Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A hidrogénperoxid sósavat nehogy melegítsd melegszik az magától is.
Én pont fordítva tapasztaltam. A vaskloriddal sosem volt gondom, de a peroxid az kíméletlenül leszed mindent, a tonerport van hogy nagyobb darabokban is. A vaskloridnak egy titka van, mindig frisset kell használni és felmelegíteni olyan 40 fok környékére, akkor max. 12 perc alatt végez egy nagyobb méretű nyákkal is. Meg persze közben folyamatosan mozgatni.
A beszerzésére pedig egyetlen értelmes megoldás van a Donauchem, persze személyesen kell odamenni. Amikor néhány éve hozattam onnét 90Ft/liter árban volt, 40%-os az oldat ami a maratáshoz tökéletes. És mindig csak annyit öntök ki egyszerre ami éppen ellepi a nyákot, tehát általában 0,5-1,5 decit, így még mindig elég sok van a 20 literből. Van 5 féle méretben műanyag tálcám amiben maratok, és mindig akkora edényt használok ami nem sokkal nagyobb a nyák méreténél hogy ne sok klorid fogyjon.
A peroxidot nem töményen kell használni.
100ml víz 40ml sósav 40ml hidrogén Ez igy 2db 10x10cm-es 2 oldalas panel maratásához elég A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2016
Én a panelt a vaskorid tetejére teszem fejjel lefelé, előbb az egyik hosszabb élét érintem a folyadékhoz, és úgy fektetem rá a felszínre, így nem marad alatta buborék. Nem kell lötyögtetni, és a maratási idő is jelentősen lerövidül. (használt oldattal, 5*15cm-es panelt, 10 fokon, kb 20 perc alatt marattam ki)
Én a TN150 vasklorid gyorsmaratót használtam, ez tökéletesen bevált. A darabosan vett gyógyszertárban nem mindig jó, minőségi problémák.
A peroxiddal 1 perc alatt is marathatok, olyan töménységűre is beállíthatom, nincs gond P20-nál. Tonerporral nem csinálom, nem tudom milyen lenne.
Gondolom, nem vasalod a panelt. Nekem, az a tapasztalatom, hogy ha vasaltad akkor le kell süllyeszteni a vas-klorid aljára, mert a festéken maradt papír felhabzik a savban, buborékok képződnek a panel alatt.
Nem akarom a hidrogén-peroxid+sósav kombót melegíteni, vas-klorid melegítésére gondoltam.
Én amikor "vasaltam" a papírt mindig sósavban áztattam le.
Az lehozza rendesen.
Nekem a sósav egyáltalán nem hozta le a papírt. Viszont a háztartási ecet bevált, nagyon szépen lemarja a maradék papírt, miközben sem a rezet, sem a tintát nem bántja.
Sziasztok, na ez érdekes.
Két sósav között ekkora a különbség?! Vagy a papír!! Ez szimpla kémia! A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2016
Idézet: „Ez szimpla kémia!” Az Szóval valahol sósav helyett valami mást kapni.
Könnyen, ha nem is mást de a töménység???
Ezt mondom, én is láttam áruházat(nevét nem mondom) ahol a flakonra ráírták, hogy sósav, de valójában sósavat csak nyomokban tartalmazott.
Ha valaki sósavat akar venni akkor a sima háztartási sósav (fehár cimke,narancssárga betűk, piros kupak) abban az van ami rá van írva.
Én most fogok kipróbálni egy másikat.
Itt már azt írják a papírra, hogy kb.20%.
Vasalom, azaz pontosdabban laminálóval csinálom. Papír semmi sem marad rajt, mivel kínai transfer papírt használok, és az "átvasalás" után simán leválik a nyákról, nem kell áztatni, még csak lehúzni sem, egyszerűen rá sem tapad a nyákra!
Nem a nyákra tapad, hanem a papír elemi szálai a toner porral együtt érzik jól magukat.
Üdv! (így foci után)
Nem tudom Te próbáltad-e már ezt a transfer papírt?
Én kipróbáltam a műnyomót is, és ezt is. Hatalmas a különbség a kettő között! Bevallom mikroszkóppal nem néztem meg, hogy tapad-e a rézhez, vagy a tonerhez valami, akár elemi szál akár bármi más, de az biztos, hogy nem képződött semmi féle gáznemű anyag ami akadályozná a maratást. Mellesleg a műnyomó eltávolítása majd negyed óra volt, a transfer papír meg max 1 másodperc! Szóval nem vakargatok, nem lötyögtetek ... nekem ez vált be!
Szervusz,
Egy elérhetőséget tudnál adni erre a papírra? Köszi.
Azért mindenki körültekintően használja ezt a papírt, mert nekem úgy magára tekerte a nyomtató fixálója, hogy most van egy döglött fixálójú nyomtatóm
Nem kell az egész lapot beletenni. Mezei fénymásoló papírra akkora darabot ragasztok fel árazócimkével, hogy 1-1 centivel legyen nagyobb a nyák méreténél. Így a transzfer papír sem fogy annyira, és problémát sem fog okozni.
Elég sokszor jutottunk már arra a megállapításra, vasalásos témában, hogy mindenkinél másak a körülmények, lehetőségek, nyomtató, lamináló, papír, toner, vasaló stb.mindenkinek magának kell kikísérleteznie a legjobb eredményt hozó technikát. Nálam pl. a Kínai traszfer nagyon nem jön be, töredezik a nyomtat rajt, idő előtt lepotyog, stb. és fizetni kell érte, ellenben a reklámújság ingyen van, csak meg kell találni abból is az ideálisat, vastagság, felület stb.. ..
Én Ilyen transzfer papírt rendeltem, de nekem is begyűrte a nyomtató, illetve mintha az lenne vele a gond, hogy túl vékony? Az az érdekes, hogy mintha túl átmelegítené.
Pedig sokkal jobb lenne, mivel a műnyomót amit használok az le kell mosni a rézről... Más: vasaláskor vasalóval nyomjátok csak rá, vagy valami mással is rá"símogatjátok"? Én szalvétával szoktam, de jobb lenne valami gumihenger, vagy rosszul látom?
Én is ugyanezt használom.
1. Sima A4 papírra kinyomtatok a panel körvonalrajzát 2. A transzfer papírból vágok egy kicsivel nagyobb darabot mint a körvonalrajz 3. A sima papírra ráteszem a kivágott transzferpapírt, és maszkolószalaggal körberagasztom 4. Így megy vissza a nyomtatóba és rányomom a fóliaoldalt 5. Én laminálógéppel nyomom rá a panelra, átküldöm rajta többször is, míg felforrósodik az egész 6. A transzferpapír kihülés után nagyon könnyen leválik, a festék meg a panelon marad... Xerox phaser 6000B A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Köszi, kipróbálom a másik panelra való felragasztást, szerintem az lesz a titka az egésznek, akkor a sima papir elnyeli a hőt, és nem csúszik meg a hengerek között.
Én csak vasalóval nyomom rá. Volt, hogy zsepivel is, de én érezhető különbséget nem vettem észre a kettő között. Osztálytársam, meg még csak nem is vasal, csak ráteszi a NYÁK-ra a kinyomtatott mintát, ráteszi a vasalót és úgy hagyja 30-40 percre. Leáztatás után nagyon meglepődtem, mert tökéletes lett a vasalása! Azóta Ő a "NYÁK lamináló gépünk" a suliban.
Nem próbáltam. Régebben erőlködtem vasalásos technikával, de nem sok sikerem és türelmem volt iránta. Voltak sikeres nyákjaim. Most p20-al csinálok. Azonban mint ahogy mások is beszámolnak róla a recept tutisága csak maga az eljárás, a részletekkel mindenkinek magának kell megküzdenie, kikísérleteznie. Számos szép és aprólékos nyák képe került már fel (irigylésre méltóak) - készítőiknek volt türelmük. Nem kell sűrűn nyákot készítenem ezért maradtam a fotolakknál(azért ebben is van mit kísérletezni). A tuti az csak a bolti, de az ára is, ellenben nem én készítettem. Az SK élménye is fontos.
Kipróbáltam, és rájöttem, hogy a gyűrést ezzel a módszerrel meg lehet szüntetni. (A4 papírra való ragasztás)
Van egy utángyártott tonerem (1) és van egy gyári (2), ami kifogyott, de én töltötem fel porral és dobot cseréltem... Az 1-el szoktam nyomtatni műnyomóra, arra sokkal jobb volt, és a kínai papirra nem tapad meg, elmossa egy jó nagy részét. Ha a 2-es toonert rakom vele, akkor azzal nincs elmosódás, szép a nyomtatás így papírra ragasztva. Kérdésem: - vasaláskor mekkora hővel kell vasalni, akár a műnyomóhoz képest - nyomtatás után körömmel azért le lehet pattintani a festék port, gondolom ez természetes, mert erre nem tapad annyira a festékpor
Festék és festék közt is van különbség, az egyik alacsonyabb, a másik meg magasabb hőfokon olvad. Sajnos hivatalos adat erről senkinek sincs.
Ugyan ez érvényes részben a papírokra is, műnyomó és műnyomó közt is van különbség, van matt fehér és fényes fehér, legalább is én ezt a kettőt találtam amit ezen a néven árulnak. A mattfehér sokkal jobban beissza a festéket mint a fényes, ezért az erre a célra alkalmatlan. A fényessel azért lehet kísérletezni. Meg van a kínai sárga, az még annyira sem issza be a festéket mint a fényes fehér műnyomó. Valószínűsítem, hogy ez (talán szilikon) bevonatos hőtranszfer papír. Ennél meg pont az a lényeg, éppen hogy csak a lélek tartja rajta a festéket, míg át nem kerül a helyére, legyen az réz, textil vagy bármi más amit lehet ezzel az eljárással nyomtatni. Műnyomóból minél véknyabb anál jobban eltávolítható. A hőtranszferből nem tudom létezik -e különböző vastagságban... Hőfokot azt nem tudok én sem. Annál inkább sem, hogy nem vasalom, hanem laminálom. Még nem néztem meg konkrétan hány fokos a hőkapcsoló a laminálómban, de szándékozom még így is tenni bele egy átkapcsolható nagyobb hőfokút, hogy ne kelljen annyiszor megsétáltatnom a hengerek közt a panelt... A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2016
Akkor csak a szerencse, hogy az egyikkel jó, a másikkal pedig nem. Szerencsére van miből vállogatnom.
A kínai hőtranszfer papírból nincs több féle? Tudsz esetleg egy linket, ahol kisebb mennyiséget, azaz 10db-ot lehet rendelni, és ugyanaz, amit Te is használsz? Illetve legyen normálisan becsomagolva. Ami nekem jött, azt összehajtották, és kicsit meg is nyomódott, egy darabig préseltem, amíg elfogadható lett. Én elég kevés panelt csinálok, évi 1-2A4 méret fogy el, így nem csináltam laminálót rá.
Hőtranszfer papír lézer nyomtatóhoz...
Keresendő kifejezések: heat toner transfer paper for PCB Írj az eladónak, hogy ne hajtsa össze, az enyémet is félbehajtotta, de betettem egy könyvkupac alá, ott majd kiegyenesedik. Egyébként meg nem nagy gond, mert úgyis kissebb darabokat kell kivágni belőle... A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |