Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   180 / 294
(#) sebokr válasza szjanos85 hozzászólására (») Jan 1, 2017 / 1
 
Szia

Nagyon várom mert érdekel mi lehet a probléma.

Roland
(#) horvistvan hozzászólása Jan 2, 2017 /
 
Boldog Új Évet Mindenkinek! Ma hajnalra leállt a Radiant kombi kazánom. Azt produkálja, hogy elkezd szikráztatni, be is gyújt de sajnos csak addig adja a gázt amíg szikráztat. Azután ismétli az egészet majd hibakóddal leáll. Egy gázkészülék szerelő telefonos tanácsára megfordítottam a dugvillát (ami jól volt bedugva azaz 0-0 f-f) és most jó. Természetesen a szerelő azt mondta, hogy főpanel csere de egy két hónapos készülékről beszélünk. Az EPH szabályosan bekötve. Számomra olyan mint ha nem érzékelné a lángot. Mi lehet a hiba? Köszönöm!
(#) nandor zsigmond hozzászólása Jan 2, 2017 /
 
A lángőrt nézd meg .Kiszereled meg csiszolod.
(#) sebokr válasza horvistvan hozzászólására (») Jan 2, 2017 /
 
Ha 1-2 hónapos akkor érvényesíteni kell a jótállást.
Kondenzációs vagy túrbós a készülék?
Kondenzációs lehet hiba hogy a kondenzvíz nem távozik a csatornába dugulás miatt.

Roland
(#) xpedient hozzászólása Jan 4, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy Demrad falikazán elektronikája meghibásodott. Se kép, se hang. SMOCK01 a típusa. Egy ellenállás biztosan elszállt rajta. Annak kellene az értéke. Van valakinek ilyenhez kapcsolási rajza, vagy mintadarabja, amiről le lehetne olvasni/mérni az értékét? Sokat segítene.
Köszi
(#) JZoli válasza xpedient hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
Szerintem tegyél fel képet a rossz panelról, akkor több segítséget fogsz kapni!
(#) nzperx válasza wurm hozzászólására (») Jan 5, 2017 /
 
Szia

Nos, bár kicseréltem több alkatrészt, ami gyanus volt, de a fő hiba valószínűleg az volt amit írtál, tehát a két sorbakapcsolt 1kiloohm-os ellenállás közül az egyik nem érintkezett. Nálam az átforrasztás sem oldotta meg, maga a nyák is hibás, minden esetre kiváltottam a hibás nyák szakaszt egy vezetékkel, azóta működik.
(#) polgiy hozzászólása Jan 5, 2017 /
 
Sziasztok. Kérnék egy kis segítséget a hozzáértőktől.
Adott egy BIASI kombi kazán (a típusát sajnos most nem tudom).
Az a problémája hogy ha a lakásban bekapcsol egy nagyobb fogyasztó pl.: mosógép kiáll a kazán hibára. ilyenkor 234V a konnektorban mért fesz. Ha kikapcsoljuk a mosógépet a fesz felmegy 238Vra és a kazán újra hibátlanul működik. Mikor megáll a kazán elejt a képen jelölt relé. 2 db egyforma relét mérve üzem közben a működő relén 12 V-ot mértem viszont amelyik elejt azon csak 5V-ot. Meg akartam kopogtatni a relé tetejét üzem közben hogy arra mit reagál, de az enyhén mágneses csavarhúzó közelítésére is elejt és leáll a kazán. Kb 1 sec múlva újra meghúz és megy tovább szépen. A relék kapcsoló értékét nem tudom mert nincs ráírva. de mivel a sorozatszáma megegyezik gyanítom hogy a "rossznak" is 12 V kellene.
A kérdés az volna hogy hol tűnik el a fesz? Mit tudok megnézni?
Üdvözlettel: Sanyi
(#) wurm válasza nzperx hozzászólására (») Jan 5, 2017 /
 
Szia.
Örülök hogy sikerült.Az ilyen típusú hibák nagyon szivatósak tudnak lenni.
Üdv:Wurm Imi
(#) sebokr válasza polgiy hozzászólására (») Jan 5, 2017 /
 
Szia A kazán hőkorlátozója a rossz (klixon) Ugyan ilyen hibával szívtam kb 3 éve.
Hátha nálad is az lessz a gond.Ilyet keress.
(#) polgiy válasza sebokr hozzászólására (») Jan 5, 2017 /
 
Szia. Biztos hogy nem az a baj. A panel a hibás. Nincs meg a relé behúzásához az áram. Vagyis pontosan határon mozog. A hibás készülék egy ismerősé. Nekem is van egy ugyan olyan, és most az én panelom van az ő készülékében. Így tökéletes. A panelját meg elhoztam és az én készülékemmel is ugyan azt produkálja. Szóval minden érzékelő hiba kizárva a panelcsere miatt.
(#) iki hozzászólása Jan 5, 2017 /
 
Sziasztok! Westen Pulsar gazkazan,a nyomasmero harmason felul mutat(piros zona)a biztonsagi szelepen kezd csepegni a forro viz.Nehany honappal ezelott egy szerelo kipompalta a tagulasi tartalybol a vizet,akkor is ez a jelenseg volt es mostanig mukodott.Azt mondta valami draga alkatreszt kell vegyek ha megint gond lesz vele.Mi romolhatoott el,mit kell venni?
(#) Sebi válasza polgiy hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Idézet:
„az enyhén mágneses csavarhúzó közelítésére is elejt és leáll a kazán.”


Előfordul, hogy bistabil reléket használnak, az bizony elejt a mágnes hatására...
(#) wurm válasza polgiy hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Szia.Nézd meg,hogy a relét nem e egy soros x2-es kondenzátor és ellenálláson+diódán keresztül húz meg.Ha igen akkor a kondenzátort mérd meg.Lehet hogy jelentősen lecsökkent az értéke.
Üdv:Wurm Imi
(#) merciabc válasza iki hozzászólására (») Jan 6, 2017 / 1
 
Szia!
Elszökött a tágulási tartályból a légnyomás.
Szerezz egy gumijavítótól egy autó tüszelepet, és egy kiszedöt.
Cseréld ki, zárd el a kazán elöre-és visszatérö ágát, majd pumpáld fel 0.8bar-ra levegövel.
Csapokat kinyitni, tölsd fel rendesen a fütésti kört 1.6bar-ra.
Ha a szelepcsere közben,a levegö kieresztése közben víz is jön, akkor tartály csere!
Akkor átereszt a gumimembrán.
(#) polgiy válasza Sebi hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
A relén lévő sorozatszám szerint megegyezik a 2 db relé. És csak az egyik ejt el a csavarhúzó közelítésére. A másik észre sem veszi. Nem hiszem hogy bistabíl lenne.
(#) polgiy válasza wurm hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Próbáltam lekövetni a nyákot. Akad benne ellenállás kondi és trazisztor is. Bár nem egyszerű mert van benne egy jó pár áttkötés a nyák 2 oldalára. (Nem tudom hogyan kell kondit mérni.)
(#) pözsó válasza polgiy hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Felcserélni a kettőt?
(#) polgiy válasza pözsó hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
A másikhoz nem akarok nyúlni mert az jó. És ha elejt akkor is megáll a kazán. A hibás relén csak 5 V-ot mértem. A tápfesz lesz a baj. Csak nem tudom hol keressem a hibát.
(#) yabee hozzászólása Jan 6, 2017 /
 
Kedves Hozzáértők!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Előre bocsátom, hogy negyon nem vagyok szakértő, de attl tartok a szerelő sem aki nálam járt. Vagy legalábbis még nem győzött meg. Adott egy Thermomax "hagyományos" kb. 6 éves állókazán (A házvétellel együtt jött ezért nem tudok sajnos pontosabbat) kerestem rajta típust, de nem nagyon volt feltüntetve. Egy Sigma feliratot találtam rajta. A prúbléma az, hogy nem indul el csak keregteti magát aztán van hogy fél óra, óra után egyszer csak mégiscsak beindul. A szerelő szerint gyújtásvezérlő lehet a hibás, de ő olyat amit ebbe építettek be még pont nem látott. Akkor kezdtem el keresgélni gyújtóelektronika alkatrészt és találtam rá erre a fórumra, amibe beleolvasva láttam olyan véleményt másfajta készüléknél, hogy légbuborék is lehet a hibás. Akár a keringetőben akár a készülékben magában. Amikor egyébként a gázfűtés indul el akkor nagyon szörcsög némelyik radiátor noha azokat lelégtelenítettem és érdekes módon ha vegyestüzeléssel fűtők akkor ez nem tapasztalható ebből következtettem arra, hogy itt is ez állhat fent. Kérdésem az lenne, hogy előfordulhat-e ez valóban és, hogy légteleníthető-e külön a kazán és/vagy a szivattyú? Vagy a dott esetben a teljes rendszert le kellene engedni? Van-e rá esély, hogy tényleg ez a probléma? Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséeget.
Egy nagyon laikus
(#) JZoli válasza yabee hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Ha tennél fel egy képek a kazánról, Ha levehető az előlapja, akkor levett előlappal) akkor többet tudnánk segíteni. A gyújtásvezérlő hiba könnyen elképzelhető, de ahhoz is jó lenne tudni a kazán pontos típusát, amii a fénykép alapján könnyebben meghatározható lenne.
(#) yabee hozzászólása Jan 6, 2017 /
 
Kedves Zoli!

Előre is köszönöm! Este ha hazaérek dobok fel képet. Számítottam erre a kérdésre miközben elkezdtem írni, de gondoltam hátha meg ha már leírtam a nagyját el is küldöm a hozzászólást. Még egyszer előre is köszönöm. addig is minden jót
(#) JZoli válasza polgiy hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Sajnos a képeid nagyítva már nem látszanak jól, így nem lehet végigkövetni a bekötéseket, de ha jól nézem azok a relék 24V-osak, rá van írva a legfelső sorban (de ez sem olvasható, csak kikövetkeztettem),az a mért 12V kevés nekik! Mint Wurm Imi is írta általában egy soros X2-es kondin kapják a táplálást aminek az értéke le szokott egy idő után csökkenni, ezért kapnak alacsonyabb feszültséget a relék. A képeiden nagyjából a kék, vagy piros "nagyobb" méretű kondik közül lehet valamelyik. Ha van a közeledben esetleg elektronikai műszerész, vagy van Neked kondenzátormérőd akkor simán javítható ez a panel.
(#) JZoli válasza yabee hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
De ha gyorsabban akarsz előrejutni, akkor lehet keresni képeket a neten is. Itt egy Termomax állókazán képe példának. Esetleg nem ilyen?

kazán.jpg
    
(#) Lucifer válasza polgiy hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
0. pont: összes elkó cseréje.
(#) yabee válasza JZoli hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Előlap nélküli képet még nem találtam, de előlappal pont ilyen...
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2017
(#) JZoli válasza yabee hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
It nézz körül egyenlőreBővebben: Link:
(#) Kalo hozzászólása Jan 6, 2017 /
 
Sziasztok,
szeretném a véleményetek, segítségetek, tapasztalatotok kikérni az alábbi kazánnal kapcsolatban, melyet sikerült elfüstölnöm .

- Kazán típus: Semia Condens F25-A/1
- vezérlőpanel: 0020066023 , mely a 24V-oldalaról túlfeszültséget kapott egy pillanatra . (Sajnos a termosztát vezeték bekötésekor az elosztótáblában lévő másik 220V relé tekercskivezetéséhez egy pillanatra hozzáért és a kismegszakítót azonnal leverte.)
- Hibajelenség: kismegszak. visszakapcsolás után - a kijelzője működik, resetelni is tudom, csak semmi nem indul. A kijelzőn a 2,0bar felirat és egy radiátor jel látható.
- Látható sérülés: a panelon a a termosztát kapocs és a telefoncsatl. között.
- Helyszín: Sopron mellett, Sopronkövesd

- A kazán még garis volt! Gondolom ezzel ugrott...
- Az aprón találtam betétes felújított panelt BP-n, felvettem a kapcsolatot az eladóval, de még semmi válasz..
- Ajánljátok a felújított panel beépítését?
- A panelon kívül lehet még egyéb sérült érzékelő, szenzor, vagy bármi? Abban bízom, hogy nem ment tovább...
- A panel cserénél mire kell figyelni? Ha a csatlakozókat lehúzom, panel ki, majd másik be, csatl. vissza? Ezekután elvileg indulni kellene a kazánnak úgy mint korábban?

Bocs a sok kérdésért,de nagy sz.ban vagyok és ráadásul röpködnek a mínuszok.
Képet is csatoltam!

Üdv
Kalo
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2017

DSC_0309.JPG
    
(#) Lucifer válasza Kalo hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Garit szerintem buktad, ha látható nyoma van akkor elég egyértelmű a dolog.
Ökölszabály az, hogy minden javítható kivéve a mikrokontrollereket, mert abban tartalom van ami nem olvasható a legtöbb esetben. A cucc felépítését nem ismerem, de ha nem ilyen buszos kijelzős akkor jó eséllyel a kontroller még megy benne.

Ha van ismerős szaki akkor vele érdemes megnézetni a panelt, ha szerencséd van akkor valami védelem csattant el, bár termosztátbemenetet nem szokásuk leoptózni. Esetleg csinálj nagyfelbontású (akár scannelt képet) a panel két oldaláról azt szintrevágva lehet ilyen "parasztröntgent" tolni amivel végig lehet követni a pusztítás nyomait.

xray.JPG
    
(#) Lucifer válasza Lucifer hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Válaszolok magamnak így két év távlatából és hogy megetethessem a googlet kis egy kis ropogós információval:
Idézet:
„Junkers ZS 23 AE 45.006.837-002 vezérlővel a következő hibával: gyújt gyújt, de olyan mintha gázt nem adna rendesen. Állítólag néha kicsi lángot sikerül begyújtania. A középső LED ég rajta ilyenkor, Honeywell VK4105 szelep van benne.”


Csatoltam a visszafejtett kapcsrajzot (EAGLE 5.x< és PDF), és parasztröntgennel készült képeket. C61-et kell cserélni, de mint mindig ilyenkor javasolt az összes elkó cseréje.
Következő: »»   180 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem