Fórum témák
» Több friss téma |
Van itt hobbielektronikán vagy máshol teljes körű magyar leírás arról hogyan rakjunk össze saját elektronikát?
Kizárólag arra gondolok hogy mindent készen veszek ebayről ... stb és belerakom a kész autóba! tehát távirányító + vevő + szabályzó ennyi kell ? Mit hogyan dugok össze ...stb Valaki lenne szíves segíteni és adjon pár linket hol és hogyan kezdjem el, köszönöm! A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2016
Cél:
1 db megbízható 2,4ghz es távirányítóval irányítanék 7db autót felváltva mindegyiket külön vevővel de összetanítva ahhoz az egy távírányítóhoz!
Távirányító, vevő, szabályzó, motor, szervó a kormányzáshoz.
forum.rcmodell.hu A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2016
és ha van motor az autoba azt nem lehet felhasznalni? es ha a szervo nem 2 hanem 3 vezetekes akkor sem lehetne felhasznalni?
minnel kevesebb vasarolt elektronikat felhasznalva. Ne forum linket küldjetek légyszíves hanem egy alapos szajbarágós cikket elektoronika összerakásról! Mi mivel tud működni. hogyan válasszam ki meglévő hajtásmotorhoz a szabályzót stb .. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2016
Honnan tudom rendeléskor hogy egy adott távirányítóhoz melyik 7 db vevőt vegyem meg ha egy távval akarom irányítani (felváltva) a 7 autót. honnan tudni hogy 2 vevő más frekin kommunikál vasarlaskor ill ezekhez a vevőkhöz ugyanugy jólesz a 7db motor 7db szervo?
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2016
Az "elektronika összerakását" meg kell, lehet tanulni, az alapoktól, már ha ezekkel a dolgokkal szeretnél foglalkozni. Nem egyszerű, sokéves munka, de nem lehetetlen. Ez is egy szakma, aminek rengeteg összetevője van. Áramköri elemek, és azok működése, kapcsolási rajzok olvasása, ennek alapján a működés megismerése, méréstechnika, az áramkör céljának megfelelő műszerezettség, hibakeresési, javítási gyakorlat, stb.
Az meg igen nagy kihívás, ha egy laikus kezével másnak kell összerakni valamilyen működőképes áramkört. Megértem, hogy szeretnéd magad elkészíteni, de lásd be, hogy a mostani tudásoddal, képességeddel nem fog menni. Leírtam, hogy a játékmodell vezérléséhez mire van szükség. Igen kicsi az esélye annak, hogy pont megfelelőt tudnál szerezni. Ezeknél csereszabatos részegységek nem nagyon vannak, max azonos típuson belül. (egy Suzukiba sem rakhatod bele a Mercedes motorvezérlőjét, még akkor se, ha a funkciók azonosak) Az egyszerű, RX 2 -vel szerelt autódba nehéz dolog egy arányos szabályzásra készült elektronikát belepakolni. Ez az összetanítás dolog is szépen hangzik, de ahhoz a gyártónak így kellene elkészítenie a vezérlési rendszert. Ez viszont ebben a témában nem igazán érdeke, neki az az érdeke, hogy minél többet eladjon, ehhez pedig egyedi sajátosságokat kell beépítenie. Gondolom, ez így logikus. Te sem dolgoznál saját érdekeid ellen.
XVIII. Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt.
Ha 2,4 GHzes rendszert veszel, ahhoz minden 2,4GHz-s vevöt párositani kell ( a hozzáadott kis kábellel). Azaz egyenként annyi vevöt párosithatsz amennyit akarsz.
Segítségeteket kérném
meglévő turnigy 11.1v 3000mah 20c lipo akkupackom szeretném 9.6 vagy 9.9v ra levinni egyik oldalon ezt olvastam: A 3 cell lipo will charge up to 12.6V. A fully charged 8-cell nicad pack could be slightly over 11v. That is not much difference and many people use the 3-cell lipos with no problems. Some people add two power diodes in series to drop the 12.6 down around 11v to be safe, but that does waste a little power. (tehát itt két power diódát sorosan kötöttek, AKKU + ra vagy - ágra? power dióda mit jelent magyarul?) nekem 9.9v kellene max hogy ne nyirjam ki a bolti rc játékautó elektronikáját/motorját (az előző játékautót 9.6v nimh sikeresen kinyírtam eezel az akkuval) előre is köszönöm a segítséget A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
hogyan tudom meg mekkora legyen az a power dióda. pontos tipus és értéket milyen képletből lehet kiszámolni?"11v megfelelő lenne nekem nimh akku lecserélésére de azújabb 9.6v autó li ion akkuja 10v os feltöltve oda csak 10v ot akarok én is kinyerni a lipo akkuból.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
Egy "9,6V" NiMH akkupakk feszültsége teljesen feltöltött állapotban akár 8x1,4V is lehet. Az elektronikának illik elviselni ezt a 11,2V feszültséget. Viszont azt is tudni kell, hogy egy LiPo pakk 3x4,2V teljesen feltöltve, a LiFePo4 pakk pedig 3x3,7V körül van.
A névleges feszültség LiPo/LiIon esetén 3,6/3,7V, a LiFePo4-nél pedig 3,2V. A kédésre nehéz válaszolni, amíg nem tudjuk a motor csúcsáramát. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
hogyan tudo megmérni motor csúcsáramát?
A lipo akkum 3ah és 20/30c tehát 60A folyamatos és 90A max 10sec tud leadni ez segítség? (persze ezzel a játék autó szabáyzója semmit sem tud kezdeni - de mégis jelen van a lehetőség - tegyek vékonyabb kábelt az akku és az autó közé hogy ne adjon le akkora áramot védve az elektronikát? régi autóm elektronikája lehetséges ezért ment tönkre mert túl nagy áram ment át rajta nimh helyett lipot használva? (míg merült 11.4v-10.5v 1 órát játszottakaz rc jeeppel a gyerekek-lipóőrel mérve) Az új autó már 9.6v nimh helyett li ion 9.6v 500mah és ezen full feltöltéskor 10.02v ! ez lenne a lényeg ennyire kellene levinnem az akku feszét. megj: töltés utáni max feszét a nimh akku terhelés hatására azonnal elveszíti szóval a gyártó sem tervezi 20-60 perc játékra 1 feltöltéssel csúcsfesz (11.2v) melett -ezért sem akarok túl nagy feszt. régi autó elfüstölt 2 nap után ráadásul 2. nap 12.6v teljes töltéssel kezdtünk játszani A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
http://www.angsterj-pecs.sulinet.hu/adt/sont.html
söntellenállással mérem és hogyan?
az sem érdekel ha csak nagyjából 10-12,6v között lesz a feszültség legfeljebb nem töltöm csurig az akkut.
megközelítő értékű power diódák jók, de továbbra is kérdem mi az a power dióda? = teljesítmény dióda?
esetleg dc - dc átalakító megoldhatja a problémám?
http://www.eet.bme.hu/~nagyg/elektronika/DCDC_hantos.pdf minél egyszerűbb de ha ez nem lehet akkor kész megoldást keresek. 11.1v 3ah lipo akkum 7300ft volt új 9.9v a123 2,5ah 12400ft a kettő közti 5000ft ot nem éri meg rákölteni hogy használni tudjam a lipo akkut
találtam 3.2v 1.4ah lifepo4 cellát 1600ft ért itt pesten
http://akkuker.com/lithium-akkumulator/lifepo4-cellak/genxcell-32v-...ulator
Veszel egy 0,01 ohm értékű sönt ellenállást, és multiméterrel feszültséget mérsz rajta. A 90 A -hez 0,9 V tartozik. Ha más értékű a sönt ellenállás, akkor ohm törvényével átszámolod.
Bővebben: Link
ehhez az extreme homokfutó buggie RC távirányítós autóhoz akarom használni
60cm hosszú! de csak 0.5Ah li-ion az akkuja
vettem 2db 60A es teljesítmény diódát ezeket fogom sorba kötni az akkum + ágára.
ezek 0.8v X2 =1,6v ot vesznek el az akku 12.6v feszéből így 11v lesz a kimeneten. szükséges e a 60A vagy elég lett volna 25 ill 40a es dida is? (akkum 11.1v 3AH lipo 20/30c)
Kell a nagy áramú dióda, a LIPO akkuk extrém nagy áramokat szolgáltatnak ha szükséges,
akár 100 A körül is lehet csúcsban. Egyébként mekkora feszültséget szeretnél elérni ?
az autó gyári akkuja 9.6v 500mah li-ion lásd képeken zöld akku
ez egy játék kateg. rc autó és az elektronika remélem nem képes kiaknázni a 60A folyamatos és 90A max 10sec áramot amit az akku tud mert akkor a dióda tönkre megy és tönkre teszi az autót és/vagy az akkut is. (végülis az autó 70a es ólomakkuja is több áramot ad mint amire szüsége van pl egy autórádiónak stb...) a li-ion akkun maxra töltve 10v ot mérek csak emiatt félő hogy kellene mégegy 3. dióda is hogy ne nyírjam ki az autót Szerinted elég lesz ez a dióda?
Így már érthető, szerintem egyáltalán nincs szükséged semmilyen soros diódára. A LI-ION akkupakkod 2 soros cellából áll, viszont nem tudom miért 9,6V-nak jelöli mivel egy cella névleges feszültsége 3,6V feltöltve 4,2V. Meg kellene mérni a pakk feszültségét, nem gondolnám hogy esetleg 3 cellás és stabilizátor elektronika lenne benne. LI-PO pakkal helyettesítheted , a feszültség viszonyok szinte azonosak, a töltőáramköre kicsit másabb. A LI-PO viszont jóval kisebb belső ellenállása miatt extrém nagy áramok leadására képes ezért óvatosan kezeld mert képes felrobbanni rövidzárlat esetén.
A LIFEPO4 akkuknak is kicsi a belső ellenállása kb 6 milliohm, de 0,4 V-al alatta van a névleges és töltési végfeszültségek az előzőekhez képest. Ebből már 3 cellás pakkra lenne szükség és itt kellene a feszültségcsökkentés soros diódával, (3x3,6=10,8 2x3,7=7,4) a különbség elég sok, egy dióda kb 7-800 mV-ot csökkent. Ha ennél a megoldásnál maradsz a power FET alkalmazása célszerűbb, zener diódás szintbeállítással.
li-ion tuti 3 cellából áll 3.2v/cella tejes töltéskor mindig 10v
a123 azaz lifepo4 kapható 9.9v 3cellás kivitelben - ezzel fogom helyettesíteni! 1. hely http://www.mobilx.hu/hu/multicopter-fpv/akkumul%C3%A1torok-hu/akkup...e.html 2. helyről http://shop.modellhungaria.hu/product_info.php/akku-life-99v-2300-m...p-8147 tökéletesen illeszkedik az autóm 9.6v os rendszeréhez amiért mégis elvetem a diódás megoldást: -60A mellett hűtőborda kell (az akku90A is tud max 10sec!) - nem kicsit növeli a súlyt! -sokkal veszélyesebb dióda zárlat esetén lipo akku felrobbanhat/kiég -több a hibalehetőség itt vásárolhatsz a123 cellákat legolcsóbban: http://akkuker.com/lithium-akkumulator/lifepo4-cellak itt leirnak mindenféle akkukat és figyelmeztet is: http://www.peschka.hu/?/rc_modellezes/Akkupakkok_szakszeru_kezelese/ Lipo akkupakkokat már nem szabad barkácsolni, azt készen meg kell venni! így én már a123 at sem szeretnék magam összeállítani A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2016
Idézet: „li-ion tuti 3 cellából áll 3.2v/cella tejes töltéskor mindig 10v” Valami nem kerek, egy feltöltött LI-ION cella 4,2 V, a 3 cella már 12,6V kellene lenni. Mi van még a zöld dobozban ?
li ion akkupackokat rendelhetsz 9.9v pakkban is! pl:
http://www.electronic.hu/Hobby/RC_modellezes/RC_modell_akkuk_es_tol...269787 az én gyári zöld akkumra is 9.6v 500mah li-ionvan ráírva . gyártanak egyedi feszültségűt is. lényeg a lényeg: a123 ra váltok mindjárt rendelek is kész akkupackot külföldről olcsóbban: a123 tulajdonságai: "3.3V névleges feszültségű cellák fém tokozással. A megengedett feszültség tartomány: 2-3.6V Létezik 1100, és 2300mAh-s kivitelben. Nagyon jók a paraméterei, egy hátránya van, ugyanolyan teljesítmény mellett kb 50%-kal nehezebb a liponál. Viszont jóval nagyobb a leadható pillanatnyi teljesítménye és 10C-vel tölthető! Azaz 2 pakkal szinte folyamatosan lehet repülni vele terepen. Hihetetlen mire képes egy 4 cellás 2300mAh-s pakk egy kiló környéki géppel! Én a kisebbik 1100-as cellákból álló 3 tagú pakkal repítem a 800-as extrát. Jó."
megis vettem egy 2100mah 9.9v lifepo4 akkupackot 8362ft ért 10.1 euro szállítási költség is benne van csak remélem hamar ideér Hollandiából
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2016
Helló mindenkinek! Volna egy kérdésem van egy rc jeep-em akumlátor utáni bekapcsoláskor magától beindul a motor meg leáll, viszont a távirányító előre hátra illetve a jobbra balra kapcsolásakor is csak egy irányba forog sajnos van benne egy vezérlő chip aminek semmiféle adatot nem találok a neten ha tudnátok nekem ebben segíteni hogy miért csinálja ezt megköszönném a chip száma a következő: 2061D ez egy NIKKO chip ha volna tudomásotok a bekötéséről az megkönnyítené a dolgom előre is köszönöm válaszotokat várom !
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2016
Nem tud segíteni senki ebben a témában?
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2016
Szia !
Próbálunk segíteni, bár kevés az információ amit megadtál. Egy fotó sok mindent elárulna. Ha jól gondolom egy egyszerű szuperregeneratív 1 tranzisztoros vevővel és 2061D kétszeres hídvezérlő ic.-s áramköről van szó. Az ic tartalmaz 2-3 műveleti erősítőt is (OPA). A csatolt rajz hasonlíthat hozzá legjobban, ez alapján próbáld javítani.
Helló gerenk ez a fotója a panelnek
|
Bejelentkezés
Hirdetés |