Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy 500W-os 24 V-os Ista breeze török gyátmányú generátorom és ehez tartozó vezérlőm,tudom ez már rosszul hangzik és ennek megfelelően több mérés bizonyitéka szerint sem csinál semmit. Vagyis AC bol DC -re még konvertál,de tölteni nem igazán akar. Szélsebesség OK a generátor már már felszállni készül de a feszültség 25.5 fölé nem megy ugy hogy az akksik nincsennek lemerülve!!! Van valaki aki ért a témához,és javit, épit ilyeneket :?! Köszönettel
Szia!
Az 500W névleges teljesítmény ennek átlagosan 10%-a reális. Ráadásul köbös a szélsebesség és teljesítmény arány. Sokmindenre ezért nem kell számítanod.Első lépésben leválasztanám a vezérlőt, és műterheléssel tesztelném a generátort. (esetleg próbapadon.) Csak ezután venném górcső alá a vezérlőt.
A betáp részre kéne ránézni, Az akksi töltését maxra 27.6V ig érdemes felemelni a töltőfeszt. A generátorod azt értem, hogy forog, de ad le annyit hogy beinduljon a töltés?(ez DC4-6V többlet)
Ha igen akkor már érdemes tovább menni befelé. A berendezés típusszáma segítség lehet, esetleg kép az elektronikáról (a globalizáció korában) esetleg más néven található rajz róla.
Szia!
Azért nem annyira karcsú a teljesitmény,de valóban a gyári adatok szerint is az 500W hurrikán idején aktuális! Szóval 5 m/s az indulási szélsebesség ahol már 100 w körüli a teljesitmény és nekünk legalább 25m/s szelünk volt és ilyenkor 200-300W között kellett volna leadni! Egy 50W os napelem 10sec alatt a maxra(29.8V AGM akksinál ez a norma) töltötte a két akksit ,amivel a generátor hiába birkózott! Szerintem valaki górcső alá vehetné a vezérlőt!
Szia!
A generátort is mértem terheletlenül a vezérlőn 30V fölé ment a feszültség,egy erősebb szélnél és igy el is szált a ledes volt mérőm ugyanis max 30v-ig tud csak mérni. Egyébként érdekes hogy ha rákapcsoltam az akksikra lassitotta a generátort de a feszültség továbbra is 25.5.-re esett A vezérlő nem melegedett de nagyobb szélbefújásoknál nem igazán jó szagokat árasztott!!... Szóval valami nem nem érezte jól magát ott bent. Idézet: „rákapcsoltam az akksikra lassitotta a generátort de a feszültség továbbra is 25.5.-re esett” Mert az akku olyan töltöttségi állapotban van, hogy a generátor által szolgáltatott áram ennyire képes "felemelni" - miközben szélsebességtől függő árammal tölti. Ha meg tudod mérni ezt az áramot, az mérvadó a teljesítmény számolásához.
Valószínűleg a generátor jó, főleg egy ha egy esetleg két 24V 60W égő terhelésen nézve is 20V felett van. (Ehhez csak szél kell talán nem kell leszedni a generátort) Terhelés nélkül a generátor kapocsfeszültsége akár 150V fölé megy. A készüléken belül kellene megnézni, hogy az egyenirányítással, töltéssel mi a helyzet?A készülékről részletesebb info részletesebb válaszokat szülne. meg kellene mérni a generátor bemenetet terhelés fogja meg a generátort.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2015
Még egy dolog: A generátor rákapcsolásakor nem baj ha szélcsend van, vagy egyél rá egy égőt terhelésnek, és úgy kapcsold rá, mert a generátor feszültsége felmehet 150V fölé és ez a túl nagy fesz kilőheti a generátor bemenetet mint a ledes műszeredet.
Szia!
Hát igen úgy teljesen OK lenne a dolog ha felemelné de az akkisk alapbol töltés nélkül vannak 25.5 V -on!!! Nagyobb szélnél följebb megy minimálisat de ott már 200W körül kellene leadni! Valahol elveszik a teljesitmény,vagy meg sem jelenik?!!!?
150V -ra ,ezt érdekes lett volna megmérni a gondolom a vezérlö elött AC -ban?!? mert a vezérő után biztos nem csinál ilyet ,mert mikor elszált a led kijelzőm az egy nagy befújás következménye volt,elötte vigan nézegettem a feszültséget 25-30V körül!!! Tudom 25V nál nem várhatom hogy "25.5 fölé töltse az akkiskat, de érdekes volt hogy milye iszonyú sebességel forognak a lapátok ahhoz hogy 25V-ra menjen a feszültség! Szerintem az nem normális valahol valami nem stimmel!
Van valaki aki ki tudja mérni generátor nélkül ezt a vezérlőt?
Szia!
Jó! Szeretnéd kezedben is látni, vagy csak szedjem szét és fotózzam le!!??
Nem mindegy, hogy terhelés nélkül, vagy alatt méred a generátort. Az eszközöd hibájának megállapításához elég egy univerzális mérőműszer. A generátort helyettesítheti egy trafó, esetleg változtatható kimenetű toroid. A típus ismeretében, ha található rajz hozzá a szétszedés elodázható, ha nincs csatlakozom Weendhez. Sebinek igaza van alacsony a töltőfesz , 27,6V ig emelhető előbb üresen, majd az összekötött két akksi szélső kapcsain mérve.
Sziasztok.
Adott egy komplett szélgenerátor, töltésvezérlő, színusz inverter. Rendszerfeszültség 48V. A generátor 3 fázisú delta kapcsolású, állandó mágnesü. Névleges szélsebesség 15m/s. Az akkubank: 4X12V 200Ah és ezzel párhuzamosan 4X12V 200Ah. A töltésvezérlő illetve az egész szerkezet egy nagyon jó reklámmal ellátott kínai ..... cucc. A rendszer tartozéka még egy ellenállásszekrény amit a töltésveszérlő kapcsolgat amennyiben a töltőfeszültség meghaladná a beállított feszültségszinteket. Vagyis kellene, de sajnos az egész szabályozó szekrény gyakorlatilag arra volt képes, hogy az akkubankot vagy lemerítette, vagy túltöltötte. A töltésszabályozó elsőre bukta volt, mert semmi nem akadályozta meg, hogy ha a generátor feszültsége (kevés szél) az akkubank feszültsége alatt volt, akkor is megpróbálta tölteni.... (kiegyenlítő áram) = Akkubank lemerült. Ha egy kicsivel több szél fújt, akkor meg vagy bekapcsolta a fékelleállásokat, vagy nem.... Ha nem, akkor túltöltött, és volt olyan eset is, hogy felrobbantotta a 3 fázisú graetz hidat. Ekkor az eladó még "megjavítatta" a töltésszabályozót, ami abból állt, hogy a 3 fokozatú 2 relés féket egy FET-es kókányolássá alakítatta át. Ami persze az első aktív működéskor át is ment egy 3 lábú drótba = akku lemerült. A tulajdonos persekedett egy ideig az eladóval, majd mikor már a vita lezárult felkérést kaptam, hogy valamit hozzak ki az egészből. A veszérlő panel ami arra lett volna hivatott hogy a reléket tirisztorokon keszresztül kapcsolgassa, az épp hogy semmit sem csinált. Nem volt hát mit tenni, újra gondoltam az egészet, mit, mikor kell kapcsolni. A vezérlő elem a sokadik verzió után egy Arduino Mega 2560R lett (igaz itt nagyfokú pocsékolás). Megírtam a programot, ami gyakorlatilag teljesen önműködővé teszi a rendszert. Alacsony feszültség, túlfeszültség, vészleállás, generátor fék 3 lépcsőben. Külön értékelve az akkuban feszültségét, a generátor faszültségét. Ezek határértékeinek vizuális megjelenítése. Amiért ezt leírtam, az csak az, hogy ha valakinek hasonló gondja van szívesen segítek.
Sziasztok!
Az elképzelésemet szeretném megosztani veletek. A 3 éve álló szélkerekemhez tervezem a szabályzóelektronikát. A lényeg, hogy minél egyszerűbb, és stabil működésű legyen, így egy komparátoros kapcsolást gondoltam ki. A háromfázisú diódahíd után a DC feszültséget zener diódákkal 2 ágon szabályozom egyszer 13,6V-ra (ez lesz a referenciafeszültség), illetve 15V-ra. Utóbbi adja a komparátor tápját, és a nem-invertáló bemenet jelét is. A kerék fordulatszámának növekedésével a komparátor két bemenetének feszültsége egyszerre fut fel (a potméterrel a nem invertáló bemenet "visszafogható", így az invertáló bemenet feszültsége biztosan nagyobb lesz). A további fordulatszám növekedéssel a nem invertáló bemenet feszültsége meghaladja a referenciafeszültséget (13,6V), és megjelenik a tápfeszültség a kimeneten, ami egy tranzisztoron keresztül kapcsolja a relét, és megkezdődik a töltés. A nagyobb áram biztosítása miatt a 15V-os ágba bekerült még egy tranzisztor is. Amíg a relé nem húz be, addig a szabályzó kimenete egy 100W-os ellenállásra kerül. A két LED a szabályzó aktuális kimenetét jelzi. Az akku feszültsége nincs figyelembe véve. Egy verzió már megépült, működik is szépen, az átkapcsolásnál 13V jelenik meg a kimeneten, ami egészen 14,3 V-ig tud felmenni, ami a töltéshez úgy gondolom megfelelő. Kérdésem, hogy lát-e valaki valamilyen jobbítási lehetőséget? Köszönöm!
Ha a generátorod feszültsége a fordulatszámával jelentősen változik, akkor célszerűbb lenne egy DC/DC konvertert használni, amelyiknél széles bemeneti feszültség változására a kimenő feszültség állandó marad. (hasonlóan, mint a PC tápoknál) Meglehet bonyolultabb, viszont sokkal jobb hatásfokú.
Volt ilyen elgondolás is, de sajnos DC/DC konverterekben nem vagyok jártas.
Az egyszerűsége miatt hajlok a saját megoldásomra. A generátorról jellemzően 30Vdc alatti feszültség jön le.
A két 6,8 V-os Zener egy nagyobb széllökésre fényjeleket fog adni. A 15 V-os úgyszintén. Pedig nem is LED.
5W-os zenereket építettem be, az ellenállások szintén 5W-osak. 28V dc-vel teszteltem, nem tapasztaltam problémát.
Kicsik a 82 Ohmos ellenállások. Ha éppen töltve az akksi és semmi nem terheli, egekbe szaladhat a feszültség egy széllökésnél. Nem 28, hanem akár 280 V is lehet.
Az áramkör ugyanúgy működik ha 820 Ohm-os vagy akár 2 kOhm-os ellenállást teszel. A TL071 miatt akár 100kOhm nagyságrendűvel is hiba nélkül működne. Miért nem teszel a Zenerek helyett TL431 vagy hasonló IC-t?
Őszintén megmondom, nem ismertem az említett TL431-et. Egyébként egy vertikális szélgenerátorról van szó. Egy viszonylag erős szélben, terheletlenül adott le 24V-ot, így a 280V-ot irreálisnak tartom, ha nagyon túlbecsülöm, akkor is max 35Vdc lehet.
Közben végiggondoltam a saját kapcsolásomat, és valószínűleg nem lesz jó. Bár a teszt alapján hozta, amit kell, de amint egy lemerült akku lesz a kimenetén, a feszültség leesik az akku szintjére, vagyis a relé csak "kattogni" fog egészen addig, míg a kereket vissza nem fékezi annyira, hogy a komparátor kimenete a "0" felé billen. Tehát célszerűbb lenne egy olyan megoldás, ahol a referencia feszültség az akkumulátor feszültsége, majd ezt engedné fel egészen 14,4V-ig. Ebben az esetben is a generátort terhelni kell valamivel egészen a töltés megkezdéséig, hogy az előbb említett jelenség ne lépjen fel. A legjobb lenne egy, az akkumulátor töltésénél pár százalékkal nagyobb terhelés, így a töltés során valamelyest nőne a fordulatszám, de ezzel csak biztosabbá válik a töltés. Ha eléri a teljes töltöttséget, mondjuk a 14,4V-ot akkor pedig szintén a műterhelésre kapcsolna.
Kicsi a szélgenerátor.
Vagy kicsi a szél.
Kedves Keresztes Vitéz!
A bátyámnak van egy kombinált (napelem 150W + 3 fázisú szélgenerátor 500W) töltésvezérlője, amely nemrég beadta a kulcsot. Én újraépítettem, alapvetően szerintem jó kiindulási alap lehet. Ha gondolod, akkor felrakom a kapcsolási rajzot, amit én csináltam kézzel. A probléma egyébként az volt, hogy a relék (is) kínaiak voltak és eldurrant az egyik. A vezérlő 12,4V-14,4V között engedi tölteni az akkut. Amikor feltöltött az akku, akkor lekapcsolja egy relével a napelemet, a generátort fékezi azzal, hogy a tekercsek végeit összezárja két másik relével. Nagyon egyszerű cucc, szerintem érdemes meggondolni. A link arra, amit újraépítettem: https://www.istabreeze.com/online/index.php?route=product/product&a..._id=71 Üdvözlettel: olika76
Szia!
A többieknek is hasznos lehet. Kérlek oszd meg velünk a rajzot. Köszönjük!
Kedves Keresztes Vitéz!
Csatoltam a szkennelt képet, szerintem minden jól látszik. Néhány megjegyzés: A 3 fázisú híd 35A-es. A piros (R) és a sárga (Y) led 2V-ot kap. A 1-2 láb az akkué, a 3-4 láb a napelem, az 5-6-7 a szélgenerátoré. A "huplik" vagy "félkörök" a rajzon minden esetben az átugrást jelzik, azaz nincs összekötés. A pirossal megjelölt részeket min. 40A-re csináltam. Az 1-7 pontokat 4mm2-es vezetékkel kötöttem be egy megfelelő sorlécbe, hogy utána könnyen össze lehessen kötni pl. a napelemmel. A relék egyformák, a tme.hu-ról rendeltem őket: rendelési szám: R40N3011851012 Relé: elektromágneses; SPDT; Utekercs:12VDC; 40A Remélem minden érthető lesz. Sajnos még nem volt időm átrajzolni normálisabb formára. Ha van kérdés igyekszem válaszolni rá. Ha valakinek kell külön a kép, privátban megírja nekem az e-mail címét és elküldöm neki, ugyanis ahogy látom nem túl jó a lementés után a hobbiról. A felrakott kép 300dpi-s (ennyit enged a hobbi, azaz max. 2MB), de megvan 600dpi és 1200dpi-ben is. A 300dpi-n is minden jól látszik eredetiben. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2017
Kedves olika76!
Köszönöm szépen! tanulmányozni fogom részletesebben is, de egy kérdésem lenne. A LED-eknél a referencia IC-nek az adjust és a + kivezetése rövidzárban van? A rajzon nekem nem egyértelmű. A problémám a kapcsolással, hogy a háromfázisú diódahíd DC kimenete direkbe van kötve az akkura. Én el szeretném kerülni, hogy az akkura alacsony feszültség jusson.
Kedves Keresztes Vitéz!
Az "A" láb szabadon van, nincs bekötve. Kicsit közel vannak egymáshoz. Igen, a szélgenerátor direktbe van kötve. Ezért írtam, hogy ez csak alap. A bátyámnál mindig megy, elég szeles helyen van. Remélem azért segítség lesz. Üdvözlettel: olika76
Köszönöm, mindenképpen segítség. Ahogy néztem más kapcsolásokat, mindenhol direktbe van kötve az akkumulátor. Lehet, hogy az én tudásom nem terjed ki erre, de mi történik, ha az akkumulátorra a névlegesnél alacsonyabb feszültség jut? Okoz ez valamilyen károsodást?
Mert ha nem, akkor egyszerűsödik a helyzet, hiszen tényleg csak a túltöltés, és a túl magas feszültség ellen kell védelmet biztosítani.
Kedves Keresztes Vitéz!
Mivel egy G-hídon, azaz diódákon keresztül megy a töltés, így nem mehet "visszafelé". Ugyan ez a helyzet a napelemmel, ott a MUR1560 "védi" a napelemet az akkutól. Ezért használnak nagy áramú és nagy ellenfeszültséget elviselő diódákat vagy G-hidakat, ahol az igényli. Még egy megjegyzés: a piros led akkor világít, ha fel van töltve az akku, azaz amikor az akkun a 14,4V-ot elérjük. A sárga folyamatosan világít, ha már rá van kötve az akku. Azt jelzi, hogy van mit tölteni. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |