Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Nincs semmi. Kösszönöm az eddigi segítséget!
Meg az lenne még a kérdésem, hogy sztereó illetve bridge módban hány ohm es hangzórókat köthetek rá?
Elküldtem neked a feljavított, összeillesztett rajzot.
Ott a kapcsolóra azt írja, hogy 2ohm/bridge<->4ohm, ami kicsit így fura, de azt jelentené normális esetben, hogy 2ohm stabil végfokonként, hídban pedig 4ohm. De Pioneerék kitaláltak valami bridge/dynamic módot a normál 4ohm mellé, de ha simában 4 ohm, akkor hogy lehet hídban 2ohm? Hiszen az már 1ohm csatornánként... A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
Sziasztok !
Segitséget kérnék van egy auto erősitöm amivel küszködöm mindig elszáll és rájöttem hogy nyugalmi helyzetben is az egyik tip 42c melegszik már beüzemelés után 2 perc elteltével ! Kiméregettem már mindent de nem igazábol találom a hibát a végtranyokat már kicseréltem plussz az irfz44 n -ket is de nem haladtam elörébb ! Valakinek valami ötlete ? Köszönöm
Ha megvan a normál tápfeszültség és a végtranyók is jók mérd meg a a TIP-et meghajtó tranyókat, diódákat ellenállásokat nem zárlatos e valami?
Már ezeken is tul vagyok és nem találom a hibát de mégegyszer végigméregetem !
Akkor a két oldalt hasonlítsd egymáshoz. Ha van szkópod és generátorod végihmehetsz az egyes egységek közt. Mérj a "nagy" ellenállásokon feszültséget, számold a nyugalmi áramot valahol kibukik a hiba, sima analóg vég, menni fog, csak figyelj.
Sikerült beüzemelni, de nem működik.
A táp rést jó, az erősítő teljesítmény része úgy szint működik. Valami az előerősítős részen nem jó. Megmértem a feszültségeket a három UPC4570 műveleti erősítőn mindegyiken megvan a +/-15V. Hogyan tovább?
Idézet: „Valami az előerősítős részen nem jó” Ez miben nyilvánul meg? Kapcsolásid van hozzá?
Van Bővebben: Link tulajdonképen ha megérintem az utolsó műveleti erősítő 2 illetve 8 lábát ami a végfokra megy akkor gerjed, ezért gondolom, hogy itt lesz a bibi.
A buffer amp kimeneteire gondolsz? A C458-459 kondi van rákötve.
Nem gerjedés az ha igazam van hanem egy torz brumm amit te viszel be. Viszont az elviekben egy alacsony impedanciás pont, oda nem volna szabad tudnod bevinned brummot!
Nagyon kis mértékben brummog.
Az még belefér!
Még mindig nem tudom mit nem csinál?
Nem nagyon kén egy ksi help.
Addig jutottam, hogy ha kiforrasztom az ISOLATOR részről a UPC4570 ICt és ráküldöm a jelet 2 illetve 8 láb helyére akkor működik. De csak akkor ha a bemenő jel GND jét a táp GND jére kötöm.
Az 5-9es lábon van az icnek tápfesz?
Van neki egy saját stabilizátora ha nincs táp, azt kellene megnézni.
Rámértem most ic nélkül nincs rajta táp fesz
Akkor meg is van miért nem szól!
Valamiért nem kap tápot! Q917 a táp tranyója, környékén lehet a gubanc..
És mennyit táp feszt kéne mérnem? A táp GND hez képest mérek 12V.
Nem tudom mi neked a táp gnd! De most a teljesítmény gnd nem is jó...
Az biztos hogy a DIN csati 3as lába a jel gnd, meg az RCA külseje. Ehhez kellene viszonyítani mindent..
Igen. A jel gnd hez képest nem mérek semmit. A teljesítmény gnd hez képest mérem a táp feszt.
Keresgéltem a netten ezt találtam Bővebben: Link. A fordító alapján ugyan ez a probléma, és lejjebb ír a megoldásról is. Miszerint a C854 kondít ami egy 4.7P kondenzátor kicserélte egy 0.001OHM es ellenállásra.
A csatolt képen is ír valamit erről a dologról.
Vakvágány az egész!!
A megoldás is egy gány! Nem véletlenül van KÜLÖNVÁLASZTVA a jel gnd a teljesítmény gndtől! Kocsiban rendesen bekötve működni fog az erősítő, mindenféle átalakítás nélkül. Ott az RCA kábelen keresztül megkapja a fejegységtől a földet. Inkább forrassz a kondi lábaira egy 10ohmos ellenállást az pont elég lesz, ha ennyire zavar. Ha rövidrezárod azt a kondit, akkor minden zavart össze fog szedni az erő, sőt tűzveszélyes is lesz az egész! Ja és a jel gnd hez képest kellene mérni!! Mint ahogy már írtam...
A jel gnd hez képest nem mérek semmit.
Rakd össze így ahogy van, és szereld be kocsiba és működni fog!
Körbe néztem én is és erre jutottam.
Köszönöm a segítséget!
Ez már a 2. Pio erő ami szívat... Mondjuk ha elemeztük volna a kapcsolást.. Én ki szoktam húzni a rajzon különböző színekkel, a többféle táp és gnd vonalakat.
Müködik!
Asztalon rákötöttem egy autós rádióra, kapot egy közös tápot és lám csodát müködik. A fejegységen rámértem az RCA csatira és a jel GND kapcsolatban van teljesítmény GND vel. Ezen kívül még három fejegységen megmértem, mindegyiken így van. Az erősítőt hozzá kötöttem a telóhoz, a teljesítmény GND-t rá engedtem a jel GND-re és müködik... 3 napot szívtam vele...
Sziasztok!
E-bay-en vettem egy autós erősítőtápot egy Hybrid csöves előfokos projektemhez. Az én általam gyártott modul kifogástalanul üzemel +/-20V-ról. A tápnak olyan hibája van hogy bekapcsolás után "pattog". Terhelés nélkül is jelen van a hiba szkóppal nézve. Tesztnek egy 100W-os korábban készített modulomat raktam rá, ezzel is csinálja. A jelenség pár másodpercre megszűnik, majd visszajön, ha a tápegység prímer és szekunder GND körét összekötöm (alapból nincs összekötve a prímer-szekunder GND-je. A táp egyébként TL494 alapú két félhíddal IRFZ44N-ekkel. A táp tartja a beállított feszt, jelen esetben a +/-20V DC-t. Szerintetek mi lehet a hiba? Itt található a hibáról a videó A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2017
Nincs mindenre rálátásom, de nekem hirtelen gyanús, hogy miért rángatja meg a labortápot?
Van benne fesz szabályzás? |
Bejelentkezés
Hirdetés |