Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Arduino
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Lapozás: OK   374 / 845
(#) tbarath válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Ha a saját tápját fogja méregetni, akkor tényleg nem kell. Csak a belső vref használatához a táptfeszt le kell osztani mondjuk a felére, az 2x15 ellenállat.
Szóval akkor kell 14 uC, 2x14 opto, ellenállat és a kalibrlás, meg ugye a sallangok.

Ez szinte már túl egyszerű az opamp-os megoldáshoz képest, ami ugye 4 jobb quad opa + 45 ellenállat + kalibrálás...
(#) Kovidivi válasza tbarath hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Lehet, hogy elsiklottál felette, de kell neki balansz áramkör is. Az plusz mégegyszer ugyanennyi (hiszterézissel még több). uC-rel pedig csak a fet, soros ellenállás és teljesítmény ellenállás kell. Kalibrálni uC-nél nem is annyira lényeges, elég megmérni a belső Vref-et, de abban sem szokott túl nagy szórás lenni.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017
(#) gerleimarci válasza gerleimarci hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Csak nem tudtam működésre bírni a font konvertert, úgy döntöttem, manuálisan adom hozzá az ékezetes karaktereket, ebben kérnék egy kis segítséget.
Szóval van ez a fájl:
  1. const char ArialMT_Plain_10[] PROGMEM = {
  2.   0x0A, // Width: 10
  3.   0x0D, // Height: 13
  4.   0x20, // First Char: 32
  5.   0xE0, // Numbers of Chars: 224
  6.  
  7.   // Jump Table:
  8.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x03,  // 32:65535
  9.   0x00, 0x00, 0x04, 0x03,  // 33:0
  10.   0x00, 0x04, 0x05, 0x04,  // 34:4
  11.   0x00, 0x09, 0x09, 0x06,  // 35:9
  12.   0x00, 0x12, 0x0A, 0x06,  // 36:18
  13.   0x00, 0x1C, 0x10, 0x09,  // 37:28
  14.   0x00, 0x2C, 0x0E, 0x07,  // 38:44
  15.   0x00, 0x3A, 0x01, 0x02,  // 39:58
  16.   0x00, 0x3B, 0x06, 0x03,  // 40:59
  17.   0x00, 0x41, 0x06, 0x03,  // 41:65
  18.   0x00, 0x47, 0x05, 0x04,  // 42:71
  19.   0x00, 0x4C, 0x09, 0x06,  // 43:76
  20.   0x00, 0x55, 0x04, 0x03,  // 44:85
  21.   0x00, 0x59, 0x03, 0x03,  // 45:89
  22.   0x00, 0x5C, 0x04, 0x03,  // 46:92
  23.   0x00, 0x60, 0x05, 0x03,  // 47:96
  24.   0x00, 0x65, 0x0A, 0x06,  // 48:101
  25.   0x00, 0x6F, 0x08, 0x06,  // 49:111
  26.   0x00, 0x77, 0x0A, 0x06,  // 50:119
  27.   0x00, 0x81, 0x0A, 0x06,  // 51:129
  28.   0x00, 0x8B, 0x0B, 0x06,  // 52:139
  29.   0x00, 0x96, 0x0A, 0x06,  // 53:150
  30.   0x00, 0xA0, 0x0A, 0x06,  // 54:160
  31.   0x00, 0xAA, 0x09, 0x06,  // 55:170
  32.   0x00, 0xB3, 0x0A, 0x06,  // 56:179
  33.   0x00, 0xBD, 0x0A, 0x06,  // 57:189
  34.   0x00, 0xC7, 0x04, 0x03,  // 58:199
  35.   0x00, 0xCB, 0x04, 0x03,  // 59:203
  36.   0x00, 0xCF, 0x0A, 0x06,  // 60:207
  37.   0x00, 0xD9, 0x09, 0x06,  // 61:217
  38.   0x00, 0xE2, 0x09, 0x06,  // 62:226
  39.   0x00, 0xEB, 0x0B, 0x06,  // 63:235
  40.   0x00, 0xF6, 0x14, 0x0A,  // 64:246
  41.   0x01, 0x0A, 0x0E, 0x07,  // 65:266
  42.   0x01, 0x18, 0x0C, 0x07,  // 66:280
  43.   0x01, 0x24, 0x0C, 0x07,  // 67:292
  44.   0x01, 0x30, 0x0B, 0x07,  // 68:304
  45.   0x01, 0x3B, 0x0C, 0x07,  // 69:315
  46.   0x01, 0x47, 0x09, 0x06,  // 70:327
  47.   0x01, 0x50, 0x0D, 0x08,  // 71:336
  48.   0x01, 0x5D, 0x0C, 0x07,  // 72:349
  49.   0x01, 0x69, 0x04, 0x03,  // 73:361
  50.   0x01, 0x6D, 0x08, 0x05,  // 74:365
  51.   0x01, 0x75, 0x0E, 0x07,  // 75:373
  52.   0x01, 0x83, 0x0C, 0x06,  // 76:387
  53.   0x01, 0x8F, 0x10, 0x08,  // 77:399
  54.   0x01, 0x9F, 0x0C, 0x07,  // 78:415
  55.   0x01, 0xAB, 0x0E, 0x08,  // 79:427
  56.   0x01, 0xB9, 0x0B, 0x07,  // 80:441
  57.   0x01, 0xC4, 0x0E, 0x08,  // 81:452
  58.   0x01, 0xD2, 0x0C, 0x07,  // 82:466
  59.   0x01, 0xDE, 0x0C, 0x07,  // 83:478
  60.   0x01, 0xEA, 0x0B, 0x06,  // 84:490
  61.   0x01, 0xF5, 0x0C, 0x07,  // 85:501
  62.   0x02, 0x01, 0x0D, 0x07,  // 86:513
  63.   0x02, 0x0E, 0x11, 0x09,  // 87:526
  64.   0x02, 0x1F, 0x0E, 0x07,  // 88:543
  65.   0x02, 0x2D, 0x0D, 0x07,  // 89:557
  66.   0x02, 0x3A, 0x0C, 0x06,  // 90:570
  67.   0x02, 0x46, 0x06, 0x03,  // 91:582
  68.   0x02, 0x4C, 0x06, 0x03,  // 92:588
  69.   0x02, 0x52, 0x04, 0x03,  // 93:594
  70.   0x02, 0x56, 0x09, 0x05,  // 94:598
  71.   0x02, 0x5F, 0x0C, 0x06,  // 95:607
  72.   0x02, 0x6B, 0x03, 0x03,  // 96:619
  73.   0x02, 0x6E, 0x0A, 0x06,  // 97:622
  74.   0x02, 0x78, 0x0A, 0x06,  // 98:632
  75.   0x02, 0x82, 0x0A, 0x05,  // 99:642
  76.   0x02, 0x8C, 0x0A, 0x06,  // 100:652
  77.   0x02, 0x96, 0x0A, 0x06,  // 101:662
  78.   0x02, 0xA0, 0x05, 0x03,  // 102:672
  79.   0x02, 0xA5, 0x0A, 0x06,  // 103:677
  80.   0x02, 0xAF, 0x0A, 0x06,  // 104:687
  81.   0x02, 0xB9, 0x04, 0x02,  // 105:697
  82.   0x02, 0xBD, 0x04, 0x02,  // 106:701
  83.   0x02, 0xC1, 0x08, 0x05,  // 107:705
  84.   0x02, 0xC9, 0x04, 0x02,  // 108:713
  85.   0x02, 0xCD, 0x10, 0x08,  // 109:717
  86.   0x02, 0xDD, 0x0A, 0x06,  // 110:733
  87.   0x02, 0xE7, 0x0A, 0x06,  // 111:743
  88.   0x02, 0xF1, 0x0A, 0x06,  // 112:753
  89.   0x02, 0xFB, 0x0A, 0x06,  // 113:763
  90.   0x03, 0x05, 0x05, 0x03,  // 114:773
  91.   0x03, 0x0A, 0x08, 0x05,  // 115:778
  92.   0x03, 0x12, 0x06, 0x03,  // 116:786
  93.   0x03, 0x18, 0x0A, 0x06,  // 117:792
  94.   0x03, 0x22, 0x09, 0x05,  // 118:802
  95.   0x03, 0x2B, 0x0E, 0x07,  // 119:811
  96.   0x03, 0x39, 0x0A, 0x05,  // 120:825
  97.   0x03, 0x43, 0x09, 0x05,  // 121:835
  98.   0x03, 0x4C, 0x0A, 0x05,  // 122:844
  99.   0x03, 0x56, 0x06, 0x03,  // 123:854
  100.   0x03, 0x5C, 0x04, 0x03,  // 124:860
  101.   0x03, 0x60, 0x05, 0x03,  // 125:864
  102.   0x03, 0x65, 0x09, 0x06,  // 126:869
  103.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x00,  // 127:65535
  104.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 128:65535
  105.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 129:65535
  106.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 130:65535
  107.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 131:65535
  108.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 132:65535
  109.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 133:65535
  110.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 134:65535
  111.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 135:65535
  112.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 136:65535
  113.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 137:65535
  114.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 138:65535
  115.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 139:65535
  116.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 140:65535
  117.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 141:65535
  118.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 142:65535
  119.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 143:65535
  120.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 144:65535
  121.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 145:65535
  122.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 146:65535
  123.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 147:65535
  124.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 148:65535
  125.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 149:65535
  126.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 150:65535
  127.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 151:65535
  128.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 152:65535
  129.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 153:65535
  130.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 154:65535
  131.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 155:65535
  132.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 156:65535
  133.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 157:65535
  134.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 158:65535
  135.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 159:65535
  136.   0xFF, 0xFF, 0x00, 0x03,  // 160:65535
  137.   0x03, 0x6E, 0x04, 0x03,  // 161:878
  138.   0x03, 0x72, 0x0A, 0x06,  // 162:882
  139.   0x03, 0x7C, 0x0C, 0x06,  // 163:892
  140.   0x03, 0x88, 0x0A, 0x06,  // 164:904
  141.   0x03, 0x92, 0x0A, 0x06,  // 165:914
  142.   0x03, 0x9C, 0x04, 0x03,  // 166:924
  143.   0x03, 0xA0, 0x0A, 0x06,  // 167:928
  144.   0x03, 0xAA, 0x05, 0x03,  // 168:938
  145.   0x03, 0xAF, 0x0D, 0x07,  // 169:943
  146.   0x03, 0xBC, 0x07, 0x04,  // 170:956
  147.   0x03, 0xC3, 0x0A, 0x06,  // 171:963
  148.   0x03, 0xCD, 0x09, 0x06,  // 172:973
  149.   0x03, 0xD6, 0x03, 0x03,  // 173:982
  150.   0x03, 0xD9, 0x0D, 0x07,  // 174:985
  151.   0x03, 0xE6, 0x0B, 0x06,  // 175:998
  152.   0x03, 0xF1, 0x07, 0x04,  // 176:1009
  153.   0x03, 0xF8, 0x0A, 0x05,  // 177:1016
  154.   0x04, 0x02, 0x05, 0x03,  // 178:1026
  155.   0x04, 0x07, 0x05, 0x03,  // 179:1031
  156.   0x04, 0x0C, 0x05, 0x03,  // 180:1036
  157.   0x04, 0x11, 0x0A, 0x06,  // 181:1041
  158.   0x04, 0x1B, 0x09, 0x05,  // 182:1051
  159.   0x04, 0x24, 0x03, 0x03,  // 183:1060
  160.   0x04, 0x27, 0x06, 0x03,  // 184:1063
  161.   0x04, 0x2D, 0x05, 0x03,  // 185:1069
  162.   0x04, 0x32, 0x07, 0x04,  // 186:1074
  163.   0x04, 0x39, 0x0A, 0x06,  // 187:1081
  164.   0x04, 0x43, 0x10, 0x08,  // 188:1091
  165.   0x04, 0x53, 0x10, 0x08,  // 189:1107
  166.   0x04, 0x63, 0x10, 0x08,  // 190:1123
  167.   0x04, 0x73, 0x0A, 0x06,  // 191:1139
  168.   0x04, 0x7D, 0x0E, 0x07,  // 192:1149
  169.   0x04, 0x8B, 0x0E, 0x07,  // 193:1163
  170.   0x04, 0x99, 0x0E, 0x07,  // 194:1177
  171.   0x04, 0xA7, 0x0E, 0x07,  // 195:1191
  172.   0x04, 0xB5, 0x0E, 0x07,  // 196:1205
  173.   0x04, 0xC3, 0x0E, 0x07,  // 197:1219
  174.   0x04, 0xD1, 0x12, 0x0A,  // 198:1233
  175.   0x04, 0xE3, 0x0C, 0x07,  // 199:1251
  176.   0x04, 0xEF, 0x0C, 0x07,  // 200:1263
  177.   0x04, 0xFB, 0x0C, 0x07,  // 201:1275
  178.   0x05, 0x07, 0x0C, 0x07,  // 202:1287
  179.   0x05, 0x13, 0x0C, 0x07,  // 203:1299
  180.   0x05, 0x1F, 0x05, 0x03,  // 204:1311
  181.   0x05, 0x24, 0x04, 0x03,  // 205:1316
  182.   0x05, 0x28, 0x04, 0x03,  // 206:1320
  183.   0x05, 0x2C, 0x05, 0x03,  // 207:1324
  184.   0x05, 0x31, 0x0B, 0x07,  // 208:1329
  185.   0x05, 0x3C, 0x0C, 0x07,  // 209:1340
  186.   0x05, 0x48, 0x0E, 0x08,  // 210:1352
  187.   0x05, 0x56, 0x0E, 0x08,  // 211:1366
  188.   0x05, 0x64, 0x0E, 0x08,  // 212:1380
  189.   0x05, 0x72, 0x0E, 0x08,  // 213:1394
  190.   0x05, 0x80, 0x0E, 0x08,  // 214:1408
  191.   0x05, 0x8E, 0x0A, 0x06,  // 215:1422
  192.   0x05, 0x98, 0x0D, 0x08,  // 216:1432
  193.   0x05, 0xA5, 0x0C, 0x07,  // 217:1445
  194.   0x05, 0xB1, 0x0C, 0x07,  // 218:1457
  195.   0x05, 0xBD, 0x0C, 0x07,  // 219:1469
  196.   0x05, 0xC9, 0x0C, 0x07,  // 220:1481
  197.   0x05, 0xD5, 0x0D, 0x07,  // 221:1493
  198.   0x05, 0xE2, 0x0B, 0x07,  // 222:1506
  199.   0x05, 0xED, 0x0C, 0x06,  // 223:1517
  200.   0x05, 0xF9, 0x0A, 0x06,  // 224:1529
  201.   0x06, 0x03, 0x0A, 0x06,  // 225:1539
  202.   0x06, 0x0D, 0x0A, 0x06,  // 226:1549
  203.   0x06, 0x17, 0x0A, 0x06,  // 227:1559
  204.   0x06, 0x21, 0x0A, 0x06,  // 228:1569
  205.   0x06, 0x2B, 0x0A, 0x06,  // 229:1579
  206.   0x06, 0x35, 0x10, 0x09,  // 230:1589
  207.   0x06, 0x45, 0x0A, 0x05,  // 231:1605
  208.   0x06, 0x4F, 0x0A, 0x06,  // 232:1615
  209.   0x06, 0x59, 0x0A, 0x06,  // 233:1625
  210.   0x06, 0x63, 0x0A, 0x06,  // 234:1635
  211.   0x06, 0x6D, 0x0A, 0x06,  // 235:1645
  212.   0x06, 0x77, 0x05, 0x03,  // 236:1655
  213.   0x06, 0x7C, 0x04, 0x03,  // 237:1660
  214.   0x06, 0x80, 0x05, 0x03,  // 238:1664
  215.   0x06, 0x85, 0x05, 0x03,  // 239:1669
  216.   0x06, 0x8A, 0x0A, 0x06,  // 240:1674
  217.   0x06, 0x94, 0x0A, 0x06,  // 241:1684
  218.   0x06, 0x9E, 0x0A, 0x06,  // 242:1694
  219.   0x06, 0xA8, 0x0A, 0x06,  // 243:1704
  220.   0x06, 0xB2, 0x0A, 0x06,  // 244:1714
  221.   0x06, 0xBC, 0x0A, 0x06,  // 245:1724
  222.   0x06, 0xC6, 0x0A, 0x06,  // 246:1734
  223.   0x06, 0xD0, 0x09, 0x05,  // 247:1744
  224.   0x06, 0xD9, 0x0A, 0x06,  // 248:1753
  225.   0x06, 0xE3, 0x0A, 0x06,  // 249:1763
  226.   0x06, 0xED, 0x0A, 0x06,  // 250:1773
  227.   0x06, 0xF7, 0x0A, 0x06,  // 251:1783
  228.   0x07, 0x01, 0x0A, 0x06,  // 252:1793
  229.   0x07, 0x0B, 0x09, 0x05,  // 253:1803
  230.   0x07, 0x14, 0x0A, 0x06,  // 254:1812
  231.   0x07, 0x1E, 0x09, 0x05,  // 255:1822
  232.  
  233.   // Font Data:
  234.   0x00,0x00,0xF8,0x02,  // 33
  235.   0x38,0x00,0x00,0x00,0x38, // 34
  236.   0xA0,0x03,0xE0,0x00,0xB8,0x03,0xE0,0x00,0xB8, // 35
  237.   0x30,0x01,0x28,0x02,0xF8,0x07,0x48,0x02,0x90,0x01,  // 36
  238.   0x00,0x00,0x30,0x00,0x48,0x00,0x30,0x03,0xC0,0x00,0xB0,0x01,0x48,0x02,0x80,0x01,  // 37
  239.   0x80,0x01,0x50,0x02,0x68,0x02,0xA8,0x02,0x18,0x01,0x80,0x03,0x80,0x02,  // 38
  240.   0x38, // 39
  241.   0xE0,0x03,0x10,0x04,0x08,0x08,  // 40
  242.   0x08,0x08,0x10,0x04,0xE0,0x03,  // 41
  243.   0x28,0x00,0x18,0x00,0x28, // 42
  244.   0x40,0x00,0x40,0x00,0xF0,0x01,0x40,0x00,0x40, // 43
  245.   0x00,0x00,0x00,0x06,  // 44
  246.   0x80,0x00,0x80, // 45
  247.   0x00,0x00,0x00,0x02,  // 46
  248.   0x00,0x03,0xE0,0x00,0x18, // 47
  249.   0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 48
  250.   0x00,0x00,0x20,0x00,0x10,0x00,0xF8,0x03,  // 49
  251.   0x10,0x02,0x08,0x03,0x88,0x02,0x48,0x02,0x30,0x02,  // 50
  252.   0x10,0x01,0x08,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0xB0,0x01,  // 51
  253.   0xC0,0x00,0xA0,0x00,0x90,0x00,0x88,0x00,0xF8,0x03,0x80, // 52
  254.   0x60,0x01,0x38,0x02,0x28,0x02,0x28,0x02,0xC8,0x01,  // 53
  255.   0xF0,0x01,0x28,0x02,0x28,0x02,0x28,0x02,0xD0,0x01,  // 54
  256.   0x08,0x00,0x08,0x03,0xC8,0x00,0x38,0x00,0x08, // 55
  257.   0xB0,0x01,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0xB0,0x01,  // 56
  258.   0x70,0x01,0x88,0x02,0x88,0x02,0x88,0x02,0xF0,0x01,  // 57
  259.   0x00,0x00,0x20,0x02,  // 58
  260.   0x00,0x00,0x20,0x06,  // 59
  261.   0x00,0x00,0x40,0x00,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0x10,0x01,  // 60
  262.   0xA0,0x00,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0xA0, // 61
  263.   0x00,0x00,0x10,0x01,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0x40, // 62
  264.   0x10,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0xC8,0x02,0x48,0x00,0x30, // 63
  265.   0x00,0x00,0xC0,0x03,0x30,0x04,0xD0,0x09,0x28,0x0A,0x28,0x0A,0xC8,0x0B,0x68,0x0A,0x10,0x05,0xE0,0x04,  // 64
  266.   0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB0,0x00,0x88,0x00,0xB0,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 65
  267.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0xF0,0x01,  // 66
  268.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0x10,0x01,  // 67
  269.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x08,0x02,0x08,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 68
  270.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 69
  271.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x00,0x48,0x00,0x08, // 70
  272.   0x00,0x00,0xE0,0x00,0x10,0x01,0x08,0x02,0x48,0x02,0x50,0x01,0xC0, // 71
  273.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x40,0x00,0x40,0x00,0x40,0x00,0xF8,0x03,  // 72
  274.   0x00,0x00,0xF8,0x03,  // 73
  275.   0x00,0x03,0x00,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 74
  276.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x80,0x00,0x60,0x00,0x90,0x00,0x08,0x01,0x00,0x02,  // 75
  277.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,  // 76
  278.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x30,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,0xC0,0x01,0x30,0x00,0xF8,0x03,  // 77
  279.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x30,0x00,0x40,0x00,0x80,0x01,0xF8,0x03,  // 78
  280.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 79
  281.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x00,0x48,0x00,0x48,0x00,0x30, // 80
  282.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x03,0x08,0x03,0xF0,0x02,  // 81
  283.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x00,0x48,0x00,0xC8,0x00,0x30,0x03,  // 82
  284.   0x00,0x00,0x30,0x01,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0x90,0x01,  // 83
  285.   0x00,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0xF8,0x03,0x08,0x00,0x08, // 84
  286.   0x00,0x00,0xF8,0x01,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 85
  287.   0x08,0x00,0x70,0x00,0x80,0x01,0x00,0x02,0x80,0x01,0x70,0x00,0x08, // 86
  288.   0x18,0x00,0xE0,0x01,0x00,0x02,0xF0,0x01,0x08,0x00,0xF0,0x01,0x00,0x02,0xE0,0x01,0x18, // 87
  289.   0x00,0x02,0x08,0x01,0x90,0x00,0x60,0x00,0x90,0x00,0x08,0x01,0x00,0x02,  // 88
  290.   0x08,0x00,0x10,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,0x20,0x00,0x10,0x00,0x08, // 89
  291.   0x08,0x03,0x88,0x02,0xC8,0x02,0x68,0x02,0x38,0x02,0x18,0x02,  // 90
  292.   0x00,0x00,0xF8,0x0F,0x08,0x08,  // 91
  293.   0x18,0x00,0xE0,0x00,0x00,0x03,  // 92
  294.   0x08,0x08,0xF8,0x0F,  // 93
  295.   0x40,0x00,0x30,0x00,0x08,0x00,0x30,0x00,0x40, // 94
  296.   0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,  // 95
  297.   0x08,0x00,0x10, // 96
  298.   0x00,0x00,0x00,0x03,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xE0,0x03,  // 97
  299.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 98
  300.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0x40,0x01,  // 99
  301.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0xF8,0x03,  // 100
  302.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xC0,0x02,  // 101
  303.   0x20,0x00,0xF0,0x03,0x28, // 102
  304.   0x00,0x00,0xC0,0x05,0x20,0x0A,0x20,0x0A,0xE0,0x07,  // 103
  305.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,  // 104
  306.   0x00,0x00,0xE8,0x03,  // 105
  307.   0x00,0x08,0xE8,0x07,  // 106
  308.   0xF8,0x03,0x80,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,  // 107
  309.   0x00,0x00,0xF8,0x03,  // 108
  310.   0x00,0x00,0xE0,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xE0,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,  // 109
  311.   0x00,0x00,0xE0,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,  // 110
  312.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 111
  313.   0x00,0x00,0xE0,0x0F,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 112
  314.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0xE0,0x0F,  // 113
  315.   0x00,0x00,0xE0,0x03,0x20, // 114
  316.   0x40,0x02,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0x20,0x01,  // 115
  317.   0x20,0x00,0xF8,0x03,0x20,0x02,  // 116
  318.   0x00,0x00,0xE0,0x01,0x00,0x02,0x00,0x02,0xE0,0x03,  // 117
  319.   0x20,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,0xC0,0x01,0x20, // 118
  320.   0xE0,0x01,0x00,0x02,0xC0,0x01,0x20,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,0xE0,0x01,  // 119
  321.   0x20,0x02,0x40,0x01,0x80,0x00,0x40,0x01,0x20,0x02,  // 120
  322.   0x20,0x00,0xC0,0x09,0x00,0x06,0xC0,0x01,0x20, // 121
  323.   0x20,0x02,0x20,0x03,0xA0,0x02,0x60,0x02,0x20,0x02,  // 122
  324.   0x80,0x00,0x78,0x0F,0x08,0x08,  // 123
  325.   0x00,0x00,0xF8,0x0F,  // 124
  326.   0x08,0x08,0x78,0x0F,0x80, // 125
  327.   0xC0,0x00,0x40,0x00,0xC0,0x00,0x80,0x00,0xC0, // 126
  328.   0x00,0x00,0xA0,0x0F,  // 161
  329.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA0,0x0F,0x78,0x02,0x40,0x01,  // 162
  330.   0x40,0x02,0x70,0x03,0xC8,0x02,0x48,0x02,0x08,0x02,0x10,0x02,  // 163
  331.   0x00,0x00,0xE0,0x01,0x20,0x01,0x20,0x01,0xE0,0x01,  // 164
  332.   0x48,0x01,0x70,0x01,0xC0,0x03,0x70,0x01,0x48,0x01,  // 165
  333.   0x00,0x00,0x38,0x0F,  // 166
  334.   0xD0,0x04,0x28,0x09,0x48,0x09,0x48,0x0A,0x90,0x05,  // 167
  335.   0x08,0x00,0x00,0x00,0x08, // 168
  336.   0xE0,0x00,0x10,0x01,0x48,0x02,0xA8,0x02,0xA8,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 169
  337.   0x68,0x00,0x68,0x00,0x68,0x00,0x78, // 170
  338.   0x00,0x00,0x80,0x01,0x40,0x02,0x80,0x01,0x40,0x02,  // 171
  339.   0x20,0x00,0x20,0x00,0x20,0x00,0x20,0x00,0xE0, // 172
  340.   0x80,0x00,0x80, // 173
  341.   0xE0,0x00,0x10,0x01,0xE8,0x02,0x68,0x02,0xC8,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 174
  342.   0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02, // 175
  343.   0x00,0x00,0x38,0x00,0x28,0x00,0x38, // 176
  344.   0x40,0x02,0x40,0x02,0xF0,0x03,0x40,0x02,0x40,0x02,  // 177
  345.   0x48,0x00,0x68,0x00,0x58, // 178
  346.   0x48,0x00,0x58,0x00,0x68, // 179
  347.   0x00,0x00,0x10,0x00,0x08, // 180
  348.   0x00,0x00,0xE0,0x0F,0x00,0x02,0x00,0x02,0xE0,0x03,  // 181
  349.   0x70,0x00,0xF8,0x0F,0x08,0x00,0xF8,0x0F,0x08, // 182
  350.   0x00,0x00,0x40, // 183
  351.   0x00,0x00,0x00,0x14,0x00,0x18,  // 184
  352.   0x00,0x00,0x10,0x00,0x78, // 185
  353.   0x30,0x00,0x48,0x00,0x48,0x00,0x30, // 186
  354.   0x00,0x00,0x40,0x02,0x80,0x01,0x40,0x02,0x80,0x01,  // 187
  355.   0x00,0x00,0x10,0x02,0x78,0x01,0xC0,0x00,0x20,0x01,0x90,0x01,0xC8,0x03,0x00,0x01,  // 188
  356.   0x00,0x00,0x10,0x02,0x78,0x01,0x80,0x00,0x60,0x00,0x50,0x02,0x48,0x03,0xC0,0x02,  // 189
  357.   0x48,0x00,0x58,0x00,0x68,0x03,0x80,0x00,0x60,0x01,0x90,0x01,0xC8,0x03,0x00,0x01,  // 190
  358.   0x00,0x00,0x00,0x06,0x00,0x09,0xA0,0x09,0x00,0x04,  // 191
  359.   0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB0,0x00,0x89,0x00,0xB2,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 192
  360.   0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB0,0x00,0x8A,0x00,0xB1,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 193
  361.   0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB2,0x00,0x89,0x00,0xB2,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 194
  362.   0x00,0x02,0xC2,0x01,0xB1,0x00,0x8A,0x00,0xB1,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 195
  363.   0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB2,0x00,0x88,0x00,0xB2,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 196
  364.   0x00,0x02,0xC0,0x01,0xBE,0x00,0x8A,0x00,0xBE,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 197
  365.   0x00,0x03,0xC0,0x00,0xE0,0x00,0x98,0x00,0x88,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 198
  366.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x16,0x08,0x1A,0x10,0x01,  // 199
  367.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x49,0x02,0x4A,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 200
  368.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x4A,0x02,0x49,0x02,0x48,0x02,  // 201
  369.   0x00,0x00,0xFA,0x03,0x49,0x02,0x4A,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 202
  370.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x4A,0x02,0x48,0x02,0x4A,0x02,0x48,0x02,  // 203
  371.   0x00,0x00,0xF9,0x03,0x02, // 204
  372.   0x02,0x00,0xF9,0x03,  // 205
  373.   0x01,0x00,0xFA,0x03,  // 206
  374.   0x02,0x00,0xF8,0x03,0x02, // 207
  375.   0x40,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 208
  376.   0x00,0x00,0xFA,0x03,0x31,0x00,0x42,0x00,0x81,0x01,0xF8,0x03,  // 209
  377.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x09,0x02,0x0A,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 210
  378.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x0A,0x02,0x09,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 211
  379.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x0A,0x02,0x09,0x02,0x0A,0x02,0xF0,0x01,  // 212
  380.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x0A,0x02,0x09,0x02,0x0A,0x02,0x09,0x02,0xF0,0x01,  // 213
  381.   0x00,0x00,0xF0,0x01,0x0A,0x02,0x08,0x02,0x0A,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 214
  382.   0x10,0x01,0xA0,0x00,0xE0,0x00,0xA0,0x00,0x10,0x01,  // 215
  383.   0x00,0x00,0xF0,0x02,0x08,0x03,0xC8,0x02,0x28,0x02,0x18,0x03,0xE8, // 216
  384.   0x00,0x00,0xF8,0x01,0x01,0x02,0x02,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 217
  385.   0x00,0x00,0xF8,0x01,0x02,0x02,0x01,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 218
  386.   0x00,0x00,0xF8,0x01,0x02,0x02,0x01,0x02,0x02,0x02,0xF8,0x01,  // 219
  387.   0x00,0x00,0xF8,0x01,0x02,0x02,0x00,0x02,0x02,0x02,0xF8,0x01,  // 220
  388.   0x08,0x00,0x10,0x00,0x20,0x00,0xC2,0x03,0x21,0x00,0x10,0x00,0x08, // 221
  389.   0x00,0x00,0xF8,0x03,0x10,0x01,0x10,0x01,0x10,0x01,0xE0, // 222
  390.   0x00,0x00,0xF0,0x03,0x08,0x01,0x48,0x02,0xB0,0x02,0x80,0x01,  // 223
  391.   0x00,0x00,0x00,0x03,0xA4,0x02,0xA8,0x02,0xE0,0x03,  // 224
  392.   0x00,0x00,0x00,0x03,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xE0,0x03,  // 225
  393.   0x00,0x00,0x00,0x03,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xE8,0x03,  // 226
  394.   0x00,0x00,0x08,0x03,0xA4,0x02,0xA8,0x02,0xE4,0x03,  // 227
  395.   0x00,0x00,0x00,0x03,0xA8,0x02,0xA0,0x02,0xE8,0x03,  // 228
  396.   0x00,0x00,0x00,0x03,0xAE,0x02,0xAA,0x02,0xEE,0x03,  // 229
  397.   0x00,0x00,0x40,0x03,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xC0,0x01,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xC0,0x02,  // 230
  398.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x16,0x20,0x1A,0x40,0x01,  // 231
  399.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA4,0x02,0xA8,0x02,0xC0,0x02,  // 232
  400.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xC0,0x02,  // 233
  401.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xC8,0x02,  // 234
  402.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA8,0x02,0xA0,0x02,0xC8,0x02,  // 235
  403.   0x00,0x00,0xE4,0x03,0x08, // 236
  404.   0x08,0x00,0xE4,0x03,  // 237
  405.   0x08,0x00,0xE4,0x03,0x08, // 238
  406.   0x08,0x00,0xE0,0x03,0x08, // 239
  407.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x38,0x02,0xE0,0x01,  // 240
  408.   0x00,0x00,0xE8,0x03,0x24,0x00,0x28,0x00,0xC4,0x03,  // 241
  409.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x24,0x02,0x28,0x02,0xC0,0x01,  // 242
  410.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x24,0x02,0xC0,0x01,  // 243
  411.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x24,0x02,0xC8,0x01,  // 244
  412.   0x00,0x00,0xC8,0x01,0x24,0x02,0x28,0x02,0xC4,0x01,  // 245
  413.   0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x20,0x02,0xC8,0x01,  // 246
  414.   0x40,0x00,0x40,0x00,0x50,0x01,0x40,0x00,0x40, // 247
  415.   0x00,0x00,0xC0,0x02,0xA0,0x03,0x60,0x02,0xA0,0x01,  // 248
  416.   0x00,0x00,0xE0,0x01,0x04,0x02,0x08,0x02,0xE0,0x03,  // 249
  417.   0x00,0x00,0xE0,0x01,0x08,0x02,0x04,0x02,0xE0,0x03,  // 250
  418.   0x00,0x00,0xE8,0x01,0x04,0x02,0x08,0x02,0xE0,0x03,  // 251
  419.   0x00,0x00,0xE0,0x01,0x08,0x02,0x00,0x02,0xE8,0x03,  // 252
  420.   0x20,0x00,0xC0,0x09,0x08,0x06,0xC4,0x01,0x20, // 253
  421.   0x00,0x00,0xF8,0x0F,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 254
  422.   0x20,0x00,0xC8,0x09,0x00,0x06,0xC8,0x01,0x20  // 255
  423. };

Ebben vannak a karakterek bitmapjai és az ASCII hozzárendelési táblázat. Az a baj, hogy 127-160-ig nincs benne a megjelenítendő karakter és a hozzárendelési tábla is a szóköz karakterre(32) irányít.
Arra gondoltam, hogy egyesével veszem a karaktereket, átrajzolom, beillesztem a megfelelő helyre és átírom a jump table megfelelő részét.
Pl. veszem az a betűt, ami a 97-es, átrajzolom- Itt az első probléma, hogy mivel? Van a kockás papír módszernél jobb alternatíva?- ,ebből lesz a 160-as á, berakom a font data rész megfelelő helyére és átírom a jump table hozzátartozó részét. Itt jön a következő kérdés, hogy mi alapján vannak ezek összepárosítva?
Itt ír valami ezzel kapcsolatosat a lib készítője, de nem igazán értem, hogy mi a problémája vele, és miért hagyta ki ezeket a karaktereket.
(#) RoliNyh hozzászólása Aug 10, 2017 /
 
Üdvözletem, újabb kérdés az arduinos BMS -emmel kapcsolatban.
Szóval ha jól tudom, az attiny85 belső referenciája 1.1V, és mintha úgy rémlene, ennél a feszültségnél nem lehet nagyobb a mérendő feszültség az analóg bemeneten. Szóval az IC1 kapcsolási elrendezése, miszerint a tápfesz direkt bevezetése az analóg mérőlábra nem jó megoldás, igazam van?
Akkor jól gondolom, hogy a megoldás az összes IC-n a feszültségosztó használata mint az IC2 -őn? Egyébként mivel a tápfesz 4.2-2.8V közt változik, az ugye nem befolyásolja a mérés pontosságát?

Másik mérési módszer, ami megoldja ezt a saját tápfesz mérését ellenállásosztók nélkül azt itt olvastam.: uP saját tápfeszültség mérése...

Mivel a readVcc() függvény (amit igazából egyáltalán nem értek mert direkt portmanipuláció) minden más előtt van, eszerint ez csak a bekapcsoláskor méri a tápfeszt, programfutás közben nem? Mondjuk ha ezt a kódot beteszem a void loop() fügvénybe, akkor ott is működne a dolog, tehát folyamatos mérési eredményt kapnék?
(#) Bakancsok válasza gerleimarci hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Köszönöm, hibátlanul működik!
(#) Kovidivi válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
A saját tápfesz mérése egy saccográf. Csak egy trükk, amikor meg tudnak olyan dolgot oldani, amire nagyon kevés ember gondol, de nem 10biten kapod a feszültséget, hanem jó, ha 8-on.
Kell két ellenállás, lehetőleg 0.1%-os, plusz meg kell mérned a Vref lábon az 1.1V-ot olyan pontosan, amennyire tudod, ezt a kódodban felhasználva a mért eredményem olyan pontos lesz, mint amennyire pontosan lemérted a Vref-et, plusz a két ellenállás hibája, ami elenyésző.
(#) Robin2 válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Élvezettel olvasom soraitok, mert sokat lehet tanulni belőle. De kérdezném, nincs egy kicsit túllihegve ez a téma? 10 mV-okról beszéltek, miközben a multi, amivel majd beállítod, simán tévedhet 100 mV-ot is akár.
(#) RoliNyh válasza Robin2 hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Kössz az érdeklődést, de én nem beszélek itt mV -okról,
az én kérdésem tulajdonképpen csak a kapcsolástechnikára vonatkozott...
(#) RoliNyh válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Azt nem vágom, ha 10 bites az ADC akkor miért csak 8 bites eredményem lesz? Egyébként jut eszembe, ha jól tudom, 2.56V -os belső referenciája is van az attiny85 -nek, azzal pontosabb eredményt kapok jól sejtem? Mivel tágabb a mérési tartomány, (át kell méreteznem a feszosztót)...
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017
(#) Kovidivi válasza Robin2 hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Ne haragudj, de 100mV-ot hibázó multi 20V-os állásban, az kukába való. Nekem van kb. 5 multim, azok 0.01V pontosságra ugyanazt mérik 20V-os állásban.
Ez a tápfeszültség mérése külső alkatrészek nélkül, nem korrekt megoldás.
Először 2.56 voltos referencia feszültséggel megméri a belső hőmérő szenzor feszültségét (50-150 érték az 1024-ből), majd 5V-ra állítva a ref-t, megismétli a mérést (fele ADC értéket kap kb). Ebből a maximálisan 200 értékből kiszámolja az 5V-2.56V különbségét (a 2.56V nem pontos!), majd ezt hozzáadja a 2.56V-hoz (ismét pontatlanság). Ez fából vaskarika. A korábban saccolt 8bit elérhetetlen. Olyan, mintha megmérnéd egy focilabda kerületét (kb-re ismert hány centi) 1m hosszú cérnával, aztán egy nagyon hosszúval, és a kettő különbsége alapján saccolnád az ismeretlen hosszú cérnát... Valami hasonló az elv.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017
(#) Robin2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
20 V-nál 100 mV az 0,5%-os pontosságot jelent. Nézd meg a multik adatlapját mennyi %-ot adnak meg. Egyébként az, hogy 5 multi hajszálra pontosan ugyanazt mutatja, nem mond semmit. Honnan tudod, hogy pontosak? Az egyik etalon?
(#) Kovidivi válasza Robin2 hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Nincs etalon, teljesen különböző típusú, márkájú eszközök, mind gyárilag "kalibrálva". Ha mind ugyanazt mutatja, akkor talán pontosak. Egyébként nem érdekel a pontosságuk, mutassa ugyanazt a multi, mint az LCD kijelző, nekem ennyi elég, elhiszem nekik a mutatott értéket. Ha további problémád van a multimétered pontosságával, menj át a megfelelő topicba (azt hiszem pont ugyanez a címe is).
(#) Robin2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Kösz, nincs velük problémám, jártak a kalibráló laborba. Munkahelyi ártalom
(#) tbarath válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Nagyon jó ez a link a tavir.hu-ról, ennek hasznát veszem hamarosan szerintem. Köszi hogy megosztottad.
(#) wbt válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Elnézést, nem követem usec pontosan a dolgot, de miért is nem jó az egész cucchoz valami BMS IC? Texas-nál benéztem, I2C-s 15-ös BMS minden földi jóval 14-bites ADC-vel stb. $4-5 kiskerben legyen $10/1db. Igaz, legalább 70-100 oldal pdf és csak a regiszterek felsorolása 5 oldal...de mindent tud. Olcsóbb, mint ha mindenhova betennénk egy INAxxx nagyfesz differenciálerősítőt (o.k., van ami tud 100V-ot is és tényleg jók, csak hát a darabszám). A kvázi-szinteltolású méréshez lehet csinálni kapcsolt kapacitású áramkört nagyfesz analóg multiplexerekkel, de azok iszonyat drágák. Szóval ha ilyen sok helyen kell mérni és erre van kész IC, ami gyors/nagyobb felbontású/tele van HW védelemmel, akkor itt 10-100mV-okon agyalunk meg soros kommunikáción?
(#) RoliNyh válasza tbarath hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Egészségedre. Bár én még nemigazán vágom, hogy is működik az a tápfeszmérés...
(#) RoliNyh válasza wbt hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Eddig kb háromszor olvastam, hogy van erre cél IC, de még egy típusszámot nem láttam.
Egyébként sehová nem akarok betenni semmilyen differenciálerősítőt, én eddig még az eredeti tervemnél tartok, miszerint egy cella / egy uP és két opto. Ebből a felállásból lesz 15...
(#) world-s hozzászólása Aug 10, 2017 /
 
Sziasztok!
A FastLED.h-t használom neopixel beállításához.
Aminációk leírását szeretném tárolni.

Erre ki is találtam egy jó struktúrát, de dinamikus értékekkel nem tudom megcsinálni.

Ez lenne egy szín leírója:
typedef struct {
uint8_t stepID;
uint16_t wait; //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
CRGB color;
uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni az adott színt (bitenként)
uint8_t ledB; //A hátsó két kék led fényereje 0-255
} eyeAnimStep;

Egy animáció ebből tetszőleges ilyen struktúrát kellene hogy tároljon, de csak akkor működik, ha fixen lefoglalom, hogy 20 lépésből állhat egy ilyen animáció leírás:
typedef struct {
eyeAnimStep Steps[20];
} eyeAnim;

Ráadásul több animáció leírást kéne tárolni.

eyeAnim leiras = {
{
{0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
{1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}
}
};

Ez így működik, de :
- eyeAnimStep Steps[20]; helyett nem írhatok eyeAnimStep Steps[];-t, hogy csak 2 fázisból áll egy animáció akkor csak 18 további felesleges tárolás ne legyen.
- eyeAnim leiras = { helyett nem írhatok eyeAnim leiras[] = { -t, hogy több különálló animáció leírását tudjam tárolni.

Mi a megoldás, mert szeretném minél kevesebb memóriával megoldani.

Előre is köszi.
Zoli
(#) world-s válasza world-s hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Így már egy fokkal jobb, de még mindidg nem tudom hogy tudnám megcsinálni, hogy ne kelljen a 20-as tömböt lefoglalni, mert nem minden effekt fog 20 lépésből állni:

  1. struct example {
  2.     //uint32_t port;
  3.     struct {
  4.       uint8_t stepID;
  5.       uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
  6.       CRGB color;
  7.       uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni (bitenként)
  8.       uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255
  9.     } in_u[20];
  10. };
  11.  
  12.  
  13. struct example ex[] = {
  14.   {
  15.     {
  16.       {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  17.       {0, 1000, 0x8A2BE3, 0b1010001000110011, 0}
  18.     }
  19.   },
  20.   {
  21.     {
  22.       {0, 3000, 0x9A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  23.       {0, 4000, 0x9A2BE3, 0b1010001000110011, 0}
  24.     }
  25.   }
  26.  };
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017
(#) kapu48 válasza world-s hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Szerintem túl bonyolítottad.
Egyetlen tömböt minek struktúrába rakni?

  1. eyeAnimStep leiras[] = {
  2.         {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  3.         {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}
  4. };

Ebböl csinálhatsz bármenyit.
(#) kapu48 válasza world-s hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Egy ötlet:
  1. typedef struct {
  2. uint8_t stepID;
  3. uint16_t Wait; //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
  4. uint32_t color; // Ezt nem közölted??
  5. uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni az adott színt (bitenként)
  6. uint8_t ledB; //A hátsó két kék led fényereje 0-255
  7. } eyeAnimStep;
  8.  
  9.  
  10. eyeAnimStep leiras[] = {
  11.   {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  12.   {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}
  13. };
  14. eyeAnimStep* pleiras = leiras;
  15. eyeAnimStep leiras2[] = {
  16.   {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  17.   {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0},
  18.   {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  19.   {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}  
  20.   };
  21. eyeAnimStep* pleiras2 = leiras2;
  22.  
  23. eyeAnimStep* plista[] = {pleiras, pleiras2};
  24.  
  25. uint16_t W = plista[0][1].Wait;   // Nem tudom, mükxik e?
  26. uint32_t C = plista[0][1].color;
  27.  
  28. uint16_t W2 = plista[1][3].Wait;
  29. uint32_t C2 = plista[1][3].color;
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017
(#) kapu48 válasza kapu48 hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Még kel 1 tömbb a méretek adatait tárolni:
  1. uint8_t ListaHossza[] = {2, 2, 4}; // 2 leirás, Hosszak: 2, 4
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017
(#) kapu48 válasza kapu48 hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Igy tudnád indexelni a tömbböt:
  1. typedef struct {
  2. uint8_t stepID;
  3. uint16_t Wait; //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
  4. uint32_t color; // Ezt nem közölted??
  5. uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni az adott színt (bitenként)
  6. uint8_t ledB; //A hátsó két kék led fényereje 0-255
  7. } eyeAnimStep;
  8.  
  9.  
  10. eyeAnimStep leiras[] = {
  11.   {0, 2000, 0x8A2BE0, 0b1010001000110011, 0},
  12.   {1, 2001, 0x8A2BE1, 0b1011111000110011, 0}
  13. };
  14. eyeAnimStep* pleiras = leiras;
  15. eyeAnimStep leiras2[] = {
  16.   {0, 2002, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
  17.   {1, 2003, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0},
  18.   {0, 2004, 0x8A2BE4, 0b1010001000110011, 0},
  19.   {1, 2005, 0x8A2BE5, 0b1011111000110011, 0}  
  20.   };
  21. eyeAnimStep* pleiras2 = leiras2;
  22.  
  23. eyeAnimStep* plista[] = {pleiras, pleiras2};
  24.  
  25. uint8_t ListaHossza[] = {2, 2, 4}; // 2 leirás, Hossza: 2, 4
  26.  
  27. uint16_t W;
  28. uint32_t C;
  29. uint16_t W2;
  30. uint32_t C2;
  31.  
  32.  
  33. void setup() {
  34.   // put your setup code here, to run once:
  35.  
  36. }
  37.  
  38. void loop() {
  39.   // put your main code here, to run repeatedly:
  40.  
  41.   for(uint8_t i=0; i<ListaHossza[0]; i++){
  42.     for(uint8_t j=0; j<ListaHossza[i+1]; j++){
  43.       W = plista[i][j].Wait;
  44.       C = plista[i][j].color;
  45.       W2 = plista[i][j].Wait;
  46.       C2 = plista[i][j].color;
  47.     //...
  48.     }
  49.   }
  50. }
(#) vargham válasza wbt hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
> Texas-nál benéztem, I2C-s 15-ös BMS minden földi jóval 14-bites ADC-vel
Segítenél egy típusszámmal? Én max 6 csatornásat láttam náluk Li-ion-hoz.
(#) tbarath válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
gyors gugli keresés után innen a BQ76940 az egyetlen..
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017
(#) wbt válasza vargham hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Bocsánat a késésért:
TI_battery
Csak belelapoztam 1-2 pdf-be, szóval nem vagyok császár a témában, de lehet válogatni, no meg applikációknál okos dolgok is vannak.
(#) RoliNyh válasza tbarath hozzászólására (») Aug 11, 2017 /
 
Jónak tűnik, apró hiba, hogy csak három cella hőmérsékletét képes mérni.
Valamint nemnagyon találni hozzá semmilyen projektet, ahonnan el lehetne lesni a kommunikációt.
Persze tudom az adatlapban benne van, de működés közben jobban érteném...
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017
(#) vargham válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 12, 2017 /
 
Én is úgy voltam vele sokáig, hogy ha nincs lib vagy mintakód, akkor nem foglalkozom vele. Aztán egyszer muszály volt adatlabpól drivert írni. Nem is olyan nagy dolog. Azóta nem izgulok. Ami fontos: Egyáltalán nem szükséges minden funkciót és minden lehetőséget implementálnod. Tehát ha mondjuk szoftveresen kapcsolható, hogy hány cellával működjön, akkor nem kell írnod egy általános, cellaszám beállító függvényt, hanem egyszerűen az elején, a setupban elküldöd neki, hogy 15, és kész is vagy.
(#) world-s válasza kapu48 hozzászólására (») Aug 12, 2017 /
 
Köszi.
Sajna este fáradtan nagyon leegyszerűsítettem a példát.

Nem csak egy struktúra van benne.
A működése, hogy
ex[] tömbben lennének az egyes animációk.
Azon belül vannak az animáció lépései.
Tehát egy lépésben mit kell megcsinálni, és a következő lépés mennyi idő múlva következik.
És ezen belül van maga a 16 Neopixel led beállítása. Tehát van egy szín, és meg van adva, hogy az mely pixelekre alkalmazandó, aztán a második szín és az mely ledekre, stb.

Tehát a teljes struktúra kb így nézne ki (most nem ellenőriztem le a fordítóval).
  1. struct example {
  2.     struct {
  3.       uint8_t stepID;
  4.       struct {
  5.          CRGB color;
  6.          uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni (bitenként)
  7.       } sc_u[16];
  8.       uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255
  9.       uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
  10.     } in_u[20];
  11. };


Csak ebben az esetben akkor is 16-os tömb van fölöslegesen lefoglalva, ha az adott lépésben csak azt csinálom, hogy mind a 16 ledet egy színre állítom. Holott ekkor éppen elég lenne egy egydimenziós tömb. (azért 16, mert ha minden led más színű, akkor max 16 szín lehet)

Illetve fixen 20 lépés tárolható, és annak van lefoglalva a meódia, ha az adott animáció csak 2 lépésből áll. (azért 20, hogy akár egy 20 lépésből álló animáció is elférjen)

Tehát nekem az lenne a jó, ha a sc_u[16] és a in_u[20] tömb dinamikus lehetne.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Zoli
(#) world-s válasza world-s hozzászólására (») Aug 12, 2017 /
 
Néztem amit írtál, hogy mutatókkal összerakni egy struktúrává a dolgot.
De ha belül is van egy kisebb struktúra, akkor gondolom tudnám használni a módszert szintén (főleg ha kihagyom nextAnim-ot és a nextAnimWait amit közben rájöttem kéne még), de a végén nem a kód lesz túl nagy ami leírja mondjuk a 20 különböző animációt?

  1. struct example {
  2.     struct {
  3.       //uint8_t stepID;
  4.       struct {
  5.          CRGB color;
  6.          uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni (bitenként)
  7.       } sc_u[16];
  8.       uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255
  9.       uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
  10.     } in_u[20];
  11.     uint8_t nextAnim;  //van -e következő animáció amit kötelezően el kell indítani, és ha igen,
  12. akkor mi
  13.     uint16_t nextAnimWait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő beidőzített animácuóig
  14. };



Segítségeteket előre is köszönöm.

Zoli
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2017
Következő: »»   374 / 845
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem