Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   186 / 294
(#) zoszka válasza kis59 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Én első körben a mikrokapcsolót nézném meg az áramláskapcsoló tetején, aztán magát az áramláskapcsolót.
(#) sakrafi válasza kis59 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Szia!
Szerintem is először a mikrokapcsolót nézd meg,ha az rendben akkor jöhet az áramlásérzékelő membránja,mert lehet,hogy szakadt,esetleg a by-pass ág dugulása is okozhat ilyet. A kazán ha üzem közben pedig zajos akkor a hőcserélő iszaposodása lehet a bűnös,vagy ha van beépítve szűrő a visszatérőágba azt is meg kellene nézni.Egyébként a 2,5 bár nyomás egy kicsit sok 1,5 max az üzemi nyomás hideg állapotban,3-nál már nyit a biztonsági szelep.Az NTC hibát kizárnám mert akkor nem a szivattyú hibajelzője villog.A "felforrás érzékelőnél" megint másik led villog.A típus amit írtál pedig nem lehet bitermikus hőcserélős hiszen csak fűtő kazán.Ha a szivattyú kondenzátora rossz akkor általában meg sem indul a szivattyú.Nyomás érzékelő pedig nincs a kazánban csak az említett áramlás érzékelő.Szivattyúnál esetleg járókerék kopás lehet,de nem tartom valószínűnek.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2017
(#) kis59 hozzászólása Márc 21, 2017 /
 
Köszönöm szépen mindenkinek!
Elnézést a késői válaszért, közben elmentem édesanyámhoz, ott meg nem tudtam belépni, mert nem emlékeztem a jelszóra....
Holnap otthon leszek, egy kicsit, megnézem... Szerencsére nincs rossz idő, a gyerekek nem fáznak.
(#) igh5 válasza kis59 hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Nem elegáns megoldás, de ha a mikrokapcsolót rövidre zárod, mennie kell. Ezzel behatároltad a hiba helyét, és megvárhatod, amíg meghízik az a pénztárca.
(#) zoszka válasza igh5 hozzászólására (») Márc 22, 2017 / 1
 
Az pont nem jó tanács, mivel indulás előtt nyitva kell lennie, ugyanis az az első ellenőrzési ciklus.
(#) ha6qt hozzászólása Márc 25, 2017 /
 
Sziasztok,

Nem tudom, hogy az alábbi hiba releváns-e a vezérlőre, mert egy olyan FÉG C24-el kapcsolatos, ami teljesen az első szériás, szerintem elektronika mentes. Pl. Utókeringető elektronika sincs benne.

A hiba az, hogy ha most tavasszal kikapcsoljuk napközben a kazánt, és a hűvös beálltával este visszakapcsoljuk, akkor csak a keringetőszivattyú megy, a főlángsor nem gyújt be. Az alsó szabályzó potméterrel nem befolyásolható a hiba. Mintha azt érzékelné a kazán, hogy nincs őrláng.
Ma viszont észrevettem, hogy ha nagy nehezen begyújt, akkor kikapcsoláskor a főlángsor nagyon kis lángon égve marad, leállt szivattyú és kikapcsolt termosztát mellett, majd csak nagyon hosszú idő múlva alszik ki. Abszolút nem annyi idő alatt, mint amennyi gáz a főlángsor csövében maradhatott gáz mennyiségével arányos.

A hibák akkor fordulnak elő, amikor teljesen hideg a kazán és a kazánvíz.

Nem tudom, mi lehet a hiba. Vezérlő, valami érzékelő, esetleg egy membrán a gázkörben?

Köszi az infókat előre is!
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2017
(#) ha6qt válasza ha6qt hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Közben van egy újabb észlelésem! Ha jól tudom, a kazán alján lévő potméterrel be lehet állítani azt, hogy bekapcsolt termosztátnál mikor menjen csak a keringetés, és ha már lehűlt a keringetett víz, akkor bekapcsoljon a keringetés mellé a gáz is. Na ez a funkció most nem működik, tehát ha be van kapcsolva a termosztát, üzemel a főlángsor és a szivattyú is, akkor a poti elfordítására a főlángsor és a szivattyú is lekapcsol. Tudtommal a szivattyúnak tovább kellene üzemelnie.

Viszont az még mindig fennáll, amit legelőször írtam, hogy a poti forgatásával a főlángsor nem kapcsolható be hideg kazánnál.

Ilyen bonyolult elektronika van benne (netes kép)
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2017
(#) sakrafi válasza ha6qt hozzászólására (») Márc 26, 2017 / 1
 
Szia!
A kazán alján levő gomb az egy kapillár csöves termosztát,ami váltó érintkezővel van felszerelve.Attól függően,hogy mennyire meleg az előremenő víz hőmérséklet,vagy direktben ad feszültséget a szivattyúra,vagy a kondenzátoron keresztül.tehát,ha 70 re állítod a víz hőfokot akkor amikor eléri a beállított értéket átvált és a kondenzátoron keresztül kap áramot a szivattyú.Ilyenkor csökkentett fordulattal megy a szivattyú.A kondenzátor mint egy kapacitív ellenállás működik ilyenkor.Az értéke a szivattyú teljesítményétől függ általában 2,2-4,7 mikrofarád között van.A kazán nyomógombja mögött van egy finomszabályzó csavar azt ,ha kézzel kifelé tekered akkor tudod finoman beállítani a lángot,lehet,hogy az van elállítódva és azért nem gyújt a kazán.ha nem alszik ki a kazán lehajtott kazán termosztátnál akkor csökkenteni kell a kondenzátor értékét.Egyébként az utánkeringtetés csak addig megy amíg a szobatermosztát is zárt állapotban van.A láng kialvását az égő hollandi alatt levő csavar finom befelé hajtásával is tudod befolyásolni, de azt probálgatni kell,hogy mikor találod el éppen az optimális pontot.
(#) ha6qt válasza sakrafi hozzászólására (») Márc 26, 2017 /
 
Szia,

Köszönöm a nagyon részletes és hasznos leírást!

Gázkészülék-szerelőhöz fogok fordulni mindenképpen, ő talán ügyesen be tudja állítani. Én csak kontárkodni tudnék bármilyen csavarállításnál Egyébként azt gondolom, hogy azonosítottam a csavart, amiről írsz. A vízarmatúra és a gázt kezelő rész között van. Ellenben sajnos ott vízmegfolyás, rohadás jelei látszanak, bár most éppen száraz minden. Tippeim szerint lyukas lesz a membrán, de ezt már szerelővel csináltatom.
Ugyan nem ismerem a mechanikai kapcsolási rajzát a kazánnak, de gondolom a membránnak itt az a szerepe, hogy vízátfolyás érzékelése esetén (mikor beindul a szivattyú) kapcsolja be a főlángsorra a gázt.
Nálunk nagyon-nagyon kemény a víz, a kerti szivattyú kapcsolójának membránját is mindig cserélni kell. Ha a kazánban is ez ment tönkre, szerintem okozhatja a nem indítást, vagy a késői leállást is.

A kondi hibát - vagy helytelen méretezést - kizárnám, mert akkor is jelentkezett a hiba, amikor teljesen feltekert állapotban volt a kazántermosztát. Ekkor elvileg nem kapcsol be az utókeringetés (legalábbis nem 50 fokos víznél).

Egy kicsit félek a gázkészülékesektől, mert kb. 10 éve megállt már a kazán, és kétféle "szakemberrel" találkoztam. Aki kizárólag kazáncserét javasolt, vagy aki találomra szeretett volna sorban minden alkatrészt megvenni az én kontómra boltban, és cserélni a fél kazánbelsőt potyára, míg meg nem lesz a ludas alkatrész Aztán akkor csak a szivattyú kopott el.

Csak egy gyors kérdés: Találtam egy alkatrészt a webáruházban, ez a "KMGY stemcó 95°". Ha jól sejtem ennek az a szerepe, hogy ha forrna a víz a kazánban, akkor a thermoelem feszültségét rövidre zárja, ezzel lezárja az egész gázellátást?
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2017
(#) sakrafi válasza ha6qt hozzászólására (») Márc 26, 2017 /
 
Hello!
Igen jól gondolod a stemcónak az a szerepe amit írtál.A csavar amit írtam az a gyújtóláng nyomógombja mögött van a gázarmatura elején és kézzel mozgatható recézett csavar.Amit Te írsz az valószínű,hogy a membránházat rögzítő két csavar egyike,egyébként ha ott vízfolyás nyomait látod akkor nagy valószínűséggel a membránház tömszelencéje szivárog és valóban ez is okozhatja a hibát.Nem arra gondoltam,hogy a kondi hibás csak a gázszelep egy rugó terhelésű szelep és ha a rugó fárad akkor az addig megfelelő csökkentett (utokeringtetés) fordulaton üzemelő szivattyú nyomás is ki tudja nyitni a szelepet és ilyenkor lehet a fordulatot a kondi értékének csökkentésével csökkentetni,vagy amit írtam az égő nagy hollandija alatt a rugó terhelést növelni.
(#) ha6qt válasza sakrafi hozzászólására (») Márc 26, 2017 /
 
Köszönöm az újabb választ! És bocsi, ha félreértettem valamit

Már tudom, melyik csavarra gondolsz A héten bevásárolok tömszelencéből és membránból, ha jól láttam, a kettő együtt filléres tétel, aztán hívok hozzá egy szerelőt. Remélem, találok itt Heves megyében megfelelő szakit, aki a C24 hallatán nem ajánl már a telefonban új kazánt.
Egyébként a gyári komplett vízarmatúra sem egy egetverő összeg, alig 10.000 Forint, és akkor tudom, hogy gyárilag van összerakva, nem kell majd tömítésekkel és rohadásokkal bajlódni.
(#) toro válasza igh5 hozzászólására (») Márc 30, 2017 /
 
Megkülönbözteti a hibákat!
Ha folyamatosan világít, akkor a hiba már induláskor is fennállt.
Ha villog, üzem közben keletkezett a hiba.
Nem olvastam a hiba leírásod, de gondolom, U102 vagy U104 a típusa és mikrokapcsoló a vízáramláskapcsoló a szivattyú után.
(#) Coriolis hozzászólása Ápr 2, 2017 /
 
Üdv!

Nem egészen idevágó a kérdésem, illetve mégis...

Kaptam egy kombi gázkazánt, az égőjét szeretném használni a pálinkafőzőm fűtéséhez.
Kiszereltem az égőt a vezérléssel, ami egy S4565QM 1012 1-es automatika.


Kérdésem az lenne, hogyan tudnám megoldani a vezérlést úgy, hogy egy egyszerű kapcsolóval kapcsolnám az áramot?

Másik kérdésem az volna, hogy lehet valamiféle potméterrel vezérelni a láng nagyságát, vagy csak nyitott/zárt állapotot tudok "szimulálni" a kazán gyári vezérlése nélkül?
(#) sakrafi válasza Coriolis hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
A gázszelepen ott van az öt tüskés csatlakozó ahova az égésvezérlő volt csatlakoztatva azon a középső tüske a földelés attól jobbra és balra a két-két tüske a mágnesszelepek csatlakozója. Ezekre kell 230Volt AC és akkor átenged a szelep.A gázmennyiséget a mágnesektől balra abban a kúpban levő csavar ki-be hajtásával lehet beállítani.A kérdés csak annyi,hogy az égőn kiáramló gázt hogyan akarod begyújtani és a láng meglétét mivel ellenőrzöd.Az égésvezérlő automatikát így nem nagyon tudod használni mert kellene az ionizációs elektróda jele füstgáz szenzor,vagy presszosztát jele ,hibajel törlő gomb.Gyakorlatilag a kazánban levő összes jeladót össze kellene építeni,hogy működjön az égésvezérlővel.Szerintem jobb lenne egy gyújtólángot is biztosító gázszelepet szerezned.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2017
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Köszi az infót, az ionizációs elektróda is megvan, az ahhoz tartozó érzékelő is szintén, amik gyakorlatilag az első képen lévő kütyühöz csatlakoznak, a kérdés, hogy ha ezeket bekötöm, a többi általad leírt szenzor/érzékelő jele nélkül is működőképes lehet a történet?

Az első képen lévő 1-es és 2-es csatlakozási pontokhoz 5 V van írva, illetve + és - jel, ide milyen jelek érkeznek?
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2017
(#) sakrafi válasza Coriolis hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Ez ha minden igaz akkor egy kéményes kazán (talán RADIANT) vezérlője lehetett. A 12. láb 230V fázis. A 10.és 5.láb között gyújtás hiba jelző lámpa. A 4. láb 230V nulla. A 9. és 6. láb között korlátozó termosztát alaphelyzetben zárt állapotú. A 10. és 12.láb között gyújtás hiba törlő gomb alaphelyzetben nyitott állapotú. Az 1 és 2 opcionális elvileg kihagyható attól még működnie kell. Az égőn kell lennie 3 elektródának a különálló lesz az ionizációs lángőr elektróda
az egymáshoz közeliek pedig a gyújtó elektródák.Ezek közül az egyiket földelni kell a másik és az ion elektróda megy a gyújtásvezérlőbe. Ha élére állítod ott van két csatlakozó azokba kell bedugni.A vezérlőt rádugod a szelepre és ha minden rendben van akkor működik is.A gáz mennyiséget a kazán panelje nélkül nem tudod szabályozni csak úgy ahogy előbb írtam .
(#) szakács judit hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
Szisztok. Régen jelentkeztem, de azért néha ránéztem az oldalra. Az időszakos problémáimat megtudtam oldani, cseréltem ismét ntc-ket, a válltószelepben többször cseréltem tömítést stb. Viszont szeretném majd lecserélni a válltószelepet és a válltószelepmotort, mert a motor is többször hangoskodott. Sajnos a szervíz megint nemtudott segíteni, már nem tartanak alkatrészt 5 évnél idősebb kazánhoz. Ha valaki tudna nekem segíteni megköszönném. Ariston uno 24 mffi a kazán tipusa.
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Ez pont egy kéményes RADIANT. Ha jól értelmeztem a szavaid, akkor a 12-es lábnak adok egy kapcsolható fázist és a 4-esnek nullát, a 3 elektródát bekötöm, akkor működnie kellene az égőnek? Bocsi hogy értetlenkedek egy kicsit, de abszolút amatőrként nézem a dolgokat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2017
(#) Coriolis hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
Kipróbáltam, nem csinál semmit. Viszont csak két elektróda van. A mágnesszelep házán található a földkábel csatlakozása.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2017
(#) sakrafi válasza Coriolis hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
A 9 és 6 láb közé kellene a korlátozó termosztátot bekötni vagy simán kösd össze a két lábat.
A 10 és 5 közé kell a hibajelző lámpa is és úgy ahogyan a vezérlő rajzán van kell egy alaphelyzetben nyitott hiba törlő gomb is.(10-12). A gázszelepre mindenképpen tedd rá a földelést,mert ha esetleg zárlat van nehogy megrázzon.Illetve mivel nincs harmadik elektróda az égőt sem ártana földelni a gyújtás miatt.
(#) sakrafi válasza szakács judit hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Szia!
Nézz körül itt:Bővebben: Link]
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2017
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Itt most megfogtál, lehet kapni valahol hibajelző lámpát és hiba törlő gombot is?

Vagy az eredeti automatikából lehet menteni valamit?
(#) sakrafi válasza Coriolis hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
A törlő gomb egy sima megnyomásra záródó nyomógomb is lehet ami 230Voltra van méretezve.A hibajelző pedig lehet egy 230voltos glimm lámpácska is.Ennél a típusnál a hibajelzést a kazán elektronika dolgozta fel és kóddal írta ki.Egyébként ebben volt még egy panel is nem?
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
A lámpát sehogy nem lehet kihagyni a körből? Találtam egy kazán üzembehelyezési leírást, ahol a hibatörlő gomb helyett hőmérséklet relét írnak, de akkor az is nyitott állapotban van alapból, vagy zártan?

Légyszi magyarázd el a hibajelző lámpa működési elvét is, mert nem nagyon értem. A 10-es és 5-ös láb közé kerül a lámpa, alap helyzetben nem világít, tehát nem kap áramot. Valami hiba keletkezik, ekkor felgyullad. De akkor miért kell egy nyitott kapcsolóval összekötni a fázissal? Ha a fázist megszakító kapcsolót üzemeltetem, akkor ugyanúgy áram alatt lesz a lámpa, nem? Akkor miért alszik ki utána?

Nem lenne egyszerűbb összekötni a 10-et az 5-el és a 12-vel?

Névtelen.png
    
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Igen, volt mégy egy nagyobb panel is, ahhoz csatlakoztak a szondák, szivattyú vezérlő stb...
(#) sakrafi válasza Coriolis hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
A 10 és az 5 nem kötheted össze közvetlenül mert zárlatot csinálsz.Akkor inkább hagyd ki a lámpát csak akkor nem tudod,hogy hibára futott-e az égés vezérlő.Az 5 re pedig mindenképpen kellene a nyomógomb,hogy tud törölni a hibát.
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
A nyomógomb a megnyomást követően zárva is marad, vagy csak a nyomás ideéig? Bocsi, hogy ennyit kérdezek, de szeretném megérteni is a működési elvét a dolgoknak! Ha az égésvezérlő hibát jelez, akkor vagy a 10-re vagy az 5-re fázist kell vezérelnie, hogy az izzó világítson ugye? De a 10 egy nyomógombbal össze van kötve a 12-ővel, ami szintén fázis. Ha az izzó világít és a 10-re fázist vezérelek a nyomógombbal, akkor hogy törli a hibát?
(#) sakrafi válasza Coriolis hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Csak a nyomás idejéig van zárva.Az égésvezérlő belső kapcsolását sajnos én sem ismerem.
(#) zoszka válasza szakács judit hozzászólására (») Ápr 4, 2017 /
 
Vagy itt: Bővebben: Link
(#) Coriolis válasza sakrafi hozzászólására (») Ápr 4, 2017 /
 
Vettem egy 220-as "csengő" nyomógombos kapcsolót és egy kontroll lámpát. Gáz bekötve, szerkezet áram alá helyezve és nem történik semmi. Nyomógombot benyomtam, majd elengedtem, semmi. Godnoltam benyomom egy nyomva tartom egy kicsit és láss csodát, elkezdett szikrát adni és begyulladt a gáz is szépen. Viszont ahogy elengedtem a nyomógombot elaludt a láng. Benyomva újra szikrázott, begyulladt a gáz, szikrázás abba maradt. Gomb elengedése után újra kialudt a gáz. Lehet olyan nyomógombos kapcsoló kell, ami benyomás után zár, következő benyomás után nyitja a rendszert?
Következő: »»   186 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem