Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Még egy kép, hátha segítség.
Analóg műszerrel mérve a test és a kék vezeték között 3-5voltot mértem. A többi vezetéken semmi fesz nincs! A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2017
Sziasztok!
Motoplat gyújtásról kérdeznék. Előző oldalon már linkeltem be róla képet. Anno ez tönkrement, így le lett csupaszítva. Próbálom ismét életre kelteni. 3 tekercs megy rá, ebből kettő sorba van kötve, ez adja a nagyfeszültséget. A trigger tekerccsel nem volt nagy sikerem, mert számomra az lenne az ideális, ha fix ponton keletkezne a szikra. Ezért próbáltam az oldalára tenni egy csavart, és egy kínai motor jeladójával érzékelni azt. Ez sem aratott osztatlan sikert. Szeretnék visszatérni az eredeti elgondoláshoz, és a maradék helyre visszatenni a tekercset. Valaki tudna tanácsot adni, hogyan tekerjem meg a csévét, hogy az fordulat függvényében is egy helyen adja a szikrát?
Idézet: „Valaki tudna tanácsot adni, hogyan tekerjem meg a csévét, hogy az fordulat függvényében is egy helyen adja a szikrát?” Nem ott van a kutya elásva! Magyarul mindegy hogy tekered, a probléma fenn marad! Nem megyek bele a magyarázatba, gondolkodj! Erre van cél ic, pl LM1815.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni simsonon lévő ducati energia gyújtás beállításában Ha van valaki aki tudni tanácsot adni, vagy jártas ebben örülnék neki
Én inkább, ha már IC-vel kell megoldani a dolgot , akkor Hall jeladót alkalmazást javasolnám.
A gerjesztő tekercs nem használt negatív hullámából táplálva, és így külső áramforrás se kellene.
Kellene kép a lendkerékről az alaplapról,több fajta van.A beállításhoz kell indikátoróra,strobi az ellenőrzéshez.Ha megvan megyünk tovább.
Uggyanilyen gyujtás van az én gépemen is (AEC 301C)valoszínüleg endem is ez szivat,több alkattészt is cseréltem ( fötengely,szeleszár szimering stb)mind mind egymás után havonta más alkattész,de most megállt a tubonány, valoszínü hogy a cdi szivat mert most csak durrog ha ruhdosom.várom a véleményeket.mezpal@gmail.com
Sziasztok!
Egy ismerősöm kérte, hogy nézzek neki egy olyan kapcsolást ahol Hall jeladó adja a gyújtásnak az 5V-os jelet. A jel megjelenésekor a gyújtótrafó GND pontját kellene megszakítani. A tápfeszültség 12V amiből a trafó 200mA áramot vesz fel. Jobban is utánajárnék a dolognak, de sajnos nincs rá időm és ezért is kérdezem tőletek, hogy tudtok-e egy konkrét kapcsolást javasolni erre a célra? Köszönök minden segítséget előre is!
Segitséget kérek,vagy báris bekötési rajzot valaki ha tudna sígiteni ebben?!
Szia! Például. ... de ha van rajta valamilyen számsor, betűjelzés és azt beütöd a gugliba, biztos találni fogsz a képek között elnevezett bekötéseket.
Sziasztok!
Gyári FAGY gyújtást (ami a tekerccsel egybe épített) szedett már szét valaki? Érdekelne a kapcsolás, ami ezekben van.
Sziasztok a Jawa350/634 megszakítós gyújtás problémáira szeretnék kitérni.1-2-fórum foglalkozik vele,de semmi megoldást nem nyújt.Néztem a Vape gyújtást ami irreálisan drága 96-ezer körül van,a másik Hall gyújtás ami olcsó""" de nem lehet kapni.Megkérném a mérnök urakat,hogy segítsenek nem csak rajtam,hanem a többi Jáwáson is köszönöm!
A Hall féle gyújtást ki gyártja hol lehet kapni,esetleg ki szereli be?
Elégé "házi" megjelenésű, nem hinném hogy lenne neki bármilyen "támogatása".
Magyarul, megcsinálod magad, és beépíted. Jobb esetben keresel itt egy lelkes és ráérő szakértőt, de szerintem a beüzemelés örömeit nem úszod meg!
Kis gépeken van ilyen mint láncfűrész, fűnyíró..
Nekem halt el egy ilyen, de hiába vered szét nem jössz rá a kapcsolásra. Pedig én is kíváncsi vagyok hogy működik, mi van benne.
Sajnos a Jawa kéthengeres mivolta miatt nem egyszerű gyújtást készíteni rá.
A fő kérdés: hogy egy jeladóval - elektronikával és egy parazita szikrás gyújtótranszformátorral oldjuk meg a helyzetet (lásd Vape Z04). Vagy két teljesen független gyújtást építünk csak a táplálásukat biztosítjuk egy akkumulátorról. Persze ennek az az előnye hogy megmarad a hengerek előgyújtásának külön állíthatósága. Először azt kéne eldönteni milyet szeretnél. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2017
Idézet: „hiába vered szét nem jössz rá a kapcsolásra.” Ezt hogy érted? Próbáltad már?
Igen! Van benne valami TOakárhanyas tokba valami spec félvezető.. Mindez úgy kiöntve hogy reménytelen az egész.
Innentől hagytam és elmentem venni..
Szia! Szerintem téged nem EZ érdekel igazán hanem az, hogy máshová hogyan lehet applikálni ezt a megoldást.
Valóban nem ez érdekel, ezzel már találkoztam (meg is lepődtem egyébként a 8 µF-os kondin). Igazából az érdekelne, hogy hogyan csinál relatív kis feszültségből rendes szikrát.
Sziasztok. 4T motorhoz gondolkozok egy újabb fajta /modernizáló/ gyújtáson,viszont a kalapács megmaradna a rendszerben, de tehermentesíteném hogy ne folyhasson rajta akkora áramerősség,ami a hamarabbi kopásához vezethet,viszont oly kicsi sem hogy a kosztól az érintkezőfelületek ne legyenek képesek érintkezni. A motor egy Fiat 126P ("Kispolski") motorja 2 hengeres 650ccm-es 4 ütemű benzinmotor. A gyújtás sorrend 1-2. Ezek közt nincs szünet ,mivel a motorban mindkét henger együtt mozog,egymás után gyújtanak. A kérdésem az volna hogy mivel érdemesebb a trafóra sütni a feszültséget a kondenzátorból? Tirisztor, FET, vagy esetleg valami nagyobb feszültségre tervezett tranzisztor? A válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok a Hall gyújtás leírása::http://users.atw.hu/peti74/gyujtas/elektronika/elektronika.html
Szia! Ezt a kapcsolást (többek között) már megépítettem és jól bevált a Ladában, gondolom a kis "Pollákban" is jól üzemelne. A tirisztoros gyújtás nem érzékeny a zárásszögre (a FETek lelkivilágát nem ismerem annyira).
Én nem hagynám meg a "kalapácsot" ! A gyújtáselosztó perselyeinek kopása kihat a gyújtás pontosságára, beállíthatóságára !
Ha már valamit csinálsz csináld rendesen!
Mindenképpen. HALL érzékelő, IGBT véggel. Elnyújtott idejű (többszörös) szikrával.
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Hozzám került egy Yamaha YZ250-es CDI utánaépítés céljából. De a "gondos" kezek a szakszerűtlen szétszedés miatt eltüntettek belőle egy tranzisztort, ami a tirisztort vezérli (kép jobb felső sarok). Ha valaki kisegítene a pontos típussal, megköszönném.
Nem hinném hogy annyira típus függő lenne! Áram meg a feszültség a lényeg, ami számolható a tápfeszültségből, meg a környékén lévő ellenállásokból.
Nagy keresgélés után, találtam egy kapcsolást ahol pont a 2SC1815GR komplementer párját
2SA1015GR-t használja (lásd kép). De én oda az gyengének találom. Inkább akkor a 2SA1020 gyorsasága és nagy áram terhelhetősége miatt. Amúgy is a panelrajzról ítélve valószínűsíthető a TO-92MOD tokozású alkatrész volt beültetve. Szóval "TOSHIBA Transistor Silicon PNP TO-92MOD " de még keresgélek . |
Bejelentkezés
Hirdetés |