Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   189 / 206
(#) merciabc válasza merciabc hozzászólására (») Máj 11, 2017 / 1
 
Még egy kép, hátha segítség.
Analóg műszerrel mérve a test és a kék vezeték között 3-5voltot mértem. A többi vezetéken semmi fesz nincs!
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2017
(#) yoman917 hozzászólása Máj 18, 2017 /
 
Sziasztok!

Motoplat gyújtásról kérdeznék. Előző oldalon már linkeltem be róla képet. Anno ez tönkrement, így le lett csupaszítva. Próbálom ismét életre kelteni. 3 tekercs megy rá, ebből kettő sorba van kötve, ez adja a nagyfeszültséget. A trigger tekerccsel nem volt nagy sikerem, mert számomra az lenne az ideális, ha fix ponton keletkezne a szikra. Ezért próbáltam az oldalára tenni egy csavart, és egy kínai motor jeladójával érzékelni azt. Ez sem aratott osztatlan sikert. Szeretnék visszatérni az eredeti elgondoláshoz, és a maradék helyre visszatenni a tekercset. Valaki tudna tanácsot adni, hogyan tekerjem meg a csévét, hogy az fordulat függvényében is egy helyen adja a szikrát?
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Máj 19, 2017 1 /
 
Idézet:
„Valaki tudna tanácsot adni, hogyan tekerjem meg a csévét, hogy az fordulat függvényében is egy helyen adja a szikrát?”

Nem ott van a kutya elásva! Magyarul mindegy hogy tekered, a probléma fenn marad!
Nem megyek bele a magyarázatba, gondolkodj!
Erre van cél ic, pl LM1815.
(#) FM17 hozzászólása Máj 25, 2017 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni simsonon lévő ducati energia gyújtás beállításában
Ha van valaki aki tudni tanácsot adni, vagy jártas ebben örülnék neki
(#) nyemi válasza yoman917 hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
Én inkább, ha már IC-vel kell megoldani a dolgot , akkor Hall jeladót alkalmazást javasolnám.
A gerjesztő tekercs nem használt negatív hullámából táplálva, és így külső áramforrás se kellene.
(#) csabika211 válasza FM17 hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Kellene kép a lendkerékről az alaplapról,több fajta van.A beállításhoz kell indikátoróra,strobi az ellenőrzéshez.Ha megvan megyünk tovább.
(#) mezpal hozzászólása Jún 7, 2017 /
 
Uggyanilyen gyujtás van az én gépemen is (AEC 301C)valoszínüleg endem is ez szivat,több alkattészt is cseréltem ( fötengely,szeleszár szimering stb)mind mind egymás után havonta más alkattész,de most megállt a tubonány, valoszínü hogy a cdi szivat mert most csak durrog ha ruhdosom.várom a véleményeket.mezpal@gmail.com
(#) Mircsof hozzászólása Jún 14, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy ismerősöm kérte, hogy nézzek neki egy olyan kapcsolást ahol Hall jeladó adja a gyújtásnak az 5V-os jelet. A jel megjelenésekor a gyújtótrafó GND pontját kellene megszakítani.
A tápfeszültség 12V amiből a trafó 200mA áramot vesz fel.
Jobban is utánajárnék a dolognak, de sajnos nincs rá időm és ezért is kérdezem tőletek, hogy tudtok-e egy konkrét kapcsolást javasolni erre a célra?
Köszönök minden segítséget előre is!
(#) Cumo hozzászólása Jún 17, 2017 /
 
Segitséget kérek,vagy báris bekötési rajzot valaki ha tudna sígiteni ebben?!

DSC_0115.JPG
    
(#) VIM válasza Cumo hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Szia! Például. ... de ha van rajta valamilyen számsor, betűjelzés és azt beütöd a gugliba, biztos találni fogsz a képek között elnevezett bekötéseket.
(#) yoman917 hozzászólása Júl 17, 2017 /
 
Sziasztok!
Gyári FAGY gyújtást (ami a tekerccsel egybe épített) szedett már szét valaki? Érdekelne a kapcsolás, ami ezekben van.
(#) europa34 hozzászólása Júl 22, 2017 /
 
Sziasztok a Jawa350/634 megszakítós gyújtás problémáira szeretnék kitérni.1-2-fórum foglalkozik vele,de semmi megoldást nem nyújt.Néztem a Vape gyújtást ami irreálisan drága 96-ezer körül van,a másik Hall gyújtás ami olcsó""" de nem lehet kapni.Megkérném a mérnök urakat,hogy segítsenek nem csak rajtam,hanem a többi Jáwáson is köszönöm!
(#) kzozo válasza europa34 hozzászólására (») Júl 22, 2017 /
 
Mi a kérdés?
(#) europa34 hozzászólása Júl 22, 2017 /
 
A Hall féle gyújtást ki gyártja hol lehet kapni,esetleg ki szereli be?
(#) dB_Thunder válasza europa34 hozzászólására (») Júl 22, 2017 /
 
Elégé "házi" megjelenésű, nem hinném hogy lenne neki bármilyen "támogatása".
Magyarul, megcsinálod magad, és beépíted.
Jobb esetben keresel itt egy lelkes és ráérő szakértőt, de szerintem a beüzemelés örömeit nem úszod meg!
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Kis gépeken van ilyen mint láncfűrész, fűnyíró..
Nekem halt el egy ilyen, de hiába vered szét nem jössz rá a kapcsolásra.
Pedig én is kíváncsi vagyok hogy működik, mi van benne.
(#) nyemi válasza europa34 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Sajnos a Jawa kéthengeres mivolta miatt nem egyszerű gyújtást készíteni rá.
A fő kérdés: hogy egy jeladóval - elektronikával és egy parazita szikrás gyújtótranszformátorral oldjuk meg a helyzetet (lásd Vape Z04). Vagy két teljesen független gyújtást építünk csak a táplálásukat biztosítjuk egy akkumulátorról. Persze ennek az az előnye hogy megmarad a hengerek előgyújtásának külön állíthatósága. Először azt kéne eldönteni milyet szeretnél.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2017
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Idézet:
„hiába vered szét nem jössz rá a kapcsolásra.”


Ezt hogy érted? Próbáltad már?
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Igen! Van benne valami TOakárhanyas tokba valami spec félvezető.. Mindez úgy kiöntve hogy reménytelen az egész.
Innentől hagytam és elmentem venni..
(#) VIM válasza yoman917 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Szia! Szerintem téged nem EZ érdekel igazán hanem az, hogy máshová hogyan lehet applikálni ezt a megoldást.
(#) yoman917 válasza VIM hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Valóban nem ez érdekel, ezzel már találkoztam (meg is lepődtem egyébként a 8 µF-os kondin). Igazából az érdekelne, hogy hogyan csinál relatív kis feszültségből rendes szikrát.
(#) szikorapéter hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Sziasztok. 4T motorhoz gondolkozok egy újabb fajta /modernizáló/ gyújtáson,viszont a kalapács megmaradna a rendszerben, de tehermentesíteném hogy ne folyhasson rajta akkora áramerősség,ami a hamarabbi kopásához vezethet,viszont oly kicsi sem hogy a kosztól az érintkezőfelületek ne legyenek képesek érintkezni. A motor egy Fiat 126P ("Kispolski") motorja 2 hengeres 650ccm-es 4 ütemű benzinmotor. A gyújtás sorrend 1-2. Ezek közt nincs szünet ,mivel a motorban mindkét henger együtt mozog,egymás után gyújtanak. A kérdésem az volna hogy mivel érdemesebb a trafóra sütni a feszültséget a kondenzátorból? Tirisztor, FET, vagy esetleg valami nagyobb feszültségre tervezett tranzisztor? A válaszokat előre is köszönöm.
(#) europa34 hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Sziasztok a Hall gyújtás leírása::http://users.atw.hu/peti74/gyujtas/elektronika/elektronika.html
(#) VIM válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Szia! Ezt a kapcsolást (többek között) már megépítettem és jól bevált a Ladában, gondolom a kis "Pollákban" is jól üzemelne. A tirisztoros gyújtás nem érzékeny a zárásszögre (a FETek lelkivilágát nem ismerem annyira).
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Én nem hagynám meg a "kalapácsot" ! A gyújtáselosztó perselyeinek kopása kihat a gyújtás pontosságára, beállíthatóságára !
Ha már valamit csinálsz csináld rendesen!
(#) pjg válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Mindenképpen. HALL érzékelő, IGBT véggel. Elnyújtott idejű (többszörös) szikrával.
(#) nyemi hozzászólása Aug 15, 2017 /
 
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Hozzám került egy Yamaha YZ250-es CDI utánaépítés céljából. De a "gondos" kezek a szakszerűtlen szétszedés miatt eltüntettek belőle egy tranzisztort, ami a tirisztort vezérli (kép jobb felső sarok). Ha valaki kisegítene a pontos típussal, megköszönném.
(#) dB_Thunder válasza nyemi hozzászólására (») Aug 15, 2017 /
 
Nem hinném hogy annyira típus függő lenne! Áram meg a feszültség a lényeg, ami számolható a tápfeszültségből, meg a környékén lévő ellenállásokból.
(#) nyemi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 17, 2017 /
 
Nagy keresgélés után, találtam egy kapcsolást ahol pont a 2SC1815GR komplementer párját
2SA1015GR-t használja (lásd kép). De én oda az gyengének találom. Inkább akkor a 2SA1020 gyorsasága és nagy áram terhelhetősége miatt. Amúgy is a panelrajzról ítélve valószínűsíthető a TO-92MOD tokozású alkatrész volt beültetve. Szóval "TOSHIBA Transistor Silicon PNP TO-92MOD " de még keresgélek .

MD90 CDI.PNG
    
Következő: »»   189 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem