Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Arra hogy 1-2 perc után füstöl-e, nem-e gyullad ki, a hangja még a szokásos-e..
Észrevettük..
Ha a trafód csak langyos üresben, pl. 1 óra üzem után, akkor nincs vele gond. "alex04" belinkelte már, pl. mifélét vegyél. Na, mégegyszer: BiMetal Thermostat 70°C Rászereled a híd mellé közvetlenül a hűtőbordára. Ahogy elnézem az előzményeket, célszerű lenne, ha hozzáértővel csináltatnád meg és: - egy KR relét kapcsoltatnál vele, ami pedig szakítaná a primert - erre a célra persze kellene egy kis segédtáp, ami befér a dobozba; - vagy ha kibírná az adatlap szerinti 10 A üzemi áramot, a szekunder egyik ágát direktben szakíthatná, persze inkább csak 5-6 ampert tervezz. Híd: KBPC2506 vagy 3506, árban nincs nagy különbség. Graetz
Szia, Ha kivágod a hidat a trafó üresben fog menni, melegednie elméletileg nem szabadna. Gondolom ezek szerint üresjárati áramot, hőmérsékletet sem tudsz mérni rajta Így , ha csak egy picit langyos, akkor még elfogadható. A hővédő a tekercselés szokott leni gyárilag, lehet, hogy van is benne, csak nem látszik a szigeteléstől. Elméletileg egy áthúzott téglalap a jele at adattáblán. Gyárilag 100-110 fokosat szokta beépíteni, amit alex javasolt az bőven jó. elég, ha a vasmagra fogatod, 2 kis csavarral, s sorba kell kötni a 230V betáppal. Diódahídból, ilyesmit javaslok, mivel az műszer 30 A -ig zöld. Biztosan van ugyanott, ahol a thermokapcsoló.
Szerintem egy normálisan méretezett trafó vasmagjának a hőmérséklete csak az után emelkedik 100 fok fölé ha a tekercs szigetelése már füstöl és kigyulladt..
Idézet: „A hővédő a tekercselés szokott leni gyárilag,” Alatt/közben/benne? Egyébként pontosan ahogyan mondják a kollégák...
Köszönöm a segítséget és az infót mindenkinek! Ma sikerült mindent beszerezni! Ennek csak az egyik ága egyenirányított megcsinálom mind a kettőt! (Állítólag jobb) az egyenirányítót bele ültettem egy proci hűtőbe állítólag az kell neki! (Már az meg is van) közbe a hő kioldó helyét megtaláltam de csak a két csati össze volt forrasztva és zsugor cső! Még jó hogy ujonan vettem és nem volt benne! Mindenképp magam akarom megoldani! KIHÍVÁS , még ilyet nem csináltam ha legfeljebb nem megy akkor tescos szatyort bal kézzel fel emelem a kuka tetőt jobbal meg bele rakom!
Bocsánat a billentyűm kihagy néha.A vasmag, és a tekercs között pontosan.
Bocsánat a tudatlanságomért, de nem akartam senkit félrevezetni, ezért valaki elmagyarázná, hogy a tápegységen az áthúzott téglalap, mellette egy szám mit is jelent? Melléelve a fenti képeken
Szerintem biztos tudod te is.. - a tápban lévő trafó tekercsébe "berakott" hőbiztosíték kioldási hőmérséklete.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2017
Akkor nem értem a fenti 2 hozzászólást, "Galfly"és "Doky586"
Általában ha az már kiolvad, az esetleges tűztől védi meg a tápot, de a trafónak már annyi lesz. Nem áramvédő.
A keveredés valszín abból volt, hogy nem a trafó vasára szerelik.. Az emlegetett bimetál pedig a graetz hűtőbordájára lett javasolva általam. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2017
Köszi! Akkor kb hány Celsius a még megengedhető, mert néha némelyik bizony elég meleg, a tekercs, vasmag belsejében meg gondolom még inkább, mert kevesebb a hőleadás.
Ezt éppen arról a cimkéről tudod meg. Nem mindegy, milyen a szigetelése a zománhuzalnak, milyen hőfokig használható.
Más egy forszírozott hűtés, vagy egy zárt dobozos beépítés is. Aztán a vas gerjesztése pluszban melegíti-e a tekercset, vagy menetzárlat, túlfogyasztás miatt megy fel a hőfok a tekercsben, a hőbiztinek édes mindegy.
Tisztelt fórum társak!
Kéréssel,kérdésekkel fordulok hozzátok.Adott egy ACCU-MAT 1 töltő amit egy fórum társunkkal csináltattam, mert nekem nem nagyon van időm kb.semmire. Bár ne tettem volna! De nem ez a lényeg. Megjött a készülék hiányosan,/ poti,nyomógombok de ezek pótolva lettek/és működésképtelenül. Amikor kibontottam éltem a gyanú perrel,és átnéztem a beültetést mielőtt ráadom a feszt. Mindjárt megtaláltam a 4093 Ic.-t fordítva betéve a foglalatba. Ezt azonnal cseréltem. Ezután megmértem hogy meg van-e az 5V. Hát nem volt csak 3,8-4V, és iszonyúan melegedett. Kiforraszt próba panelra vele. Ott is ugyan az helyzet.Tehát ez is elszállt! Most már megvan az Ic.-k lábánál az a 4,97V.Ez már így jó.Most jönnek a kérdések. Most azt játsza,hogy Amikor rákötöm a trafót a panelra akkor a piros,és zöld kb.fél fényerővel világít. Ha rákötöm az akksit a sárga led nem/ illetve itt a zöld mert az se megfelelő sorrendben van beültetve/ gyullad ki. Ha a kapcsolót működtetem akkor arra az időre amíg nyomom a megfelelő led teljes fényerővel világít,/ de csak az/ azt elengedve visszatér a fél fényerőre,és a mindkettő világításhoz. Tehát úgy néz ki a feszültséget nem látja, meg a nyomógombok nem működnek, viszont a stabler kis mértékben melegszik.Elszállhatott még a másik két ic is? Kérlek segítsetek merre induljak el a hiba vagy hibák keresésével? Alkotó társunk paneljai lettek legyártatva.
Sziasztok. Segitségeteket kérném töltőáram beálításaban. Szünetmentes tápelátásban 9v-os 600mha-est akkut szeretnék csepptöltéssel tölteni . Mekkora ellenállást tegyek az akkuval sorosan ?Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2017
Mekkora a DC bemenő feszültséged? Milyen akkuról beszelünk pl NiMh vagy NiCd vagy egyébb ? Az akkut terheli fogyasztó? Milyen áramerösségű ez a fogyasztó?
Nimh 600mah 9v-os akku ,bemenő fesz 9v, fogyaszto 20mha pir szenzor 2db ms-09w.
NimH cella száma 8 azaz 8*1,2=9,6V ?
Ezzel a kombóval csak annyi a baj, hogy az akku 9V DC bemeneti feszültség mellett soha nem fog tudni feltöltődni. A PIR szenzor mekkora feszültségről megy, 5V (én ilyet találtam, de az a biztos ha megírod) ? A verzió: 8 cella helyett csak 6 cella használata a 9V bemeneti feszültséghez, szunetmentes A verzió néven. B verzió: 8 cella helyett 2x4 cella használata a 9V bemeneti feszültséghez, szunetmentes B verzió néven. Ennél a verziónál az áthidalási időt megduplázzuk az akkuk párhuzamos kapcsolásával az A-hoz képest A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2017
Köszi a választ. Pontositok 1db 9.2v 600mha tölthetõ ellem az akku , pir pontos leirasa 2db Bővebben: Link . Jelenleg probakent 12v stab kockárol diodaval csökentve 9.6v ra akutöltés 33 ohm ellenalasal probáltam ki . Kérdés csepptöltéshez mekkora ellenalas kellene?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2017
Milyen tölthető elem/akku-d van, fotózd le kérlek! NiMH cellák 1,2V feszültségűek, több darab sorbakötésével alakul ki a 9.6V. Pontosan kellene tudni az akku típusát hiszen a töltési végfeszültséget, töltőáramot az akku jellemzőjéhez kell igazítani. Ezek nélkül jó tanácsot nem tudok adni
Nimh 600mah es Bővebben: Link hagyományos 9v os telep tölthetö változata. Ha ez segit a beazonositásra. Gondolom valamelyiknek találsz adatlapot is hozzá. Köszönöm előre is a tanacsot.
Egyedül egy 550mAh NiMH akkut látok a linken, 600-st egyet sem. Minden másik vagy Li-Ion vagy NiMh-ban 300-100mAh közötti kapacitássúak. Azt gondolom, hogy ennek a 550mAh kapacitásnak a fele nem igaz - de ez az én privát véleményem - csak egy forgalmazó ad hasonló kapacitású alkatrészt az pedig felettéb gyanakodásra ad okot a valódiság tartalmával kapcsolatban.
A NiMh akku élettartalmi szempontból elég kényes a túl töltésre. A teljes töltöttség elérése után a töltő áramkörről le kell kapcsolni, nem szabad tovább tölteni mert ezzel a cellák károsodhatnak és kapacitása lecsökkenhet. A NiMh akkuk tölthetőek kis árammal de szemben a Li-Ion/Po vagy ólom savas akkutól nincs egy fix töltési végfeszültség ahol a töltés kikapcsolható, viszont muszáj teljesen feltölteni mert nem mentesek a memória jelenségtől (csökken a kapacitása ha nem töltöd fel és sütöd ki teljesen ciklikusan). A Pir szenzorok készenléti árama elhanyagolható - ha hinni lehet az adalapnak - együttesen max 50uA fogyasztanak. Az üzem közbeni egyenkénti 15-20mA áramot az akkuból ki fogják tudni nyerni. Azt gondolom 1-2mA nagyobb töltőáramot nem jó tartósan az akkura vezetni. Ha 9,6V a bemenő feszültség és 8.4V az akku cella feszültsége (a 550mAh-nál ez szerepel) akkor 600 ohm esetén 2mA, 1,2k ohm esetén 1 mA áram esetén kapunk 1,2V feszültség esést. Bármelyik közbülső érték is jó lehet a két érték között. Egyedül az akku kis töltöttségi szintje mellett lehet probléma áramszünet esetén, hogy beesik az akku feszültség. Ha még nem vettél NiMh elemet akkor válassz inkább savas vagy Li-Ion, LiPo akku-t. Azok kevésbé kényesek a töltésre.
Köszönöm a választ. Neten én sem találtam de tegnap este elökerestem újat itthon 8db van belőle . Csatolom a képeket. Akkor a poly jobb választás lene ezek szerint. Akkor ha folyamatosan töltöm csepptöltésel baj nincs belőle legfejebb az akku megy tönkre hamarabb. Teljes felöltés után érdemes a kapcsolásba beteni az akkut 600 ohm esetén?
Hello! Ez egy "vásári" cucc... A nagynevű márkás gyártók is csak úgy 200 mAh körüli 9V-os akkukat képesek legyártani. Ha csomagoláson leírt töltési adatait megnézed, már abból is kitűnik "gagyisága"...gyorstötéssel már 1,5 óra alatt feltölthető 60 mA-rel !
Számolj csak utána ! Ha lenne egy korrekt töltőd (pl. iMax B6), azzal pontosan kideríthető, hogy mekkora a kapacitása. Szerintem a válós kb. 90-100 mAh lehet.
Érdekes még, hogy a standard, és a fast charge is 60mA!!??
Aki siet az csak 10% -ra tölti fel..
Ezeket az Enowko akkukat nem szabad megvenni. Régebben volt nálam AA méretű ceruza akku a felirat szerint 2850mAh. Egyik rokon hozta tesztelni, olcsón vette. Kételkedtem a kapacitásban, a súlya is feltűnően kevés volt. Egy gyorstöltővel töltve hamar kikapcsolt. Az IPC-1L-be betéve a valós kapacitása az ráírt egy tizede volt. Szerintem erről is lehagyhatsz egy nullát.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2017
Kb, abba a pici cellákba nem lehet 200mA/H -nál többet belezsúfolni!
Köszönöm a hozzászólásokat főként latyakosnak. Mivel segitett a kerdéses kapcsolás elméleti megoldásában . A többieknek is mindent köszönök kiderült jelen akksim nem tartos erre a célra,de jelezném nem az akku minősége volt a kérdés. Hanem altalában ilyen teleppel adott fogyasztóval hogyan lehet csepptöltésre modositani a fentiekben közétett egyszerű kapcsolást.
Olyan apróságért hogy lekopott róluk egy tizedes pont, igazán nem szabad haragudni..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |