Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Üdv az Uraknak!
Egy kis problémám akadt egy futópad motorral! megállt mint a szög!Egy 180 v DC 2HP 4400Rpm Frekvecia Hc Esetleg egy kapcsolási rajzzal ha ki tudnának segíteni,vagy ha valaki vállalja a terhelést is bíró fordulatszabályzó megépitést nem horror áron megköszönném. Előre is köszönet!
Szia! Sima DC tápról elindul? 12-24V ?
Szia, Bocsi de nem láttam a kérdésedet, ha még aktuális, tudnál képeket küldeni róla?
Gyakorlatilag rajzot szerezni lehetetlen, én le szoktam fényképezni az aktuális panelt, s egy működőről feliratozni az érdekes pontok jeleit, feszültségeit. Ha látom, talán be tudom azonosítani, mire hasonlít leginkább.
Szevasz!
Ekkora tápom nincs Max 22V 3-4A tudnék prezentálni! Az az pontosítanék.Elsőnek a nyomaték tünt el (a fordulatot lehetett szabályozni terhelés nélkül) De most már csak kis fordulaton forgatja a szőnyeget terhelés nélkül!
Szia, 22V 3-4 A-ról simán el kell indulnia a motornak, azt már kézzel nem olyan könnyű lefogni.
Azt kellene eldönteni, hogy a motor rossz, vagy a kontroller? A "Frekvecia Hc" a típusa lenne? Mert ilyenről még nem hallottam, de a képen látható kontrollerhez hasonló, most van nálam 2 is, egyik E06-os teljesen felpörgei a motort, majd leáll , lehet csak a FET ment zárlatba, a másik communucatin error-os. A motoron van viszont 3, vagy 4 vezetékes seb jeladó, ami feltétlen kell hozzá. A mellékelt vezérlő viszont egy lebutított, nyilván, hogy univerzális legyen, mert a különböző gyártók más kommunikációt használnak a kijelző, s a kontroller között. Viszont ezen is a külső fordulat poti felett van egy trimmer ami a torque, vagyis nyomaték szokott lenni, ha a Te paneleden is van nézd át a környékét, vagy próbálj állítani rajta. A másik ok, ami miatt elmegy a nyomaték, fordulat, ha van rajta 24Cxxx, vagy atmel felíratú eeprom, behal a tartalma. Nem a uprocesszorban módosítják mindig a tartalmat, hanem ebben tárolják. Attól is függ, hogy 2, vagy 3 vezetékes -e a seb jeladó, mert más az impulzus sűrűség. Ezért enne jó, ha küldenél egy képet, látnám miről van szó.
Szevasz!Az előélete a padnak kalandos.Kb 15éve horror összegért vettük,1évessen egy 12V stabkocka halál miatt használhatatlanná vált.Senki nem vállalta a javítást az az egy cég (Ők
voltak az egyetlenek akik ilyesmivel foglalkoztak)de szinte egy új futópad áráért javították volna.Találtam egy ifjú titánt a nagy keresgélésben aki elvállalta hogy csinál bele egy pwr es szabályzást.És ezzel az összemokolt szabályzóval több mint 10évet kibírt. Hozzá teszem hogy csúnya a látvány de legalább valaki elkészítette.Én csak egy autós elsősegély dobozba raktam Egyszóval az ebay vagy az alibabárol szeretnék rendelni egy panelt hozzá mert a pad nagyon jó állapotban van Inkább ehhez kéne segítség Nincs szükség memoban tárolt dolgokra Csak a fordulatot szabályozza mechanikusan A pad dőlésszög vezérlése érintősről átépítettem kapcsolósra egy külön panelra!
Szia, S kellemes Karácsonyt! Hát ez tényleg érdekes összeállítás, még energia takarékos izzó panel is beépítésre került. Az általad kiválasztott panelen ott van az Incilne 2 reléje, úgy látom a jobb oldali 2 zöld csatira kel csak 1-1 nyomógombot rakni hozzá. A bal oldalon van az AC bemenet a most DC ki, s az Inc kimenete. Annak 3 vezetéke van mivel AC motor, s a segéd-fázis kondit köti át. Az alsó kettő biztosan a DC motor, felette a 4-ből 2 a 0-fázis, egyik közösítve a 2 a maradék 2 vezetékére.
Üdv mindenkinek!
Van egy Stamm Badyfit futópadom és megállt Error2 üzenettel. Állítólag kifutott típus, sehol nem javítják. Tud valaki segíteni!!!!! Köszi Koziaki
Szia, Rákerestem, tényleg nagyon hasonlít egy futópadhoz, de talán ha csinálnál pár fotót, hátha hasonlít valamelyikhez. Bekapcsol, start gombra elkezd számolni, s utána dobja ki a hibát, vagy rögtön bekapcsoláskor? A motor megmozdul?
Sziasztok! Futópadom E04.-hibakodot jelez és le is áll. Használat közben csinálja amikor a dölésszög állitást bekapcsolom.Ujra inditás után jó.Fél éves a futó padom.Másik kérdésem az lenne , h. a szönyeg olajozást miként kell elvégezni?Hová és mennyit kell csepegtetni?Köszönöm a válaszokat !
Life Gear Traveler Pro futópad (model: 98840)
Szia, Én ezt találtam E4 hibára, persze ez erősen lehet típusfüggő. De ez is az olajozást említi. Ha már olajozol, nem árt a burkolatot levenni s kiporszívózni, főleg a motor s környékét. Gyárilag sűrű szilikonolajat adnak hozzá, amit a szőnyeg alá kell valahogy bejuttatni, esetleg egy törlőkendővel eloszlatni, főleg középen, ahol a lépés miatt legnagyobb a súrlódás. Több fázisban, közben a tengelyt forgatva, hogy mindenhol kapjon. Érezni fogod, mikor már könnyebben jár.
Elszámol 5 ig majd Error2. Egyszer úgy vettem észre mintha egy pillanatra el akarna indulni, de nem történt meg. Leszedtem az ékszíjat, nem szorun.
Köszi Ákos
Sziasztok!
Munkatársam futópadja néhány perc használat után leáll és akkor indul újra, ha ellentétes irányban megmozdítja lábbal a futószőnyeget, gyakorlatilag a villanymotort. Van-e valakinek ötlet? Egyébként, az elmondása szerint sokat használt gépről van szó. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv!!!
Szétszedtem egy kicsit találtam vlmilyen elektronikát. A panelen világít néhány led. Az egyik elalszik 5 sípolás után és mintha egy relé behúzna, de változatlanul error2-őt ir ki! Előre is köszi Ákos
Szia, Jó lenne fénykép arról a panelről, valamire biztosan hasonlít.
Szia, Ha használt, először egy szétszedést, takarítást, olajozást ajánlok. A mikéntjét leírtam már fentebb. Lehet a motor áramkorlát, vagy a sebesség jeladó kiesik a szinkronból, s leold. Megnézni,hogy a meghajtószíj nem csúszik-e, illetve a szőnyeg könnyen csúszik-e a lapon.
Szisztok. Kettler Alpha XL futógépem van 2 napja (előtte 5 évet állt), és látszólag minden ok nélkül használat közben a motor leáll (relé is kattan), de a kijelzőn a távolság, kalória, és a beállított km/h érték továbbra is jelen van/számlálódik. Tegnap a szőnyegen állítottam, mert olyan info morzsám volt hogy ha nem fut parallel a szőnyeg akkor ezt érzékeli és leáll. De ma újrakezdte. Gyerekek mentek vele 10 percet kb 3-4 km/h sebességgel gond nélkül. Majd én álltam rá de 5 v 6km/h sebességnél 5 perc után leállt. Ki/bekapcsolás után megint működik. Üresen 16km/h-val is működik. Ez látszólag terhelés hiba (esetleg hogy nem 100% vízszintes a talaj és billegni tud a gép).. Kezdjek motorra gyűjteni, vagy mivel kezdjem a mérést? Amperszagot, túlmelegedést nem érzek (sem orral sem kézzel )
Köszönöm előre is!
Szétkaptam a gépet, mert voltak false információim. Sehol nem látok mágnest a szőnyegben, vagy hall szenzort (lehet az csak drága gépeken van, ha van egyáltalán).
Egy szem DC 220V / 1100W motor van benne, tengely végi lendkerékkel és enkóder tárcsával, optokapuval. 20 perce megy hajtószíj nélkül a motor jéghideg (mint a hahu-s nepper autójának klímája). A pwm kimeneti led világít, enkóder led világít. Ha az enkóder útját lezárom (szőnyeg megszorult), akkor rendre jön is Err 3 majd Err 4 hibaüzenet, de ez nem az ami nálam fennáll. Az én hibámat nem tudom előhozni így szétszedve, az csakis terhelésen (felnőtt testsúllyal) jelentkezik. A 680µF 400V elkó szoknyája szűknek bizonyult ez fel van hasadva, de maga a kondi nem púpos (mérni nem mértem). Lehet hogy a hajtómotor szíj túlságosan vagy nem eléggé feszes? Illetve lehet ugyanez a szőnyegnél? Hogyan lehet meghatározni a megfelelő szíj/szőnyeg feszességet? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2017
Kipróbáltam a motort labortáppal, 12-60VDC közötti feszültséggel, a gyorsítási szakaszban felugrik 1A körül az áramfelvétel, de rögtön utána be is áll 160mA körüli értékre. Egyik oldali szénkefénél látszik a kommutátoron apró szikrázás végig a felületen, de a másik oldalon (gyanítom) csak a szénkefe egyik sarkánál szikrázik. Ebből nem gondolnám hogy motor probléma van. Lehet ki kellene vezetékelnem a pwm és enkóder ledeket, összerakni a gépet és terhelésen kipróbálni...
Ott virít a seb érzékelő /OPTO/ a motor tárcsán, gondolom az a ventilátor, ha a másik oldalon van az ékszíjtárcsa. Az is lehet, hogy a szíj kemény, merev, s bármennyire meghúzod, megcsúszik, ekkor csak a csere segít. Az áramfelvétele nem sok a motornak, gondolom a kis szikra a kommutátor közé lerakódott por miatt van. A szőnyeg feszessége akkor jó kb ha a tenyered még befér a deszka s közé. 680mikrós kondit nagyobb gépekben szoktak használni, gondolom akkor kell is, azért mert nem púpos, még kiszáradhatott, ha kapacitásából nem is vesztett sokat, az ESR-e nem lesz már jó. Jó lenne cserélni. Ennek mindnek köze lehet, hogy nem egyezik a beállított s mért sebesség.
A lendkerék mellett van az enkóder tárcsa és az optokapu. A szíjtárcsa végén van egy hűtőventillátor.
A kis szikra megszűnt, a szénkeféket kiszedtem megcsiszoltam, a kommutátort kívülről amennyire hozzáfértem, IPA-val megtisztítottam. Számomra érdekes (de lehet hogy ez normális), ha szíj nélkül üresen hajtom (akár 1 órát is) és megpróbálom a lendkeréknél megállítani sem esik ki szinkronból és megfogni sem bírom a motort. Az is lehet túl feszes a szőnyeg, mert a kezem nem fér be (mondjuk mivel peremes a széle nem is lehet tőle felemelni a szőnyeget. Mondjuk miután teszteltem az enkóder hibát, azóta minden indulásnál benne van az Err4 hiba, de ettől függetlenül indul a gép... Írtam a kettlernek is, de eddig nem jött válasz.
Plusz adalék, amikor megáll a gép akkor ugye a kijelzés megmarad, számlálók mennek tovább, sebességet lehet állítani, illetve a slope érték is állítható míg el nem éri a beállítást (tehát ha futás közben állítok emelkedést, akkor ha leáll a futószőnyeg, az emelkedés befejeződik), de utána már nem reagál. Ha a szőnyeg motort megforgatom akkor látszik az enkóder leden a jel, de pwm jel nem jön.
Sziasztok,
Kettler pacer futópad futólap csere után olyan statikus feltöltődést generál, hogy 5cm-es szikrák keletkeznek a fémrészek felé. (gyk: aki fut a padon az töltődik fel) Esetleg van valami trükkje, hogy lehet levezetni? Köszönettel...
Valószínű. hogy túl jól szigetel. Csavarozz egy darab vezetéket a testhez, a másik végél blankold meg nagy 5-10 cm -esre, s dugd be a szőnyeg alá, mint egy seprű úgy nézzen ki a vége. Egy csavarral fogasd a deszkához. A nyomtatókba is hasonló megoldást alkalmaznak, azok a kefék, amelyek a port lehúzzák, vezető gumiból vannak, s a töltést is levezetik egyben.
Szia!
Szétszedtem, olajoztam, porszívóztam, meghajtószíj meghúzva. Írtam a szervíznek, de már nem forgalmazzák, így alkatrészük sincs. Ezért fordultam a listához! Segítségedet előre is köszi Ákos
Szia, Próbáld meg terhelés nélkül. A motor piros vezeték feletti IC-nek mi a típusa? Úgy látom, ez még külső trafós, a jobb oldalon jönnek be a tápok, meg ott van a stabilizátor is. A proci feletti egy fekete vezeték, honnan jön? Sebesség jeladó? Az alkatrész, csak akkor problémás, ha a proci szállt el....
Helló!
Leszedtem az ékszíjat úgy sem megy. Igen mellette van egy kis trafó ahonnan kapja a panel a tápot. Este megnézem a többit. Előre köszi Ákos
Szia!
Egy beforrasztott kicsi 16 lábu ic TD3LOID ÉS EGY TOKBAN LÉVŐ HOSSZÚ IC AMIT NEHEZEN TUDOK LEOLVASNI T M vagy X vagy W 5966 BACY V100-166-12-10, de küldök róla egy képet is. Köszi Ákos |
Bejelentkezés
Hirdetés |