Fórum témák
» Több friss téma |
Egy "másik" fórumon ezt a biztató hozzászólást kaptam a kérdésre :
"Ha megkapja az előírt tápfeszültség(ek)et, működik, minden további nélkül. Nincs visszacsatolás a háttérvilágítás meghajtójától, akár LED vagy CCFL. Egy időben használtam is olyan monitort, ami a számítógépből kapott 5 V-ot (alaplap) és 12 V-ot"
Az 5V-ra simán kösd, nem kellett volna átvágni a nyákot, elég a dióda katódjára kötni.
Már oda van kötve,mert úgy nincs veszteség! 1-2 másodpercre látszódik elemlámpával a Benq felirat. Power gombra szépen reagál.
Na megy a monitor,ennyit a szükséges tudásról...
Youtube-on megnéztem hogy kell ledesíteni a monitort,próbaképpen 3 led van benne. Akinek internete van,az nagyon sok mindent meg tud csinálni,ha rákeres A táp rajzáról pedig bekötöttem a scalert,mert rajta van a csatlakozó kiosztás feszültségekkel. A fő táp a monitorban marad,mert ő csinálja a 3,3V-ot.És elfér
Ahhoz nem kell tudás, hogy beletákolj balamibe néhány ledet... Ahhoz kellett volna némi affinitás, hogy a tápja működjön és akkor nem kellett volna tákolni sem.....
Hello.
Elromlott a monitoromban a fénycső. A cső teljes hossza 422mm átmérő 2,4mm. A csöveket forrpöttytől a másik végéig szokták mérni? Vagy ahonnantól világít? A neten 417mmest találtam. Ezért kérdezem. Van itt valakinek 2 eladó? Ha nincs akkor hol érdemes venni? Kössz. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
Szia!
Én innen vásároltam : http://www.digitalisharcsa.hu/monitor_alkatreszek/ccfl_fenycso_80 .Kérdezz rá hogy van-e nekik olyan ami neked kell.
Sziasztok!
Kaptam egy LG Flatron L1730B típusú monitort, ha meg tudom javítani enyém lehet alapon. Annyit tudok róla, hogy tartósan kapott 285V-ot a hálózati 230V helyett. Mielőtt nekiállnék feleslegesen bontani, első körben mit érdemes ellenőrizni? A tápcsatlakozó melletti biztosítékot illetve varisztorokat gondoltam először, de nem vagyok annyira jártas a kapcsoló üzemű dolgokban. Szemmel látható hibát vagy égést nem tapasztalok. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2016
Nem tudom mire alapozod ezt a 285V-ot, de kezd a kondenzátorokkal.
Villanyszerelőé a monitor és ő mérte. Szolgáltatói hibából adódóan. Más eszköz is bánta neki is és a szomszédainak is.
Közben annyit sikerült kideríteni, hogy puffer kondin feltölt 325V-ra, a FAN7601 típusú IC megkapja a megfelelő lábaira a 12V-ot. A kép bal alsó sarkán látható csatlakozón is megvan a +5V és a +12V. Amit én varisztornak gondoltam kék alkatrészt a tápcsatlakozó mellett az valójában kondenzátor és azon hálózati feszültség mérhető. Elkók nem púposak, nincsenek kifolyva és a rajtuk mérhető feszültségek is a tűrésük alatt vannak.
Néhány kondin látszik, hogy a zsugorfólia már nagyon összezsugorodott rajta, tehát esélyes, hogy döglöttek. Multiméterrel mérve lehet, hogy van 5V, de az is lehet, hogy a 3V-os hullámzást a multiméter kiátlagolta. De, ha a tápfeszek megvannak és mégsem kapcsol, akkor firmware hibája is lehet, lehet, hogy megdöglött az IC a scaleren, vagy a stabilizált feszültségek nem százasak. Kezeld ettől a túlfeszültséges dologtól teljesen függetlenül, amúgy a tápot vezérlő IC-ék az esetek 99%-ban 600V-ig üzemképesek, tehát szinte észre sem vezsik az ilyen masinák a magasabb feszültséget.
AOC e943 Fws típusú Led Monitorhoz szeretnék Szerviz Menü kódot kérni valakitől aki tudna.
Azért kellene , hátha mélyebb beállításokat tudnék előhozni a monitor ideális színek érdekében. Amit az alap menü ad az valószínű kevés.
Kalibrálni szokás a monitorokat, a profilt pedig a számítógép tárolja.
Biztos, hogy nem lenne értelme a szervízmenüt piszkálni emiatt. Ha egy kijelző önmagában rosz, azon sokat nem lehet javítani.
Adott egy Philips LCD monitor ami a szokásos nem kapcsol be hibát mutatta. A tápegység és a vezérlő panel viszont makulátlan de sajnos a T-Con panelon lévő Step-Up converter zárlatos lett és ez okozta a hibát. az IC adatlapja segítségével annyit fejtettem meg, hogy elméletileg olyan 12-15V közötti feszültséget állított elő. Sikerült kiforraztani az IC-t és a kimenetére "rábarkácsolni" 12V-ot amire már volt kép csak kicsit furcsa (csatolom a képeket). Az lenne a kérdésem, hogy ez innentől kezdve már menthetetlen mert a kijelzővel van a gond vagy a T-Con panelon van még hiba.
Sziasztok!
Van egy Samsung SyncMaster 172N tipusu monitor, aminél ha bekapcsolom a hátoldalán lévő főkapcsolóval, akkor az elején lévő bekapcsolást jelző led világít, de nem ad képet. Vagyis sem a háttér világítás nem kapcsol fel egy pillanatra sem, sem a kijelzőn nem látni semmit. Az elején lévő kikapcsoló gombbal sem tudom kikapcsolni, megnyomáskor csak villan egyet a zöld led és világít tovább.Megmértem a scaler panelre menő feszültségeket: +14,5v +5v viszont a +3,3v helyett csak +0,1v-ot mérek. Ekkor rá van dugva a panel. Ha leválasztom akkor +12,6v-ot +5v-ot és a +3,3v helyett 0-át mérek. Ilyenkor merre keresendő a hiba szerintetek?
Sziasztok, Samsung p2350n tipusu monitorral lenne a problémám, háttérvilagitás. Elég sok poszton végigmentem, de nem találtam használhatót az esetemben. Bekapcsoláskor kb 2 másodpercig jó és aztán világítás lekapcs. Kondik cserélve. on/off feszültség ugrik mikor eltűnik a világítás és beáll 2.8 voltra és innen nem mozdul a következő újrakapcsolásig. Emigy a csövek rendben, nagyfesz trafó szintén. Megjegyzem azon a kis lapon, amin van a vga terminál, az ic602es egy idő után forró. Utánnanéztem a neten, feszültségstabilizátor (ncp1117dt). Valakinek ötlet?
Üdv mindenkinek
Kis problémám akadt egy Fujitsu SL3230T LCD monitorral időnként megbolondul és el kezd ki be kapcsolni a képernyő, valaki találkozot már ilyen hibával, milehet a baja? A segitséget előre köszönöm.
Fejlemény, hogy az on/off jel megy egy IC 12.ik lábára egy ellenálláson keresztül (sajnos a tipus szám nem látszódik, ugyhogy nem találtam "datasheet"-et sem), az ellenállás után 1.5v van, ha kézzel hozzáérek ahhoz a részhez akkor bekapcsol megint de ki is alszik megint kb 2s után, érintésre érzékel, csak nem tartja
Bocs, de az nem sima bekapcs/kikapcs. Olyankor ujra gyujtja a csovet, magyaran nagy kitoltessel megy a cso, a max fenyeronel is erosebben. Utana mukodne csak a szabalyozas, ami a cso aramat allitja be egy jellemzoen alacsonyabb ertekre. Itt lesz a gond. Oreg cso vagy megnyult ellenallas, kondi lehet az oka, hogy tul- vagy hianyzo aramot erzekel-e a kontroller. Akarmelyik fenycsopar barmelyik tagja nem gyujt be rendesen, o letiltja.
A nagyfesz oldalon a cso visszavezetes utan szokott lenni ket, smd tranyonak kinezo egybetokozott dioda (egyeniranyitashoz), onnan indul a szabalyzo kor, egy figyelo ellenallason eso feszt erzekel, ezt vezeti aztan vissza a kontrollerbe. Szoval oda nem szabad kotni semmi felhuzot (bar a tobbsege ugyis elvezerelt), mert a csovet vagy a kapcsoloelemeket torkreteszi egy ido utan, ha folyton gyujtasi uzemben megy. Inkabb a stabIC-t kellene lenyomozni, bar a forro az relativ. Kezed allja?
Meg kellene nezni, hogy amikor kikapcsol, akkor az egesz monitor kezdi ujra a bootolast, vagy azonnal van kep/nincs kep.
Az elso esetben a gombsor az eselyes, a masodikban a hattervili, ekkor vedd figyelembe Sanitatumnak szolo uzenetemet alant.
Köszi a segitséget, akkor a controller bemenete felé nézzek szét? ami figyeli a csöveket? smd kondi hiba is lehet? mert sajnos kondira nincs müszerem. Úgytünik, hogy a függőleges csövek közül az egyik nem villan fel, a horizontálist levettem a csatiról. Gondolom ez okozhatja a galibát.
Bocsi, nem ertem, mi a horizontalis?
A csovek altalaban alul-felul vannak (2-2 sorba kotve), nagyon ritka az oldalt levo. Valamennyi csonek be kell lennie kotve (hiszen ha nem gyujt be, akkor nincs aram egyaltalan, ha meg ki van kotve az egyik a sorbol, akkor a kisebb ioncsatorna-ellenallas miatt a bent maradton nagyobb az aram a kelletenel), kulonben nem mukodik 2 sec utan. Az elso ket secben tulajdonkeppen maximumra generalja a feszt, hogy at tudjon utni es begyujtsa a csovet, ilyenkor nem ellenoriz, buta modban van. De ez rovid idore veszi csak igenybe a felvezetoket es a trafot. Mindenfele hiba lehet, pl. az alattomos sapkalevalas az SMD cuccoknal, tehat sertetlennek nez ki, de nem vezet (aljas modon a multimeter csucsaval valo bokodes kozben meg igen, szoval tavolabbi forrpontrol kell merni). De a legvaloszinubb mindig a "feketek" (a felvezetok: diodak, tranyok, fetek) hibaja, utana jonnek a tobbiek. Segithet ha pl. felcsereled a ket cső-párt, a hiba vele vandorol-e? Ha igen, a cso oreg, ha nem, akkor abban a korben valahol hiba van (ez barmi lehet), ilyenkor a masik, jo korhoz kepest lehet meregetni a dolgokat. Neheziti a dolgod, hogy melegen van, ami mashogy viselkedik, mint kikapcsolt allapotban...
Bocsi, nem szedtem még szét monitort apró darabokra, mostmár tudom. Nem a csővel van a gond. Nem segit,a jobb oldala nem müködik neki. Szakadás vizsgálóval nem találtam semmit sem.A képre odairtam a feszültségeket amik vannak a rossznál illetve ami rendesen gyujt.
Sajnos a feszmeres itt nem nagyon segit, mert eppen az aktiv allapotot szeretnenk latni, az meg tiltas alatt van.
A ket tekercs (ami itt sajnos integralva van a kozos tombbe) szekunder reszenek eltero ellenallasa utalhat hibara. 50 Ohmnal nagyobb elteresnel mar gyanakodnek menetzarlatra (az megemeli az aramfelvetelt, a kontroller meg teszi a dolgat: letilt). szoval meg kellene merni a szekundereket kulon-kulon, nagyjabol 1K korul szokott lenni. De elsokent nezd meg a primer egyenfeszultseget (12-15V korul van) uresen es mukodes kozben is. Nezd meg, hogy nincs-e pupos vagy kifolyt kondi a fo tap szekunderenek elektrolitjai kozott, foleg a nagyobb ertekueknel - 220µF es felette. Gyanaxom erre is, mert ha kisebb a fesz, akkor ugyanahhoz a teljesitmenyhez nagyobb aramot kell szivnia.
Ezeket a feszeket gyujtás alatt sikerült kimérni igaz, volt pár bekapcsolás aztán ugye minden nullázódott. Gyanakodtam én is a nagyfesz trafóra, 1017 ohm volt a rossz felén a jó felén pedig 950, kiforrasztottam és aztán az egyik 892őt a másik pedig 879et mutatott, nem tudom hogy akkor most mi van vele, de tán birnia kell. +5.1v helyett 5.2 és tartja magát, a +16v pedig 17v-ot mesél de volt h 19et is mutatott bekapcsolt állapotba is. Kb 0.2v esik ha bevan kapcsolva
Akkor a trafo jo, a fo egyenfesz pedig ugyancsak. Akkor jon az alkatreszek meregetese a jo es a rossz kor kozott, ami elegge ocsmany es uncsi munka. A feketekkel kezdd, ugyis mindig azokkal van a baj
|
Bejelentkezés
Hirdetés |