Fórum témák
» Több friss téma |
Vagy egy megfelelő értékű ellenállást, vagy X2-es kondit lehetne párhuzamosan kötni a relével. Az ellenállás fűteni fog és némi veszteséget okoz. A kondival viszont némi ellenállást célszerű sorba kötni, hogy a két kondi (belső-külső) összekapcsoláskor korlátozza az áram értékét.
Azért írok ilyen ködösen, mert a szükséges értéket próbával lehetne igazán meghatározni. Lévén hogy nem ismert a belső zavarszűrő kapacitása. De annyira kellene a terhelést növelni, hogy a relé feszültsége lecsökkenjen annyira, hogy a relé a tartóáram alá kerüljön. Persze ha a bizonytalan működésnek tényleg ez az oka. De az izzó "meg fogja mondani".
Szóval ki probáltam az izzót és ugyan úgy fordítva működik, utána szétszedtem ,van benne egy relé ami hol az L1-re hol az L2-re így amikor bekapcsolt akkor az L2-re a fázist úgy hogy az L2-re kötöttem a relét így már múkodik . De akkor mit jelent a leírásban az hogy "kétsebességes ventilátorokhoz is alkalmazható a páraérzékelő elektronika – az L1 kimeneten a készülék alap állapotban, az L2 kimeneten megemelkedett pára esetén magas fordulaton üzemelteti a ventilátort"
De mindegy is közben kiderült, hogy hibás mert bekapcsol de ki már nem hiába megy lejjebb a páratartalom. valami távol keleti csoda lehet.Szóval köszönöm a segítséget. Köszi a segítséget.
Az L1- hez tartozik az egyik sebesség, az L2-höz a második. Ez már a ventillátor motortól függ, hogy egy avagy kétsebességes.
Hello! Ez a "kétsebességes" csak egy marketing szöveg. Mint láthattad is, egy relé váltókontaktusa van kivezetve. Tehát mikor egyik érintkező zár, a másik bont. (És fordítva..) Mivel a középérintkező belül megkapja a fázist, azt teszi ki a két érintkezőre. Vagy úgy is lehetne fogalmazni, hogy egyik érintkező akkor zár, mikor a páratartalom a beállított érték felett van, a másik pedig akkor amikor alatta. Marketingesként mondhatnánk azt is, hogy egyikkel párásítani, a másikkal szellőztetni lehetne. Tehát látható igy is, hogy csak megfogalmazás dolga az egész.
Én nem ismerem ezt a készüléket, de nem lehet, hogy a próba nemmegfelelő körülményű? Vagy is párásítás sokkal gyorsabb, mint a kiszáradása az akárminek amit szabályoznál, vagy az érzékelő viselkedik így és csak egy kis türelem kellene.
Igen a kétsebességgel meg szivattak , ami meg a türelmet illeti az kell hozzá bőven. bár ha a ventillátor mazgatja a levegőt akkor gyorsabban reagát, végül is semmi baja
sziasztok! Segitséget szeretnék kérni ! Adott egy mmg pt102 es szobatermosztát,és egy fég c18 gázkazán A kazánon a 7,8,9, a szobatermosztát bekötési pontok.A mmg pt102 pedig 1,2.4a bekötés! Hogy kell pontosan bekötni,melyik szálat hova kössem?
A két kép alapján:
7 - 1 -> Nulla 8 - 4 -> Kapcsolt fázis/szivattyú/terhelés 9 - 2 -> Fázis
A kazán 7,és 9 es pontján a fázisceruza világit
És ha megfordítod a villásdugót?
Nagyon szépen köszönöm a segitséget Gafly!Minden ugy müködik ahogy kell!A villás dugót kellett megforditani!Még egyszer köszönöm szépen a segitséget!
Idézet: „Minden ugy müködik ahogy kell!” Hát, erre nem vennék mérget... Szerintem hülyeséget írtam, és jelenleg fordítva van bekötve a 8 és 9-es láb a kazánon. Szerencsére addig, amíg a 7-es kivezetés (nulla) a helyén van, baj nem történik. Jelenlegi bekötéssel úgy tűnik mintha jól működne, csak majd télen lesz pár fokkal hidegebb/hol nagyon meleg/hol nagyon hideg. Magyarázat: Ez úgy működik, hogy fázist (8) kapcsolja a szivattyú motorra (9). Ugyanakkor egy "előfűtő" ellenállást is (ami a szelence alatt helyezkedik el) bekapcsol a nulla felé (a szivattyúval párhuzamosan). Igazán a nulla csak ezért kell a termosztátnak. Az "előfűtő" ellenállás azért kell, hogy a szabályozás hiszterézise ne 4..5 fok legyen, hanem a névleges 0.5 fok. Még egyszer bocsánatot kérek, szerencsére nagy kár nem történt a butaságom miatt De a villásdugó megfordítása legalább bejött
Tettem fel magyarázatot is.
Köszi!Meg is forditottam a 8 és9 es bekötést!
Sziasztok,
Adott egy Vailant turboTOP pro kombikazán, amihez kapcsolódik egy VRT40-es szobatermosztát. Ezt a termosztátot szeretném lecserélni egy HONEYWELL BDR Relémodulra Jelenlegi termosztát a kazán 7-8-9 -es helyen van beköteve 24V-on, de a relémodul 230V-ot akar. Arra már rájöttem, hogy 7-8-9 helyett a 3-4-5 helyekkel kell gazdálkodni kazán oldalon, de a relémodul oldali bekötést még nem sikerült megfejtenem. Relémodul bekötési segédlet itt Termosztát oldalon egyelőre csak a kazánból érkező 3 vezeték van kivezetve, de megoldható a + 230V betáp behúzása is. Kazán jelenlegi bekötése + relémodul képei lent Köszi előre is a segítséget. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2017
A modulációs szabályzást miért akarod kiváltani két pont szabályzásra?
A teljes kép kedvéért: A relémodul mellé kerülne még egy Honeywell ATC928 WIFI Evohome Zónamanager és ez vezérelné a radiátorokon lévő HR92-es szelepeket. Ezzel próbálnánk meg azt elérni, hogy csak azok a helységek legyenek fűtve napközben, ahol legtöbbet vagyunk, és a többit csak szinten tartsa. Így talán valamennyit visszanyerhetünk a moduláció elvesztésével.
Néztem amúgy még az R8810-es termosztátot is - OpenTherm rész kicsit megzavart, hogy ez nem lesz jó. Lehet tévedtem?
Akkor mégse értem.. Beruházol 100-150e Ft-ot hogy zónázhas. Elveszted a modulációt. De valamennyit visszanyersz majd a zónázással.
Tehát. Költesz rá és még a fogyasztásod is nagyobb lesz... Mi értelme? Egyébként a 21V-os bemenet csak modulációs, nem alkalmas OT fogadására.
Elvileg ez az okosketyere optimalizálni tud - figyeli a helység felfűtéséhe szükséges időt, és ezt is belekalkulálja a kazán ki-bekapcsolgatásába. Igaz ez nem teljesen ugyanaz, mint a moduláció.
Zónázás amiatt is hasznos lenne, mert sok helységünk van egy szobatermosztáttal. Háló a tetőtérben van, ahol a szigetelésen még lenne mit javítani - de ez egy másik történet, itt először az feleségem kell meggyőzni. Most télen jártunk úgy, hogy a nappaliban, ahol a szobatermosztát van 18-20 fok volt, míg a hálószobában 16 alá ment a hőmérő. Zónázással ezt akarom kicsit átvariálni.
Akkor vegyük azt a lehetőséget hogy a hálóban még nincs meg a kívánt hőfok. Akkor egy szoba miatt fogod járatni a készüléket. Totál gazdaságtalan. Tedd át a hálóba a termosztátot és tegyél a többi helyre termofejet, vagy szabályozd vissza a többi szobában a radiátorokat, hogy lassabb legyen a melegedés, akkor a hálónak is lesz ideje felmelegedni. Azt a 150e-t meg költsd a szigetelésre.
Én a másik oldalról nézem a dolgot. Egy szoba miatt kell az egész házat felfűteni - és így is járni fog a készülék időközönként. Minden nap reggel/este oda-visszaszabályozni a radiátorokat pedig nekem macerás. Igen, lusta vagyok
Helyette éjszaka, csak az az 1-2 radiátor ad le hőt, a többi automatikusan elzárva -> nem hűl olyan gyorsan a felfűtött víz. Laikusként most még felmerült bennem egy "hibrid" megoldás. Maradna a szobatermosztát + a relét bekötni a gyári rövidzár helyére. Ha sikerült jó hőfokot állítok be a szobatermosztáton, akkor a modulálás is megmaradna valamilyen szinten, és a fűtés ki-bekapcsolás is vezérelve lenne.
Tisztelettel szeretnék feltenni egy rövid kérdést termosztát-kazán témakörben:
Adott egy Computherm 004RF típusú (kézikönyv) termosztát, aminek ahogy nézem, ugyanaz a bekötése, mint az itt sokszor szereplő Q7-nek: N L 1 2 3 4 A lábakból az 1 és a 2 érdekes számomra. Korábban egy Fég C24-es kazánra volt kötve, most viszont egy Saunier Duval Semiatek Condens 24-re kerülne, azonban nem egyértelmű számomra, hogy 1) beköthető-e a kazánba a termosztát? 2) mi a helyes bekötés? A kazán csatlakozósora a következőképpen néz ki: RT / 24V // BUS / BUS // T / ext Ebből az első kettő a 24 Voltos szobatermosztát, a középső kettő az Ebus, a két utolsó pedig a külső hőfokérzékelő. Ha jól értelmeztem, akkor a termosztát az abba bekötött 230 V-os hálózati feszültséget csak a működésére használja, az 1-2 lábra az nem jut el, ott csak relével zár/nyit, azaz ha azt a két lábat a kazán RT/24V csatlakozójára kötöm, akkor az ottani 24 Voltos feszültséget fogja zárni-nyitni. Egyszóval röviden: kérnék egy megerősítést vagy egy letolást, hogy jól vagy rosszul gondolom a dolgot. Előre is köszönöm!
"Hibrid" megoldás kihúzva .A keringtető szivattyú ilyenkor folyamatosan menne. De a másik teóriám helyes volt, a gyári rövidzár helyére bekötöttem a relé A-B pólusait + a relé kapott külön betápot, és a kazánt tudom így is vezérelni. Pár hónap múlva kiderül, hogy mennyit segített vagy rontott a helyzeten az új ketyere.
Sziasztok.
Egy kis segítséget kérnék. Adott 1 bálás kazán + puffer tartály ami gravitációs kötésben van. A lakásba szivattyú nyomná a meleg vizet a pufferből ha eléri a megfelelő hőmérsékletet. Úgy szeretném működtetni,hogy szoba termosztáttal vezérelném a szivattyút,de a szivattyú csak akkor kapcsoljon ha van meleg víz. (szobatermosztát + csőtermosztát)ezeket össze lehet hangolni? Pl a szobatermosztát 24-fokra van állítva,a lakásban lemegy a hőmérséklet 23-ra de már nincs meleg víz a pufferben akkor ne menjen a szivattyú, csak ha lesz meleg víz. Ez kivitelezhető szobatermosztáttal + csőtermosztáttal? Ha igen milyet érdemes? én napi programozhatóra gondoltam. Válaszokat előre is köszi.
Hello! Itt elég egyszerű a dolog. A szobatermosztát kontaktusával, mindössze sorba kell kötni egy csőtermosztátot, ami a víz hőmérsékletét figyeli. Szobait meg olyant választasz, amelyik tetszik. A csőtermosztátból meg gondolom a kapillárisos a célszerű választás, de alapvetően olyan, ami illeszkedik a hőtároló beépítési pontjához. Maximum egy lámpajelzés kell, hogy tudd miért nem fűt, mikor a szobai hideget jelez.
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Javítsatok ki, ha tévedek. Van egy Demrad solaris classic kazán, Siemens RDD10.1 elemes termosztát (2 vezetékes). Ez a termosztát ha bekapcsolja a fűtést/zárja a kazánból jövő áramkört, kb. 30V és indítja a fűtést. Ha megvan a hőfok, szakítja az áramkört. Ezt a termosztátot akarom lecserélni. Vettem egy érintőkijelzős Anself (GA) termosztátot. Ugyan úgy 2 vezetékes, de ez 220V tápot kér. Az elvének ugyan annak kellene lennie. Viszont meg se nyekkenti a kazánt. Kimértem, nem zárja az áramkört, hiába írja ki, hogy fűt meg hallom is, hogy kattan. Próbáltam a kazánból jövő két vezetéket felcserélve is, kazánból jövő vezetékek nélkül is, de semmi. Egyszerűen nem hajlandó zárni az áramkört. A 220-as tápolálást is helyesen kötöttem be. Régi termosztáttal működik rendesena kazán meg akkor is ha a két vezetéket összeérintem. Mi lehet a hiba?
Hello! Nem ártott volna az új termosztátról többet írni...leírást kaptál hozzá?
...mert, ha az 1-2 pontokat kötöd a kazánodra... Miért pont a "GA"-t választottad? A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2017
Ezt ajánlotta az eladó mert ez való a "vizes fűtéshez"! (Magyar bolt, magyar számla) A GB az az elektromos fűtéshez való. A leírásban bekötésügyileg pont ennyi van, mint a te képeden. Gondoltam ez ugyan az, mint az előző termosztát. Szakít/zár. Annyit még, hogy ha minden be van kötve és szakadásvizsgálóval megnézem a termosztáton a kazánból jövő két vezetékét, egyből zárja az áramkört. Amint a merőcsúcsokat hozzáerintem, egyből zár, ha szakítva, ha nyitva kellene lenni az áramkörnek a termosztát szerint. Érdekes
Köszönöm a gyors választ .
Szerintem ez egy motoros szelephez való, amely egyik pólusára adja a 230V-ot, akkor azt nyitja, a másikra adva meg zárja. A fázist kapcsolja az 1-es vagy a 2-es kimenetekre.
Ha nem figyelsz, és beküldöd a fázist a gázkazánodba, ami nem igazán tenne jót neki ! Kellene még egy 230V AC relé...
Igen, igazad lesz! Alap helyzetben az 1-es kimeneten 230V van. Ha a tetmosztát bekapcsol, hogy "fűtsön", akkor meg elveszi onnan. Még jó, hogy mondtam az üzletben, hogy milyen kazánom, termosztátom van, de az eladó csak a 2 vezetékes részére figyelt. Imádom, hogy árulnak valamit, de gözük sincs, hogy mit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |