Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Megfogtál
De mivel éppen vacsorát csinálok, ezért erre a kérdésre én ma részletesen biztosan nem fogok válaszolni. De ha van negatív és pozitív része a "közöshöz", akkor igazán nem
Az ic-k tápja egy graetz-en +7805-ös stabilizátoron keresztül kapja a tápfeszt.
Akkor szükséged lesz egy kondira. Vagy egyutas egyenirányítást csinálsz.
Belefér a régi akku helyére? Ha nem, akkor vezeték kell hozzá.
Régi akku le. SZigetelőszalaggal új fel....
A híd egyenirányítónál, a váltóponton a GND-hez képest csak 50Hz-es pozitív félperiódus van.
Tehát mivel nincs negatív jel, a bemenetre egy osztót kell csak rakni. Pld. 470ohm a váltó felé és 100ohm a GND felé. És gyakorlatilag kész is vagy. Még akkor is ha a zénert kihagyod, mert nem fogja elérni az 5V-ot a jel. De ha megnézed a hiszterézises bemenet komparálási szintjét, nem is kell.
Holnap összerakom és kipróbálom, köszönöm a segítséget.
Szép estét!
Van egy régi B31-5A típusú akkumulátortöltőm a benne levő trafónak a kivezetései levannak "tőből" vágva kivéve a 12V-os.Így jutottam hozzá.Szeretnék belőle állítható tápegységet készíteni 0-tól 12V-ig.Tudna nekem valaki egy kapcsolást küldeni amivel ez megvalósítható?A tápban lenne egy analóg árammérő és egy digitális feszültségmérő.
Szia!
Mutatok egy neked valót, ami 12V-os trafóról is működik, bár nem lehet 0V-ig leszabályozni. Bővebben: Link.
Sziasztok egy li-on aksinál 3.7 V nál mennyi a lemerült állapot voltba és a feltöltött ???
lm3915 szeretnék csinálni egy aksi mérőt.
Az akkutöltés nem kimondottan célszerű ezekkel a töltőkkel.
Általános működés, hogy nagyon kis ellenállású szekunder tekercsekkel kapunk egy kapocsfeszültséget, és ezt egyenirányítás után rátoljuk az akkumulátorra. A forgatógombbal a tekercsnek azt a megcsapolását választjuk ki, hogy az akkumulátoron az amperóra kapacitás 1/10 részének megfelelő áram folyjon. Ahogy az akku feszültsége emelkedik, az áram csökken. Sokkal jobb, ha feszültségfigyelő áramgenerátort használsz, 10,5V alatt 1/20 amperóra kapacitású töltőáram, 10,5V és 14,4V között 1/10, 14,4V felett 15,7-ig pedig szintén 1/20 Ah kapacitás. Az igazán extra régi töltők 15,7V-nál feszültséggenerátor üzemmódra váltanak, és két óráig ezt fenntartják, majd leválasztják az akkut. A 14,4V feletti töltés a gondozásmentes akkumulátoroknál a gáztömör kivitel miatt robbanásveszélyt okoz!
Arra tippelek, hogy egy 3,7V névleges feszültségű akkumulátor teljesen feltöltött, és kisütött feszültségét kérdezed.
A probléma ott van hogy a terheletlen feszültség 4,2V és 3,0V környékén hirtelen változik. A kisütési végfeszültség pedig 2,7V és 3,0V között lehet, ami erősen gyártó és gyártmányfüggő. Érdemes a 3,0V feszültséget teljesen kisütöttnek tekinteni.
3,0v -4,2 volt közöt állitsam a aku méröt??
Igen, de tudnod kell (mint írtam) hogy a teljesen feltöltött és a minimumra merített feszültség környékén nagyon gyorsan változik, a feszültség. A skála két vége erősen torzított.
Üdv!Egyik ismerősömmel történt az , hogy az autójába "túlmelegedtek" a vezetékek , tehát nem gyulladtak ki de leolvadt rólúk a szigetelés.A vezetékezés elméletileg gyári volt , tehát gyári keresztmetszetű vezetékek voltak benne.Az lenne a kérdésem , hogy mitől fordulhat ez elő?Mitől nem olvadt el a biztosíték?Egyébként a biztosíték burkolata is megolvadt.
Ha a biztosíték burkolata IS megolvadt, valószínűleg nagyobb biztosíték kerül a védett vezetékre, és az is a határáram közelében működött, éppen nem olvadt ki. (A vezeték és a biztosíték keresztmetszete közel volt egymáshoz.)
Ez akkor fordul elő, ha vezetékre túl nagy, vagy túl sok fogyasztó kerül. Egy utólag beépített erősítő, munkalámpa, vagy hasonló okozhat ilyen meglepetést.
Eredeti, a feltüntetett méretű biztosíték volt? Ezt okozhatta külső hőhatás is, nem csak a vezetéken átfolyó áramot lehet hibáztatni.
A vezeték teljes hosszában megolvad a szigetelés vagy csak a végénél?
Ha csak a végénél, akkor ott lehetett rossz érintkezés, pl a biztosíték foglalatnál, ezért olvadhatott meg az is. Oxidált vezetékvég, laza csavaros rögzítés, hibás forrasztás ...
Van rajtuk vész esetén kinyíló dugó. Volt szerencsém kipróbálni, de nem töltéskor, hanem gyors lemerítéskor. Történt ugyanis, hogy a kocsim úgy döntött, mindenképen járatni kell az önindítót - függetlenül a kulcs helyzetétől, attól, hogy jár a motor vagy sem... Addig, amíg az akku bírta. A fele elektrolit távozott... Az eredmény: Valami elekronikus dobozka csere, öníndító felújítás, akku csere.
Ne állítsd sehova a mérődet, mert egy koppra lemerült lithium ion cella feszültsége is felkúszik 3.7V-ra! Innentől láthatod, hogy nincs értelme az ilyen mérésnek. Ha folyamatosan rajta van a terhelés a cellán, akkor is több értelme van egy két vezetékes feszültség mérőnek, mint egy 10LED-es visszajelzőnek (saccográfnak). Fogyasztásban kb. ugyanott vagy.
Elvileg gyárilag előírt biztosíték volt benne es teljesen hosszaban elolvadt.Ezert nem ertettem en se , hogy mi tortenhetett.
Sziasztok.
Egy SMD induktivitás kalapjára (102) van írva, ez pontosan mekkora értéket jelent?
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
Sziasztok.Egy kis szakmai tanácsot kérnék.Vettem egy tda 7297 alapú 2x15 warttos erositot amit külső dac +számítógép +hangfal így hallgatom.A problémák .Ha hozzaerek a potmeterhez begerjed az erősítő ,egy bizonyos idő után a hangfalakban zene hallgatás közben pattogó sercego hangok jelennek meg.Mi lehet a gond?
Tízes után kettő nulla, így 1000uH , 822 az 8,2mH de betűjelzés nincsen? mondjuk 3R9, vagy 120J ? Ilyesmi... mert kisebb smd-ken szokott lenni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |