuperül működik. hónapok óta használom.
Most eldöntöttem, hogy a másik 2 akkus fúróm is átcellázom. Az egyik skill 12V a másik einhell 14,4V.
3-3 cellával + elektronikával felvérteztem magam és nem működik. ha közvetlen a motort teszem az akkura mind a kettő megy. Ha a szabályzót beleteszem (ami a fúróban van) nem megy. A 14,4 voltos egyik forgás irányban ha óvatosan húzom neki megy de nem minden állásában a szabályzónak. 2 féle elektronikám is van az akkukhoz mind a 2vel ez az eredmény. mi lehet a gond? A fúró szempontjából mindegy milyen az akku benne nem? Akár tápegységről is hajthatnám ha akarnám úgy gondolom. Vagy nem jól gondolom?
A segítséget előre is köszönöm.
(#) martin96 válasza redcar hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
Lehet a szabályzó a rossz, vagy kevés neki a feszültség.
(#) redcar válasza martin96 hozzászólására (») Szept 25, 2016 /
 
2db fúróról van szó. Az egyik 12V-os. annak gyanítom elég a 3 li-ion cella, ráadásul a szabályzó nélkül mennek a motorok. Az skill-ben ráadásul álltó helyében ment tökre az akksi. vásárláskor volt csak használva. utána nem.
(#) martin96 válasza redcar hozzászólására (») Szept 25, 2016 /
 
Kontakthiba?
(#) rascal válasza redcar hozzászólására (») Szept 25, 2016 /
 
Esetleg bekötési hiba? Nem feltétlenül a piros a plusz. Autó akkuról, a fordulatszám szabályzóval működik? Üresjáratban 10-12V-os fúrók 1.5-2A körül fogyasztanak tapasztalatom szerint, ilyen képességű táppal mennie kellene. (Egy haverom kis dugasztáppal próbálta, terhelés nélkül nem is volt gond, de végül egy PC tápot kapott. - Erről jut eszembe, erről is kipróbálhatod, terhelve is.) Próbáld kideríteni, hogy melyik fokozat hülyéskedik. Lehet, hogy az akku védő áramkör tilt le ha a terhelés jellege (-> akku feszültség ugrálás) nem tetszik neki.
(#) Kovidivi hozzászólása Okt 12, 2016 /
 
Sziasztok. Szereztem egy Black&Becker akkumulátoros ütvefúró/csavarozó gépet (9042). Eredetileg NiCD akksi volt benne, 9.6V, és fél kilót nyomott. Persze ezek már tönkrementek, 3V fölé nem megy a feszültség, amikor labortápról kicsit meglöktem. Lemértem mennyit fogyaszt a fúró, lefogva a tokmányt 10A-t is eszik simán, de rendesen rámarkolva ennél többet is benyel. Ehhez szerintem veszélyes Lithium ion cellás pakkot építeni, túl nagy áramok folynának. A fúró lefogva/erőltetve szinte rövidzárként viselkedik (1ohm-nál kisebb), félek, nem tolerálnák a cellák. Elég lenne két cella sorosan (kipróbáltam), mert van 7.2V-os típus is ebből a szerszámból, és szerintem ugyanaz a motor és elektronika van benne. Inkább párhuzamosítanék jó sokat. Van valami ötletetek?
Másik fúróm számítógéptápról megy, ott is folynak az Amperek, de ott gyengébb is a motor, plusz a 3m kábel is soros ellenállásként viselkedik. Ha külső tápos megoldást választanék, eszembe jutott még az is, hogy elviszek 24-30V-ot a szerszámhoz, és az akksipakk helyén egy bika step down konverterrel állítanám elő a 9.6V-ot. Ekkor a bekötő kábelen nem folynának nagy áramok (4A nagy terhelésnél, talán még ez is sok).
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2016
(#) rascal válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Van lítiumból 20-30A-es akku Bővebben: Link, én is olyanból raktam össze az akkupakkomat a tönkrement NiCd helyett. Figyelni kell a hőmérsékletét a celláknak. Kb 60-70 fokig bírják, és 130-140 foknál válnak instabillá. Van idő beavatkozni. Skori oldalán van erős step down pont akkus fúróhoz készítette. Az alap kapcsolás az ne555 miatt 16-17V max feszültséget bír csak ki, de átalakíthatod, hogy az 555 ne kapjon nagyobb tápot. Ezt én megépítettem, szépen működik. Bővebben: Link. Alulról a második (a hsz. írás pillanatban ).
(#) Kovidivi válasza rascal hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Szia. Köszi a tippet.
Skori kapcsolása kiment a fejemből, szerintem bírná a 10-15A-t, nekem is működik egy itthon.
Azt nem szeretném, hogy az akksi melegedjen kicsit is. Szerintem 6db férne be, 2x3 felállásban. Ez jó lenne, mert ha kevés a feszültség, késöbb lehetne 3-at sorbakötni. Viszont ha megveszem az akksikat, akkor legalább kétszer annyiba kerülnének, mint amennyiért vettem a fúrót. Mondjuk egy 100-200W-os táp sem olcsó, kivéve ha találok egyet a polcon. Átgondolom a lehetőségeket, köszi a segítséget.
(#) Ge Lee válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
A 18650-es lionból csak márkásat vegyél ha hozzá tudsz jutni olcsóbban (Sanyo, Panasonic, Sony), a többi felejtős. Nekem 12V-os van, 3db Sanyo cella van benne és röhögve viszi, pedig rendesen megterhelve 25A-t is eszik.
Viszont ha nem hurcolod a gépet akkor valóban nem éri meg, egyszerűbb elé tenni egy trafót meg 4db diódát.
(#) Kovidivi válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
A 3 cella nem kevés? Üzemidőben például? 25A-nál biztosan sokat esik a feszültség a cellák kivezetésein.
(#) Ge Lee válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Erre nem tudok mit mondani, mert ha egész nap kell akkor a trafós van használatban.
(#) Massawa válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Éppen ez az, a cellákon nem igen esik a feszültség, illetve ha ezt teszi (a Li cella) akkor simán meghal, ezért kell védeni. A LiOn akku kb 4,2- 3,3 V tartományban életképes (ezért vannak a nagyáramu cellák, hogy ne égjen le a kivezetés, és ne járj ugy mint a Samsung I7-s, hogy kigyullad az akku).
(#) sector99 válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Én úgy tudom, hogy az eredeti akkuk úgy vannak tervezve, hogy nagyjából a tartalék akku feltöltéséig - fél, egy óra - működőképes. Persze folyamatos használatra biztos kevés a 3 cella. Mert az csak kb 1.2-1.5 Ah. (a 25-35 A-rel terhelhető cellák csak ekkora kapacitásúak)
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
(#) Kovidivi válasza Massawa hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
A cellán esik feszültség, mert van belső ellenállása, így ha megterheled 10-15A-rel, akkor leesik a feszültséget pl.2.7V-ra 4V-ról, ami nem korrekt. Ilyenkor hő is keletkezik szegényben. Most találtam 6db cellát, elég jó a súlyuk, meg minőségiek is. Most töltöm, szép lassan emelkedik a feszültség, tehát van bennük még élet. Legalább 7 évesek a cellák, több évet porosodtak a fiókban. Ezeket lehet nyúzni, nem kár értük. 2200mAh-sak, ha tudnak 1000-1500mAh-at, akkor már jó. Ebből kettő párhuzamosan, majd sorosan egy ugyanilyen rész (valószínű az egyik cella már nagyon gyenge, ezért nem kerül 3db párhuzamos kötésre). Van egy számítógép tápom, az úgy reagál a 10A-es terhelésre, hogy ejti a feszültséget 10-11V-ig Na az pont jó lesz ehhez, ha mégsem jön be az akkumulátoros működés. A 12V terheletlenül remélem nem okoz gondot, mivel a 9.6V-os akku (8db 1.2V-os NICD) maximális feszültsége is 11.2V-nál (8*1,4V) van valahol. Az tuti, hogy van bent félvezetős fordulatszám szabályzás, ha a 12V gondot okoz, akkor legalább azt is át kell majd építenem.
(#) rascal válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Ami akkus fúrót eddig szétszedtem, abban mind 7-24V feliratú szabályzó volt. Nem fog gondot okozni.
(#) Massawa válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Ez mind igaz, de pontosan ettöl kellene megvédeni a cellákat. Semmi esetre sem hagyhatod, hogy terhelés alatt 4V-ŕól 2,7V-ra essen a cella feszültség. Ezért van minden LiIon akkuhoz egy vedöáramkör. Az ilyesmit csak NiCd akkuval tehetsz meg, de azokkal szerintem ma már nem érdemes foglalkozni.
(#) velegiistvan hozzászólása Okt 22, 2016 /
 
Sziasztok!

Ha már szó esik a nagy áramleadású li-ion aksikról, akkor ezt ajánlom:
http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/akkumulator_tolto/lg_he4_ipari_18650_li_ion_2500mah_akkumulator_akku_2359848056.html
Én itt vettem, szerintem megérte az árát. 1x volt olyan, hogy 10-es fúróval lassú fordulaton fába fúrtam, és akkor melegek voltak az aksik, de szerintem normális volt. Ha mégsem, javítsatok ki. Abból gondolom, hogy szerintem az a gép inkább való csavarozásra, mint fúrásra. A max fordulata jó ha az 500-at elérte. Egy 16.8 V-os Wagnerről van szó. 5 cellát tettem bele ezekből.

Amik még bejöttek, azok a Panasonic cgr18650e típusú cellák, melyek főleg Lenovo r500-as gépek gyári akkuiban fordulnak elő. De ezek nem kis belső ellenállásúak, úgyhogy nem gyapáltam nagyon őket.
(#) Kovidivi válasza velegiistvan hozzászólására (») Okt 22, 2016 /
 
Ha melegedtek a cellák, az azt jelenti, hogy mindegyikkel párhuzamosan kellene még egyet kötni. A melegedés nem jó jel, tűzhöz is vezethet. Oké, hogy viszi a fúrót, meg szuper, de ha megterheled, azonnal károsodik a cella. Egy fúrónál pedig üzemszerű, hogy terhelve van.
(#) rascal válasza velegiistvan hozzászólására (») Okt 22, 2016 /
 
Az adatlapja szerint (rákerestem, mert gyanús volt a nagy áram, és a nagy kapacitás együtt, de igaznak tűnik) 60 fokig bírnia kell. A kezednek volt meleg, vagy mérted és túllépte a megengedettet? Hogy vannak bekötve? Akkumulátor tartóba raktad, vagy pont hegesztve / forrasztva vannak összekötve. A tartó érintkezőinél, ha rossz a kontakt, pl szennyezett, nem erős a szorítás, vagy csak nem ekkora áramra van méretezve a foglalat az is nagy melegedést okozhat.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2016
(#) martin96 válasza rascal hozzászólására (») Okt 22, 2016 /
 
Van még nagyobb kapacitású akkuk is kisebb belső ellenállással.
LG HG2 3000mAh
Samsung INR 18650 30Q
Nálam a HE 4-esek sem melegedtek semennyire. Még ha 25-os szárral fúrtam keményfába sem.
Ellenben a 4mm széles nickel szalag amivel össze voltak hegesztve a cellák eléggé melegedett.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2016
(#) rascal válasza martin96 hozzászólására (») Okt 22, 2016 /
 
Akkor le vagyok maradva.
(#) velegiistvan válasza rascal hozzászólására (») Okt 22, 2016 /
 
A kezemnek volt kicsit meleg, de nem volt nagyon vészes. Nem ponthegesztve van, hanem akkutartóban vannak benne, megfelelően vastag vezetékkel. A tartók érintkezőire lettek forrasztva a vezetékek. Az viszont lehet, hogy ott rossz a kontakt, mert nem túl erősek ezek a rugók. Hogyan kell egy szabályos töltőáramkört megcsinálni? Kell egy olyan töltőelektronika, amelyik minden cellát külön-külön tud tölteni, és még sorban is tudja kezelni őket?
Érdekes, hogy a nagyobb belső ellenállású Pansonic cellák nem melegedtek soha, csak langyosak voltak.

Egyébként nem mértem meg infra hőmérővel egyik cellát sem, a kezemhez viszonyítottam.
(#) rascal válasza velegiistvan hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Én a saját fúrómnál ponthegesztéssel forrfüleket rakattam az akkuimra, mert nem bíztam abban, hogy az akkutartó erre lett méretezve. Ha az érintkező nagyon felmelegszik, akkor kilágyulhat és elveszítheti a rugalmasságát, így a szorítóerő is oda lesz. Ha csak úgy kellemesen volt meleg, akkor az akku azt még bírja. 50-60 fokos dolgot fogdosni már fájdalmas érzés. Vannak liion akkukhoz és pakkokhoz merítő, töltő IC-k, amikhez pár kiegészítő alkatrész kell és elintéz mindent. A fúrónál arra kell figyelni, hogy nagy áramú, nagyon kis belső ellenállású feteket használj, mert a példakapcsolásokat általában 2-3A-ra méretezik ahogy láttam, nem 20-30-ra. Én magamnak csináltam meg mikrokontrollerrel, de csak a merülés és melegedés figyelést. A töltő már nem fért be az akkupakk dobozába, de még nem is csináltam meg. Kicsit beleolvasol a liion akkus témákba, akkor találsz pár megoldást, amit mások használtak.
(#) sector99 válasza rascal hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
És a Te megoldásod - áramköröd - publikus ? Mert szerintem sokunkat érdekelne.
(#) velegiistvan válasza rascal hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Kellemesen volt meleg, nem volt fájdalmas fogdosni. De majd lesz más megoldásom is, én is forrfüleztetni fogom mindegyik cellámat, és lesz majd rendes töltőáramkör is hozzá, csak nagyon gyorsan kellett a múltkor, azért így csináltam.
És valószínűleg a cgr cellák azért nem voltak melegek, mert jóval kijjebb lógotta pozitív végük, így jobb volt a kontakt is.

Találtam már egyébként itt a he-n is cikket akkus fúró li-ionosítás témában, majd az alapján fogok kiindulni.
(#) rascal válasza sector99 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
A főoldalon hónapok óta ott van a róla készült cikk. A töltőnél meg az a tervem, hogy minden akku önállóan lesz töltve tp4056-os ic-vel, csak ehhez ezeknek a táplálását egymástól függetleníteni kell, hogy a kimenetüket meg összeköthessem. 50Hz-es trafóból 3 szekunderes, ide való teljesítményű trafóm nincs, se készíteni, se vásárolni nem akarok, mert teljesítményben megfelelő van másmilyen, még kész adapterben is. A lényeg, hogy egy egyenfeszültségből egy kapcsoló üzemű táppal csinálok három független feszültséget és ezek mennek a töltő ic-k felé. A kapcsoló üzemű táp még új dolog lesz nekem, ezért nem akarok egyből 230V-al is foglalkozni ezzel kapcsolatban, és ez akár szivargyújtóról is mehet. Ami szétdobja 1-ből 3-ba az nem lesz szabályzott, utána pakolok még kapcsoló üzemű stabkockákat, hogy a töltő ic már azt kapja amit szeret. Ha lesz kedvem szórakozok olyasmivel is, hogy az akku feszültségéhez képest szabályzom a stabkockát, hogy a töltő ic-t kíméljem. Még nincs szkópom, ezért nem fogtam még bele, de ez hamarosan változik. Van pár kísérletezős tesztpanelem, a cikkben is látsz egy ilyet (ledek, rs232 kommunikációs ic, gombok, optó csatolók stb) és néha úgy adódik, hogy több független feszültség is jól jönne, de nincsenek velük szemben túl komoly elvárások (nem kell komplett labortáp). Ehhez is akarok csinálni ilyen 1-ből több elválasztott feszültséget készítő modult, ami mögé lehet már kötni stabkockát, vagy bármi mást.
(#) rascal válasza velegiistvan hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Akkor az még üzemi hőmérséklet, gondolom a sivatagban sem raknak mellé jeget. Amikor ránéztem az általad használt akkura, találtam egy összehasonlítást is, és ott is írták, hogy két hasonló akku közül HE2, HE4 az egyik azonos körülmények között jobban melegedett. Lehet, hogy most sem az akkupakk volt a bűnös, de hosszútávon jobb a fix bekötés. Ha valami nem világos a cikkből, kérdezz bátran.
(#) sasittvan hozzászólása Okt 23, 2016 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.

Parkside 7.2 a1 csavarbehajtóm adaptere nincs meg és tölteni szereténém
Hobbyking c3 RC akku töltömmel
akkuja: 7.2v 1300mAh lithium
kézikönyve szerint saját töltője kimenete 10v 510mA
https://www.manualslib.com/manual/746907/Parkside-Pas-7-2-A1.html?page=16

Hogyan lehetne megoldani a csavarbehajtó szétszedése nélkül a töltést az általam készített töltőkábellel közvetlenül a csatlakozóra kötve?
(3,6v 2s lithium ion beállításokkal szerettem volna feltölten - állítható a fesz és a cellák száma beállításkor)
Legrosszabb esetben töltsem egy egyszerű stabilizált változtatható feszültségű adapterrel (1.5-3-4.5-6-7.5-9-12v) 9v on 1A rel?
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2016
(#) sasittvan hozzászólása Okt 23, 2016 /
 
Ha a csavarbehajtó akkuja 7,2v
miért van szükség 10v os kimenetű töltőre? (A ledek miatt ami a töltést visszajelzi?)
Következő: »»   9 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem