Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Léptetőmotorok (vezérlése)
Pontosan, ha az általad linkel motort veszed meg akkor ahhoz minimum 3A-os vezérlőt vegyél . Ha az 555 öt is az ebay ról rendeled akkor Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
Egyébként milyen orsót fogsz használni a szálvezetőnek ? Az orsó tulajdonságaitól is függ hogy milyen erős motort kell választanod .
Túl nagy pontosságra nincs szükséged , ezért szerintem megfelel a 6 vagy 8mm es menetes orsó amit csavarboltokban vehetsz és ahhoz kisebb motor is elég , Bővebben: Link Ehhez nem árt ha veszel ilyen rugalmas tengelykapcsolót is Bővebben: Link de ha később tovább akarod fejleszteni akkor nem árt ha az előző hsz ben linkelt vezérlőt veszed meg és az orsó végeire QsAAOSwMORW79RU" target="_blank" rel="nofollow" >Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
http://www.ebay.com/itm/3D-Printer-8mm-Trapezgewindespindel-Frase-S...hXXbKQ
Ez megfelel orsónak és anyának?
http://www.ebay.com/itm/162144263717
Motor vezérlőnek?
igen pont ezt a tipust linkeltem , de nézd mit találtam ? itt egy rendeléssel megvan szinte minden az orsóhoz
Milyen hosszunak kell lenni az orsonak, mert ugyanott találsz motort is hosszu orsotengellyel egybeépitve és rajta van az anya is . Tavaly vettem egyet nagyon jol bevált.
A végállás kapcsolókat az 555be kell kötni ?
Ha azok az irányt módosítják ... akkor a step/dir motor vezérlő DIR mint DIRECTION avagy irányt meghatározó bemenetre kell , hogy kerüljenek.
Lehet nem ártana egy egy prell mentesítő nand kapus flip flop is utánuk mielőtt a DIR lábra kapcsolódnak.
Őőőő. Hozzá szolnék a végáláskapcsolókhoz.
Azokat úgy kell beállitani, bekötni, hogy annak tudatában kell lenni, hogy a motorvezérlők dir bemenete az alábbiak alapján működik. 2 db jelszint van, mivel digitálid. 0 az az ninvs áram, illetve 1 amikor megközelítöleg 5 v vagy vezérlőtől függően legalább 3.3v feszülzség van! 0 nál az egyik irányba forgatja a motort 1 nél a másikba. Namost 2 végállás kapcsolónál, úgy kellene megoldani a dolgot, hogy mikor a jobb oldalihoz ér, akkor az mondjuk leveszi a feszt és forgunk az egyik irányba. Ha a bal oldalihoz ér a kocsi, akkor az vissza adja a feszt pl 5v ot és a másik irányba megy a kocsi. Nade. A végállás kapcsolók nem olyanok mint a villany kapcsolók. Hogy benyomom és ugy marad. Hanem mint a csengő kapcsolók. Benyomom zár, elengedem nyit. Akkot ehez megint kell egy kis elektronika, hogy benyomáskor behuzva maradjon az 5v a másik megnyomásakor meg oldja.
Igen ... aztán a végén már megint ott a dilemma , hogy 1000 Ft alatti uC vagy ugyan ennyiért fixen "bedrótozott" logikai áramkörök, habár a probléma elindításkor vázolt lehetőségek kicsukták a uC használatát.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
És ha végállás kapcsoló helyett egy kétirányú kapcsolót tennék a szálvezetőre?
Valahogy így: https://www.youtube.com/watch?v=Xc0F-VDFqeg 2:10-nél jól látni A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
Ebből a mechanika mögötti feldolgozó elektronika nem látszik még
Azt kell elérni, hogy bekapcsoláskor legyen egy alaphelyzeti állapot. (1 RC taggal kialakított impulzussal a tárolók reset lábán) Mindig balra vagy jobbra induljon a vezetőd,ha nem szélen áll akkor is. A csévélő orsó induláskor figyelni erre. Addig nem csévélni amíg szélső állasba nem kerül a szálvezetőd. Majd ezután indítani a fel csévélést és másik szélső helyzetben irány váltani. Ami eddig magas volt legyen alacsony szintű (tápfesz/föld) vagy fordítva. Ha ezt az induló helyzetet (szálvezető) kézzel állítod be akkor kisebb a gond. Lépésről lépésre műveletekre kell bontani a működését a rendszernek. Ezek után meg nézni milyen beavatkozáskor minek kell teljesülnie , majd ezekhez meg tervezni a szükséges áramköri elemeket és ezeknek be/ki meneteik állapotát. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
Egy kétáramkörös relé kell öntartóra bekötve az egyik vágálláskapcsoló behúzza a másik elejti ilyen egyszerű ,
Igen az is teljesen jó , még a bekötése is egyszerűbb . Nagyon jó az ötlet !
Nekem teljesen mindegy, csak működjön.
Elkezdtem építeni a vázat, majd teszek képeket fel , persze ha titeket is érdekel.először az orsók meghajtását csinálom meg, az nekem is megy Utána a szálvezetés. Egy fontos szempontot felejtettem el. Ugyebár hogy mikor tele van az orsó akkor meg is kéne hogy álljon. Ehhez is lehetne használni egy végállás kapcsolót úgy hogy megálljon az orsó tekerés és a szálvezetés is egyszerre?
Orsóra raksz egy lemezt/kart tengelyen elforoghat kis rugós rá húzással .
Ezt elmozdítja a felcsévélt szál. Ha elég vastag a felcsévélt anyag az orsón akkor az is másik végállásba mozgatja a kart/lemezt. Ezzel a kapcsolóval tilthatod a motorok forgását. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
Én is valami hasonlóra gondoltam
Köszönöm !
http://elektronika.vatera.hu/muszerek_alkatreszek/merestechnika/ido...7.html
Ez jó lenne? A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
Ez nem jó neked , van rajta egy relé ami neked nem kell az időzítés sem elég rövid ,és valószínűleg a kapcsolás sem arra van kitalálva amire te akarod használni .
Gondoltam csak nézegetem őket.. Mindent egybe megrendelek ebayről aztán meglesz egy helyről akkor legalább.
Egy olyan bistabil relét tudsz mutatni nekem?
Sziasztok!
Olvasgatva a fórumot, nem nagyon találtam választ a kérdésemre. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Léptetőmotorknál milyen szerepet tölt be a tekercsekből fakadó "belső ellenállás"? Tehát másképp kell hajtani, vagy más driver-t kell használni? (és miért? szeretnék tanulni... ) Illetve ha egy L298N H hidat használok, akkor az áramkorlátot hova kellene tenni? És milyen motorokhoz érdemes? (nagy? kicsi?) (nekem egy nema16 van, 1.7V 1.4A-al (a mért ellenállás a tekercsén 4ohm, de ráírva 1.2ohm van a motorra. Ez mit jelent? Öregszik a motor?)) Megforgatni meg tudom arduinoval, de szeretném érteni az áramkorlát OKÁT, hogy miért tesznek (ha tesznek) és mért nincs az L298N-ben? (ha olyan fontos) Bármilyen útbaigazítás, atyai feddést elfogadok, és megköszönök előre is! Az építő kritikát szeretem!
Az áramkorlát azért szokott kelleni, mert ha sok áramot magas feszültséggel párosítva adod a motorra akkor a motor előbb-utóbb túlmelegszik, tönkremegy. Ugyan ez érvényes a meghajtó áramkörre is, ha túlterheled, tönkre megy.
Az ellenállás dolgot nem értem. Biztos jól mérted? Ha öregszik a vezeték a tekercsben szerintem akkor sem lehet nagyobb az ellenállása, bár ebben nem vagyok biztos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |