Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Murphy törvény: Ami el tud romlani, az el is romlik. És ha kimegy egy nagyfeszültségű tüske akkor könnyen sokba kerülhet. Sok kocsiba van már számítógép építve. Elég egy kis hiba és súlyos ezresek mennek a lustaságra.
Hogy mire való? Nem tudom. De nem is tud foglalkoztatni. Az hogy még nem volt baja még nem is jelenti hogy nem lesz.
Szerintem kissé túl aggódod a dolgot.
Lehet. De inkább aggódjak minthogy a szerelőnek fizessek.
Szia, Márpedig a Mazda-nál így van, csak előtte be kell neki mutatni egy donor kulcsot, és utána az új már ezzel a módszerrel tanítható
Igen de a féket csak akkor tudod nyomogatni ha bejutottál az autóba
Sziasztok!
rascal tanácsára átlinkelném ide is a barkochba témából egy feltételezett tranzisztor kilétének a felderítését. Amit látunk az egy Q2 -es szitálás a lapon és egy 'A' betűnek látszó jel a maradék burkolatból. A Link mellett még pár kiegészítő info, hogy ahogy írta, valaki netán tud pontosabb szerviz infot adni. A Toyota gyári száma:86110-48180 gyártói száma az eszköznek Fujitsu Ten: 134000-2880B101 Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni, mert egy apró kicsi alkatrész, ami kellemetlenséget okoz. A márkaszerviz cseréljük ki az egészet egységet opciója nem játszik, mert ha valaki rákeres, akkor látható, hogy jó pár ezer dollárt kérnének érte :S
Nem A betű az hanem M .És a legvalószínűbb az , hogy az a tranzisztor M6 jelölésere hallgatott korábban.
Köszi szépen a tippet. Google barátunkkal rákerestem erre a jelölésre és -5 és -60V értékekkel dolgozott az adatlap. Ez valószínűbbé teszi a helyességét, mert amikor a kábelkorbács végén méricskéltük az értékeket, akkor -12V jött vissza a betáp esetén.
Miután abszolút dilettáns vagyok ezen a téren, nem tudom, hogy ez most nekem jó vagy sem Ellenben tény, hogy ezen panelt tartalmazó felső navi egység gombjainak a fényessége halványabb, mint a lenti teljesen független audió rendszeré. Ezzel nem tudom, hogy ez milyen összefüggésben lehet ... illetve, hogy ezen tranzisztor milyen fő célokkal kerül a panelokra? :S Egy így elpukkant tranzisztorban maradhat annyi élet, hogy valahol átfolyik rajta bármi is? Mert a gombok fényességét lehet szabályozni, de a totál erejük kisebb, mint a lenti egységé ... hmm
update: a teljes panelt mutató kép bal alsó sarkában Q31 felirat mellett találtam egy M6 jelölésű tranzisztort - sajnos nekem eléggé eltérőnek hat
Nem a vita kedvéért, de az M betűnek nincs vizszintes összekötő szára. Néhány gyártó tud érdekes betűtípusokat alkalmazni.De itt most nem is ez a lényeg, mert A-val és M-el is több variáció lehet, tranzisztor FET, dióda Ez alapján. Mindenképpen vissza kéne rajzolni a kérdéses alkatrész környezetét, hogy kiderüljön a funkciója. Úgy már könnyebb helyettesítő alkatrészt keresni.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2016
Ford Fiesta 1.25 , áramellátás ingadozik kattog valami! A generátor jó!
Tud valaki segíteni?
Sziasztok !!
Egy olyan problémával fordulnék hozzátok segítségért hogy fel lett újítva egy Opel F astra generátora forgó rész lett cserélve. Felújítás előtt cicergő hangja volt de tölteni sem töltötte az akkumulátort. Felújítás után enyhült ez a cicergő hang és rendesen töltötte az akkumulátort de viszont alapjáraton teljes terhelésen felforrósodik a generátor és félek hogy le fog égni. Kíváncsiságból megkérdeztem ezt a szakembert aki felújította a generátort hogy ez normális egy jelenség vagy valami baj lehet esetleg és erre azt a választ kaptam hogy nem normális jelenség ez de nem tudja mi lehet a baj. Köszönöm előre is a választ!!
Én nem látok kivetni valót benne. A terheléstől nyilvánvalóan melegszik, és a fordulatból adódó légáramlat, valamint a menetszél hűti. Ebből következik, hogy kis fordulaton, főleg a kocsi álló helyzetében, amikor a menetszél sem fokozza a motortér hűtését, idővel a hőfoka jelentősen megemelkedik. Kérdés, milyen mértékű ez a "forrósodás", illetve mit értünk jelen esetben teljes terhelésen? Az is érdekelne, honnan jött az indíttatásod, hogy a frissen felújított generátort tapogasd? Gondolom, adott a szaki fél év garanciát a munkára és a beépített anyagra. Tehát, ha le akarna égni, bizonyára még ez idő előtt meg is fog történni...
Köszönöm a segítséget, és jó érzés megélni, hogy totál kívülállóként is mekkora támogatás érkezik
Mostanra sikerült csak az elem környezetét a magam szakbarbár módján körberajzolni - egy ovis(!) vírus jótékony hatásának köszönhető egy heti kidőlés után - sok-sok munkával, mert igyekeztem a látható tranzisztorok típusát visszafejtve ellenőrizni, hogy létező kapcsolatokat húzzak be. Persze nem garantált, hogy ettől jó is lett. Csatolom a képet - képzettség nélkül és csak kézzel alkotva. Számomra itt sajnos véget ért a dolog, mert nem tudom átlátni, hogy a mi merre kapcsán a Q2 milyen típusúnak is kell, hogy legyen ... de bízom abban, hogy a tapasztaltaknak ez mond valamit és ki lehet totózni a típusát. Egy kis adalék még hozzá - megkerestem a márkaszervizt is a problémával, segítettek elérni a gyártót, aki viszont nem volt hajlandó semmit se segíteni bizalmas adatokra hivatkozva - nice ... :S
Sziasztok!
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni, hogy egy infrakulcsos Mercedes W202 ('98 C) utóbbi időben azt csinálta, hogy néha indításkor csak pár tized másodpercig próbált indítani, majd abbahagyta, ilyenkor általában kulcs kivesz-betesz és menni szokott, de valamikor csak többszöri próbálkozásra (pl elfordult a kulcs, de nem indított mégse), majd kezdte azt is csinálni hogy be se vette néha a kulcsot. Az ajtó zárása is mindig nézkesen ment ezzel a kulccsal, a nyitás jobban. A másik kulcsával viszont mindig tökéletesen működött. A két kulcs felváltva volt használva sokszor. Egyszer viszont ezzel a beteges kulccsal sehogy se sikerült elindítani, ezért vettem bele új elemet, hátha az a baja. Miután kicseréltem ugyanúgy nem vette be a kulcsot, de már az ajtót se nyitja/zárja távirányítással. Ezután megpróbáltam egykét fajta tanítási módszerrel (jó kulcs betesz gyújtás kapcsolgat stb) de en hoztak sikert. Mitől lehet ez? Egy elemcserétől elvileg nem szabadna elfelejtenie a kódját, nem? Az indítás meg elvileg külön menne elem nélkül is egy tekercs miatt, úgy van megcsinálva. Ha meg pont azzal lenne a baj, akkor meg a nyitás menne attól még. A nyitást a kulcson visszajelző piros led felvillan ahogy kell. Ezekszerint valamelyik közös alkatrészre gyanakszom. Mit lenne érdemes megpróbálnom, esetleg valaki tudja pontosan az ehhez a típushoz való tanítási módszert? Előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2016
Sziasztok!
Adott egy Seat motorvezérlő. Nem volt hűtőfolyadék hőmérséklete mert nem adott ki az ECU testet. Külső testtel működött szépen. Most szétszedtem, hogy mi a hiba és a képen is látható láb közép tájt egyszerűen annyira felmelegedett, hogy elégett, megszakadt. Ezért nincs test. Tehát a sem a nyákon sem a kábelköteg felől a csatlakozónál nincs melegedésnek nyoma. A lábak nem értek össze én hajlítottam el őket. A nyák ép nincs megégve nincs víz nyom nincs égett alkatrész és nem találtam szemmel látható forrasz hibát sem. Most egy új vezérlő irányítja az autót, de félek, hogy az ECU-n kívül van a hiba oka.
Sziasztok! Renault Scenic II '04-es, kulcskártya bedugásra, illetve startgomb nyomásra megbolondul minden a műszerfalon, villog össze vissza minden, csak az aksi saru levételével lehet áramtalanítani.
Van valakinek tapasztalata erről a típusról, vagy elektromos huzalozási rajza? Előre is köszi!
Szia!
Ekkora áram,ami egy ilyen melegedást tud csinálni,szerintem csak indítózásnál fordul elő.Le.kellene ellenőrizni a motor testelését. István
Szia! Pedig az nagyon úgy néz k, mint aki + tápot kapott a másik oldalról, vagy a kábelkötegben dörzsölődött ki valahol. Ott meg van hajlítva/törve, ezért a vezetékben ott a legkisebb keresztmetszet, ott olvadt. Én a lambda szenzor fűtés vezetékével jártam így, de az végigégett, egy új kábelt kellett behúznom....
Akkumulátor rendben? Bikáról próbáltátok? Rossz vagy nagyon lemerült akksinál is szokott hasonlót produkálni.
Az az érdekes, hogy a kábel oldalon egy vékony sodrott vezeték van és azon semmi melegedés nyom nincs.
Az önindító test azóta rendbe lett rakva. Köszi a tippeket mindenkinek.
Passz! Korábbi előzmények nem ismertek.
Hát a tulaj azt mondta, hogy a motortérben a biztosíték-doboz beázott, ott már valaki cserélt egy beégett csatlakozót, de nem tűnt oly vészesnek. amiről azt olvastam nagyon érzékeny, így a motormosás kerülendő! ?????? / Az akkumulátor erősen gyengusz, nem volt másik nálam, mert Dublinból visszafele jövet néztem meg az autót, tizedét kérte érte, mint a piaci ár kb, így a hülyének is megérte volna. Azt nem hiszem, hogy mindene bedöglött az ECU-nak, De 20-25€ körül van az Ebayon. Lehet csak valami földelési gondja van valahol, mert a hűtőventilátor azonnal beindul. Ebben van külön "fedélzeti komputer", mint általában az újabb autókban vezérel mindent, az ablaktörlőtől, a belső világításon át az ajtózárig?
Sziasztok!
Toyota Auris -ha felkapcsolom a fenyszorot, a szivargyujtorol uzemeltetett gps eszkoz toltese megszunik. Eddig semmi problema nem volt hosszu tavon sem, pedig hutotaska és navigácio is ment egyszerre. Mi tortent?
Hali
Hibakód olvasással kezdeném,meg a biztiket megnézni ledes teszterrel. Üdv!
Szia, Az ilyen gondok, általában a testelés gondra vezethetők vissza, de az is lehet, hogy a biztosíték, vagy valamely másik + ág vezetéke beégett s ott vész el a fesz. Nem mindig húznak be vastag kábelt, lehet a hűtőtáska árama túl sok volt neki.
Igen, szerintem ezekben már volt fedélzeti számítógép.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |