Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A legegyszerűbb házi megoldás egy jó hőleadású hosszú csőszakasz, jobb esetben spirál, amit pontosan a helyére hajlítasz 1-2 mm pontossággal... és a szerelési alakváltozást még baj nélkül viseli, hogy ne legyen egyáltalán flexibilis szakasz. A kompresszort egyébként is mereven szokás lefogatni, a szíjfeszítésre a motor mozgatása a legjobb.
Szia, Tolómérővel megméred a tengely kúpra eső részét, + a 2 átmérőt, a nagyobból kivonod a kisebbet, kapsz egy 3 szöget. tg alpha =szöggel szemközti befogó\szög melletti befogó, és már meg is van.
A Zil egy jó választás, amíg nem festesz vele, vagyis nem megy folyamatos üzemben, nem is kell víz-hűtés neki, elég a levegő. Mikor meg folyamatosan használtam, a kerti slagot rádugtam, kicsit megnyitva a csapot, a kimenet meg folyt az udvarra.
Gazkazanokhoz arulnak flexibilis gaz csovet.hoallo es eleg nagy a belso atmeroje.nekem bevalt.
Ez mit jelent, hogy festésre nem való?
Azt jelenti, hogy vízhűtéses darab, BÁRMILYEN folyamatos munkára csak vízhűtéssel alkalmas.
Sziasztok.
Hozzá jutottam egy ifa w50 kompresszor-hoz. Pontosan nem tudom mekkora tartályom van, de ha fontos megnézem az adtalapját hogy mekkora. A kérdésem az lenne, hogy mekkora motort kellene rátennem, ami elbírná akár 8bárig is nyomni a kompresszort? Csak egyfázisú jöhet szóba. Jelenleg egy mosógép motor hajtja meg, ami a képen látható. De sajnos kevésnek bizonyúlt, mert igaz hogy gyorsan felnyomja 5-6 bárig ha jól mértem, de utána nagyon belassúl és leáll a motor.
Ja hogy így, félreérthetően írta
Vízhűtés biztosított, keringtető szivattyú is van.
Nekünk is van egy IFA kompresszor, 65L-es tartályt nyom, és 1.1KW motor van rajta, de 3 Fázisú, tehát 1 fázisúból kb 1.5KW-os kellhet.
Elég nagy tartályom van nekem is.
Azon gondolkoztam hogy, régen Muterom tömött géppel libákat. Azon van egy egy fázisú motor, csak azt nem tudom mekkora teljesítményű lehet, de ennél a motornál biztos combosab.
Nem lennék benne nagyon biztos. Gyerekkoromban az én nagyanyám is tömött libákat (50-es évek vége). Akkoriban még nem voltam villanyszerelő , de azt a gépecskét mosógépmotorral hajtották. Az akkoriban szokásos mosógépmotorok 130 W-osak voltak.
A képeden szereplő Miele is elég kicsinek néz ki. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
Nem olyan régi tömőgépet képzelj el.
Ami most van nekem, mosógép motor,azt nem tudom mekkora teljesítményű. De szinte biztosan mondhatom hogy, ami a tömőgépen van az nagyobb teljesítményű ennél. De majd elmegyek és megnézem az a biztos.
Sziasztok. Szereztem egy villanymotort az ifa kompreszorhoz.
Mennyire fontos hogy merre forogjon a kompresszor? Mert most jelenleg órajárásával ellentétesen forog. Jó így vagy inkább megeggyezően kellene forogni?
Már mindegy is mert átkötöttemv a motort.
Azt olvastam hogy jobb ha órajárásával megeggyezővel forog.
Új kompresszor esetén gyakorlatilag mindegy ha a kenőrendszerben nincs semmi irányított dolog, használt kompresszornál viszont mindenképpen illik tartani az addigi forgásirányt.
A régi motorral biztosan így forgot ahogyan most is fog.
A csapágy terhelési iránya miatt fontos, egy irányban bekopott, ha egy másik hatásvonalon lesz megterhelve. nagyon hamar zajossá válik.
Szia! Elkészült a kompresszor, rakok fel róla képeket. A kérdéses cső az most egy 20 báros benzincső, elég jól bírja ezt a meleget ami ott keletkezik (50-60 fokos lehet max.). A tartály 50 literes és ezt 3.6 perc alatt tölti fel nulláról 6 bárra. A motor egy 750W-os IMI motor N-s, az az indító kondenzátoros, 2890 f/p fordulatú, ezzel az áttétellel kb. 1000 f/p a kompresszor fordulata. A nyomáskülönbség 2 bárra van hagyva, így nem kapcsolgat "sűrűn" a fogyasztáshoz képest (pl. festékszórásnál).
Gyárilag merre forog? Már mint az Ifan.
Szereztem ma egy másik kompit amin rajta volt a gyári ékszíjtárcsa fel is szereltem már. Kicsit javítottam a szelepeken is, most szerintem fasza lesz. Kézzel megforgatva termelte a levegőt szépen,elég sokáig jött a pisztolyból a levegő. Utána kipróbáltam hogy nyomva tartva a pisztoly hogy termel, megint megforgattam kézzel és egyre hangosabb volt ahogy jött a pisztolyból a levegő pedig csak kézzel tekertem meg. Előtte motorral nem tudta tartani a nyomást,kicsit csökkent mindig. Most már a motort kel felszerelnem és kipróbálni azzal.
Szia! Nehogy úgy járj mint én, hogy ott volt a szemem előtt a forgattyúsházon egy nyíllal jelölve. Vagy az olajbeöntőnél vagy az ellenkező oldalon "valahol" szokott lenni egy nyíl az öntvényen (dombor vagy süllyesztett) ami a forgásirányt jelölné. Szerintem jobbra kell neki forognia ahogyan egy képen láttam, mert a jelölés lefelé mutat a tengely felől nézve a jobb oldalon.
A meghajtó tengelycsonk felől nézve óramutató járásával megegyezően forog a W-50 -es motoron.
A a képen a ventilátor maradványából lehet a forgásirányt biztosan m...rozni.
Na ha szembe állok a kompival, akkor nekem jobbra forog.
Ha jól értem akkor gyárilag is így forog. Nézegettem hogy jelöli-e valahol hogy merre is kellene forognia, de nem igazán láttam mert még kicsit koszos szegényke
Igazad van, hülyén fogalmaztam!
Én értettem.
Szebb fotó is található erről a neten...
Sziasztok.
Hogy ha kpresszoron a szuszogó folyamatosan fújja a levegőt üzemközben és leállás után is akkor, kopottak a gyűrűk? Vagy ez normális? Van benne kompresszió pedig. Ez azóta van hogy igazítottam a szelepeken és most nagyon jól zárnak nem szökik a levegő. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
Résveszteség mindig van, még akkor is, ha jók a gyűrűk, valamekkora karternyomás mindig lesz, nem véletlenül van szellőző.
Úgy egyébként nem csak fújja a levegőt, amikor a dugattyú fölfelé halad, akkor szívja. Lefelé menetben ugyanannyit a térfogatváltozás a karterban, azért van mégis kiáramlás, mert fenn nyomás van, sűrítéskor jön le egy kevés plusz. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
Akkor meg nyugodtam. Csak kicsit fúrcsálottam hogy ennyire fújja a levegőt.
Most tervezek egy nagylapátos ventit tenni a kompresszorra,mert a motor is meg a kompi is melegszik rendesen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |