Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   232 / 345
(#) Redhorse hozzászólása Ápr 2, 2017 /
 
Megcsináltam az ellenállás nézést, és mindegyik nullát mutat. Üresjáratban a műszer egyet mutat, a méréskor pedig pár másodperc alatt 0,00.
(#) Pafi válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Mértékegysége is van a mérésnek?

Minden bizonnyal nem megfelelő a méréshatár.
(#) RoliNyh válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Ha a két mérőzsinórt összezárod, akkor sem mutat nullát, mert annak is van 1-2Ω ellenállása.
Valamit rosszul mérsz nem? Vagy (te vagy a műszer) átváltott nagyobb méréshatárra.
A legkissebb ellenállás méréshatárt használd...
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2017
(#) Redhorse hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
En sajnos nem ertek hozza, ugy csinaltam, ahogy fentebb leirtak nekem. Uresjaratban osszezarva a ket veget, pont egyet mutat. Az omega 20-asra van allitva.
Sok mindenhez ertek, de ez egy feher folt.
(#) dani9228 hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
Sziasztok!
Van egy 380/220V -os asszinkron villanymotorom. Úgy néz ki hogy régebben áttekercselték, mivel most csak 3 kivezetése van. Hogyan tudnám megállapítani, hogy csillagba vagy deltába kötötték be?
Köszi!
(#) mindenes válasza dani9228 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Szia! A 3 szál deltát feltételez, a csillaghoz már több kell még ugyanennyi.
(#) granpa válasza mindenes hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Vagy belül összekötötték a csillagpontot. "áttekercselték"
(#) Imi65 válasza dani9228 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 / 1
 
Ha 3 kivezetésed van, számodra indifferens az, hogy belül csillag, vagy delta. A csillagponthoz (ha van) nem férsz hozzá, így a tekercselőnek tudni kellett, hogy a tekercseket hány V-ra méretezte. 400V-os tekercs esetén delta, 230V-os tekercs esetén pedig csillag a kapcsolás.
(#) dani9228 válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Csak ez az hogy nem tudom. Nem a 230 hoz kell a delta? Ha a gyárit követte akkor deltában leégne 400V-ról. Az lenne a jó ha csillagba lenne belül összekötve, és akkor mehetne 3 fázisról.
(#) Imi65 válasza dani9228 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Ha 3 kivezetést "gyártott rá", akkor az biztos, hogy a hazai 400/230V-os rendszerhez csinálta meg. Nincs itt mit gondolkodni, kösd bátran rá a 3 fázist, és menni fog.
(#) granpa válasza dani9228 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Ezek szerint nem tudod, hogy 3, vagy 1~ú? Erről meggyőződhetsz tekercsellenállás-méréssel. Ha minden végpár közt azonosat mérsz, valószínű, hogy 3~ú. Rákötöd a 3×400 V-ra a 3 véget, ha melegszik (nem ég le hipp-hopp), akkor 3×230 V-ra van tekercselve (nem valószínű).
Amennyiben különböző ellenállásokat mérsz, 1~ra van áttekercselve. A nagyobb ellenállású végek közt van a segédfázis.
(#) dani9228 válasza granpa hozzászólására (») Ápr 4, 2017 /
 
Kimértem, és egyeznek a tekercsellenállások. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
(#) kivancsi4 válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 4, 2017 / 1
 
Idézet:
„Az omega 20-asra van allitva.”

A te műszereden ilyen állás nincs.
Próbáljunk újra nekifutni, ennek a problémának érdekel a vége, vagyis a motor állapota.
(#) Redhorse válasza kivancsi4 hozzászólására (») Ápr 4, 2017 /
 
Nem tudtam az om jelet mashogy beirni
(#) proli007 válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 4, 2017 /
 
Nem az a lényeg, hanem arra értik, hogy a legkisebb méréshatára nem 20ohm, hanem 200ohm. Tehát 0..200 Ohm-ig tud mérni.
(#) illesoszkar hozzászólása Ápr 8, 2017 /
 
Üdv mindenkinek !
Egy igazi szakember tanácsát kérném: Hogy lehet az asszinkron 380 voltos motorból agregátort csinálni ? kérem az szóljon hozzá aki ért hozzá

Köszönettel üdv Oszkár
(#) elektroncso válasza illesoszkar hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Egyszerűen: sehogy.
Bonyolultabban: Ki kell cserélni a gyári forgórészt olyanra, ami mágneses, mert ami most van benne, az ú.n. rövidre zárt forgórész. Azt hiába forgatod, soha nem fog fluxusváltozást előidézni a tekercsekben.
Amúgy ezzel kapcsolatban (villanymotor átalakítása generátorrá) sok információ, tapasztalat van leírva a szélgenerátoros témában.
(#) illesoszkar válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Az az érdekes.hogy van egy benzin motoros agregátorom de a benzinmotor meghalt és szét lett szedve abban is sima rövidre zárt forgórész csak nem tudom összerakni mert nincs csapágyazva a motor és az agregátor között megybe van a forgórész a főtengellyel .és az nem mágneses forgórészű és 4,5 Kw a benzin motor 6 PS. viszont van egy 7 Kw millanymotorom gondoltam Golf diesellel meghajtom,de tévedés nem generátor agregátor

Szerintem csak bekötési külömbség lehet de biztos nem mágnesen a forgórész
(#) erbe válasza illesoszkar hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
A kereskedelemben kapható olcsóbb aggregátorok többsége ilyen. Csak 3 db kondenzátor kell hozzá. Ne itt keresgélj, a Generátor építés témában hamarabb kapsz választ.
Idézet:
„de tévedés nem generátor agregátor

Nincs tévedés. Az agregátor az motor és generátor együtt. Sokféle motorral hajthatják, általában belső égésűvel. Lehet villanymotorral is, azt umformernek hívják.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2017
(#) illesoszkar válasza erbe hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Köszönöm szépen
(#) Kinka István válasza illesoszkar hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Szia!
Az aszinkron motorok is beindíthatóak generátor üzembe, csak néhány kondenzátor kell hozzá.
A felgerjesztés idejére kell 12V DC-t kapcsolni az egyik tekercsre, utána már önfenntartó.
A fordulatát a szinkron fordulatnál magasabbra kell beállítani.(A szlipjét figyelembe véve pl. egy 2880 1/min fordulatú motort kb. 3125 1/min fordulattal kell megforgatni.)
Lehet 1fázisú és 3fázisú üzembe is kapcsolni.
1fázisú üzemnél deltába kell kötni, 3fázisúnál csillagba, lásd a csatolmány szerint.
Üdv.: István
(#) elektroncso válasza Kinka István hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Na erről még nem hallottam, illetve most hogy mondod már rémlik valami, hogy láttam ilyesmi felépítésű generátort, de nem láttam át a működési elvét (régen volt, apám javította, lehettem kb. 10 éves).

U.i.: Ezzel kapcsolatban nem tudtok valami leírást? Lehet netes link, vagy akár könyvcím is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2017
(#) Gafly válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Legtöbb most kapható cucc ilyen (minden előnyével/hátrányával együtt).
Kivéve a 12V-ot, mert azt is kispórolják
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2017
(#) erbe válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Nézz bele a korábban ajánlott "Generátorépítés"-be! A lényeg ott van. 12 V-os felmágnesezés nélkül is mehet, de egyszerű motorok első indításkor előfordul, hogy igénylik.
(#) Kinka István válasza erbe hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Szia!
Umformer lehet önmagában egy 3fázisú motor is, pl 1fázis 230V-ból állít elő 3x400V-ot.
Umformer
(#) erbe válasza Kinka István hozzászólására (») Ápr 8, 2017 /
 
Ha máshol is olvasgatnád a témát, magam ajánlottam évekkel ezelőtt valakinek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2017
(#) elodke hozzászólása Ápr 9, 2017 /
 
Sziasztok !
Van egy Elpumps VB25/1500 szivattyúm, amiből jön 3 vezeték, 1 kék, 1 piros és 1 szürke. Honnan lehet tudni hogy melyik a segédfázis tekercse, és melyik a fázis tekercs.
(#) granpa válasza elodke hozzászólására (») Ápr 9, 2017 /
 
Némi visszaolvasással, képek nézegetésével kideríthetted volna, de legyen neked: A két nagyobb ellenállású vég közt van a segédfázis, a két kisebb a fő. Bekötés az előbb említett helyen.
(#) sun hozzászólása Ápr 10, 2017 /
 
Sziasztok fórumtársak szakik.
Szeretnék segítséget kérni a képeken látható szívattyú
bekötéséhez.Előre is köszönöm.
(#) uniman válasza sun hozzászólására (») Ápr 10, 2017 /
 
Hello! Talán így megpróbálhatod...csak fixre kötött kondenzátorral.
Következő: »»   232 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem