Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Csak végső esetben használj ilyen közvetett megoldást.
Sokkal jobb eredményt ígérne, ha mondjuk oldalt kihajlítanád a félvezetőket (ha kell akár egy rövid lábtoldással), és azokat közvetlen a bordára fogatnád egy kengyellel. Lefirkantottam nagyjából.
Ez így nem fogja átvinni időben a hőt sajnos,és megfutnak a fetek...Arra törekedj hogy közvetlen férjen fel a bordára.Ha kell tervezd újra a panelt a bordához.
Idézet: „Hangerőre állítva üres bemenettel zúg ez erősítő, ha megfogom az RCA külsejét szinte teljesen megszűnik a zúgás. Ha a potit, ami az előerősítő előtt, van teljesen letekerem a ismét nincs zaj.” Ez eddig teljesen egyértelműen azért van, mert nincs sehol földelve az erősítőd, és az árnyékolás (-nak legalább egyes részei) sincs összekötve az erősítő helyi GND pontjával. Ez utóbbit kell először pótolnod, a földelést egyelőre ne kösd be közvetlenül, mert ha más is van földelve a rendszerben, akkor földhurkot okozhat! Ha ez kész, és még mindig van búgás, akkor küldj fotót az összeállításról!
A potiházat valamint az árnyékot is kösd a gnd re.
Üdv!A 2n 3773 illetve a 2n 3442 helyére betehetem a 2n 3055 öt? +-65v a tápfeszültségem.
A fent említett kvázi komplementerbe gondoltam hogy egyformára cserélem a 2 oldalt mert ebben 2n 3772 és a 3773 ból is van ilyen olyan arányban keverve...Ezt megszüntetném.
Már csak azért sem teheted be a 3055-öt, mert a CEmax feszültsége jóval kisebb a kelleténél.
Na akkor megy a fiókba
![]()
Sziasztok. Vermona Regent 1000H erősítővel vannak gondok. Állítólag mielőtt küldték jól működött,most mire megérkezett,érdekesen fütyül a végfok. Ha nincs rá adva hang csöndbe van. Ha adok a fő hangerő potméteren hangot maxra sípol,és egyenfeszültség húzza a hangszórót (komplementeres végfok). Szétszedtem a gépet mérés és szemrevételezés ügyében,erre látom hogy a végfok modulnál az egyik vezeték kitört. Az volna a kérdésem hogy kapcsolás alapján vajon hova tartozhat az az egy szál zöld vezeték? Mérés alapján + fesz van rajta, de 4-5V körüli fesz. Csatoltam a végfok fotóit is.
Sziasztok! Egy BLAUPUNKT MA-5650es erősítővel vannak gondjaim.
Bekapcsolás után a relé kis idő múlva kapcsol, majd marad némán az egész, bármilyen jel megy neki. Kis idő múlva pattogó hangok jönnek a hangfalból, a 2 kondenzátor tűzforróvá válik majd az alsó közülük füstölögni kezd. Merre keresgéljem a hibát, mi az ami okozhatja? Üdv, Gábor
Helló!
Tranzisztort úgy méretezz ilyenkor, hogy megnézed, ÖSSZESEN mennyi a végfok tápfeszültsége. Mivel ez 2x65V, ezért 130V-tal kell számolni, ÉS még célszerű rádobni +10-20% biztonsági tartalékot. Tehát ebben az esetben, HA csak a feszültségtűrésre válogatod a tranyót, kapásból kiesett a 2N3055 (60-80V), BD 249 B-C (80-100V), viszont például a Motorola MJ 15003 tökéletes. Ahogyan a 2SC5200 is.
Sziasztok honnan lehet eszrevenni egy erositonel ha gyenge benne a táp.Van egy erositom es fel hangero utan mar torzit de ha leveszem a melyet tiszta hangod ad maximalis hangeroig.Ezt okozhatja hogy nem eleg ampert ad a transzformator?
Szia! Mekkora a tápfeszültség jel nélkül és mekkora a torzítás határán?
Van aktív elem a végfok előtt? Az is okozhat torzítást, ha túlvezérled. A mélyre azért érzékeny, mert tipikusan annak a legnagyobb az amplitúdója.
Hat tapot meg nem mertem meg majd holnap megmerem.Aktiv elem marmint eloerositore gondolsz?
Szia. A kondenzátorok forrósága durva asszimetriára, vagy fordított tápfesz bekötésre utalhat.... bár ekkor a végfokozat ic-i is füstté váltak volna... Esetleg voltak cserélve a puferkondenzátorok (amelyikek melegednek) ?
Igen nézegettem,de konkrétan alkatrésztemető,és a mj ből csak egy oldalra nem jönne ki egy 10 esből..Így marad a 2n 3773.
Nekem is bevált a 2N3773 2X70V ig
A táp mérése már a kérdés feltevése előtt is kézenfekvő lett volna
![]() Aktív elem ami tápfeszültséget igényel és helytelen működés esetén képes határolni a jelet.
Oke akkor holnap meregetek es megirom az eredmenyt.
3773 mintha a Konthában lett volna olcsón, de ott az MJ 15003 is csak 900 pénz körül van.
Nem tudom sajnos, de nem látszik, hogy azok cserélve lettek volna, viszont több forrasztásnyomot találtam a panelon. Kiforrasztott tranzisztorok, dióda forrasztásnyomok. Linkelem a képet, hogy melyikek is pontosan: Bővebben: Link
A táp helyesen volt bekötve. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Az R450-es ellenállást a kondenzátorból kifolyt elektrolit összekente... az a kondi, de inkább mindkettő cserés.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Köszönöm az infót,ha elakadok jelentkezem.
![]()
Hát igen...ha a pufferből kifolyt/folyik az elektrolit, akkor azt cserélni kell, illetve a kifolyt elektrolitot is le kellene takarítani, mert eléggé oxidálja a környezetét. Az pufferek behelyezése előtt azért ki kellene deríteni, hogy mi okozta a jelenséget. D4-D7 diódákat ki kéne mérni, nem-e valamelyik csak egy darab 'drót'. A transzformátora eredeti még, nem kap nagyobb váltófeszültséget? Amúgy a Grundig8200 erősítőnek is ugyanilyen a 'bélése', csak abban STK4036x hibridek figyelnek, lehet ebben cserélték már azt is? A hiányzó tranzisztorokra is szükség lenne szerintem, mert az rész az elő fokozat és egyéb fokozatok tápigényét szolgálja ki. Bocsi, most látom...Ezt 'Cannon' fórum társnak szántam volna...
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
Az összes diódát kimértem, 500 fölötti értéket mutatnak. A trafó eredeti, a hibrid viszont cserélt.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
Alapból két dolgot nem szeret az elektrolit kondenzátor: fordított polaritás, a feltüntetett feszültséghatár tartós átlépése, vagy legalább is ezeket szokta 'melegedéssel', 'fortyogással' jelezni. Ez irányba mérni kell, nincs jobb ötletem, a V8200 erősítő (szerintem az ugyanilyen) SM-a fent van az elektrotanya-n, de valahol nekem is meg van .pdf formátumban, abban fel vannak tüntetve a mérési pontok és a gyári feszültség értékek.
Esetleg az én problémámra valami válasz?
![]()
Most nézem, szinte ugyan így néz ki még kívülről is, csak más a márka? :O
Utánanézek az elektrotanyán. Kiszedtem a kondikat, 1000uFessel helyettesíthetők ideiglenesen a tesztekig?
A nyugalmi allapotban a feszultseg 2x28.3vdc a torzitas kezdetenel pedig 2x22vdc
Az a táp még elmegy. Ha a kimenőfeszültséged elér 12-14V-ot, akkor minden rendben, ennyit tud az erősítőd. Amennyiben kevesebb, áramkorlátozás a végfokban, vagy túlvezérelt fokozat a jel útjában lehet a hibaforrás.
A kimenofeszultseget multimeterrel valto feszultseg allasban letudom merni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |