Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Én ezen a nyákterven lepődtem meg, még olyan IC-t sem találtam, ami fordítva lenne benne.
Elképzelhető, hogy 2-nél több rétegű a nyák. Nagyon rendezett, jól néz ki.
Nekem egy pillanat alatt jött le egyszer az egész. Aztán rájöttem, hogy ha nitro higítóba teszem marató folyadék helyett, megeshet.
Nem volt zsíros a réz felület amikor vasaltad? Én mindig megcsiszolom vasalás előtt csiszoló szövettel.
Volt ilyen irányzat, amikor még kézzel ültették be az alkatrészeket. Minden IC, dióda, polarizált kondenzátor, tranzisztor, stb ugyan abba az irányba állt. A beültetőnek nem kellett minden egyes alkatrésznél a rajzot nézegetve a helyes irány megtalálnia. Ugyan ebből a korból származik még az is, hogy az IC -k 1. lábánál másmilyen (általában négyzet) alakú a forrszem, mint a többinél (kör).
Mivel zsírtalanítottál? Benzinnel lemozott lapra nem tapad fel jól a toner.
Régen szakrajzból is és elektronikai műszerészeknek is szentírás volt az " olvashatóság iránya", azaz minden alkatrésznek egy irányba kellett néznie. Természetesen a kondenzátorok és a számozott ellenállások beültetésére is igaz volt. A műszaki-esztétikai követelményeket akkor még nem írta felül a piaci-olcsóság követelménye.
Szappannal és vízzel. Azért csodálkozom, mert mindig így csinálom és még sosem jártam így. Ugyanezt jól ki tudtam vitelezni előtte fél órával ugyanígy, akkor csak annyi volt a probléma, hogy véletlen nem a kémiai ónozóba tettem a nyákot miután lemartam, hanem a maratóba és mire észrevettem már eltűnt róla a réz.
Ki akartam próbálni az ajánlott lidlis laminálót vasalás helyett, és vásárlás közben meg is láttam így vettem egyet. A 1.5-es nyákot nem szerette, csodálkoztam is, majd rájöttem, hogy nem is a lidliben voltunk, hanem az aldiban. Viszont a 0.8-as nyákot átviszi gond nélkül. Kínai sárga papírral nagyon szép eredményt ad. Hiba nélkül átragad a festék mindenhol és tisztán lejön a papír. A PNP blue-t meg valamiért nem szereti, azzal szörnyű lett.
Üdv!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy vásároltam a Müller be egy laminálógépet és lehet-e vele nyákot is készíteni, volt e már dolga valakinek ilyennel?
Megtaláltam... Sajnos csak ennyi fér a scanner -be. Kb 20-25 éve készült, a beültetett kártyáról nincs fényképem. (A kisméretű forrpontok ellenére kibírta a kézi forrasztást (és a kiforrasztást is), a kamionnal való szállítást, stb.) Akkor még alig volt elérhető tervező program. Kollegáimat elfogta a röhögőgörcs, amikor beléptek a szobámba és meglátták, hogy papírból kivágott "IC" -ket tologatok a kártya körvonalának megfelelő kartonon.
Dupla Europa méretú, 4 rétegű kártya, 110 DIP IC -vel. Jut is eszembe, akkoriban az IC tömege DIP tokozású volt, közel azonos mérettel... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Minden laminálóval lehet nyákot csinálni. Csak az a kérdés mennyit kell mókolni rajta.
Nálam járt Tecskó,Lidl, és egy harmadik fajta. A Tecskóson kellett a legkevesebbet módosítani.
Módosítás nélkül nem is lehet vele ? Nem nagyon szeretném módosítani mert még az alap funkcióját is szeretném használni.
Lamináló függő, próbáld ki!
Az előbbi hozzászólásomban pl. írtam, hogy az aldis a 0.8-as nyákkal és kínai papírral jól elvan mindenféle módosítás nélkül, gyári állapotában.
Kikapcsolt állapotban át tudtam rajta dugni akkor biztos átviszi nem?
Szia!
Én nem próbálkoznék vele. Megsérülhet a gumihenger. Kapcsold be, úgy nézd meg, hogy átmegy-e.
A jobbakban a két hengert rugóval szorítják össze. Szedd szét nézd meg a tiédet is. Ha abban is ez a helyzet, akkor mehet közé vastagabb anyag is. Ha nehezen kapja be a 1.5 -ös panelt, meg kell élezni az egyik oldalát alul és felül is, úgy majd bekapja. De azt is nézd meg, a két henger előtt nincs -e valami vastagságkorlátozó rés, mert akkor csak olyan vastag megy bele...
Tisztelt fórumtársak,
Nehezen szántam el magam e hozzászólás megírásához, bénaságom ékes mementójaként mégis hadd kérdezzek valamit: Ti, milyen papírra nyomtattok milyen nyomtatóval, hogy szép nyákok szülessenek? Fotó eljárást is figyelembe véve nektek mi vált be? Eddig, ugyanis csak vasalásos módszerrel készítettem nyákokat, de mostanság átálltam a fotó eljárásra is, azonban a problémám abból fakad, hogy kiváló céges lézernyomtatónk (amit eleddig korlátlanul használtam), lehalt egy ideje. (Ennek segítségével egész elfogadható nyákokat tudtam produkálni, műnyomópapírral stb-stb...) Most egy tintasugarasra lett cserélve. Van egy régi HP1200-am is, de nem jó minőségben nyomtat már.. Visszaolvastam valamennyit, de vagy elkerülte a figyelmemet, vagy nem voltam elég kitartó 1230 fölötti oldalszám pedig elég ijesztőnek hat... Előre is köszi a válaszokat!
Írásvetítő fólia, két példány, előre lakkozott panel. Kb. a legkevesebb hibalehetőséget tartalmazza, nem mellesleg a rézréteg hibátlan a folyamat végén. Lehet kapni tintasugaras nyomtatóhoz való fóliát, annak az egyik fele finoman érdesített, arra kell nyomtatni.
Én a tintasugarasnál egy érdekes jelenséggel találkoztam, a tinta ráragadt a lakkra vagy a lakkot tépte fel. A megoldás némi hintőpor volt, puha ecsettel szétkenve majd a felesleg lefújva.
A helyzet az, hogy az új tintasugarassal már próbáltam, ink fóliára (ahogy mondod picit érdes felületű) de az nem is kicsit áttetsző, még akkor is, ha felveszem a felbontást fullsötétre állítom, eco-módot tiltom stb.
Valóban, ilyet használok egyelőre, és ezt a duplaréteges megoldást még nem próbáltam, habár már szemre nézegettem, de ez sem tünt teljesen átlátszatlannak, de mindenképp ki fogom próbálni! (esetleg 3 réteg?) Köszi!
Nem tudom, hogyan nyomtatsz rá, de én normál (80 g/m2) papírt állítottam be fóliához is. A fóliás beállításnál nálam is igen kevés tintát használt.
Nem világítja át az UV?
Nekem az első próba rém ronda lett! (Ilyet lehet írni?) Olyan mintha átvilágította volna az UV a festéket...
Sima fénymásoló papírra is ha nyomtatsz lézerrel ,akkor az biztos kifogástalan lesz , aztán lehet vasalni.
Eddig pont ez volt, de mint jeleztem, jó minőségű lézernyomtató kifeküdt, tulajdonképpen ezért kerestem alternatív megoldásokat.
Fotó eljárást is emiatt próbáltam ki, az említett tintasugaras-fóliás kombóval, de valamit nem jól csináltam, mert nem hozta a várt eredményt (eddig!).
Próbáld ki a dry fóliát, és leírhatnád, hogy mit hogyan csinálsz, hátha van válasz a jelen problémádra.
Még nem láttam olyan lézer nyomtatót akármilyen régi is legyen , hogy sima papirra rosszul nyomtatna ki.
A probléma vele a következő: töltött kazettája van (többszörösen azt hiszem) a toner nem eredeti ennél fogva szóródik kissé, (igen, belül is van rendszeresen, nem csak a blade hagyja fenn az OPC-n). Pick-up görgő nincs valami jó formában, csere érett, (hiába tisztítom fel, egész fényes a görgő, valamint kissé keményebb is az elvártnál) így időnként elakad, papírtálca hiányzik.
Fixálóra állandó jelleggel felragad a toner, (ez különösen gond, mivel ha nyákrajzolatot fixál, valamennyi felragad, és a következő körülfordulásnál ráégeti) -bár ezt neked nem kell magyaráznom... Ergó a fixálót is javítani kellene. Na ezért nem akarok már rá költeni, ez így együtt sok lenne, bár viszonylag szerelhető modelről van szó... (Sima nyomtatásnál a fent említett hibák simán beleférnek, de nyákkészítéshez már nem való..)
Vagy úgy .Feltételeztem azt , hogy összességében nincs ennyi baj.Viszont , ha valóban jól nyomtatott anno , akkor megérné belefektetni egy kis energiát , mert egy új azét sokkal drágább lenne.
Esetlegesen a gumigörgő regenerálására használhatsz Protegumot a kissé meg is "dagasztja" a gumit. Én a papírbehúzó görgőnél alkalmazom ha kell, másolónál.
Alapvetően nyomdában használtuk a gumihengerek tisztítására. Bővebben: Link Szoktam is használni, egy másolószervizes haver hozza, de tán még a copy depot-ból is lehet szerezni... Azzal is próbáltam már, ideig óráig jó csak, sajnos csere érett már.. Annak idején magam szervizes voltam.....
Remélem megláttok valamit amit én nem:
-kinyomtattam a nyákrajzolatot tintasugarassal, fóliára -foto nyákot használva ledes UV levilágítóval megvilágítottam egyik (teszt) panelt 10 percig másikat 20 percig -TN140-et használtam előhívónak (Itt egyébként nem tűnt fel, hogy rossz lenne az előhívás, bár a szememnek talán nem volt annyira kontúros, de őszintén szólva soha nem láttam még, hogy milyennek kellene lennie....) -vaskloriddal szoktam maratni, nem túl töménnyel, 15-20 perc alatt marja le kb.. Egyébként a panelek nagyjából egyformán néztek ki rosszul, úgy kellene elképzelni, hogy sok kis apró folton "alámart" a vasklorid, és úgy általában hasonló volt ahhoz, mint mikor valaki koszos, zsíros rézfelületen dolgozik. (fotót sajnos nem tudok mellékelni, első bosszúságomban kihajítottam a kukába...) Egyébként ezen leírás alapján igyekeztem dolgozni.. Remélem felfedezitek a hibát... |
Bejelentkezés
Hirdetés |