Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Üdv ismét!
Két témában kérnék segítséget. Az egyik egy régi felelevenítése... a bal oldali légzsák "magas ellenállás" hibát jelez. Ahogy néztem a korábbi hozzászólásaimat, már 3 évvel ez előtt indult a story. Akkor történt 1-2 ellenőrzés, mérés, de azon túl, hogy a kormányban lévő átvezető gyűrűt valaki előttem már "javította" (pákával beleégettek, és egyéb nyomok is voltak a házi barkácsolásnak), nem találtunk hibát. Ha jól emlékszem, akkor műszaki előtt vagy után volt szervizben és kicserélték azt a bizonyos átvezető gyűrűt. Kb. 3 hónapig tünetmentes volt, majd visszatért ugyanaz a hibakód és ugyanúgy világít a légzsák visszajelző. Annó olvastam olyat, hogy a légzsák "elöregedett" és ez természetes jelenség. Van esetleg ötlet, hogyan lehetne ezt kiszűrni? A másik téma a hátsó ablak fűtés. Ez egy érdekes jelenség, ugyanis korábban is működött, most is működik, csak nem nagyon fűti le a párát az ablakról. Korábban szépen letisztította, de most olyan, mintha nem lenne elegendő teljesítménye. Azt tudom, hogy egy szál szakadt valahol, de ez régóta így van, nem okozott gondot. A visszajelző jó, áramot kap, mert látszik, hogy küzd, de csak épphogy a csíkok körül látni eredményt, max. 1-1 mm távolságig. Létezik, hogy kontakt hibás lenne? Előre is köszönöm! T
Sziasztok, Vettem egy EML 327 bluetooth-os hiba olvasót. A Torque látja. de azt írja nem tud csatlakozni az ecu-hoz. Elméletileg tudja a 9141-2 protokolt. Mi lehet a gond?
Köszönöm
Sziasztok.
Ma nálam is jelentkezett az irányjelző hiba. Vészvillogóvan, index, klíma, ablaktörlő, es fűtés ventilátor nincs. Olvastam egy korábbi hozzászólást, egy relé lehet a hibas. De most nem találom sehol. Merre keressem a hibát? Köszönöm
Szia! A relé tábla alsó részén (az A1, B1, C1 sorban) a 2. relé ami az "X" vonalra ad feszültséget. Szerintem.
A kormány alatt van a relé tábla. Szürke 18-as relé a hibás! Nekem is ez volt a baj. Így hívják, boltba is így kérd. Nagy számokkal rá van írva hogy 18.
VIM, Polyakdav köszönöm a segítséget. Némi keresés, kopogtatás után megtaláltam a relét. Jelenleg működik is. Kedden veszek egyet,és kicserélem.
Ez a relé indításkor tehermentesítő szerepet tölt be az "X" kapcsolószálon. Ha melegszik akkor mindenképpen cserélni kell de ha csak ILYEN problémája van akkor nem feltétlenül.
Szia ! Pont erre gondoltam ! Köszönöm a segítséget !
Sziasztok! Már másodszor fordult elő, hogy reggelre a rádió (nem gyári) elfelejtette a beállításokat. Valamit a fogyasztás számláló is le nulláz ilyenkor. Olyan mintha lekötném az aksit. A napi számlál viszont nem nulláz le.Mi lehet az oka?
Köszönöm U.: Amikor megvettem akkor az ajtón a led villogott ha bezártam, már az sem világit. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2017
Sziasztok!
2-s Skoda Octaviám van. 1.4 BCA. 2005. Utólag tolatókamerát szeretnék bekötni. Hogy ne zavarjam a tolatólámpa körét, egy relét vezéreltetnék vele ami kapcsolja a kijelzőváltót és a kamera tápját. Tud valaki segíteni abban, hogy a műszerfalban bal oldalon hol tudok rákötni a tolatólámpa vezetékére? Segítséget előre is köszönöm. Üdv.: Viktor
sziasztok
segítséget szeretnék kérni. Vásároltam egy 2004-es superb-t. Két apróbb (remélem apró) problémával rendelkezik. - Nem működik az ülés fűtés. Biztosítékok rendben vannak. A kapcsolónál visszajelzés se világít, és relé kattanást se hallani. - Csomagtartó nyitás csak kulccsal működik. Leszedtem kárpitot, és nem volt rá dugva motorra a vezeték. Visszadugtam. Továbbra se nyit, de ha zárás gombot nyomom, akkor kinyitja a csomagtartót. Nyitás gombra semmi fesz nem jelenik meg a vezeték végén. Válaszaitokat köszönöm előre is!
Az ablak fűtés - remélem - megoldódik. Letört az üvegről a saru... Gondolom eleve nem tartotta túl sok, így nem volt, ami átvigye a teljesítményt. Vettem vezetőképes ragasztót, remélem sikerül meggyógyítani. (azért a tervezővel elbeszélgetnék kicsit, mert azon a résnek sem nevezhető kis valamin javítani nem lesz egyszerű...)
A légzsák kérdés még nyitott. Viszont lenne egy másik is. A kezelési utasítás azt mondja, hogy: - a légzsák csak gyújtással működik - szakszerviz tudja kikapcsolni, esetleg újra vissza, ha kell. (2000 év végi gyártás, még nem rendelkezik sofőr által kikapcsolható rendszerrel) Jobb első ülésre szeretnék gyerekülést tenni. Ha széthúzom a jobb oldali légzsák csatlakozót, elvileg nem léphet működésbe... Azért az elméletet megerősíthetné egy hozzáértő is, mert nem játék. Előre is köszönöm! Idézet: „Ha széthúzom a jobb oldali légzsák csatlakozót, elvileg nem léphet működésbe...” Működésbe nem lép, de mint hibát jelezni fogja a műszerfalon. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2017
Köszi a választ! Sajnos mivel a korábban említett vezető oldali légzsák "túl magas ellenállás" hibája miatt amúgy is világít, azt hiszem ezzel a jelenséggel együtt tudok élni. Jó lenne, ha azt meg lehetne oldani csere nélkül...
A hátsó ablak fűtést úgy fest sikerült megjavítani. Egy gyors teszt alapján működik, de hogy a ragasztás mennyire lett jó, azt csak hétvégén, világosban tudom megnézni. Meglátjuk, visszanyerte-e a teljesítményét.
Szia! Nem tudom mennyire hasonló, de haverom IV-es Golfjában komfortmodul csere után csinálta azt, hogy nem zárta a csomagtartót. Bontóban belepróbált 3-at, mindhárom jó volt működött, de 2 nem zárta a csomagtartót. Az ülésfűtést hiba nem tudom, hogy összefügghet-e ezzel? Lehet azt is a komfortmodul vezérli. Ennek kéne utánanézni, nem cseréltek-e benne. A belevaló van-e benne? A golfban bal oldalt alul a műszerfalburkolat alatt van, Skodában nem tudom.
A lehúzott csatlakozó gyanús. Gondolom ez volt a legegyszerűbb megoldás. Modulcsere után a távirányítókat rá kell tanítani az újra. Ebben van a vevője. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
köszönöm válaszod!
Távirányító tanítása gépről megy, vagy van egyéb trükk is hozzá?
A golfhoz nem kellett semmi. Most így fejből nem tudom, de megvolt, hogy becsukni az ajtót, gyújtást ráadni, távirányítón gombot nyomni, stb. Megvan a sorrend, hogy hogyan kell csinálni. A Skodát nem tudom, de gondolom hasonló. Talán írnak, akik ismerik.
A youtube-on most láttam hogy van ilyen videó csak közben én mást kerestem de biztos fenn van.
Sziasztok! Octavia 1 (2003)-ba tennék egy utólagos immot pluszba. Kérdésem: A benzin pumpánál megtudom oldani, hogy az immo megszakítja, de az első ajtó kinyitásakor működő marad arra a pár másodpercre? Mikor megvettem az autót, a bal első ajtóban szakadt volt pár kábel. Egy hét állás után csak nehezen indult az autó, mert az ajtó nyitásra akkor nem ment a pumpa. Szóval erre van ötletetek? Köszi.
Sziasztok,az autóm 1,4 16v BCA motoros 1u 2005 évi.Az a gondom hogy elsőre nehezen indul,olyan mintha 3 henger menne csak.Hibakód nincs. Leállítva és újraindítva jó.Ha kevés benzin van benne 5-8 liter akkor melegen is egyenetlenül jár.Benzinszűrő cserélve volt,nem változott.Volt valakinek hasonló probléma és tudtok rá megoldást?Köszönöm.
Sziasztok.
Köszönöm a korábbi segítséget. Jelenleg a következő hibák vannak a kocsival . O1. 1,8 20V AGN. Mivel minden szerelő ki szeretett volna csereltetni egy csomó dolgot, ezért vásároltam egy Vag-com kábelt. Es magam próbáltam javitgatni. Mivel van másik autóm volt rá időm. Az aku tetején lévő biztositekok ellenőrzése a kötesek tisztítás (bár oxidáció nem látszott) után a 30. Tápfesz hiba megszűnt. A folytószelepet alaposan kitakaritottam. Légtömegmérőt cseréltem egy bontottra. Vezérlést és az összes szükséges dolgot cseréltem. (olaj, szűrők, stb) a motor járása teljesen egyenletes. 800, hidegen kb 2 percig 1100. Indulásnál még most is néha rángat egy kicsit. A fogyasztás szerintem még most is sok. 8,5-9 alá folyamatos 90-es tempónál sem megy. Városban 11 nagyon ovatos közlekedés mellett. Tömítetlenséget nem találtam a csöveken. Az N156 ot meg most is hibásnak irja. Mértem 35 ohm az ellenállása. Néha ideiglenes hibának irja a lamda szondát. Törlés után csak kb 4-500 km után jön újra elő. Köszönöm előre is a segítséget.
Szerencsére a hibákra nem tudok mit mondani, mert az enyémmel a trafósor cserén kívül más baj nem volt, ne is legyen. A fogyasztásra viszont igen, az valóban nagyon sok. Nekem AUM motorkódú 1.8-as turbó van (gyárilag szoftveresen butított RS), ez a gyári kiépítésben sem evett többet átlagos autózás mellett 7,2-7,5 liternél, pedig mentem vele néha 200-as tempó környékén is. Folyamatos városban mászkálás mellett is 8,5 volt a maximum.
Amióta kapott a gyári helyett egy optimalizált szoftvert (tuning) azóta minden fogyasztás adat kb. 5-6 decivel csökkent. Jó időben (nyáron) ha elindulok a 20km-re lévő úti célomhoz, és nem gyorsítgatok csak óvatosan, nem előzgetek, és max. 90-es a tempó, akkor 5,6 literes átlagom lesz mire odaérek, pedig ebben benne van a hidegindítás is. De ha állat módjára közlekedem sem szokta elérni a 8 litert sem a napi átlag. A hosszú távú (több havi) átlagom pedig 7,2. Azt beszélik hogy a megnőtt fogyasztásért elsődlegesen a lambda szonda és a hőmérséklet mérő szenzorok (levegő, víz) a felelősek.
OHát en ha lendületesen közlekedek városban akkor a hidegindítassal együtt egy napi átlag 14 körül van.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2017
Szia! Nem a szelep ellenállása most a lényeg, hanem a zárt állapota a megfelelő üzemállapotban. A csappantyúké szintén.
Biztosan nagyon fáradt vagyok. Nem értem amit írtál.
Javítsátok ki ha nem jól gondolom. Van a n156 ami egy érzékelő. Ez áll összeköttetésben az ecuval. Ez mér valamit a szívócsőben. Ha ez megfelelően működik akkor az ecu nem jelez hibát. Ez az érzékelő működteti a változó szívócső hosszuaságot. Próbálom VIM értelmezni amit írtál.
Tehát ha az n156 rossz akkor van hiba. Ha a teljesen mechanikus csappantyú akkor nincs. Csak nagy fogyasztás. Vagy legalábbis nem normális működés.
Az N 156 az AGN motoron a 16 számmal jelzett mágnesszelep volna ami az átkapcsoló szerkezet membrános rész-ét működteti. Ez a membrános rész is lehet hibás ami a Te kocsid motorján hasonló lehet ( ha gondolod megnézhetem a pontos kódszámát). Ha ez a membrános szívócső geometria átkapcsoló (12 ábraszámmal) szerkezet működtető meghibásodik (membránja kinyúlik, felkeményedik, kireped, átereszt), belátható, hogy a megfelelő üzemállapotok nem lesznek megfelelőek, ennek megfelelően a fogyasztás sem. A terelő "lapok" zárt ill. nyitott állapota a légszekrényben szintén fontos az átkapcsolás helyzetének megfelelően, tehát a terelő lapok között is lehet repedt, sérült darab de ez nagyon ritka eset. Ha az N156 mágnesszelep nem zár tökéletesen akkor a motor vákuuma érvényesíti a kapcsoló szerkezet részleges működtetését ami kedvezőtlen a motor üzemállapotára. Hiába jó az ellenállás értéke ha esetleg nem zár tökéletesen. A lambda szonda értékei a motorvezérlőben talán azért hivatkozik erre a szelepre, mert a légkamrában az átkapcsolások nem az üzemállapotnak megfelelően alakulnak.
Köszönöm, ez kimerítő válasz volt. Holnap kiszerelem es akkor talán többet tudok. Még egy kérdés. Nem tudok angolul csak a goole segítségével. Itt néztem az N156 ellenőrzését.az utolsó részt nem nagyon értem. Azt a részt ahol a kábel mérés van. Ertelmeznéd nekem? Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2017
Szerencsére, vagy sajnos az N156 jó nyit zár ahogy kell. A vákuumos rész is jó. Ugy teszteltem hogy kihagytam avszelepet belőle. Viszont valami nagyon nem jo. A csatlakozó 1 láb és a test között 14,3 volt van. 2 láb és a test között 8 volt. A két érintkező között folyamatos 14,3 volt. Bármekkora motorfordulatra sem változik. Nem hiszem hogy a 8 voltnak ott kellene lenni.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2017
Ezen az oldalon és a következőn az N156-al párhuzamosan kapcsolt hidraulikus vezérmű lánc feszítő mágnestekercsét is megemlítik még. Az N56-ra menő vezetékek színe: 1. pontra sárga-fekete és akku pluszt kap a biztosítékáról, a 2. pontra piros-sárga és a 64. pontjára megy az ECU-nak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |