Fórum témák
» Több friss téma |
Tegyünk! Bár minek hozod szóba szokást? Én - a szövegemet nézve - szokásról nem szóltam. Szabványos volt, most írom másodszor.
A nullázás még a 60-as években is úgy volt szabályozva, hogy hordozható készülékek hajlékony csatlakozóvezetékében külön védővezető volt előírva. Azaz, a dugaszolóaljzatig nem.
Én is így tudom egyébként. Nem tudom, hogy ennek a dolognak, hol tudnék utána nézni?
Akkor ezek szerint, ha a villanyszerelő például kivezeti az adott telek határára földkábelen az áramot az áramszolgáltató, akkor ráköti az áramot. Persze ha rendben találja a lefektetett kábelt.
Milyen áramot vezet ki a villanyszerelő? A szolgáltató a (saját )szabvány szerint kiépített helyre köti csak be a szolgáltatást (villanyt).
Jogos. Nem az áramot, csak az áram vezetéséhez szükséges vezetéket.
Sziasztok!
Szeretném a tanácsotokat kérni. Van egy 1600 W teljesítményű, termosztát nélküli régi olajradiátor. Eddig egy hálózati aljzatba dugaszolható termosztáttal üzemeltettük, de az évek során már a második dugaszolható termosztát aljzata olvad szét teljesen. Mivel egy ilyen eszköz nem olcsó mulatság, valamint a kezelése is igen macerás, elhatároztam, hogy bekötöm fixen a radiátort és egy Arduino-val fogom vezérelni. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek ez a szilárdtest relé megfelelne a kapcsolgatásra? SSR-40DA 40 A-t tud kapcsolni, szóval ebből a szempontból biztos jó, de nem használtam még soha szilárdtest relét, inkább rákérdezek, hogy ilyen jellegű használatra megfelel-e.
Nagyobb ágyúd nem volt? Csak a régi termosztátoddal kellett volna egy megfelelő szilárdtest relét kapcsolgatni. Mindössze nagyjából 7 A, ohmos terhelés kapcsolgatásáról van szó.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2017
A HESTORE-ban csak az a nagyágyú van. Több dologgal együtt rendelek és nem akarok más oldalról rendelve külön postaköltséget fizetni, ami a relé árának fele lenne még pluszban.
De ha valami túl van méretezve, az sosem baj szerintem. Szóval akkor ilyen jellegű ohmos terhelésre megfelel a fent linkelt SSR relé? Idézet: „1600 W teljesítményű, termosztát nélküli régi olajradiátor már a második dugaszolható termosztát aljzata olvad szét teljesen” Azaz ~8A. Tanulságképpen én az automata mosógéppel jártam így. Ott azért égett szét az aljzat, mert a mosógép villásdugójában lazult meg az egyik csavar. Idézet: „Mivel egy ilyen eszköz nem olcsó mulatság” De gyanítom, hogy a lényegi része nem ment tönkre, egyiknek sem... Idézet: „bekötöm fixen a radiátort és egy Arduino-val fogom vezérelni” Én pedig átvizsgálnám a kötéseket, és valamelyik termosztátba lehelnék új életet. Persze ez ízlés, idő és pénztárca függő. Idézet: „szerintetek ez a szilárdtest relé megfelelne a kapcsolgatásra? SSR-40DA” Szerintem bőven. De ha erre célra most veszed, akkor lehetőleg az utolsó betűje (Control Method - Zero cross control) legyen és ne "-R" (Random).
Mondjuk nem a relére gondoltam, Hanem a mikrovezérlőre. Nem gondolom, hogy 0,1 °C pontossággal kéne a szoba hőmérsékletét tartani.
Monjuk a hagyományos relék közül is van jónéhány típus, ami képes 10 A kapcsolgatására hosszú időn keresztül, de ha SSR, akkor legyen.
Nem tudom, a nagybátyámnál megcsináltam az elosztót, földelést, a regisztrált szerelő meg oszlopot állított, mérőt telepített, légvezetéket bevezette az elosztóhoz, és rákötötte. Hogy ebből még mit lehetne megcsinálni házilag még nem tudom. Az oszloprészhez biztosan nem lehet hozzányúlni, talán csak ha egy másik szekrényt is telepíttettem volna, ami már nem plombált.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2017
Gafly, pucuka,
Megnéztem az adatlapját, elvileg az SSR-40DA az nullátmenetnél kapcsol. Nem a 0,1 °C pontosság a lényeg. A dugaszolós megoldást eddig is utáltam, nem ér annyit, hogy javítgassam. Nincs háttérvilágítása, sötétben nem látszik az LCD kijelző. Valamint nyugalmi állapotban csak a mért hőmérsékletet mutatja, nem tudni mennyi a beállított érték. Ahhoz, hogy láthassa az ember a beállított értéket, el kell kezdeni tekergetni a beállító gombot és csak nagyobb, 3-4 fokos elmozdulásnál vált át a kijelző a beállított érték jelzésére. Szóval jól el kell tekerni, gyakorlatilag lehetetlen megtudni, milyen hőmérséklet is volt beállítva rajta. Arduino-val egy sokkal profibb kivitelt tervezek, lesz egy 16x2-es kijelző, így mindig látható lesz a mért és a beállított hőmérséklet is és a háttérvilágítás ki/be kapcsolható lesz. Ráadásul a gyári eszköz árának töredékéből ki fog jönni.
Egy Computherm Q7 bőven ellátná a feladatát. Kapcsolhatná is az SSR-t. Viszont ha tudsz programozni, akkor az is megoldható. Én 0.1fok pontosan mérném a hőmérsékletet DS18b20-szal, és 0.1-0.2fokC hiszterézissel kapcsolnék.
Köszönöm a tippet! Tudok és szeretek is programozni, így inkább Arduino lesz.
Ettől gazdaságosabban nem fogsz kijönni. Persze ha a cél a hobbizás, akkor nem szóltam.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2017
Készítettem egy egyszerű rajzot mire gondolok.
A pirosan bejelölt rész elkészítése kérdéses számomra.
Az elrendezés helytelen, mivel a mérőhelynek telekhatáron, vagy belül kell elhelyezni.
A mért vezeték miért is lenne közterületen ? A mérőhelynél a vezeték plombált részbe megy, tehát regisztrált villanyszerelő köti be. Az árkot kiáshatod és a földkábelt is elhelyezheted, de betemetés előtt jó ha látja a villanyszerelő is. A keresztmetszet 4x16 mm2 a minimum.
Szia A föld kábel nagyon macerás rengeteg engedély szükséges a szerelés is, meg kell terveztetni ami kb 300 ezer forint stb
A mérőhelyet pont kerítésbe beépítve, vonalába gondoltam. (Igaz nem látszik ).
Saját kerítést is csak a telekhatár vonalán belül építhetünk...
A mérőt geyer szekrény kell tenni ha a szabadba alkarod elhezni ami nem kevés pénzbe kerűl
Az elrendezés csak elméleti szinten létezik számomra. Most fogok nem soká vizsgázni villanyszerelésből. Csak eszembe jutott ez az elrendezés és nem világos számomra, hogy mit csinálhat ilyen esetben egy általános villanyszerelő.
Gyakorlaton már találkoztam azzal az esettel, hogy egy házba még nem volt bevezetve az áram, de a mérőhelyet már kialakították a kőművesek előttünk. De mi már ezelőtt kivezettük a 2 db MKH 10 mm2-es vezetéket PVC csőben az üres mérőhelyhez, mielőtt azt az áramszolgáltató kiépítette volna. Majd az áramszolgáltató beépítette a szekrényt, órát, stb. és bekötötte a saját sorkapcsaiba a MKH kábelünket és így lett áram. De itt a mérőhely pontosan a ház falában volt, az utca felőli részen. Itt ugye csak falban süllyesztetett vezeték kellett néhány méter. De ha jól veszem ki a hozzászólásaitokból, akkor célszerű regisztrált villanyszerelőt hívni, ha netán ilyen problémával találkoznék. Mind földkábel és mind légkábel esetén.
Ilyenre gondoltam. Viszonylag több is van erre a környéken. Csak a nevét nem tudtam.
Csinálni kell egy kukatároló "helységet' a telekhatárra és annak a falára a szabványos mérőhely kialakítható szerintem. Onnan meg mehet a földben.
A további kérdésem az lenne, hogy két épületet amik telken beül vannak pl. egy melléképület és egy főépület,amik mondjuk kb. 20 m -re vannak egymástól. Ezeket földkábellal összekötheti egy általános villanyszerelő? Ez is csal elméleti kérdés.
Igen, szabályosan lehet ilyet csinálni. A mért részért a kivitelező vállal felelősséget a kivitelezői nyilatkozattal.
Például egy ilyet :
Bővebben: Link Az épület egész hátul lesz, ( azóta már kész) még csak az alapja látszik, a telekhatártól 32 m-re. Természetesen erre is egy tető készül a csapadék és a nap UV sugarai ellen. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2017
Üdv. Egy szervert szeretnék üzemeltetni az egyik mellékhelyiségünkből aminek teljesítményfelvétele folyamatosan 600W körül mozog (digitális konnektorba dugható teljesítménymérővel mértem ki egész pontosan ~560W körül).
Ez egy régebbi 1950 - 60as években épített családi ház az alumínium vezetékeivel együtt. Néhol belenéztem az elektromos elosztódobozokba és teljesen egészséges összecsavart alumínium vezetékek találtam égésnyom nélkül. Multiméterrel rámértem a mellékhelyiségben a konnektorba levő feszültségre ami 235V körüli feszültséget mutatott majd bedugtam a gépet aminek hatására kb. mindössze 1-2V feszültségcsökkenés mutatkozott (persze megvártam míg beindult a gép és felvette azt a 600Wot. Ezt egyszerűbb volt úgy mérni hogy megvártam míg beindul a gép, fesz. mérés, majd hirtelen lekattintottam fesz. mérés megint). Ez a kis feszültségcsökkenés jele lehet annak, hogy az ide futó vezetékek jó állapotban vannak? Aggódom kicsit mivel ez 24/7ben fog üzemelni, nehogy történjen valami amikor nem vagyunk otthon (ami több nap is lehet) - ezért is van a gép a mellékhelyiségben távol mindentől. Alternatív megoldás lehetne teljesen új vezetéket vezetni a kismegszakító szekrénytől a padláson keresztül, de esztétikailag ez nem volna a legszebb, vésni festeni pedig nem tervezünk. Köszi! A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2017
A szünetmentes tápegységet nem említettél, pedig az fontos lenne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |