Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
Kijelző függő, azért van A verzió illetve B.
Az enyém D típusú kijelző és az A verzióval működik, de a kijelzők lelkivilágához nem értek, kipróbáltam az egyiket nem lett kijelzés felraktam a másik típusú programot és jó lett.
Az m2 108 verziótól meg mindegy A-t vagy B-t raksz első induláskor az első gomb lenyomásával B-re vált de az alap az A.
Megköszönöm a tanácsokat,remélem a problémámmal előrébb jutok.
Úgy emlékszem a B kijelző működik " A " progival is, csak nem olyan jó a láthatósága. Alapvetően a kettő közt " képernyőméretbéli különbség van. Na mindegy, a lényeg hogy neki a B jelölésű progi kell.
A két program közt (A-B) legnagyobb különbség a CS1 és CS2 cseréje, hogy a kijelző miatt ne kelljen a panelt szétkapirgálni. A többi esetleges dolog miatt (a kijelző sor és oszlop meghajtója stb) itt most kár szót fecsérelni.
Én is készülődök a szezonra. A vágyam egy frankó multitone-os gép. A múltkor megépített gépnek nem tudtam maradéktalanul örülni, annak ellenére, hogy multitone-os volt. A fázisdetektort timerek helyett belső megszakítással vezéreltem egy timerről. Első hallásra jónak tűnt és gyakorlatban sem igazán rossz. De azért nem mindig ugyanannyi ideig tart kilépni a megszakításba, amikor sokfélét csinál a proci. Ez a hiba nagy érzékenységnél halk kerregéssel jelentkezett, ha a jel már nagyon gyenge volt. Tehát kis fáziszajt csinált ez a rendszer. Akkorát nem, mint egy analóg tud, de zavaró tud lenni.
Ezért újból nekiestem a dolognak. De már úgy, hogy ha lehet, akkor az idén ne akarjak több gépet csinálni. A koncepció az volt, hogy többféle fejjel is használni tudjam. Fáziszaj ne legyen, és persze multitone és több működési frekvencia. A több működési frekvencia azt a nehézséget okozza, főként több fej használata esetén, hogy az adó kört mindegyik frekin, mindegyik fejnél ki kell hangolni. Meg a vevőt is. Mivel a gépemet 5, 10, 15, 20, és 25 kHz-re szándékoztam elkészíteni, ez alapból 10 különböző kapacitást és kapcsoló eszközt kíván. A megoldás erre az lett, hogy 9 különböző kapacitású kondi lett a gépbe erre a célra beépítve, és mindegyikhez egy kapcsoló elem. Ezeket a kondikat tudom sorba kapcsolni az adó tekerccsel, esetenként többet is. Így gyakorlatilag 680 pF-tól kb 600 nF-ig minden értéket "ki tudok rakni" 680 pF-os felbontással. Így 9 kondival és 9 kapcsoló elemmel gyakorlatilag bármely tekercset rezonanciára tudok tenni. Ezért hát be is került az áramkörbe egy csúcs-egyenirányító osztóval, amit ADC-vel mérek. Szkóp nélkül is rezonanciára tudom tenni az adó tekercset, menüből hangolva. Vagy felharmonikusra. De ott azért nincsen akkora amplitúdó, így azért sikerül általában szkóp nélkül is. 25 kHz-en már 150 Vpp fölött tud rezegni az adó kör. A vevő tekercs rezonanciájánál már csak szerényebb lehetőségem van. 8 féle kondit tudok párhuzamosan kapcsolni a vevő tekerccsel. Így többé-kevésbé ezt is rezonanciára tudom tenni. A többi már a régi gép megoldásait alkalmazza. 2 Li-Po celláról megy ez is. Karakteres LCD-vel. Tudom, nem grafikus, de legalább azon az egy nyelven ír nekem, amit értek. Minden beállítást ment a gép és ha frekit váltok, akkor betölti a megfelelő beállításokat. Tehát ha egyszer belőttem, akkor nem kell hangolni, pisztergálni, csak frekit, vagy fejet váltani, és menni. Harmadik nekifutásra sikerült is megépítenem. Így csak két "zsákutca" géppel bővült a polcom, amin ezeket tartom. Ezúton is köszönet sirbedevir kollégának, aki szenvedéseimet látva megdobott egy ATmega2560-nal.
Szerencsére nem ért rá egy ismerős sem elkísérni a próbaúton.... Pedig annyira tisztán lehetett az felállványozott tekercsnél az oszcilloszkópon látni, hogy a precíziós előerősítőmmel az integrátorba a második mintavétel csak zajt visz és talán felesleges is....
Amíg a fűben hevert a tekercs a Budapest-Tirana járatra is bejelzett a gép, de haladni azt sajna nem lehetett vele
Visszatértem a kitaposott ösvényre, kiegészítettem a 2. mintavétellel az integrátort, és tökéletesen működik terepen is
Szóval hiába nem tudok olyan valódi magyarázatot, hogy miért szükséges PI nél a 2. mintavétel, hiába asztalon jobb 2. mintavétel nélkül, akkor is szükséges.... (azt nem tartom valódi oknak, hogy az invertált jellel összeadva és közösen integrálva kioltják egymást a háttérzajok, mert háttérzajok a városi lakásban asztalon ott vannak igazán. preciziós preamp-al gyakorlatilag nem érzékelek driftet a középtáphoz képest, találatkor sem húzza el semmi az alapvonalhoz képest a jelet. Pedig valami driftet kompenzál valószínűleg...)
Beleprogramoztam azt is, hogy a találat erőssége változtassa a jelzőhang erejét. Működik, de már mintha azt mondaná a proci:
-Tibi! Sok nekünk ez a meló! VDI, változó hangmagasság, változó hangerő. Kicsit már sok neki. Idézet: A grafikus sokkal jobban terheli a procit, esetleg nem győzné időn belül, és jóval több memóriát is igényel. Amíg a karakteres megfelel a célra, sokkal egyszerűbb vele a tervezés. „Karakteres LCD-vel. Tudom, nem grafikus,”
Sziasztok! Van köztetek olyan aki Gödöllő közelében lakik és van működő masinája? No meg vállalkozna arra, hogy egy elveszett fémtárgyat megkeressen egy néhány négyzetméteres területen, vagy kölcsön adná a berendezését egy kis időre.
Szia!
Szerintem nyugodtan helyettesítheted vele.
Eredetileg azért van benne 064, mert annak kisebb a fogyasztása. De a tápot nem küldi padlóra a 074 sem.
Sziasztok!Szeretném megépíteni a képen látható kapcsolást a tekercs bekötése ha jól sejtem X1 pad.Táp jelöltem is a képen .4066-os icével készíthető kapcsoláshoz töltöttem le a kapcsolást a kép alatt a (weblapon)http://electro-shema.ru/metaldetector/clone-pi-w.html#cd4066
Nagyon megköszönném ,ha valaki segítene abban,hogy hova és miként kössem be a nyákba a kapcsolókat illetve a ledeket.A hangszóróról nem is beszélve. előre is köszönöm A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2017
Oda, ahová a tápot jelölted én oda a hangszórót tenném.
A tápot a 78L05 bekötése alapján értelem szerűen kellene rákötni. Fölötte van a nyákon 220 mikrós, 16 Boltos kondenzátor. Annak a két sarkára.A kapcsolási rajzon szereplő VD3-as dióda nincsen a nyákon. A LED-eket értelem szerűen a kapcsolási rajzon láthatóan kellene bekötni. A LED-ek közös pontján lévő 510 ohmos ellenállásokból az egyiket rá is tervezték a nyákra. A másikat szerintem neked kell rálógatni valahová. De ha átnézed az oldalt, találni ennél kiforrottabb nyáktervet is...
Ezt csináltam meg.
Atmega felett mi az a három forpont?
A programozó csatlakozó pontjai.
Nyomógombokat hova kössem?
Ugyan oda, a programozó csatlakozási pontjaira. De amikor a programot föltöltöd rá, vélhetően a nyomógombokat a diódákkal együtt le kell csatlakoztatni róla.
Ic fel van programozva már
Ha nem tul nagy gond és ha nem rabolom vele az idődet ,csinálnál nekem. Egy skiccet hogy kössem be a kapcsolókat ledeket? Melyik gombsort ajánlanád hozzá? Előre is köszi
Az oldal kb 1/4-ed részénél van egy kulturáltabb nyákterv, szintén 4066-tal. Azon rajta van minden alkatrész. Csak a gombokat kell külön rákötni.
Az a baj,hogy ez már készvan
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2017
Fisher 1225/1235 (megépítés előtt átnézni nem tesztelt panel)
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2017
Fisher 1266x, de ennek a befejezéséhez szükségem lenne jó minőségű fotókra a panelról, alul felül. ha van valakinek légyszi' küldje el.
Sajnos a hosszú esték miatt beszorul az ember a négy fal közé. A Facebook tűzfalban tiltva, tehát marad a forrasztás.
Szétdobtam az Arduino Nano-s gépemet. Új, kisebb nyákra lett rászerelve az újabb hardver, plusz kapott egy új, gyorsabb programot. Kevesebb alkatrész van a nyákon, mint eddig. Valamit mindig ki lehet váltani programmal. 2 frekin tudom használni, az megmaradt ugyanúgy. 18 és 25 kHz. De most a vevő rész is hangolódik freki váltáskor, nemcsak az adó. 4 hangszín helyett 13-at csikartam ki a gépből. A videó kicsit halk.
És ezeket a hangokat akkor is ugyanígy adja ha a dolgok mondjuk 20 centi mélyen vannak a földben? Illetve vajon milyen hangot adhat ha az összes egy kupacban van leásva? Tudom, fagy volt reggel, a fagyott földet meg nem élmény ásni. Nekem is erőt kell most venni magamon mert ki kell mennem a fűtetlen műhelybe 2 nyákot kifúrkodni.
Minél mélyebben van, annál pontatlanabb, mivel a gyenge jelből nem fog tudni pontos értéket számolni. Ha friss gödörbe ásom el az érmét, az megint pontatlanságot okoz, mert a frissen forgatott talaj plusz jellel járul hozzá. De az érzékelési táv 50-60 százalékánál egészen megbízható. Az alufólia szemetet viszonylag megbízhatóan el tudom különíteni az értékesebb holmitól.
Tehát mindenképpen használható infót ad, de nem mindenható. Talán, ha 12 bites ADC lenne benne, és nem 10 bites, akkor a mélyebben lévő találatból is több infót hámozna ki. De hát ez van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |