Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Nagyon köszönöm a kedves szavaid! Próbáltam belerakni ami van bennem, hát ennyire sikerült(a gyermekem gitározik és nem volt annyi pénz, hogy vegyek neki ilyesmit).
Köszönöm a hozzászólást! A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
De hát ez egy Marshall!!!
Zombee úr tervei alapján készült STK500, melyel eddig minden AVR-t sikeresen tudtam égetni. Köszönöm a szerzőnek.
Pickit2 klón, mely jó szolgálatot tett PIC égetés alkalmával. A foglalatban a klasszikus tipusok égethetők.
Nekem a Silva féle áramkör nem működött, ez viszont elsőre.
Tulajdonképpen szinte minden publikus, nagyjából csak a giroszkóp és a WIFI funkciója nem. Főleg a WIFI-é, az teljesen új dolog.
Nem terméknek készül hanem elsősorban magamnak, másodsorban pár ismerősömnek. Van olyan terv is hogy esetlegesen valamiféle termék legyen, de ezen a téren még csak tájékozódom. Valószínűleg ugyan úgy egy utánépíthető áramkör lesz mint bármelyik áramköröm a weboldalamon. Annyi különbséggel persze, hogy mivel ennek biztonságtechnikai funkciói is vannak, ezért a mikrovezérlő szoftvere semmilyen formában, még HEX-ben sem kerül fel sehova. Csak felprogramozott és kódvédett PIC formájában kerül majd sokszorosításra. A másik dolog hogy az áramkör pusztán az utánépítéssel nem válik használhatóvá, hiszen az eszköz működéséhez egy szerver is kell, azt működtetni és fenntartani (bérelni) kell ami pénzbe kerül, tehát valamiféleképpen muszáj terméknek lennie. Ez a rész még nem kristályosodott ki teljesen... Az ezzel foglalkozó cégek havi 3000-5000Ft-okat kérnek el hasonló szolgáltatásért. Nos én épp tegnap vettem egy SIM-kártyát 990Ft-ért amely 1 évig érvényes és 1GB mobilnetet tartalmaz ami nincs megszabva hogy egy hónap alatt kell leforgalmaznom. Egy évre pedig bőven elegendő 1GB, azaz gyakorlatilag havi 83Ft-ba kerül nekem az autóm követése. Még nem mértem meg a nyugalmi áramfelvételét. A GNSS-nek folyamatosan kell mennie, annak az áramfelvétele papíron 19mA. A GSM-nél még ki kell kísérletezni hogy mi a jobb, ha folyamatosan a mobilneten lóg vagy ha ugyan elküldöm aludni, viszont 5-10 percenként felébresztem és mindig újra és újra feljelentkeztetem a hálózatra. A giroszkópnak és a gyorsulásmérőnek is mennie kell folyamatosan, az kb 3,5mA-t fogyaszt. A PIC pedig 70mA-t ha megy, de ideje nagy részét alvással tölti. Ja és a távirányító figyelése miatt a rádiós adóvevőnek is mennie kell folyamatosan, az pedig 12mA-t eszik vételi üzemmódban. A WIFI, a végerősítők, a relék meg a LED-ek nyugalmi állapotban nem fogyasztanak.
Persze, én ültettem be a panelt. A QFN tokos giroszkópot hőlégfúvóval és a csodafolyasztószeremmel, a többit simán pákával.
Az hogy nekem mennyiért készítették el ezeket a panelokat az inkább maradjon titok. Két hét alatt készültek el, én mindig két hetes határidőre rendelem a panelokat.
Kínából megrendelhető párszáz forintért, akár ez is.
Mármint micsoda?
Ha nem lenne kijátszható a működése ennek a dolognak , akkor még azt is lehetne mondani , hogy terjeszthető lenne akár kereskedelmi forgalomban is.Mondjuk , így is , mert sokan nem tudják mi a buktatója ennek .Viszont az ellenség az már sokszor előre .szóval tuti biztos védelmi rendszer nincs, csak úgy érdekesség képen.
100mmx100mm-es méretig, 2 oldalas kidolgozás esetén, ha most rendeled meg, akkor 140Ft/db. Persze számolni kell a postával ami kb. 10$.
Nagyából 1-3nap a legyártás és kb. 2hét a szállítási idő.
Szép munka, gratulálok! A kérdésem az lenne, hogy miért kell ehhez szerver és mobilnet, ha magadnak készítetted elsőképp? Ha a bevallott célod az lenne, hogy flotta követőt fejlesztesz (de úgy olvasom nem), akkor érteném, de így akár egy SD-re is fel lehetne rögzíteni az adatokat, majd azt bármikor kiolvasni, akár wifin keresztül is (ftp szerver), vagy USB, vagy úgy, hogy kiveszed, vagy okostelefonnal online csatlakozni az autóban (bluetooth) és akár megjeleníteni azonnal a térképet...
Szeretem a jó ötleteket, de azért úgy szép és kerek valami, ha van használati értéke is. Ezzel a véleményemmel nem akarom kicsinyíteni a mű értékét, tényleg nagyon profi lett!
A szerver azért kell hogy az autótol távol is láthassa hol van (az autó). A autóban lévô cucc IP címét meg nem tudhatja kintrôl. Így csak egy ismert címre (pl. a szerverre) küldött adatokból tudhatja a pozíciót.
Idézet: „Ha a bevallott célod az lenne, hogy flotta követőt fejlesztesz (de úgy olvasom nem)” Akkor rosszul érted, dehogyisnem! gépjárművédelmi ÉS követési célja van az áramkörnek. Ha több autó is lesz, akkor pedig az már flotta. Azért kell szerver és mobilnet, hogy az adatcsomagok az autótól eljussanak hozzám. Ha egy SD-kártyára loggolna akkor az autó adatai fizikailag az autóban maradnának és csak akkor tudnám őket megnézni ha kiveszem a memóriakártyát belőle. Így folyamatosan tudom követni az autó pozícióját, bárhonnan a világon ahol van internet. Másrészt a mobilnet (GSM modul) távfelügyeleti célok okán is kell. Nem csak azt akarom tudni hogy épp hol van az autóm hanem hogy egyáltalán van-e még autóm. Azaz küld-e valami életjelet magáról vagy sem. Vagy mondjuk ha kölcsönadom akkor tudjam hogy mennyire pörgeti az akinek kölcsönadtam és merrefelé jár vele. Mindezt nem akkor akarom megtudni amikor visszakaptam hanem bármikor amikor gondolom. Havi 83Ft-ot szerintem abszolúte megér ez a képesség. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Idézet: „szóval tuti biztos védelmi rendszer nincs, csak úgy érdekesség képen” Igen ezt mindig bedobja valaki. Hidd el, hogy az áramkör megálmodásakor igen alaposan utánajártam a műholdas helymeghatározás és a GSM hálózat zavarásának, blokkolásának, manipulálásának lehetőségeinek. És igen, az is elhangzik mindig hogy tuti biztos védelem nincs. Valóban nincs, egy szóval sem mondtam hogy az enyém az lenne. Ez csupán egy fajta védelem ami egy bizonyos szintű biztonságot nyújt. Hogy mekkorát az már viszonyítás kérdése, de a piacon kapható hasonló célú eszközök sem nyújtanak (nem is nagyon nyújthatnak) sokkal többet.
Ezt csak érdekesség miatt írtam.Egyébként nálunk van ilyen rendszer céget nem írok.Több éve üzemel viszonylag pontosan .És igen valóban úgy van ahogy mondod Gsm hálózat is , és egyebek is hozzá , amire külön szerződés van az adott szolgáltatóval .Viszont nem annyira befolyásoló tényező , mert nem számottevő , de a sebesség mérése három műhold pozíciójából tevődik össze , és ez némi késéssel jár , illetve kis eltéréssel.Ami azt jelenti , hogy a valós sebességtől kicsivel kevesebb jön vissza a Gps által küldött , és visszajött sebesség érték.Olyan 2 - 3 km/h az eltérés , végül is ez semmi , csak megemlítettem , ha netalán beüzemeled , akkor ezzel számolj.
Ja és majd el felejtettem a rendszer blokkolása nem elektronikai iktatható ki a leghamarabb , hanem mechanikai úton. És itt nem a szerkezet szétverésére kell gondolni. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Kicsit erőltetettnek érzem a dolgot. A zavaró kütyükről is biztosan hallottál már. De nem offolok tovább. A megoldás és a kivitel dícséretes, az más lapra tartozik, hogy szerintem van-e értelme...
Gondolom az Ebay-en kapható nyomkövetős kis kütyükre gondolsz. Azért azok sem 1800Ft-ba kerülnek de mondjuk legyen. Nem számít, hiszen azok és az én elektronikám nem ugyan az, az enyém más dolgokat is csinál és amik hasonlóak azt sem feltétlen ugyan úgy csinálja. Nem versenyzek velük hiszen nem két ugyan olyan eszközről van szó. De tény hogy a kínaiakkal nem lehet versenyezni. Na de mondtam én hogy versenyezni akarok? Én saját magamnak fejlesztem ezt az áramkört, annak a néhány ismerősömnek és rokonomnak is csak azért készül el egy-egy példány mert amint megmutattam nekik rögtön rárepültek hogy nekik is kell.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Igen hallottam, és pár hozzászólással feljebb ezt említettem is. És? Mivel létezik GPS zavaró, ezért innentől teljességgel értelmetlen az egész? Ha zavarva vagy blokkolva van a GPS akkor nincs pozíció (bár ez sem feltétlen igaz ám...). De motortérzár, motorblokkolás és helyi riasztás van! Ha a GSM-et zavarják akkor nincs mobilnet tehát nincs kapcsolat a szerverrel. De a szerver ezt tudja és tud nekem riasztást küldeni! Egyébként gondolod hogy a tolvajok 100%-a GPS/GSM zavaróval jár? Ha csak a 99%-a, akkor már van létjogosultsága egy ilyen eszköznek. A valós helyzet pedig szerencsére jóval szerényebb mint 99%.
De nem gondolom hogy védenem kellene azt az álláspontot hogy van-e értelme a GPS+GSM-es járműkövetésnek és távfelügyeletnek. Egyszerűen azért nem, mert rengeteg cég foglalkozik ezzel üzletszerűen és szépen megélnek belőle.
Ha másoknak akarod eladni, flotta követésre és elhagyod a biztonsági maszlagot, akkor van értelme (anyagi), ezt írtam is.
Fura helyzetbe hozod magad a sok magyarázkodással, mert itt nem erről szól a történet. Készítettél egy áramkört, ami önmagában nagyszerű, ennyi elég is lenne ebben a topicban. Én ezt így is értelmezem a továbbiakban... A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Kimértem, nem téved a GPS sebesség mérése stabil kapcsolatok esetén, főleg akkor nem, ha kalibrálták...
Hogy mérted ki mihez képest és mit ? Én sok év tapasztalatából írtam amit írtam .A valós sebesség mérés egy adott járműben a km/h által , és a Gps által visszakapott sebesség érték sosem lesz egyforma .Mindig lesz eltérés Mivel a jelnek meg kell tennie azt az utat ami időbe telik.Ezzel szemben az adott jármű km/h ja nem tesz meg semmi ilyesmit, Tehát abban a pillanatban mindig a valós értéket fogja mutatni , mert nincs időveszteség.A kalibrálás , és vagy hitelesítés az alap anélkül nem is fogadnának el ilyesmi rendszert garantáltan az NKH át nézve.
Idézet: „Ezzel szemben az adott jármű km/h ja nem tesz meg semmi ilyesmit ....” De lehetséges gumiméret eltésés, gumikopás. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Igen ilyen van a személy gépkocsiknál , de én az adott jármű sebességmérő órájára , és a Gps által visszajött sebességjelre értettem a különbséget.Ez ugyanis mindig meglesz akárhogy is méricskél valaki.
Azért elárulok egy "titkot".
Az autók nagy többségénél alapból nagyjábol 5% al nagyobb sebességet mutat a valósnál, biztonsági okokból. Ez nem referencia érték, csak információ a vezetőnek a biztonságos sebességhatárok betartása végett.
Abszolút off, de itt valamit nagyon nem jól tudsz (nézz utána az EU-s szabályoknak, a gépjárművek sebességmérő berendezéseinek elfogadási szabályai körül, meg fogsz lepődni milyen szabályok vannak és ezért milyen módon mérnek szanaszét az órák. Nem megyek bele... Én is több éves tapasztalatokra merem állítani, a GPS pontos és nem késik jelentősen ha megfelelő a vevő, (legfeljebb a vevő lassú, egyet mér secundumonként, de sok vevő van, ami tízet,vagy többet tud, ott időkésés nincs, amire gondolom gondolsz, mert más okból nincs időkésés a megjelenítésben, hacsak nem vacak a megjelenítő, de ez nem GPS mérési hiba.) Csak GPS szerint közlekedek, soha nem kaptam még közigazgatási bírságot, pedig nem lassítok indokolatlanul, ha háromlábút látok, pedig határon megyek. Ha ennyit csalna, mint írod, már rég rossz lenne.
Az az ennyit csal az 2 - 3 km/h az mint írtam nem sok . Több jármű , és több vevő általi tesztek során mind mindnél meg volt ez a különbség.A több jármű 500 feletti darabszám. De mint írtam is az elején nem számottevő.
Készítettem egy újrahasznosított lámpát egy vacak kínai "U" fénycsöves éjjeli fényből és egy kék PC-fénycső transzverteréből. A fénycső lábait ragasztópisztollyal szigeteltem, valamint szintén azzal rögzítettem a tanszvertert a PC asztalom tetejére. A kapcsoló egy újrahasznosított 220V kültéri villanykapcsoló, de csak 12V-ot kapcsol, melyet egy dugasztáp szolgáltat az asztal alatt.
(A kínai "U" fénycsöves éjjeli fény azért lett újrahasznosítva, mert szerintem kritikán aluli volt, azaz belül szigeteletlen drótgubanc volt egy kapcsolóval, kondenzátorral és kettő ellenállással, ami direktbe engedte a 220V-ot a fénycsőre és kicsi hangokat hallatva nagyon vibrált plusz a fénycső gyári ragasztása már elvált!)
Ha ragasztópisztollyal rögzítetek valamit, akkor soha se legyen rajta húzás még a legkisebb erejű se!!! Sajnos ez nem élt valami sokáig... (szerelés közben váratlanul leszakadt)
Ez ad erőt sokunknak, hogy újrakezdhetjük és megépíthetjük a tökéletest.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |