Fórum témák
» Több friss téma |
"Nem lesz semmi kitiltva, akik ezt megprobálják mehetnek a lovásárra... ez megint csak sima sötétzöld politikai zagyvaság"
Ezt nem tudhatod! Én sem tudom, de drukkolok neki! És tudod valahol el kell kezdeni. Az meg hogy erőltetik kicsit erős nem? Vehetsz ezt is meg azt is. Ja hogy a dízellel majd nem mehetsz be a nagyvárosba, hát ez ciki. De magadat úgy teszed tönkre egészségügyileg ahogy akarod, másoknak ezt nem muszáj elviselni! Ilyen alapon akkor miét is kényszerítették rénk a részecskeszűrőket és katalizátorokat is, csak felesleges vackok nem? Nem a múltban kell élni, hanem a jövőben! "Sajnos a tendencia ( föleg a mérvado) kizárolag arra utal, hogy tönkre kell tenni mindent, ami jo volt" Ha neked a füstölgő dízel és benzin autók ezt jelentik, akkor nincs is a miről beszélni. Dízelbotrány mond valamit? És szerinted ezektől az autógyártóktól kellene még több ilyen jó kis autókat venni? "Föleg olyan nagyvárosoknak nagy a pofája, amik talán nem is lennének az autoipar nélkül." És szerinted az elektromos autó nem autó? Azt nem kell gyártani, szervizelni? Akkor nem mindegy, hogy füstölgő dízelt, vagy tiszta elektromosat gyárt? "Érdekes modon a szerencsétlen köznépre eröltetik az e-autot, de ott ahol valamit sokkal gyorsabban el lehetne érni meg temetöi csend van. ( ez pont a városi tömegközlekedés és áruellátás) már régen minden városi busz meg áruelláto teherauto villanyra mehetne - az utobbibol még nagyon prototipus sincs..... " Ebben sincs igazad, mert több autógyártó is bejelentette már, hogy kamionok és kisárusszállítók is lesznek teljesen elektromos kivitelben. A posta is több új elektromos kisárusszállítót vett nemrég, cikk is volt róla.
Nézd ( s most nem a magánautokrol van szo) Németországban 800000 ember él az autogyártásbol és ennek a sokszorosa van keréken a munkája miatt ( iparosok, szállitok stb.). Ezek existenciáját venné el egy ilyen döntés. Igen, vehetsz ezt is meg azt is is, csak érdekes modon azt nem gyártják ( benzinmotoros kisteherauto, de pl. az egyik neves német márka dieselmotoros kocsit azonnal tud szállitani, benzineset meg egy év mulva - saját tapasztalat márciusbol.). Állitolag tavaly a benzinmotoros eladott kocsik száma némileg nött, de még mindig 30% alatt van (valamennyi autora vonatkozik). A maradék 70% dieselmotoros - ha most ezeket ki akarnák tiltani (elértékteleniteni a vagyonukat) akkor igen nagy baj lenne - nemcsak politikailag.
A dizelbotránynak ehhez abszolut semmi köze, azt megint csak a féleszü média ( meg háttérérdekek - ki és mikor robbantotta ezt ki? A valamikori autos nagyhatalom, ahol ma már egy modern kocsit sem igen tudnak gyártani és egymás után mentek csödbe az autogyárak. ) mossa össze a betiltási tervekkel. Amugy Németországban már lassan 10 éve kell az autokra szines plecsni, hogy bizonyos napokon és bizonyos körzetekbe bemehetsz. Akkor még dizelbotrány sem volt. Az e-auto - mert hetekig tárgyaljátok itt - nem opcio, föleg nem egy városlako számára. Az biciklizzen (mondja ama város sötétzöld polgármestere) vagy vegyen lovat - mondom én. A baj, hogy nem az autok tiltásával kellene a dolgokat kezdeni, hanem az élet megszervezésével. Az autosok 90% nem jokedvéböl ül naponta a kocsiba, hanem a munkája meg az ügyei miatt, amit valakinek a "döntése" miatt kizárolag a nagyváros közepén lehet elintézni. Ha ezt megszüntetnék a kutya se kocsikázna a városokban. Érdekes modon ugyanabban a nagyvárosban, ahol be akarják tiltani a dizelkocsikat a postásoknak nem e-autot, vagy e-biket vettek, hanem elképesztöen büzlö kétütemes kismotorokat, meg háromkereküt. Szoval az érem egyik oldala a nagy médiateret kapott betiltási tervek, ugyanakkor a buszok, teherautok továbbra is ugyanugy szennyeznek, büzlenek, villamos vonalak szünnek meg, a trolik ujrabevezetéséröl meg még tervek sincsenek. Persze látni némi változást - sok uj busz már gázra megy (még mindig nem villanyra) stb. A taxisok egy része is már hibrid meg e-autot használ, ami nagyon helyes, csak valahogy ez nincs arányban azzal, amiröl beszélnek. A taxis gyakorlatilag 2-3 év alatt cseréli le a kocsiját, egy magánszemély esetében ez 6-7 év, egy iparos a kisteherautoját meg 8-10 év alatt szokta lecserélni. Ezt még Németországban is figyelembe kell venni. S van modern troli is, érdekes modon nem a nagy német városok utcáin jár: A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
A megfelelo villanymotort hazilag is be lehetne epiteni. Utana muszaki vizsgan ellenorzik es kesz Ahogy az autosboltban megvett X alkatreszt is be lehet szerelni.
Milyen nagyon jo akkut?
Jelenleg tobb ezres ciklusszam es egy ora alatti tolthetoseg. Hasznaljak? Nincs eleg energia halozat eromu= nem kell annyit autozni es szennyezni. Ha mindenkinapi 20-50kWh energiat elhasznal nem meglepo ha ennek jelentos kovetkezmenye van a Fold idojarasara nezve. 1 ember 10 ora alatt termel 1kWht...
Probalom ertelmezni a dontesuk.
Belvaros parkolasi dij: bevetel. Beruhazott a bolt majd bezart: bevetel. A lecsokkent belvarosi ingatlanok vasarlasa majd eladasa kesobb gazdagoknak: bevetel.
Akkut szallitani? Csak ha hajt!
Epp az az aram elonye hogy 1,5mm rezhuzalon sok W at tud haladni magasabb feszultseg eseten. Logisztika. Minimalizalni kell a kg-ok mozgatasat es energiaigenyet ES megoldani az energiaellatast. Majd a kornyezettel egyutt mukodtetheto energiaellatas meglete utan lehet fejleszteni a nagyobb fogyasztasu eszkozoket. Amugy mi a jo a versenyben az Alkotonak? Egyre tobbet alkot egyre tobb ido alatt(napi 12-16ora munka) es ezert egeszsege romlasaval es elete rovidulesevel fizet. A beret arra kolti el hogy masnap ujra dolgozhasson. Ez igy logikatlan. Idézet: „Ha mindenkinapi 20-50kWh energiat elhasznal nem meglepo ha ennek jelentos kovetkezmenye van a Fold idojarasara nezve. 1 ember 10 ora alatt termel 1kWht... ” Nem létezik energiatermelés, sem fogyasztás. Az energia megmaradó mennyiség. Csak átalakítani lehet egyik formából a többibe. Kérsz még egy számot? A Nap által a Földre sugárzott energia fejenként 18 MW. Összefüggéseikbe kell helyezni a számokat, csak akkor van értelmük. Amúgy nem mindenki, hanem csak egyes háztartások használnak annyit. Valahogy az egyéni közlekedési eszközöket mindenki kihagyta a számításból. Pedig nem csak 5-személyes autókkal lehet 1 embert eljuttatni a munkahelyére.
A 2-4-5 szemelyes platosok elbirnak 300-500kg akkut. Es 5 masik embert is.
Lehet energiahatekonyan utazni..ha akarjak.
Igen. 20-50kWh energiat alakitanak hővé naponta szemelyenkent.
Napenergia aram jarmumozgatas nem okozna plusz hőt. Aramvonalas elektromos ketkerekuek is elonyosek. 1kWh alatti energiaigeny 100kmre turheto sebesseggel. Idézet: „ Belvaros parkolasi dij: bevetel. - Volt, ma üres a város meg a parkoloi és már kétszer csökkentették a parkolási dijat. Beruhazott a bolt majd bezart: bevetel. - Azota is pereskedik és a biroságok egymásután itélik meg a 6 számjegyü kártéritéseket €-ban. A lecsokkent belvarosi ingatlanok vasarlasa majd eladasa kesobb gazdagoknak: bevetel. - Aki teheti már nem a városban lakik, hanem kint a szélén - azaz a belvárosi lakások eladhatatlanok. ”
A Tesla akku 85 es 100kWh. Hogy igenyelne 11kWht?
Idézet: „Jelenleg tobb ezres ciklusszam es egy ora alatti tolthetoseg.” Ettöl még egy kicsit távol vagyunk. Ma 7 évet emlegetnek az akku élettartamára, (ami egy átalgos km teljesitményt számolva alig 1000 töltés), de érdekes modon senki sem vállal erre garanciát. Legfeljebb arra a 3-4 évre, amit a füstölö konkurencia kikényszeritett, de abban sem vagyok biztos, hogy sima ügylet lesz majd egy akkucsere még garin belül is. Ugye az egy kopo alkatrész - arra általában nem vonatkoznak a garancia szabályai.
Hosszu tavu befektetes.
Ketszer csokkentettek parkolasi dijat...de nem szuntettek meg.(Az ember alapbol nem szeret fizet i a semmiert.A parkolasi dijert semmit nem kap.Nem orzik a jarmuvet. Raadasul aranytalanul magas a koltsege az alkoto oraberehez kepest.) Bolt karteritese: apropenz. HA van annyi penze ugyvedre hogy eljusson addig. A belvarosi lakasok most eladhatatlanok. A helyukre epulo luxushotelek es irodahazak eladhatoak lesznek. Magyarorszag: tengerektol vedve. Keves termeszeti katasztrofa. Jo ivoviz, jo novenyek, jo termofold.
Oránként!!!! Olvasd el a használati utasitását. Ott irja, hogy a gyorstöltönek ilyen paraméterei vannak. Az biztos, hogy a céges kocsik egész éjjel töltön voltak.
Legyen 1000 ciklus.
Ha olcsobb a fosszilisnel ki ne venne meg? De epp annyi az ara amennyit meghataroznak. Az AFAja is annyi. Ahogy a fosszilis ara es adoja is annyi amennyit meghataroznak.
Pontosan ez a baj és még van valakinek pofája tiltásokrol beszélni.
Ahol korábban 20-40 auto áldogált egy korai bérház elött vagy udvarán, ma odaépitenek egy toronymagas irodaházat a papirtologatoknak meg a billyentyüveröknek, akik naponta kétszer több száz autoval veszik be ugyanazt a célpontot. Éljen a sötétzöld forgalomcsillapitás meg a porszennyezödés. Ez a legnagyobb baj - néz körül a városokban, hogy néznek ki, és nem sokban sikerült ezt az irodakoncentráciot forgalmilag kezelni. Most meg jönnek a barmok a tiltással a developerek meg sirnak, hogy a csili vili irodaházaik meg bevásárlo központjaik kongnak az ürességtöl.
Ezekkel a 15-25kWh ertekekkel szemelyautoknal 100kmre elonyosebb es energiatakarekosabb lenne egy konnyu es eros csovazas kistraktor/platos elektromos mopedauto.
Kerdes kell e annyi billentyuvero. Vagy inkabb Alkoto kell tobb.
A gumikopast/ gumiport nem is emlitettem. Az az elektromos autonal is letrejon. A hatekonysag resze ott dolgozni ahol lakik az Alkoto. Energiahatekony, idohatekony. Lenne, ha tennenek erte. Arra jottem ra, hogy ha nekem nem tetszik egy jatek mert szamomra elonytelen es csak masok szamara elonyos akkor nem kotelezo reszt vennem a jatekban...
Mitöl lenne olcsobb??? Söt elöre megfizettetik a tulajjal a különbséget.
Azután meg jön a másodlagos probléma, hogy netalán csökken a bevétel az üzemanyageladásbol. ( ma jelentös része minden államháztartásnak). Ma többek között ebböl finaszirozzák ezeket az agyimputált politikusokat is. Mit gondolsz mit fog tenni akkor az éppen üzemben levö financminiszter? Megemeli a villany árát, amit a töltésre használnak. (Ma már ennek is látni a nyomait, amikor csak mindenféle kártyákkal lehet csak tölteni. Ezt egy kapcsolással át lehet állitani az uj árra. Igy van, a fosszilis adoja annyi amennyit meghatároznak - manapság 60-70% körül van, mert ugye ebböl elünk. Ugyanez sajnos nem vonatkozik a villanyra, annak az elöállitása és szállitása sokkal bonyolultabb és drágább, s ha annyival emelnék az áram árát akkor valoban csak a lo maradna a közlekedésre (egyeseknek meg a szamár).
Én sem tudom, hogy valoban ennyi kell-e, de láthatod, hogy ilyesmire van pénz, kapacitás meg hely, köritve a hülye dumával, hogy mennyi munkahelyet lehet igy a belvárosokban teremteni..
Ráadásul ezek rákenyszeritenek mindenkit, hogy fogadja el az általuk diktált irányt. Ök a nagy "liberális meg zöld" demokraták, probálj nekik ellentmondani - azonnal felkerülsz a cimlapra a hülyék meg az elmaradottak közé. Mindenki mással általában kompromisszumot lehet kötni, de ezekkel kizárt.
Szélsőséges esettel számolsz. A Tesla nagy teljesítménnyel 200-500 km hatótávva rendelkező autókat gyárt jelenleg. Az autótulajdonosok többsége nem megy napi 100 km felett, (nem fuvarozók, futárok, taxisok, hanem magánszemélyek) mellesleg ha nem 200-300 lóerős autóval közlekedsz, hanem megelégszel reális 60-100-al, akkor máris nem duplázza a villamos fogyasztásod.
Magánszemély eddig nem sok ilyen kocsit vett, mert tud számolni. Föleg a cégek veszik ( azoknak adnak rengeteg kedvezményt) meg a taxisok. Azok viszont nem azért veszik a kocsit, hogy a garázsban álljon. A napi 100 km is a Tesla esetében (a honlapjuk szerint) 2x11kWh töltési energiát igényel.
S nem átlag napi km teljesitménnyel kell számolni, mert a magánszemély is ha elöveszi a kocsiját akkor aznap rendszerint többet megy 100 km-nél vagy nem Teslat vesz.
Azokban is meg lehetne csinalni az akkupakkot gyorsan cserelhetore.
Ahogy a valtot, motort akarmit. Belsoegesuben se 3 het egy motorcsere tipusazonos motorblokkra. Pont a taxisoknal is lenne elonye a gyors akkucserenek. Bar a taxihasznalat is kiesik a lehetosegeimbol ha 1-2km utazasom taxival 1 oranyi munkaberembe kerul. Akkor marad a kerekpar.
Egy baj van, az akkucsere nem azért történne, mert az eredeti elromlott, hanem azért mert üres.
Igy a csere értéke csak a feltöltött energia - mondjuk 100 kWh ami ma alig pénz , talán még 1400Ft sincs (EON.HU). Mit gondolsz melyik benzinkutas fog szorakozni egy millios értékü nehéz vacakkal, hogy utánna megkeresse a 1400Ft-n a hasznát???? Ahhoz, hogy minden arrajáro autost kielégitsen kellene több tucat akku amit cipelni, raktározni kell, meg tölteni, hogy jo legyen, ha kell. Ehhez kell egy targonca ami mozgatja, egy szerelö megfelelö engedélyekkel és ezt valakinek pénzelni kell, a kutasnak meg kell vennie azokat a csere akkukat. Azok ára meg nem egy benzinkanna magasságában van. (Azaz az egész üzlet manapság csak egy sima pénztemetö lenne).
"Igen"? Mi igen?
Idézet: „ 20-50kWh energiat alakitanak hővé naponta szemelyenkent.” Még alanya sincs a mondatodnak! Ez lenne az összefüggésbe helyezés? Idézet: „Napenergia aram jarmumozgatas nem okozna plusz hőt.” Mi van? Mi nem okozna plusz hőt és mikor? Javaslom hogy olvass el valamit a globális felmelegedésről, az üvegház-hatásról! Ebben a témakörben pusztán kWh-k alapján bármit kijelenteni a jelenség alapvető meg nem értésére utal. Nem a kWh-k jelentik a gondot, hanem a szén-dioxid. Ha csak annyi lenne a gond hogy hővé alakul 50 kWh, akkor ennek ellensúlyozására elég lenne fehérre festeni a tetőből 6-10 négyzetmétert, és hőszigetelni. Idézet: „Aramvonalas elektromos ketkerekuek is elonyosek. 1kWh alatti energiaigeny 100kmre turheto sebesseggel.” Ez így van, ha lesz időm ilyet szeretnék építeni.
Ismét fals adatokkal számolsz, igaz elmü-émász területen, de 50Ft/kWh az áramdíj, ha a valós terheket is nézed. De nem hiszem, hogy bármelyik szolgáltató 14Ft-ért adja a lakosság részére. Ha nem itt élsz, ne hidd el a médiamaszlagot.
Innen vettem:
Igaz, hogy ez nem oszt meg nem szoroz, mert 5000Ft-ert sem fog senki ezzel foglalkozni.
Senki nem fog ezzel foglalkozni? Akkor gyere el Magyarországra, állj be egy benzinkútra és nézd meg, hogy akadnak olyanok szép számmal, akik jelenleg 2-3eFt-ért tankolnak. Szerintem sokaknak nem mindegy, hogy mennyi az annyi.
A témához hozzászólva.
A benzinkutakon való akkucsere szerintem nem valószínű. Egy átlagos kúton naponta 500-1000 autó tankol. Ennyi akkut kellene tárolni, plusz a lemerült akkukat folyamatosan szállítani, kicserélni feltöltöttekre. Nem hiszem hogy még külön töltenék is őket helyben, ahhoz kellene egy kisebb erőmű a kút mellé. Ez is csak egy újabb sarc az autósoknak, a média meg elhiteti mindenkivel hogy ez milyen szép és jó. Persze lehetne az. Akkuknál pl lehetne vas-nikkel akkukat használni. Olvastam hogy Tesla autójában még az eredeti van és még működőképes. Lehet igaz, lehet nem. Valaki írta és teljesen igaza van, hogy ha akarnának a környezetért tenni valamit, akkor a városokba villamosokat, trolikat, állítanának forgalomba, és a buszjegyek árát is levinnék a felére, vagy még lejjebb. Így lehetne az embereket ösztönözni a környezet óvására. Plusz a rengeteg új beton parkok helyett pedig lehetne fás, parkos sétányokat kialakítani. Nos nemhiába nincs ilyen, mert a cél nem a Föld nevű bolygó megóvása. Csak kicsit nyitott szemmel kellene járni Szóba jött itt a dízel autó mizéria is. Nehogy bárki azt gondolja hogy a benzines az olyan hű de friss hegyi levegőt nyomat ki magából. Elég csak egy pár 10 másodpercre beindítani a bezárt garázsban és már fuldokolni lehet tőle, ugyanúgy mint a dupla részecskeszűrős dízeltől. Habár attól hamarabb lehet fejfájásban odalenni, mint fulladásban. A részecskeszűrő meg pont a szervezet ellen van, azt már nem szűrik ki a légutak, de milyen jó hogy nagyon apró szemcséjű és nem nagyon látszik ahogyan száll a levegőben. Ergo ugyanúgy szennyez amikor pályán a falu mellett elhaladva "regenerálás" címszó alatt kiköpi az eddig felhalmozott kormot, az pedig szépen elvegyül a talajban amiben a búza terem. Idézet: Szerintem meg a 100%-a. Én már megtehetem (mert olyan helyzetben vagyok) hogy nem ülök napi szinten autóba, csak ha nagyon muszáj, így ezekkel a muszáj-okkal nem is jön össze több mint 3-4000km évente. Csak a módszerváltás olyan időket hozott, hogy mindenkit bekényszerítettek a nagyvárosokba melózni, vidéken semmilyen munkalehetőség nincs már. Nem is kell csodálkozni ha megnézi az ember a hirdetéseket, és egy 3 éves autót 190000 futott km-rel hirdetnek. Ez itt kérem a fő probléma, nem a benzines meg a dízel. A többség otthon maradna ha tehetné, de akkor felkopna az álla. A gyártósorokat meg nem lehet mindenki otthonába szétszórni, mondjuk egy irodaházat azt lehetne, de azt sem teszik. Ahogy nem gyártanak olyan járműveket sem (kis egy-két személyes kupolás akármik, aminek nincs 100kg önsúlya sem, belefekszel, 20km-rel arrébb meg kiszállsz belőle. Így a többségnek marad a több millióért (csóróknak nx100 ezerért) vásárolt 1 tonnás pléhdobozokkal való napi ingázás, szennyezés, meg az álom egy szebb jövőről. Ami ugye sosem fog eljönni, mert ami pénzt így megkeresel azt fel is éled. „Az autosok 90% nem jokedvéböl ül naponta a kocsiba” |
Bejelentkezés
Hirdetés |