Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jön a füst, akkor a motor tekercselése van leégve és azért nem old a relé, mert állandóan nagy áramot vesz fel a motor. Vagy máshonnan jön a füst, nem a motorból?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
Idézet: „milyen áramokat jelentenek ezek: In és Im? ” Ha a képen a szöveges ikonra kattintasz, megleled a magyarázatot: Idézet: „Típusjelek felépítése: A MIHÁ-C utáni számok. Pl:100/400 a relé névleges, valamint meghúzási áramára vonatkoznak. Eszerint a törtvonal előtti és utáni számok tízzel való osztásával a relé névleges, illetve meghúzási áramát kapjuk. Különböző névleges áramú reléhez több féle meghúzási áram tartozik. Így lehetőség van a motor rövid zárási áramához közel álló típust kiválasztani.” De más fontos információhoz is juthatsz.
Ha leveszem a kapocsdeknit (ha jól tudom így hívják azt a fedelet ami alatt a kapocslécek vannak), és áram alá helyezem, akkor azon a lyukon ahol a tekercsek kivezetései vannak kihozva, ott látszik hogy nagyon vékonyan száll kifele a füst.
Ha jól értelmezem akkor az lenne a baja, hogy a főfázis tekercse zárlatos, emiatt a felvett áram nem csökken le, a relé érintkezője behúzva marad, és ezért a segédfázis állandóan áram alatt van?
Nagyon jól érted, tehát keress egy motortekercselő szakembert.
Szia! Ez egy háromfázisú motor "volt" a betűjelzése szerint. Ha áttekerték egy fázisra akkor négy kivezetésnek illik lenni a kapocslécen, de ha eredeti akkor hatnak. Most hogy már füstölög, nem sok értelme van azon elmélkedni, hogy hol lett elrontva a működtetése, mert újratekercselés nélkül nem úszható meg a dolog.
Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni, nemrég vásároltam egy bajai kétlépcsős szivattyut amit egy imi motor hajt. A motor tipusa HZ 772 R7 e 23 a táblája szerint 220v 1200w 7.7 A 2840 ford van rajta egy450 V 30 yF kondi. A problémám az, hogyszobahömérsékleten simán indul de ha beszerelem a használati helyére ahol csak. Kb, 7-10 C fok van nem mindig akar elindulni csak zúg. Gondolatom szerint a kondi kicsi vagy beteges , egy régi 750 W os motorrol leszedtem a két kondija közül az eggyiket és rákötöttem az uj motoromra a régi kondi mellé. Na így frankon el is indúl csak eléggé melegszik viszonylag rövid idő(kb. 5-10 perc) után. Szóval arra lennék kiváncsi , hogy szerintetek a 30 kondi kicsi e, vagy esetleg csak betegeskedik. A pluszba rákötött kondi teljesítményét nem tudom nincs rajta adat. Ha veszek egy új kondit mekkora legyen szerintetek, illetve üzemi kondira lenne szükségem? Köszi a segítséget.
Szia! A motor betűjeléből az derül ki, hogy háromfázisú (HZ). Ha most ezt a motort akarod egy fázisról működtetni akkor állandó üzemi kondenzátort kell rákötni de induláskor a nyomatéka nagyon kicsi, ezért rásegíthetsz plusz kapacitással de azt a fordulat elérése után le kell választani, mert túlmelegedéshez vezet. A kondenzátor számítási táblázat segít az eligazodásban.
Üdv! A kétlépcsős szivattyú tudomásom szerint mind háromfázisú volt. Gondolom ez is. Nézd meg, átkötötték-e deltába? Egy fázison nem lesz akkora teljesítménye, mint eredetileg három fázison. Nézd meg könnyen forog-e! A ventilátorburkolatot levéve kézzel könnyen kell forognia. Ha szorul bizonyos ponton, a szivattyúház hézagolásával lehet játszani. Papírból szoktak tömítést vágni bele, de túl nagy sem lehet a hézag, mert nem lesz teljesítménye. A háromfázisú motor használata egy fázisról mindig kompromisszummal jár. Általában nem hozza a kívánt eredményt. Ahogy VIM is írj, indítókondi kellene, de ez viszont állandóra sok. Egy indítórelével esetleg időrelével kapcsolható.
Sziasztok!
Egy kis segítségre szorulnék. Van egy IMI OZF 90c-4ND motorom, de terhelés alatt nem akar elindulni. Kondenzátorra gyanakszok, most egy 125-156µF 280/350 (RMS) kondenzátor van rajta, de ha multival kimérem a kapacitását kb. 100uF. Ez szerintetek is rossz vagy a multi mérése nem megbízható? A másik, hogy erre kellene egy 100-120µF 280V kondi papírforma szerint. Na ilyet nem találtam. Nem lehetne egy ILYENNEL helyettesíteni? Vagy ha ezzel nem is a feszültség miatt, akkor mindenképp 100-120µF kell? Nagyobb nem lehet egy kicsivel? Valamint még, valaki nem tudna kisegíteni egy bekötési rajzzal? Eléggé összevisszának tűnik, mondjuk ment, de szeretném átláthatóvá tenni.
Szia!
Erre a motorra 100-125 µF van előírva. Bekötést találsz rögtön a képek keresése oldalon, az első "segédfázis..." jó lesz neked, csak ez az indító kondi legyen. Természetesen tehetsz direktben segédfázis kondit is. pl. 2x20 µF-ot. Egy váltókapcsolóval be tudnád tenni a 140 µF-ot indítónak és ha átváltod, maradna egy külön 2x20 µF segédfázisnak. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2017
Nem egész így gondoltam, hanem hogy az indító egy kicsit nagyobb (attól függően milyet tudnak adni a boltban). Üzemi eddig se volt rajta, nem is akarok rá tenni. A lényeg viszont megválaszolatlan marad: Egy 125-156µF kondit multival kimérve 100µF-nak mérek. Ez szerintem rossz, de megerősítést várok.
Azt meg tudod mondani hogy a fekete és sárga kivezetések közül melyik a fő és melyik a segédfázis?(esetleg kimérve a kisebb/nagyobb ellenállású?)
A kisebb ellenállású a főfázis.
Az, hogy mit mérsz, egy dolog... lehet műszerhiba is, vagy az a kondi új korában se volt akkora.
Szia! Ez a motor gyári bekötése és a kondenzátor értéke 120µF/280V, a relé száma MIHA B 100/285 (28.5A meghúzási/20A elengedési, 10A névleges érétkekkel). A "helyettesítő" kondenzátor feszültsége amit kinéztél a feladatra, éppen határértéken van és a hőterhelhetősége sem túl kielégítő egy ilyen motorhoz. Az javasolt érték maradjon a gyárilag megadott minimumtól kiinduló nagyságrend pl.:Bővebben: Link, mert az ettől kisebb érték csak növeli az indítási áramterhelés hosszát ami nem kedvez a relének (ki fog melegedni), előbb-utóbb "beragad" és leég a motor.
Nagyon szépen köszönöm! Rendelek ilyet hozzá.
Hali! Olyan kérdésem volna hogy valaki tudja hogy az Imi cz 882 t 7-c tipusú motor az üzemi kondis vagy indítókondis e?
Hello! Van doku a neten, amelyben 100-125 µF-os motorindító kondenzátort és MIHÁ relét említenek hozzá...
Sziasztok. Van egy imi OZF 80c2ND egyfázisu motorom, amin a kondi behalt. Minden lekopott rola, csak annyit látok,hogy 220 volt. Mekkora indito kondi kéne hozzá? 750w 2870 es fordulat.
Szia!
A sima 80c-2-re ( nincs utána ND ) 80-100 uF, 280 voltost írnak. A többi adat stimmel. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2017
Sziasztok!
Egy imi OZF 90L4-4ND villanymotor adataira lenne szükségem.(kondi,indítórelé,tekercsellenállás,stb.) Előre is köszönöm
Szia!
Az OZF90L-4ND pl. ilyen: ( nem ...L4 ...) Indítókondi: 80-100µF/280V - relé: MIHA C 72/215 A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2017
Szia!
Bocs ,igazad van,elírtam.Tekercsellenállásokat nem tudod véletlen?
Sziasztok!
Van egy 400/230V, 550W IMI HZF 71c-4 motorom. Jelentősebb terhelés nélkül indítanám (körfűrész). Ez esetben csak egy kb 35µF-os üzemi kondi szükséges? 1fázisról szeretném üzemeltetni. Csillagba vagy deltába érdemes bekötni, hogy a teljesítménye az 1fázison elérhető legnagyobb legyen és le se égjen? Válaszokat előre is köszönöm.
Szia! Deltába kell kötni és a gyenge indulási nyomaték miatt kell az extra fázistolás, így az indítókondira is szükség lesz.
Szia! A csatolt képen látszik, most, hogy van bekötve a motor 1 fázisra, jelenleg csak egy üzemi kondenzátor van rajta 30µF/400V (a képen a fehér zsugorcsöves csatlakozások). Ha ezzel a kondenzátorral párhuzamosan kötöm az indító kondenzátort egy nyomógomb közbeiktatásával akkor úgy rendben lesz? Segítséget előre is köszönöm.
Látom készültek itt kompresszorok IMI 750W-os motorral, és tudtak simán 8 bárt ( pl.: pityesz001 2011 jan 11. ). Ennek okán, egy anno 3KW-os motorral működő 230 V-os rendszerre ( sajnos 15 év után megadta magát ) feltettem egy ilyen motort. ( A kép lent ) Egy IFA kompresszort hajt. Áttétel 2.06, vagyis a kompresszor 1359-et forog. A probléma hogy 5 bár-nál már nagyon erőlködik a motor. Ha növelném az áttételt olyan 2,53-ra vagyis a kompresszor 1106-ot forogna, akkor van esély hogy 7 bárt elérjek erőlködés nélkül? (A régi rendszerben 1000-et forgott a kompresszor.) Vagy más alternatíva a motor cserén kívül?
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2017
Szerintem még 900-as fordulattal is simán hajthatod maximum lassabban termeli föl a levegőt de a motornak könnyebb lessz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |