Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Köszönöm. Amíg nem ismerem, kérdezek... van hogy egy régi konstukció jobb, annak ellenére hogy a hivatalos számok jobbat mutatnak...
Vettem kettő600 Ft-os-at, aztán essneki. + egy relé vezérlést és két NTC-t. Egyébként ezt valaki üzemeltette már folyamatos üzemben? Arra lennék kíváncsi, ha valami hőfok különbséget mérnék vele éveken keresztül, kb meddig bírná? A kínai változat ugyanolyan "tartós"?
Én órát építettem ezzel és hibátlanul üzemel. Kinai, tartós.
Jaj, ezt az USB csatisat kell elkerülni. Van hozzá kábeled? Nekem is voltak ilyen nanojaim, de inkább levettem a csatit, és felforrasztottam a sűrűbben előforduló fajtáját, ónnal pedig rögzítettem a nem messze levő pad-ekhez, így a dugás-húzás sem szakítja ki.
Hőmérsékletet inkább ds18b20 al mérj. Kezdésnek is jó, alapból digitális. Az arduino mit fejlesztő környezet ismeri. Számomra egyszerűbb volt mint az ad átalakítót bűvölni. Egy adatvonalon akár több érzékelőt is tudsz kezelni.
Mini USB a neve és nem olyan ritka egyébként. A microUSB előtt gyakori ez volt telefonokon, szóval kis szerencsével talál egy nokiát ami örök élet és egy nap. De ha nincs akkor nálunk akkor is érdemes telefonboltba benézni, nálunk a sarki kisboltban 500 Ft a noname.
Szerintem amúgy ez a csatlakozó jobb mint a micro, de ez ízlés kérdése. Idézet: „Jaj, ezt az USB csatisat kell elkerülni.” Miért kellene? Itthon is kapható kábel (pl Hama), az Alexpress, Amazon, Tinydeal meg leszakad a jobbnál jobb kábelektől. Például: Vention mini USB kábelek
Nálam 2db végezte kukába pedig csak tülábajkat forsztotam bele ....... konsrukcios hiba?
nálam van olyan ardu mini ami már folyamatosan megy 2 éve no probléma RFID beléptetö.... Igazán nincs is rajta ami tönkre mehetne elko sincs rajta.... max villám csapás érheti vagy táp megszalad...
Nagy valószínűséggel amiatt van. A bemenetet húzd fel, az stabilabb mindig, mint a lehúzás. Felhúzó ellenállás a lehető legkissebb legyen, pl. 1 kOhm. Kissebb ellenállás biztosabb, de jobban is terheli a lehúzó eszközt (tranzisztor, kapcsoló stb.).
Én már dobtam ki Arduino nano-t a kukába. A nano is csak addig tart, ameddig a leggyengébb láncszeme.
Ez a CH340G volt. Az AVR atomstabil, de ugyanez a fenti IC-ről már nem mondható el. Én meg nem gyűjtök félig meddig működő ócskaságokat, szóval kuka lett a vége. Mindenesetre kárpótol, hogy annyit rendelek belőle Kínából, amennyi jólesik. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2017
nano én is a befolyt fluxra gondolta (probléma okozonak) de ki mosás után is probáltam de egy led villogtatas progi sem ment fel rá...
Szerencsére mini pro az edik ok még azokal nem volt baj! A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2017
RFID t ? Jól hangzik... véletlenül pont van belőle pár db... tudsz adni kapvsolást, esetleg progit? Köszi
Köszi, felhúztam 1k val 5V ra, sajnos igy is bekövetkezik a megszakitás. Próbáltam 100nF -al hidegíteni és úgy is. De igazad volt, jobb lett valamennyivel, kisebb tüske jelent meg rajta. Lehet azért mert a matatásommal alapból a GND re viszem rá zavart? De pl. csodálkoztam hogy maga az MCU nem fekszik meg töle, nem megy reset-be.Földelés segítene? Ha igen akkor valami bibi lehet a hálozattal, mert : földelés > ATX táp > alaplap > USB > Arduino is föld potenciálon kellene hogy legyen. Megprópálom másik konnektorról is.
Helló!
Jól látom, hogy ezen a panelen (Atmega168).: Arduino pro mini... nincs lehetőség külső referenciafeszültség bevezetésére? Csak a belső referencia használható analóg feszültségmérésre? Amúgy itt .: Pro Mini external reference... azt mondják, hogy a 20-as kivezetés a külső referencia, csak épp a panelen nincs kivezetve? A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2017
Nem tudom, eleve a 2,4 Vpp zavar eleve nagyon nagynak tűnik... Nem lehet, hogy sztatikus töltést viszel a rendszerbe?
Amikor nekem kellett, megnéztem, fel van-e húzva 5V-ra, ha fel volt, akkor elvágtam a vezetősávot, és az IC lábára forrasztottam egy kis vezetéket. Arduino nano-n ki van vezetve, logikusan RET felirattal (REF helyett).
Volt olyan mini pro-m, ahol az A6 és A7 nem volt kivezetve, azoknál is megoldottam a problémát ugyanígy. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2017
Hát ez sehová nincs felhúzva, csak egy SMD kondi van rajta ami a test felé (21 -es láb) megy...
Sziasztok!
Egy precíz, tényleg valós adatokat mérő időjárás állomás szeretnék építeni. Milyen hőmérséklet-, páratartalom-, légnyomás szenzorokat javasolnátok ilyen célra? DHT 22 és BMP 280 mennyire ideális? Tervben van a szélirány- és erősség illetve csapadékmennyiség mérés. Ehhez mit ajánlanátok? Köszönöm
Én építettem egyet, nekem nagyon bejöttek a szenzorok: Bővebben: Link. Csapadékmennyiség? Passz.
Csapadékmennyiség méréshez mondjuk ez is egy megoldás lehet, de valószínűleg nem a legpontosabb eszköz. Bővebben: Link
Ebből nincs tervben egy cikk írása véletlenül? mert szívesen utánépíteném
Szia! Az én állomásom még készülőben van, de a prototípus már megy. BMP180-at használok légnyomásmérésre, időjárásjelentő oldalakhoz hasonlítva elég pontos. A köpönyeg.hu mondjuk csak egész hPa-ban jelent, az én mérésem pedig 1Pa (0,01hPa) pontos elvileg, de a különbség általában 1hPa alatti, azt pedig betudom a mérések közti távolságnak. Ne felejtsd el tengerszintre korrigálni a mért légnyomást. Csapadékmennyiség mérésére ilyet tervezek: Tipping bucket. Terveztem egy egyszerűt 3D-ben, csak ki kellene nyomtattatnom valahol.
Az ebay -es szenzorokkal mi a tapasztalat megbízhatóság/tartósság illetve pontosság terén?
Az ebay-en vett dht-re sok rosszat olvastam, de nincs tapasztalatom velük. A bmp180 és a páratartalom mérő (htu21) az ebay-es, utóbbit nem tudom mihez viszonyítani, de jól működnek. A légnyomásmérőnél mondjuk megfigyeltem egy érdekes jelenséget, fagypont alatt 1-2hPa-al kevesebbet mért, egyelőre nem tudom miért. Most 1014,02-t mutat, köpönyeg pedig 1014,0-t.
Ha tényleg precíz megoldást szeretnél, lehet érdemes drágább szenzorokat venni, én csak hobbiból készítem, így az olcsó szenzorok mellett nem zavar, ha nem teljesen pontos.
Értem. Hát sokkal komolyabb szenzorokat nem szeretnék venni, alapvetően elég lenne az a pontosság, ami az említett típusok adatlapján van. De abban se vagyok biztos, hogy amit pl. a hestore.hu -n meg tudok venni DHT22 meg BMP180, azok nem ugyanaz a gyengébb minőségű darabok, amiket az ebayen. Mert abban az esetben nem érik meg a felárat...
Érdemes olyat választani amit le is lehet kezelni arduino alat (könyvtár van hozzá)!
De a környezet kiépités is fontos hogyan van kialakitva (lásd meterologiai álomások felépitése)... MS5611 Vanak Jó és Jobb szenzorok de ezek nagyon drágák (nem hobby) beárazásal!
Én is a komolyabban fele mennék el:
SHT11- SHT30 (sensirion) DS18x20 - Dallas/maxim BME280 - Bosch Szélmérő egyebek - az 1Wire alapúak jó lehetnek. A DHTxx az az AM230x sorozatból nőtte alul magát. Az AM sorozatúak nekem pontosabban mérnek. (egymás mellé rakni 5-10 db-ot és az adatlap szerinti szóráson belül kell(ene) lenniük. Illetve a kalibrálást is megteheted. Az ebay-on is ki lehet fogni pontosabb/jobbakat (az ár szerinti rendezés aló 20%-a így ki is esett...)
Köszi a válaszokat!
Erre a könyvtáras problémára valóban nem figyeltem, bár a DHT -hoz meg a BMP -hez is van, de valóban fontos. A műszerek telepítése (mármint a mérés helyszínére) szintén, de az megint más kérdés. Ezt a DS18S20 -at sok helyen láttam, de a műanyag TO92 -es tokozás miatt nincs nagy késedelem a valósághoz képest? Bár a DHT22 -t se tudom hogy néz ki belülről. Viszont az SHT31 az nagyon megtetszett, elég komolynak tűnik, valószínűleg egy ilyet szerzek majd, 1200Ft nem olyan vészes ár. Még kis "szűrő/védő kupakot" is lehet hozzá kapni, ami mondjuk nem tudom a mérést mennyire befolyásolja, de kültéren hasznosnak tűnik. Mondjuk véletlen sincs olyan webáruház, ahol minden szükséges megvásárolható egy helyen...
MS5611 sample video
DS18S20 Szerintem elég nagy a szorása már legyártot db ként is Ezel csak akkor szembesülünk ha pl pár db egymás melet van ugyan abban a környetezben és eltéröek a méréseik.... gyári adatol jóval eltéröbbek (szorás nagy) |
Bejelentkezés
Hirdetés |