Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Eredeti mind, ami bekerült, és még a kisjelű részeken is MPSA 42-92 van, az ajánlott BC-k helyett. Az egész konstrukciót túlméreteztem alkatrészügyileg, minden ellenállás nagyobb wattítású, mint ami szokásos ezeken a helyeken. (ki is ürült a fiók egy része )
Ahogy írod, nekem is a meghajtás a parám, mivel inkább gyakorlati ember volnék, mint sem elméleti, a számolgatás nem az én világom, és nem szeretném elbarmolni a két frankó végfokpanelt! a trafócsere azonban sürgősödik.
Hát ha attól eltekintünk, hogy a terhelő impedancia ismeretlen, és semmilyen túláramvédelem nincs a rajzon, illetve a többi tranyó típusa nincs feltűntetve, akkor igen, a tápfesz növelés önmagában nem okoz gondot.
Látod, ennyi eszem van, nem írtam oda a terhelést. Alapvetően 8 hm, néha 4 ohm, mert a hangsugárzócsoportok időnként variálásra kerülnek. (diszkózgatunk ezzel a szörnyeteggel)
Minden tranzisztor ami be lett építve, legalább 200V-os, még a hőérzékelőnek való BD helyett is a "kicsi MJ" van bent. Túláramvédelem valóban nincs, igazából nem is érzem szükségét a beépített brutális alkatrészek, és a két független ventilátros aktív hűtés miatt. Kimeneti (hangszórókábel) zárlat valószínűtlen, idegenek nem férnek hozzá a cájghoz. Köszi a tanácsot, akkor nyugodt szívvel és lélekkel építem be az új trafót!
Sziasztok. Számos Fet válogatása után. Eredmény született. Izzó szépen ki alszik. Szinze minden fet egyszere nyit. Számot tevő melegedés nem tapasztalható. Tesztek következnek. Bővebben: LinkBővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2017
Szép munka,gratulálok de hova ekkora teljesítmény?
A végfokod mellett jobbra a Grundig V3 ismerős, nekem is van ilyen. Már évekkel ezelőtt szétbontottam, mert meghibásodott. Viszont a végfoka és a trafója hibátlan. Lehet egyszer még összerakom nosztalgiázni. Jó kis erősítő az. Ha jól emlékszem valami 2X200W-os.
Szia na talaltal vamit?
Ez a Grudig is meg hibásodott. A trafojàt hasznàltam a panel élesztésére. Idővel. A Grundig ot is megjavìtom. Kérdésedre a vàlasz. 1kw. Az pont jó. 2 subbot vagy, több topp làdát hajtani. Illetve 8-ohm kb 600w. Pont jó subbokat hajtani.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2017
Hajtsd meg 8ohmos műterheléssel úgy negyed órán át. Jó lett ez,mondtam hogy az ebayes fetekkel csak a gondod gyűlik meg.Lásd nálam is fél a nál elcsattantak mivel nem lettek semennyire összeválogatva.
Grundig. Trafót nem akarom legyalázni. Előbb egy rendes toroid kell. Ami tud legalább 2x15A. Olyan 62-65v on.
4 ohmon 80 V-tal és védelem nélkül nem nevezném feltétlenül biztonságosnak. Még azt sem tudjuk hogy milyen a hűtése, de ennél erősebben méretezett erősítő is tud elszállni. A meghajtó tranyó típusát sem írtad.
Szisztok.
A segítségeteket szeretném kérni. van egy hangszóróm aminek az elleneállása 2.3 ohm. Névleges teljesítménye 45W és a Maximális teljesítménye 135W, 91dB érzékenységű és 65-21000Hz -es frekvencia tartományban dolgozik. Ehhez sezeretnék egy erősítőt ami 12 Voltról működik, szépen meghajtja és pici a mérete. Egy BoomBox ban lenne elhejezve. Válaszotokat előre is köszönöm.
MJ 15032-33
MJE 340-350 (hőkompenzátor is) MPSA 42, 92 Más tranyó nincs benne. A TO-3 cuccok felfogató alaplemeze 10mm vastag ipari alumíniumsín (meg is kellett hosszabbítani a B-E lábakat), erre van rászerelve a két meghajtó is. Ez az alusín van felcsavarozva egy standard ipari hűtőbordához, a felületek között zsír van, egy nagyobbfajta 12V-os PC ventilátor, és egy 230V-os műszerventilátor szellőzteti az alagútszerűen kiképzett hűtőutat. (hátul, a csatiknál szív, és az előlapon fúj ki - bulin, jól kihúzatva, zavaros 3 ohm körüli terhelésnél is csak langyos levegő jött ki, amperszag nem volt, vagy 5 óra folyamatos használat után sem. Jelenlegi tápfesz 2 x 73V DC.)
Na ez már jobban hangzik, megvan benne a lehetőség. Már csak a végtranyók alatt kell hogy jó hővezetés legyen. Én egy hasonló konstrukciónál (ugyanekkora tápfesz és impedancia, hasonló tranyók és hűtés) 5-5 végtranyóval úgy oldottam meg, hogy a hűtöborda tápfeszen volt, így a tranyó alá semmilyen szigetelő nem kellett, ami növelné a chip hőmérsékeletét.
És persze védelem is volt benne, ami kellett is, mert a felhasználás (kölcsönadás) során olyan ökörségek is történtek vele, hogy a kedves felhasználó összekötötte a két végfok kimenetét egymással, így csinálva monó jelet... Na itt kezdett el jelezni életében először a túlmelegedésjelző, miközben forró levegőt fújt az erősítő, pedig normál bekötéssel langyosnál melegebb sosem volt. A tranyók alatti szigetelő hőellenállása nem csak azért nagyon fontos, mert itt van a legnagyobb teljesítménysűrűség, de azért is, mert ha ez nem elég jó, arról csak akkor szerzel tudomást, amikor már elszállt a az erősítő. Sem a hűtőborda, de még a tranyó tok hőmérséklete sem tükrözi azt, ha közvetlenül a chip alatt túlmelegszik az alaplemez. Amúgy pedig a 4 tranyó nem olyan óriási túlméretezés, mivel a SOA 70 V fölött meredek esésbe kezd, szóval reaktív terhelésen rendesen meg tudja közelíteni a tényleges pillanatnyi disszipáció. 100 V és 4 A összes áram (vagy akár e fölötti) még könnyen kialakulhat, ami a másodlagos letörés határára viszi a tranyót, ami sajnos nagyon gyorsan tudja tönkretenni a tranyót. Szóval én ezt nem nevezném feltétlenül biztonságos méretezésnek. A túlélés attól is erősen függ, hogy milyen szerencsével fogod ki a tranyókat, és milyen a hangszóród impedanciamenete, és majd az aktuális zenével milyen pillanatnyi fázisviszonyok alakulnak ki az áramban.
Sziasztok.
A Samsung Hw-H430/EN Hangprojektor mélynyomóját tudja valaki hogy hogyan lehet szétszedni? Nincs egyetlen csavar sem benne.
Köszönöm a fáradozásodat, a szakszerű levezetést, rajtam kívül valószínűleg másnak sem árthat meg ez a kis fejtegetés, aki ilyesmivel foglalkozik!
Meggyőztél. Az eredetileg javasolt 4-4 nagy-MJ mellé be lesz biggyesztve utólag az ötödik pár harcos is. Asszem, ezen a pár órás többletmunkán, és pár ezer Ft-os költségen butaság lenne spúroskodni, mert a nagy trafó és combos táp miatt, akár a 2x500W-ot is simán kiböfögheti olykor a szerkezet, ez pedig 4-4 végtranyópárral már nem biztonságos. Nem kockáztatok, a trafócserekor bekerül a többlettranyó, meg a ráadás emitterellenállás is... Ennyit nekem megér, hogy ne legyen baj. Hely van bőven a készülékben, nincs akadálya a módosításoknak.. Ez a kölcsönadásos sztori azért egy kicsit ijesztő. Én speciel elvből nem adok kölcsön diszkóscájgot, pláne nem szakképzetlennek, fel nem fogom ésszel, hogy az a drága jó ember mi a bánatnak akarta monósítani a (gondolom) így sem kicsi erősítődet??? Pláne így??? Sipos Gy. egyik könyvében a quadnál írt ilyen opciót, de ott is ki kellett balanszírozni a két panelt, le is írta az öreg a metódust..... Sajnos, a szigetelés nélkül hűtőre felrakott tranzisztorokat ennél az erősítőnél már nem tudom kiügyeskedni, ahhoz túl nagy módosítás kellene. De folyamatban van egy Kiso(?) 2x800W végfok utánépítése, saját - egyedi - paneltervvel, ott még rugalmas a konstrukció. MJL 1302 és a párja lesz bent, egy-egy jó marékkal , itt pont el lehetne készíteni a tápfesz alá helyezett, különálló bordasorokkal ezt a megoldást. Jól kizsírozott tranyókkal persze..
Szia! Reloop egyből ráérzett, hogy a hiraga lesz az. Egyszerű, és megvan az a lehetősége, hogy lejjebb véve a nyugalmi áramot, kevesebb meleget termeljen. Nyilván ekkor teljes kivezérlés esetén 'B' osztályba vált, de átlag hangerőnél megmarad a tiszta "A" osztály minden előnye. Kisebb impedanciájú hangsugárzóval is teljesen kivezérelhető.
Nelson Pass kapcsolásaiban van egy kritikus pont, mégpedig előszeretettel használ komplementer jfeteket. Ezek beszerzése mindig problémába ütközik, ráadásul az elég nagy szórás miatt válogatni kellene. Igaz, hogy én személy szerint nagy tisztelője vagyok az öregnek, de a jfetek alkalmazása miatt szinte mindig egyedileg kell beállítani az áramköröket, ezért nem ajánlom. A hiragát sokan megépítették, azonkívül itt a fórumon megvan hozzá minden dokumentáció. Bár alapból kettős táppal működik, át lehet venni a reloop féle TDA-s megoldást is. Ráadásul akkor a DC védelem alapból megoldódik.
Es a hiraga mukodne 2x35v rol is?Majdnem minden rajzon csak 2x12v van.
Az azért sok lenne neki. Vagyis neked, Rengeteg meleget kellene elfűteni. Vagy 2X18-20V-al, vagy 1X35V-al, amit az említett megoldással lehetne felezni. "A" osztálynál nem nagyon könnyű tápfeszt növelni. Gondolom nem akarsz vízhűtést alkalmazni. Egyébbként nem is halott ötlet. Ott, ahol amúgy is villamos árammal fűtik a vizet, akár beleférhet egy ilyen. Akkor kis ügyeskedéssel nem jelent extra villanyszámlát az "A" osztály.
Esetleg a Jlh ab-s verzioja?Ez lenne az.
Sziasztok! Ötleteket szeretnék a következő probléma megoldásához!
AKAI AM-U310 erősítőm két tranzisztora és két ellenállása nagyon melegszik. A képen pirossal jelöltem őket. Maga a melegedés eddig nem okozott problémát, gyárilag van rajta hűtő lemez, de most a következőket produkálja. 4 Ohm -os hangdobozokkal terhelve egy perc alatt elnémul, 8 ohm-os hangdobozokkal kb fél órát bírja. ha a fed lapt leveszem így nem kapcsol ki ,de azért kézzel érintve érezni hogy forró a hűtőlemez. Van még mellette két nagyobb ellenállás ( a képen kékes szürke színű) azok is nagyon melegek. Arra gyanakszom hogy valami módon nagyobb áramot kap mint ami megengedhető lenne. Merre indulva keressem a probléma gyökerét?
Netre írd be a típust és mögé hogy dissasembly. 99% bejön de valószínű a díszborítás alatt vannak rejtett csavarok, vagy a lábaknál le dugózva vagy hasonló.
Szia! Amit tudok elküldöm a TDA1512Q IC-vel kapcsolatban. Paraméterei jobbnak tűnnek mint egy TDA2003 IC és szélesebb tartományban választható meg az egyszerű tápfeszültség. A panelrajzot a tok méret adatainak ismeretében könnyen elkészítheted akár kézi rajzolással a nyák lemezre, ha előzetesen egy kockás lapon megtervezed. (Tükrözött kivitel!) Én őskövületként még paint-ban is készítek tükrözetlen rajzokat lézernyomtatás utáni hőmásoláshoz. Javaslom a többszöri ellenőrzést, a precíz beültetést, a gyors és jó forrasztásokat. (A kész nyáklapot érdemes alkoholos gyantával vagy forrasztó lakkal befújni. Ez segíti az ón jó terülését és a vakforrasztás elkerülését.)
kicsit átgondoltam a panel tervet. ránéznétek és véleményeznétek a 3-verzió az új._Hely takarékosság a cél. BD139 -et fel csavarozom kivezetékelve. külön. a meghajtás meg kap sünit.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
javítva(.) köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
Biztos jó, de itt az én változatom is ...
Hali! Múltkor már írtam ide egy Beag erősítővel kapcsolatban. A végfokban az egyik tranzisztor iszonyatosan melegszik, ráadásul nem is egy gyártmány a kettő (amelyik melegszik vastagabb a kalapja és egy nagy M betű van rajta). Rámérni még mindig nem tudok.. viszont van rajta 2 trimmer poti. Azzal munkapontot állítok? Érdemes azt műszer nélkül babrálni?
A panel alá kerültek a FET-ek nálam ,így kevesebb hely kell.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
valószínű kisebb hely kell, de, a fetek fűtik alulról a panelt ...
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
Ennek mondjuk nem sok értelmét látom,ha 20 fetet beraksz akkor is feszültséget kell emelni ha teljesítménytöbblet a cél,nem fogsz többet nyerni vele +-85v az abszolút vége a kapcsolásnak..És ott is kizárólag 8 ohmon...Ráadásul fenn van az eredeti kapcsolás ami már irfp460 N csatornás azzal már lehet játszani nagyobb feszen is..Csak egy rövidke észrevétel...Ha csak 6 fet lenne benne sem stabilabb semmivel..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |