Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok !
Van egy régi rádióm,amelynek hiányzik a ferritantennája.Emiatt mindenféle zavart összeszed középhullámon,ha csak egy vezeték az antennája.Hogyan lehetne ezt pótolni,vagy a tekercsek menetszámát és a ferritrúd méretét kiszámolni?Milyen Litze huzal kell hozzá? Próbálkoztam egy bontottal is de azzal nem működött.A forgókondi kapacitása (2x)500 pF.
Szia,
Tudol-e fényképeket feltölteni az UPS külső feléről és a nyákjáról? Milyen dugaszok vannak rajta? Soros port és USB dugasz?
Szia. Itt van , hajnalig kutattam az interneten de nem találtam semmit.
Halli egy egyszerű kérdésem lenne.
Lm7805 nél bemenetre nerm kötöttem kondenzátor csak utánna egy 220uf os amiért szoltak hogy sok azt igy a stab ic melegedett rendesen. Aztán bemenetet már szűrtem 22ufval és utánna egy 100nf-al és egyszerűen nem is melegedet vagy csak tovább kellet volna figyelnem..... 680mA folyik kb ennyit számit hogy ha bemenetett szűröm meg hogy nem akkor ra kondival szűröm az lm7805 utáni részt?? Naiv gondoltaom az volt hogy hát "Ha nagyobb a kondenzátor akkor biztos jobban szűr"
Mennyi feszültséget alakítsz át 5V-ra? Lehet attól is melegszik.
INFOSEC XP OFFICE szoftvert futtasd, amit először linkeltem!
A 100 nF megszüntette azt a gerjedést ami az IC bemenetén volt, ezért szűnt meg a melegedés.
Currently there are no downloads available for this product, please check again later.
![]()
Van az a része, hogy akkor a bemeneten nem egyenfeszültség volt, hanem 0 és valami között ugráló feszültség.
Van az is, hogy a két pici (100 nF) az szándékosan pont kicsi, mert nem a feszültség ugrálásokat hivatott megszüntetni, hanem a nagyobb frekvenciás gerjedéseket (amitől ugyanúgy melegedhet az eszköz, mint a terheléstől. Tehát egyenirányító után kell nagy kondenzátor, kiegyenlítendő a azokat az időszakokat, amikor a váltakozó áram miatt kisebb a feszültség, mint amennyi kellene, illetve két kicsi kondenzátor az IC elé és után, hogy biztosan ne gerjedjen be...
Nem tudom mivel próbálkoztál. Bővebben: Link Bővebben: Link.
Mivel van témája, itt a kezdőben ez elég OFF.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Megvan a megoldás , leírom ide ha valakinek esetleg szüksége lenne rá, a kereső gondolom megtalálja. model: xpe office pro 500 ups, szünetmentes táp időzíttet kikapcsolását (a szoftver hiányában ) az R15A ellenállás kiiktatásával lehet megoldani.
Kellemes hétvégét!
Sziasztok!
Valaki esetleg megtudná mondani nekem a képen szereplő kuka robot nevét?
Azt ugyan nem, de tudnak magyarul.
Mellesleg szerintem valami kacskaringós neve lehet, amelyen meg lehet rendelni ![]() Hogy hétköznap hogy nevezik, arra inkább nem is tippelek ![]()
Ha azt akarom hogy a ledlámpám bekapcsoláskor lágyan induljon akkor csak elé kell rakni egy nagy kondenzátort párhuzamosan ,mármint az áramgenerátor elé és kész vagy ennél bonyolultabb ?
Sziasztok.
Van nálam egy hiperszil trafó aminek a egymástól független tekercsek vannak. Az előéletéről nem sokat tudok, de állítólag a szekunder feszültsége 2*36V körül van. A primer tekercsei szerintem sorba vannak kötve. Nekem jobb lenne két teljesen függetlenként használni. Lehet abból baj ha külön kötöm rá a 230V-ot?
Valószínűleg igen. Ha a primer két sorbakötött tekercs, akkor a fele kétszeres feszültéget eredményez a szekunder tekercs(ek)en.
Ha két primer tekercs sorba van kötve, és így kell kapnia a 230V-ot, ezt szétválasztva egy tekercs 115V-ot kaphatna, ha egyformák. Ha a 115V-ra méretezett egy primer tekercs 230V-ot kap, gyorsan leég.
Mintha kicsit ellentmondásos lenne a két válasz, de mindkettő logikus. Az még nem lenne baj ha kétszeres a szekunder feszültsége, mert csak meg szeretném mérni, hogy mennyi is a valós, de ha le is éghet az már gond.
Akkor most leég vagy sem? A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2017
Ha 115V-ra méretezett a tekercs, akkor leég, de nem egy pillanat alatt.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy ez a helitrimmer mekkora értékű?
102, tehát 10 és kettő 00 , így 1000 Ohm -> 1 kOhm.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2017
Sziasztok!
Egy ideje küzdök egy laptop hibával, mégpedig indulás után több alkalommal leáll hirtelen a gép. Kipróbáltam több tápegységet, de ezek javítgatott tápok, nem biztos, hogy teljesen hibátlanok. A leállást mindnél produkálja a gép, 2-8 alkalommal/indítás. Ha akkumulátorról indítom a gépet, akkor kevesebbszer indul újra, és bizonyos idő után már nem indulgat újra, olyan, mint ha bemelegedne, és ilyenkor jó. Ha leteszem az ölemből, akkor pár perc után kikapcsol megint. Én alaplaphibára gondolok, esetleg a három alumínium kondiból valamelyik megadta magát!? Az egyedül állónak egy kicsit domborúnak tűnik a teteje, de ezt lehet, már csak bebeszélem magamnak. A jelülésekkel nem vagyok teljesen biztos, ha jól gondolom, a legalsó érték a feszültség, és fölötte van a kapacitás µF-ben!? Az egyedülálló 68µF 25V akar lenni, mert nem világos, a három sor biztosan!? A másik kettő 220µF 6,3 és 330µF 4V lenne? Van még valami ötlet, hogy mi okozhat ilyen hibát? Procit cseréltem benne, pasztázva lett, és a vga chip gapadot kapott, mert kb 0,5mm-re van a bordától a teteje. Gyárilag valami rózsaszín lapka volt rajta. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2017
Ha több tápnál is ugyanazt produkálja, sőt még akkunál is, egyértelmű, hogy alaplap hiba.
Engem egyszer egy Power ON gomb viccelt meg, esetleg megpróbálhatod levenni, és egy újjal helyettesíteni két dróttal odaforrasztva ideiglenesen. Ha továbbra is szórakozik, akármi lehet. Én nem mondanám púposnak egyik kondit sem, de nem nagy összeg, egy próbacserét megérhet mindegyik. Érdemes végigvizsgálni a táprésznél nincs -e túlmelegedés valamelyík alkatrészen. Ez lehet akár a processzor is, szóval nem ártana rámérni hány fokos, és benézni a BIOS -ba is, hány fokra van állítva a túlmelegedés védelem. Ha túl alacsony, fentebb állítani a kísérlet idejére, vagy jobb hűtést biztosítani. Bár ez általában már csak akkor jön elő, ha rendesen bemelegedett a rendszer, nem pedig indításkor rögtön. Szóval a jelenség nekem inkább tipikusan az alkatrész(ek) elöregedésből eredő hibára utal, amit rettentő nehéz felderíteni, és javítani. Az ilyen lapok végzik a szemétben előbb utóbb...
Sziasztok.
Van egy ILYEN relé modulom és az lenne a kérdésem, hogy lehetséges, hogy elbírja a névleges 10A-t 230V-on? Hogy a relé milyen minőségű azt persze ki tudja, tegyük fel, hogy az rendben van. Főleg az érdekel, hogy lehetséges-e hogy a NYÁK bírja? A vezetősávok nem fognak elégni?
Én ezzel tuti nem kacsolgatnék 10A-t! Mit szeretnél kapcsolni vele?
Nem fogalmaztam teljesen egyértelműen!
Ha akkuról indítom, nem indul újra. Majd ha már ment egy ideig, és rádugom a tápot, akkor nem csinál annyi újraindulást, vagy nem is indul újra. Proci melegedés biztosan nincsen, mert egy alacsonyabb TDP-s proci került bele, a ventilátor sokkal kevésbé pörög, mint a régivel. 55°C üzem közben a proci. 105°C a biosban a küszöb. A proci tetején többször megnéztem a pasztázás teljesen jól fekszik. És pont fordítva van inkább, ha bemelegszik, akkor szűnik a hiba. Én is valami alaplapi tápellátó részre gondolok, de nem tudom, hogy melyik rész az? És mik ezek a kis 15mmx15mmx5mm kockák az alaplapon? A kondik értékét jól értelmeztem?
Szerintem oda nézz valami combosabb relét, az se árt, ha sarus, és nem forrasztható a lába. Én a szüleimnél a télikert 2kW-os fűtőtestjét egy ilyennel*** kapcsolgatom két éve, semmi baja.
*** A linket eltávolítottam, mert életveszélyes volt a hivatkozott alkatrész használata az adott körülmények között! A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2017
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |