Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   92 / 100
(#) szsrobert hozzászólása Szept 12, 2017 /
 
Lehet Tesla masszirozo ulessel es Hd kepernyovel.
Lehet kefes motor Lugos akkuval. Utobbi meg a III. vilaghaboru utan is mukodni fog.
(#) Pafi válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 12, 2017 / 1
 
Idézet:
„Dupla tomeg fekezese elektromossal is dupla tomeg.”


Hát ezt jól megaszontad, igaz ami igaz! A kígyó fejétől a farkáig ugyanolyan hosszú mint farkától a fejéig, kétségtelen. De azért csak nem mindegy hogy melyik végén állsz! Ahogy az sem mindegy hogy a fékezési energiát elfűtöd vagy a 90 %-át visszatöltöd.

Idézet:
„2,5 tonnat szallitani kepes 1t onsulyu jarmu jo lenne.”


Miért, szerinted nincs még ilyen? Na persze ha pontosan 1000 kg önsúlyra gondolsz, akkor statisztikailag kicsi az esélye, de nem hiszem hogy erről lenne szó. De hogy valójában miről, azt nem szeretném találgatni. Mi köze ennek az eddigiekhez? És mitől lenne jó?
(#) V L válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
A teher kategóriában rengeteg 3,5T kapható mindenféle változatban, a platós, és ponyvás verziók önsúlya 1T körüli.
Az elektomos visszatáplálásos fékezés lehet 90%-os hatásfokú a tömegtől függetlenül. (akár 500T mozdony méretben is)
Pont ezzel tudnak pl. a priuszok jobb fogyasztást, a gyorsítás jó hatásfokú és lassítással még vissza is nyeri nagyrészét a mozgási energiának.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2017
(#) Pafi válasza goreny hozzászólására (») Szept 12, 2017 / 1
 
Nem kell ahhoz varázsgömb, elég hasra ütni!

3=2, 100=21, lehet találgatni hogy mi van az egyéni matematika mögött.
(#) erbe válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
Ezek nem is régiek. Komfortos ülésekkel. A régiekben állóhely járt a vezetőnek billenő pedálkormányzással.
(#) nagym6 válasza erbe hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
Vasúti pályaudvarok csomagszállítója is volt a pedálkormányzású.
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Melyik tud 90%ot valosan visszatolteni?
Segitek. 100kg ember es 1000kg jarmu. Vagy 2,5t ember/aru es 1000kg jarmu. Ennek hatasa az utazas energiaigenyere, koltsegere, kornyezetszennyezesere.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2017
(#) szsrobert válasza V L hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
1tonnas akkus elektromos 2,5t teherbirassal?
(#) Massawa hozzászólása Szept 13, 2017 /
 
No, már itt van a szép uj jövö.
Tegnapelött egy nagyobb utra mentünk az e-autoval (90km). Olyan szállot rendeltem ahol van falicsatlakozo 230V a parkoloban.
Volt is, csak nem ott, ahol az auto állt. A szállodábol kapott hosszabbiton mindössze 5 percig ment a kocsi töltöje, majd kijelezte, hogy "gyenge a hálozat".
Kimenve a parkolobol a fedcomp mutatta, hol van környéken független töltö. Volt is, és mint szokás szerint percekben mérik az energiát. A gyorson, 50Wh - 1,5 orányi töltés fele annyiba került volna mint fél tank benzin egy ugyanolyan kocsiba. Azaz nem 5000Ft 100 kWh, hanem ennek majdnem az ötszöröse.
Vissza a szállodába, kirámoltunk egy sarkot a fali stekker közelében, ahova befért a kocsi s már elért a mi lassu töltökábelünk a falig, érdekes modon igy hibátlanul ment a töltés, azaz egyöntetüen a hosszabito volt a ludas. "Csak" másfél orát vesztettünk a töltöcirkusszal (töltés nélkül, az már ment nélkülünk az éjjel.).
Igy visszarendeltük a kocsit a hétköznapokba, marad a napi 30-40 km ut és a töltés a nejem munkahelyén.
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Épp ezaz, ez a múlt. a jövő a minimum 300-400km-es hatótávú elektromos autóké.
Ha már most ilyen autók lennéenk, akkor még töltened sem kellett volna.

Ha nem titok megkérdezhetem, hogy hol van ez a fizetős töltő? Még nem láttam fizetős töltőt, csak ingyenest.
(#) Pafi válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Az amelyiknek a motorja kis belső ellenállású armatúrával és erős állandómágnesekkel rendelkezik és az akkumulátora is kis belső ellenállású.

Hiába teszed fel a sokatmondónak szánt kérdéseidet, nem tudom kitalálni hogy mit hiszel.
(#) Pafi válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Mi a kérdésed állítmánya? Hogy létezik-e? Talán. Valószínű. Hogy lehetséges-e? Nyilvánvalóan. Hogy gazdaságos-e? Csak speciális alkalmazásra. Ahogy ma még kivétel nélkül minden elektromos jármű csak speciális feltételekkel gazdaságos.

Vezet ez a gondolatmenet valahová?
(#) nagym6 válasza Pafi hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Ha a villanymotor visszatölt, a folyamatosan lassuló kocsinál, ezzel lassuló fordulatszámú generátornál erősen csökken a generátor áramtermelése a megállás felé lévő fordulatnál.
Van-e megoldás arra, hogy megállás felé az egész lassan forgó generátor termelne annyit, hogy 90% hatásfok lenne.
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Dogoljon meg aki beleepitette a toltobe a lekorlatozast.
Kisebb toltoaram hosszabb akkuelettartam.
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Jo hozzaszolas. De hasznos?
Ird hogy a Tesla tud VALOS 90% visszatoltest.
Vagy ha nem tud csak 80at akkor ne irj 90et.Mert felrevezeti az embereket.
(#) Massawa válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Külföldön már csak jobbára fizetös van a nyilvános helyeken ( parkolo házakban, állomásokon stb.) Ingyenes (az sem mindig teljesen ingyenes, hanem be kell szerezni egy kártyát a szolgáltatotol [EON stb], amivel lehet tölteni, és ezért jobb esetben az elsö évben nem kell fizetni) jobbára az autoszalonok területén van, meg különbözö "jotékonysági" intézeteknél, de csak akkor, amikor nyitva vannak, illetve oda engednek.

Igen 400 km lenne a jövö, de annyi akku nem fér be ilyen kis autoba, ahhoz ma Tesla kell sokszoros áron. ( én a jövöt az árakra értettem, meg a rendszerre).
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2017
(#) szsrobert válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Generatoruzemben jo hatasfok: nagy feszultseg kis aramerosseg.
Nagy feszultseg nagy fordulatszam. Tehat lejton lefele 5/4bol vissza kell valtani 1esbe. Igy 3-4szeresere no a generator fordulatszama.
Ahol nincs valto ott a motor tekercseinek arama okozta melegedes korlatoz. Tized sebessegnel tized fordulatszamon tized teljesitmeny. Ha eleg jol hut. Ha gyengebb a hutes meg kevesebb a teljesitmeny.
(#) Massawa válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Azért még a lomha töltéshez is jo hálozat kell, ezt még az elektronikusok sem tudják megkerülni.... ma beszéltem az egyik Tesla tulajdonos ismerösömmel.
Az is vett egy kis Hondát töltönek, amikor rákapcsolta az autot a Honda leállt...most keres egy nagyobbat, lehet, utánfuto is fog ahhoz kelleni
(#) GPeti1977 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Ez lehet elbírja.
(#) Pafi válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Idézet:
„Van-e megoldás arra, hogy megállás felé az egész lassan forgó generátor termelne annyit, hogy 90% hatásfok lenne.”


Kis sebességnél a hatásfok sokkal rosszabb, viszont kis sebességen a mozgási energia négyzetesen kisebb, úgyhogy nem okoz érdemleges veszteséget, hogyha ezt az icipici energiát nem, vagy csak rossz hatásfokkal töltjük vissza. A fékezési folyamat első fele a lényeges, a vége pedig nyugodtan bízható akár súrlódó fékre is. Szóval lehet megoldás, csak nem érdemes pont ezt fejleszteni.
(#) Pafi válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Miért írnám? Ki akar itt Teslát venni, vagy fejleszteni? És miért kellene nekem Tesla szakértőnek lennem?

Amúgy meg emlékezz vissza hogy a benzines (0% visszatáplálás) vs. elektromos (90% visszatáplálás) közti különbség volt a téma. Ha 80 %-ot írok, azzal változik a konklúzió?

Ráadásul új fejlesztési irányról beszéltünk, és csak nem fog a fejlesztéssel csökkenni a hatásfok... Már persze ha nem spórolunk az anyaggal. Mert ha a tömegspórolós ötletnek megfelelően gyenge motort és aksit raknak bele, akkor le lehet küzdeni 80 %-ra.

Idézet:
„Jo hozzaszolas. De hasznos?”


Miért, mi itt a hasznos, ahol senki nem épít semmit? És ettől helyes lesz az ami nem is értelmezhető?
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2017
(#) Pafi válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Pedig lehet (valószínű) hogy csak a hirtelen terhelésugrástól állt le, és a folyamatos terhelést bírná.
(#) Massawa válasza Pafi hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Mond meg a Hondanak.
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Nekem 5Hp Briggsen 2kWos aramfejleszto van.
Miert ne lehetne 1-2kWtal tolteni a pakkot? Nem ertem miert kotlatozzak le. Az Ac 230V Dc324V. Ha van cellafelugyelet az akkukat vedoszigetelesben toltve meg tolto se biztos hogy kene. 324V kb. 78-80 cella sorosan. 18650esek vannak a regi pakkokban.
(Tegnap ket kinai 0.5A tolto is elkot durrantott a 18650nel)
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Sik uton vagy emelkedon 90rol 30ra lassitasnal talan.
90rol 1km felett, 50rol 500m felett gurul egy Lada megallasig. Egy elsokerekhajtasu meg tobbet. Szoval nem keves az az energia.
A Kekestetorol lefele gurulva se keves. 4en ultunk egy Swift 1.0ban es meg 2ben is ra kellett fekezgetni mert nagyon porgott lefele motorfekkel.
Hosszabb lejton meg egy kerekparral is erdemes visszatolteni.
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Sok a kerdes.
Nem kell Tesla szakertonek lenned. Nem kell 90 et irni ha 80 a valos visszatoltes.
Arany kozeput a kis motor alacsonyabb hatasfoka de kisebb tomege es energiaigenye es a nagyobb motor nagyobb hatasfoka de nagyobb tomege es energiaigenye kozt.
Honnan tudod ki mit epit? Amit nem teszunk fel a netre az mar nincs is?)
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Hany kWos Honda volt? A 390es egyhengeresnek birnia kene 2500-3000/min fordulatdzamon.11Hp, az 6-7kW toltoteljesitmeny. Egy kisebb autot elbir 50-70es tempoban.
(#) V L válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
A hosszabító kábel keresztmetszete ( kb. 1.5mm2) volt a baj. Ha egy 4mm2 keresztmetszetű kábelből csinálsz ( csináltatsz) hosszabítót(20m), akkor nem lesz gond 25-32 Amperig a töltéssel. Persze az nem 2EFt, hanem 12EFt kategória és a súlya is háromszoros.
(#) V L válasza Massawa hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Attól tartok a teszla nem engedi meg a töltés közbeni meghajtás üzemeltetést, biztonsági okból ha terveznem kellene még egy leválasztó relével is lekapcsolnám a hajtást az akkupakról a töltés alatt. ( Valószínüleg van benne ilyen védelem is ? ) Nagyon örülnék valami dokumentációnak hogy okosabb legyek. Persze betervezve egy üzemód váltó kapcsolót az engedélyezhetné a haladás közbeni töltést.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2017
(#) V L válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Ja, 1T és 2,5T bír, hát azt targoncának nevezik..... elbeszéltünk egymás mellet.
Következő: »»   92 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem