Fórum témák
» Több friss téma |
A router WAN portjaba kell dugni a helyi halozatot. A router alapertelmezes szerint (gyari bealitas) kell hogy mukodjon.
Ha a LAN portba dugod, akkor is mennie kell, DHCP ki, így az előtte levő aktív eszköz oszt IP-t. Természetesen ilyenkor nem kell a WAN részben semmit sem állítani.
Megpróbálhatjátok, hogy a laptop amit kapott IP-t előtte, azt fixre állítani a routeren, hogy később megtaláljátok és be tudjatok lépni.
Nem feltetlenul, lehet a switch port lock bekapcsolva es akkor adott idoablakban csak egy MAC address engedelyezett rajta. Ilyen esetben csak egy eszkoz mukodik egy idoben. Ha a WAN portot hasznalja akkor ez a feltetel teljesul.
Lasd elozo valaszom inhouse-nak. Ez akkor korrekt ha a laptop MAC addresset klonozzak a router WAN portjan. Sok router kinalja ezt a lehetoseget.
Ha ennyire korlátoznak, akkor viszont valóban csak így.
Üdv! 2 éve vásároltam egy TP Link WN721N-es usb wifi adaptert, majd rá egy-mésfél évre mikor kezdte a kapcsolatot bontogatni, megvettem az újabb kiadást egy WN727N személyében. Nost ez is megszakítja a kapcsolatot pár óra múlva, utána pedig már pár percenként. A réginek is ez a baja, viszont ha az USB csatlakozónál kicsit megnyomom akkor már újra épül a kapcsolat. Szemrevételezéssel az USB ből kijövő 4 szál sérülésmentes, illetve a forrasztásokat is jónak találtam.
Mi lehet vajon a bajuk? Esetleg tud valaki ajánlani egy nem TP Link márkájút?
Lehet, hogy meg kellene szkóppal nézni az USB tápfeszültséget,... Vagy csak egyszerűen, ha van annyi hely, akkor egy SMD tantál-kondenzátort beleapplikálni a cuccba.
Sajnos nincs szkópom, viszont a korábbi gépemen is ezt csinálta. Mondjuk attól még lehet ennek is a feszkójával valami.
Sajnos, vagy szerencsére, nem mondhatom, hogy túl sok tapasztalatom lenne ilyen USB-s Wifi cumókkal, egy RA-link volt régebben, de az sem jeleskedett jól. Az is lehet, hogy a szokásos USB 100mA táp nem elég nekik. De lehet 500mA is kevés ha combosabb a szerkezet.
Mármint nem 1000mAh-t akartál írni? Az a furcsa hogy amikor megszakad, egy kicsit megnyomogatom és megy tovább...
Nem annyit akart írni. A mAh mértékegység például egy akkumulátor kapacitása lehet. Az USB port szabvány szerint körülbelül 150mA áramot enged, de a rádugott eszköz kérhet ennél többet is. ez az alaplap tervezőjétől függhet, kinek milyen kedve volt az adott pillanatban.
Ha a "megnyomogatás" segít néha, akkor a WiFi adapter USB érintkezője kopott, vagy szennyezett. Mindkettőre van esély, hiszen az USB csatlakozókra 1500 körüli dugásszámot garantálnak.
De már az elejétől fogva kopott lenne? Bedugom és onnan többet nem nagyon húzom ki.
Befújtam egy kis wd40-el, de a helyzet változatlan. A WiFi USB csatlakozó bekötésénél kell megnyomkodni és akkor már megy tovább.
Sziasztok,
P(ower) o(ver) E(thernet) kérdés: a tetőtéri szobákban gyenge a WiFi, a nappaliban lévő Telekom-os Cisco router jele ott már nem elég erős. A nappaliból 1 db UTP kábelt vezettem fel anno a padlásra. Illetve van egy ilyen D-Link eszközöm. Arra gondoltam, hogy ha tényleg gyári, hivatalos megoldás az, hogy az UTP kábelen lehet a tápfeszt is eljuttatni az aktív eszközhöz ("PoE"), akkor a D-Link router tápegysége a földszinten lenne a nappaliban, és egy helyről menne hozzá a digitális jel is és a betáp. Ez így működik, ugye, ez a PoE?
100Mbit sebességig, a Gigabithez (1000MBit) már kell mind a 4 érpár. Egyébként pedig távolság, feszültség és fogyasztásfüggő. Nem biztos, hogy fogja a sima asztali router szeretni a padláson levő körülményeket. Nem a tápot félteném...
Értelek. Sztem a 100Mbit nekünk elsőre nagyon jó lenne!
Igazából nem is a padlásra tenném, hanem az emeleti folyosó mennyezetére, tehát beltérbe (a padlásról visszabújnék az UTP-vel a folyosóra). Azt szeretném kérdezni, hogy szted a kb. 15- 20 fm UTP-n eshet-e annyi feszültség, hogy az a routernek már gondot jelentsen? (Perpill. nem tudom, hány voltos a táp.)
A linkelt megoldás működik, százszámra alkalmaztuk mi is, (100 Mbitig jó).
A routeredről viszont nincs leírva, hogy mekkora az áramfelvétele, csak az, hogy az adaptere 5V/1A-es. Ha a router felvesz 1A-t (valószínűleg nem, vagy csak csúcsokban), akkor 12m kábelen 1,12Vos feszültségesés lesz a CAT5e kábel adatai alapján. Ezekből nem lehet biztosat mondani, ki kell próbálni...
Köszi a választ! Feszültségesés: mivel 4 erem marad a tápfesz továbbítására, használhatom öket párba fogva is, megduplázva így a vezetö keresztmetszetet, ugye?
Használhatod, azt úgy célszerű, én is azzal számoltam már a feszültségesést.
Szerk: Most látom, hogy elnéztem, én 12m-es kábelre számoltam az 1,12V-ot 15-20 méterre több lesz, azzal már még problémásabb a működés, de ki kell próbálni.. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a POE feltételezi a megnövelt tápfeszültséget. 24V/48V környékén küldi a tápforrás a vezetékre az energiát, és egy másik DC-DC konverterrel áll elő a szükséges, csökkentett tápfeszültség.
Ezt a "gyári" PoE splitter így oldja meg? Felnyomja a tápfeszt, mielött kiküldi az UTP-re?
Hát max. egy nagyobb feszültségü tápegységet kell majd használnom...
Ha arra a kínai bigyóra gondolsz, akkor nem hiszem, hogy csinálna ilyet. Megnézem, hogy szét lehet-e szedni.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
A POE splitter csak elválasztja az "adatvonalakat" a "tápfesz vonalaktól", semmi mást nem csinál. Sok gagyi splitter helyett érdemesebb a "tápfesz vezetékre" ráforrasztani az adaptert, meg a másik végére a dugót, és kész.
Létezik gigabites POE is, abban több alkatrész van, mert a "tápfesz vezetéken" adat is megy, azt el kell választani. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Nem lehet szétszedni.
Az igazi PoE úgy működik, hogy a végberendezésben van a DC-DC konverter. Kis távolságon, kis áramfelvételnél nincs szükség a tápfeszültség átalakítására.
Azzal azért vigyáznék! Vannak olyan routerek amelyeknek semmi gondot nem jelent a nagyobb feszültség, de egy 5V-os router már kérdéses lehet.
Amiket mi használtunk routereket, azok névleges tápfeszültsége 7,5V volt. A gyári sima trafós adaptere üresjáratban 11V-ot adott ki, terhelve 10V lett, és ezzel működött a router évekig. Aztán rájöttünk, hogy stabilizált 12V-os adapterrel is működik évekig. Nyilván jobban melegedett, de a padlásokon amúgy is szokott jó meleg lenni...
Pl. egy ilyennel meg lehetne próbálni, hogy 6V-ra állítva mekkora fesz. jelenne meg a kábel túlvégén. Ha túl kevés (pl. terhelés alatt), akkor 7,5 V-nál is meg lehetne próbálni.
De egyelőre csatlakozókat kell keresnem. Köszi a válaszokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |