Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Igen ez egy tört panel régi hifi távirányítóból, ezt szerettem volna donornak használni a JVC KD távirányítóhoz, mármint az IR tranzisztorját. Megnéztem, sajnos a JVC távirányítónál egy soklábú ic van, s arra megy a pozitívja az IR lednek, negatívot a 3V gombelemről kapja.
Akkor sajnos a vezérlő IC mehetett tönkre...
Sziasztok.
Bár nem kocsi de az elv ugyan az. Van egy kis traktor. Gyárilag nincs hozzá generátor. Rászerelni Még nincs kedvem. De igény van a fényre amikor használva van. Így arra gondoltam hogy egy nagyobb autó aksit beteszek az ülés alá és ledekkel világitok. Itt jön egyben a probléma is. Milyen ledet használjak. Milyen lumen értéke van egy személyautónak. Tompított/refi
Ha megfelelő folyamatos világítást szeretnél akkor mindenképpen kell töltésről gondoskodni.
Heti 3-4 órát kellene vílágítani az is téli időszakban.Igy nem annyira fontos a generátor.
Nem csak idő van, hanem terhelő áram is. Azt sem árultad el, a "világítás alatt" mire is gondoltál. De miért nem egy Led-világításos topikban kérsz tanácsot?
Azért mert van két-két h4-h7 burám. Igy adott lehetőségem. Igy gondoltam itt teszem fel a kérdésem. De látom megint a googlétól előbb kapok érdemi választ.
Azt nem mondtad,milyen fényerő kellene. Munkalámpa lenne ,vagy csak helyzetjelző?
A foncsorba tudsz venni LED-es ,H4 vagy H7 fényforrást,az passzol a foncsorba,amid van. István
Sziasztok!
Állófűtéshez kellene egy kis segítség Ford mondeo 2006-os autóról lenne szó amiben digitális klíma modul van. Ezt szeretném úgy elindítani hogy ha nincs gyújtás a kocsin, akkor is beinduljon a szellőztető ventillátor, meg a bemeneti zslu is kinyisson nekem, hogy az állófűtés a belső teret is befűtse. A Webasto Thermo TOP C állófűtésnek egy darab kimenete van amire relét lehet akasztani, ez indítana mindent. Találtam 3 oldalnyi részletet, de ez nem webastohoz van. Annyit tudok mondani, hogyha a klímamodult(ECO módban) bekapcsolva hagyom akkor, gyújtásra ugyanúgy kapcsol be magától. Köszönöm a segítséget!
Én jóindulattal tanácsoltam, mert várhatóan ott lakoznak, akik használtak már Led-eket..
De ha nem teszel fel korrekt kérdést, akkor hogy vársz rá korrekt választ? Nem megsértődni kell, hanem olyan kérdést feltenni, amiből lehet tudni, mit is szeretnél.
Több mint valószínű, hogy az ic, méregettem, nem ad IR jelet a kimeneten, és egy ilyen távirányító kb 6000Ft+posta, úgyhogy szerzek egyet, köszi a segítséget.
Sziasztok!
Ötletet szeretnék arra találni, hogy a szellőztető kétvezetékes belsó/külső levegő zsanér villanymotorát hogy lehetne úgy kivitelezni, hogy ne kapjon a digitális vezérlőpaneltől 30 másodperces folytonos jelet minden indításkor abban az irányban változó polarítással, amelyik irányba van épp vezérelve? A csapó 5 másodperc alatt fordul át kb, végállása van mindkét oldalon, végálláskapcsolója viszont nincs. Nem értem miért nincs a panelen pl villanymotor terhelésfigyelő, vagy kefezajfigyelő, esetleg ezek együttesen, mint pl az ablakemelőnél. Az állandó 30 másodperces jeltől egyik áttételén levő műanyag tengely eltört a motorban, indítás után mindig 30 másodpercig tekert arra lettem figyelmes, ezért nemrég kicseréltem a motort emiatt, természetesen típusazonos Bosch gyárira. Mondanom sem kell olyan helyen van a 3 db kis kereszthornyos csavarja, ami ráadásul közel 2cm hosszú, hogy kiszedni több mint 1 óra volt, berakni ennek többszöröse. Motor működik most jól, viszont szeretnék valami olyan terhelésfigyelőt berakni, ami ha megszorul, megáll a motor, rögtön leoldja. Alfa Romeo 155 V6-ról van szó, digitklímás. A tükörbecsukókban van mindkét oldalon egy kétlábú kis elektronika, ami ránézésre úgy néz ki, mint egy tantál kondenzátor, de valójában túlfeszültségfigyelő a hivatalos neve. Sorosan van kötve ott a tükör csukó motorral. Ha olyant sorbakötök a szellőzés csapómozgató 15W-os motorral, ami wattszámban, méretben és alakban is megegyezik a tükörmozgató motorral, akkor az ha megállt a motor, oldja az áramkört? Vagy valami kis hőértékű bimetált ajánlatok? IGazából 2 kis mikrokapcsolós végállás lenne az igazi, de nem fér ott el.
Hello! Ha valami sorban van egy terheléssel, akkor az az áramot "figyeli", a feszültséget aligha tudja érzékelni. De ha egy "kétlábú", akkor várhatóan egy ilyen PTC bizti. De ezek sem oldanak le egy pillanat alatt, hiszen az áram által létrehozott hőre működnek. A megfelelő áramértékűt kell megtalálni, aminek oldása előtt még át tud fordulni a zsalu.
Megkeresed melyiken kap 15A-t a fűtőrendszer, ez gyakorlatilag gyújtás, de start állásban oldott gyújtás. Ezt a kábelt elvágod, és raksz oda 5 lábú váltóérintkezős relét. A gyújtáskapcsolótól menőt a relé 87A lábára kötöd, a másik oldalit a 30as lábra. 87-esre az akksi pozitívjától kötsz 20A-es biztosítékkal "direkbe" pozitívot. A relé tekercsvezérlője a 86 negatív, és 85 pozitív, ezt bekötöd a Webasto állófűtés relé kimenetre, értelemszerűen ha negatívot vezérel ki akkor a 85 lábat hozzákötöd a 87re kötött "direkt" pozitívhoz, s a 86ot az állófűtés kimenetre. Ha pozitívot vezérel, akkor testre kötöd a 86os lábat a kasznihoz, s a 85re a vezéreltet. Nézd meg hogy 200mA-es vagy max 50mA-es relékimenete van-e az utólagos állófűtésnek, mert ez utobbinál 5 lábú mikrorelét kell választanod. Mivel van memóriája a Mondeo digitpanelnek, íg megjegyzi mindig az aktuális, motorleállítás pillanatában hagyott állapotot, tehát ha nem Off állásban hagyod a vezérlőt, működni fog.
Nagyon szépen köszönöm, így van PTC bizti van a tükröknél (csak ennyire szakszerűen nem tudtam a nevét, de mindig tanul ez ember), pont így néz ki sárga tokozásban.
Kérdésem ezek ha leoldanak, utána újraindításkor ismét aktiválódnak, vagy elve ugyanaz, mint a hőbiztosítéknak pl egy ellenállással sorbakötve ponthegesztéssel rögzített védelemnek túlhevülés ellen, hogyha túlhevül leold, utána cserélni kell?
Nem kell kicserélni, regenerálódik. Csak kicsit tovább tart neki lehűlni, mert arra "nem motiválja semmi", csak a környezetei hőmérséklet. De ezt számtalanszor elbírja. (Ha esetleg valahova 4A-esre van szükséged, abból tudok adni, mert valahol van belőle nekem vagy két kiló..)
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2016
Tökéletes, jó helyen kapizsgáltam akkor. Tükörvezérlőből kiforrasztom, ugyanis kaptam hozzá pluszban egyet, abban megfelelő értékű van. Panelen megkeresem azt az áramkört, amin e motor van kapcsolva, megszakítom, és oda beforrasztom e kis alkatrészt, hogy mókolás ne legyen. Úgyis ledezni akarom szép élénk zöld leddel a panel lcd-it és gombsorait, mivel a kis zöld sapkás rízsszem ízzók közül már egyik nem világít, egyik meg kontaktos, így legalább egy füst alatt meglesz a két dolog.
Mégegszer köszönöm a gyors segítséget, nem is értem gyárilag ilyen miért nincs a szeretett "kisautómon". A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2016
Munkalámpa lenne. Van h4 és h7 foncsorom is. Gondolom a ledek sem lehetnek túlságosan vastagabbak mint a gyári hagyomásos égők. Az nem probléma. Igy majd nem mindegy hogy milyen a foglalat. Amúgy leginkább az érdekel hogy egy normál égőnek mennyi a lumenértéke. Ha az megvan akkor ár tudok lépni a led ügyében is.
Bocsi. Elég nehéz napok vannak felém. Szinte minden nap széttépik az idegeimet. A legfontosabb az lenne ha tudnám hogy mekkora lumen értéke van egy hagyományos égőnek tompitottban és reflektorban. Mert ha megvan ez a két érték már tudok venni megfelelő ledeket. Vílágitásra kellen egy kis gépre. Hogyha a sötétedés után legyen vílágitás is. Jelenleg is van de az egy fejlámpából áll ki.
Hello,
Ilyesmiket szoktunk használni, beváltak, jól bírják a mostoha körülményeket (por, kosz, UV, eső, hó, permetlé, stb..) habár ez nem olcsó megoldás. (A példa szigorúan szemléltető, van ettől olcsóbb is, biztos a környezetedben is van valami MTZ bolt ahol fele ennyiért is beszerezhető....)
Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy. Sikerült elrontanom egy renault twingo gyujtáskulcsát. A mikrokapcsoló lötyögött benne és sikerült letépnem a nyákról a vezető réteget. Lényeg hogy miközben áthidaltam huzallal, úgyfest valamit megsütöttem benne a pákával. Mi lehet problémás benne? Már próbáltam újra betanítani is, de akkor sem reagált. Eleinte még villogott a kontrol led benne, de már akkor sem vette a kocsi a jelet. Mostanra viszont kifeküdt teljesen. Utánanéztem már az imo ideiglenes áthidalásának is, de semmi lényegeset nem találtam. Míg megérkezik a tanítható kulcsbél, addig viszont a hölgy tulajának kellene az autó kórházba járni, mivel terhes. Szóval érdekelne hogy lehet-e valamit okozni addig ezzel a kütyüvel. Előre is köszi.
Távirányító nélkül mennie kellene az autónak, az immonak ehhez nemigen van köze.
Sziasztok! Adott egy VW caravelle, az a kérdés, hogy bele lehetne-e szerelni VW MFD2-es navit (egy golf5-ből való)
Szia.
Nincsen benne chip, hanem az elektronika ha kinyitja az ajtókat, akkor engedi a gyujtást a kocsinak. Kivettem a kulcsból az elemet és úgy sem működött, hiába tettem a kulcstoll tövéhez a nyáklapot. Van benne egy kontrol led, ami normál ütemben van, ha a kocsi be van zárva. Mikor kiriasztod a kocsit és gyujtásra teszed, az ütem nem változik meg. Olyankor indul a kocsi. Ha viszont kulcsal nyitod ki és az elektronika élesítve marad, akkor a villogás intenzitása gyorsul a gyujtás során és olyankor az ac pumpa dolgozik, az önindító forgatja a motort, de gyujtást nem ad a vezérlőelektronika. A pláne hogy nem egy utólag beépített gyujtásmegszakítóról van szó, mint az unniverzális riasztóknál, hanem a gyári vezérlőegységbe integrált rendszerről. Azt az integritást pedig nem szívesen inzultálnám. Most rendeltem kulcsokat a kocsihoz, már csupán az a kérdés, hogyan lehet őket a kocsihoz programozni.
Szia
Ennél a típusú kulcsnál magán a vezérlő panelen van az imo. Ott a tekercse, elég furán áll a panelon... Ha valóban tönkrement a vezérlő benne, akkor új panel kell, amit csak számítógéppel lehet hozzátanítani, de nem is akárki tud ennyire belemenni a vezérlőbe, vagy egy tényleg hozzáértőt találsz, vagy Renault szervíz, ahol közlik, hogy a hozzá vásárolt paneled nem jó, vedd meg tőlük, stb... Azt még ellenőrizd, mivel furat galvános a panel, hogy mind a két oldalon össze legyen drótozva minden mindennel. Illetve írtad, hogy már nem is villog a LED-je, nézd meg, hogy az elemtartó rendesen be van-e forrasztva, lehet, hogy annak is eltörtek a forrasztásai, és a mostani mozgatástól teljesen elengedte. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2016
Sziasztok! A mai modern automata töltőket rá lehet csatlakoztatni ugy az autórta, hogy nincs levéve az akumlátor? Vagy ez attól függ mi van az autó elektronikájában? Szeretném ha "minden gond nélkül lehetne" de érdekelne annak a a véleménye aki biztosan tudja....
Vegyed csak le és a kocsiból is vegyed ki. Egy esetleges töltő hiba csúnya dolgokat csinálhat a kocsiban. Két perces munka miatt nem érdemes kockáztatni.
Szia.
A panelnak nincsen baja, csupán a kulcsban ment szét a vezérlőnyák. Youtubon mutatnak néhány trükköt, most azt fogom megpróbálni, ha megérkezik a megrendelt kulcs. Szeretném elkerülni a szakszervízt ha egy módja van. Bizonyos kulcsállásokkal történő variálás hatására lehet rátanítani a kulcsot állítólag.
Szia
Panel alatt csak a kulcsban lévő "vezérlőnyák"-ot értettem. Ha ésszerűen gondolkozunk, akkor Te sem gondolod, hogy egy autó elindítható úgy, hogy odaviszel egy "szűz" imo-t, nyomod a féket, gyujtást 2-3 alkalommal fel-e stb, és eilndul az autó... De egyszerű is lenne ezeket ellopni... |
Bejelentkezés
Hirdetés |