Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Köszönöm, a válaszokat, megosztom, hogy jártunk. Vaillant kombi kazán, nincs hibaüzenet. Az újraindítás során, a ventillátor nem működött (égés levegő), továbbra sem adott hibaüzentet. Kiszerelés, szétszedés, egy cinke volt benne. Sajna nem élte túl Tisztítás után működés beindult. Köszönöm!
Szia!
Köszönöm, megosztom, hogy jártunk. Vaillant kombi kazán, nincs hibaüzenet. Az újraindítás során, a ventillátor nem működött (égés levegő), továbbra sem adott hibaüzentet. Kiszerelés, szétszedés, egy cinke volt benne. Sajna nem élte túl Tisztítás után működés beindult. Köszönöm!
Sziasztok!
Köszönöm, a válaszokat, megosztom, hogy jártunk. Vaillant kombi kazán, nincs hibaüzenet. Az újraindítás során, a ventillátor nem működött (égés levegő), továbbra sem adott hibaüzentet. Kiszerelés, szétszedés, egy cinke volt benne. Sajna nem élte túl Tisztítás után működés beindult. Köszönöm!
Üdv Mindenkinek!
Van egy jó régi Beretta IDRA 20l kombikazánom. A közelmúltban egyszer csak megállt a fűtése, amikor átkapcsolom meg se nyikkan nem történik semmi, hibát sem jelez. A melegvizet csinálja, nyomás rendben, gyújtás rendben. Egészen eddig gond nélkül működött. Van esetleg bárkinek ötlete vagy muszáj lesz szerelőt hívni?
Kedves Fórumozók!
Egy Ariston kombikazán esetében lépett fel váltószelep probléma: amikor használati meleg vizet készít a kazán, akkor ezzel párhuzamosan a fűtés is elindul. Ez télen nem lenne nagy probléma, de így gyengül a hatásfok, ezért a használati meleg víz nem elég hőfokú a zuhanyzáshoz. Konkrét kérdésem: lehet-e a kazánnak attól baja, ha fürdés előtt az előremenő csapját elzárjuk, ilyenkor ugyanis tökéletesen jó hőfokú lesz a használati meleg víz. Egy szerelőt megkérdeztem, aki azt mondta, hogy ez jó módszer, mert ilyenkor tulajdonképpen manuálisan teszem azt amit a váltószelepnek kellene, és nem lesz baja ettől. Én mégis aggódom, mert nem ez a normális használati módja a készüléknek. Sajnos nem látom át annyira a működését, hogy biztos legyek benne, hogy nem tesszük teljesen tönkre a kazánt. Kérem szíves véleményeteket a fentiekkel kapcsolatban. Előre is nagyon köszönöm!
Ez akár szobatermosztát hiba is lehet, merül benne az elem és csak a kijelzőn mutatja, hogy kéri a fűtést, valójában nem. Semmilyen hibajelzést sem ad a kazán?
A szerelőnek igaza van. Nem vált át a váltószerlep. Vagy elrakódoot kosszal, vagy valamilyen nechanikai hibája lett. Az elzárás ideigenesen jó megoldás, de ki kellene takarítani a váltószelepet, az megoldja ezt a problémát.
Szorul a váltószelep. Attól függ ( pl egy skálán értelmezve 0-10 közt) milyen állásban van a szelep. Mennyi megy a fűtés oldalra, és mennyi a HMV oldalra. Ha megfelelően adja a meleg vizet nem lesz baja a kazánnak- max a szivattyú erőlködik a szűk keresztmetszet miatt, mivel a fűtés visszatérőből nem tud szívni- és a kazán nem tud elég meleg vizet adni a HMV szekunder hőcserélője felé. Közép távon mindenhogy javítani kell, mert nem ez a normális.
Szobatermosztát nincs bekötve, zártam az áramkörét, szóval manuálisan kapcsolom át mindig fűtésre. Most ellenőriztem és nincs vele gond azt kell küldenie hogy fűtsön. És tényleg semmi hibajelzést nem ad, a melegvizet gond nélkül csinálja.
Ezt figyeljétek!
Friss felszerelés, és kihívtak beüzemelni ehhez a csodálatos gány munkához!
De mekkoldotta. Persze nem túl jól, ha javítani kell.
Üdvözletem a tisztelt fórumozóknak.
Egy BERETTA SUPER EXCLUSIVE MIX 24 CSI kazán a következőt produkálja: Szobatermosztát kapcsol, próbál indulni (indul a keringető szivattyú, a ventilátor és a háromjáratú szelep). Mire szikrát is vezérelne, kb. 5sec. mind a három leáll, és szintén kb. 5sec. után újra indul. Az 1-es relé, amely meg a vezérlést tovább adná a gáz és szikravezérlés felé, meg csak kb.1.5sec. ig, és az alatt is prellegve működik. Ezt jó párszor eljátssza, amikor végre 3-as hibával teljesen leáll. Az indítási próbálkozások közben a kijelzőn felváltva jelenik meg az éppen mért vízhőfok és a 73-as szám. Ez a 73-as talány számomra, mint, ahogy az is, mért kell a keringető szivattyút is blokkolni bármilyen érzékelő által adott hibás jel miatt. Ezt a nagyon rövid kb. 5sec. időt sem értem, hiszen ilyen rövid idő alatt egy lassú felpörgésű ventilátor mellet ki sem tud alakulni megfelelő nyomáskülönbség presszosztátban. A 3-as hibát a huzatérzékelőn műszerrel ellenőriztem és az alábbi értékeket mértem. Direktbe kötött működő ventilátor mellet a KI-GND között 5V-ot mérek. Ez ugyan kicsivel több, mint a presszosztáton jelzett OUT: 0,3-4,3V max értéknél, de ez lehet a műszerem pontatlansága miatt is, ill. a szabályozatlan tápfesz miatt. Leszerelt állapotban meg az alábbi ellenállás értékeket mértem: Az 1-3 láb (GND-IN) között 7,5kOhm, 1-2 (GND-KI) 1,2kOhm, 2-3 (KI-IN) 4kOhm. A presszosztáton olvasható gyári R érték 15kOhm. Függetlenül az Ohm-beli eltéréstől a kimeneti feszültség jelen van. Az én eszem azt mondja, hogy jóval hosszabb ideig kellene az indítási próbálkozásnak tartania, és főleg nem vagy tízszer is próbálkozni ilyen rövid időkkel. Egyébként használati meleg vízre sem indul. Sajnos magáról a vezérlő panelról kapcsolási rajzom nincs, bár gyanítom, hogy cserére szorul. Legalább a 73-as számról van valakinek valami infója? Előre is köszönök minden hasznos hozzászólást. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2017
Jó tipp volt hogy a kapcsolókörnél van a gond, ugye manuálisan kapcsoltam mindig a kazánon fűtéspozícióba és egyszer csak véletlenül elindult. Akkor jöttem rá hogy az a tekerőkapcsoló érintkezése rossz volt, kicsit túl kell húzni és lehetőleg békén hagyni, és így működik. Köszönet a tippért!
Egyébként a fürdőszoba szétvésése, becsövezése és újracsempézése nélkül hogyan máshogy..?
És ez nemhinném hogy gázos, vagy a beüzemelő hatáskörébe tartozik. Hozott anyagból ez van.
Na jó, ezt ugye te sem gondoltad komolyan?
Sziasztok!
A 17 éves Junkers ZW20-as kombikazánom ZSR típusú váltószelep hátsó részénél, ahol becsatlakozik 2 cső, elkezdett csöpögni. Megtudnátok mondani hogy mekkora "O" gyűrűk kellenek oda? Nem akarom úgy szétszedni a kazánt hogy nincs kéznél a megfelelő méretű "O" gyűrű. Mert csak esténként vagy hétvégén van időm szétszedni és olyankor az O-ring már be van zárva.
Így fejből nem tudom, de szerezz egy kis szilikonzsírt-tisztísd le(ha már lent van, ajánlatos teljesen szétszedni az egészet, kisavazni,gumimembránt is bekenni zsírral, megmozgatni az egészet tisztán)-letisztítva, bezsírozva összerakni.
Nekem mindíg bevált!
Oké, ezeket mind megcsinálnám de addig nem akarom kiszedni amíg nincsenek új "O" gyűrűim. Lehet venni tömítés készletet a szelephez irreális áron, de azt kihagynám. Ezért gondoltam hogy te vagy valamelyik másik fórumtárs aki napi szinten foglalkozik gázkazánokkal és van is nála ilyen váltószelep, esetleg meg tudná mérni hogy mekkora gyűrűk kellenek.
Sziasztok!
Vaillant atmotec pro kéményes kombi kazán nyomásérzékelőjét alkalmassá lehet tenni nyitott rendszerhez? Vagy jöhet a fűtés átalakítás?
Nem tudod átalakítani sajnos!
Marad a motoros szelepes megoldás, boiler vezérléssel. De ne vegyél olcsó fajta váltószelep-motort, mert hamar megadja magát! Honywell, vagy a Siemens a jó! A bhr, és egyéb olcsó társait ne vedd meg!
Sziasztok!
Kombi kazánt fűtő kazánként szeretnék használni. Nem kötném rá a víz hálózatra. Jelent ez problémát?
Köszi a gyors választ! Sajnos túl inteligens kazánt vettem. A nyomásérzékelő nem csak a nyomást figyeli hanem a szivattyú indulásakor keletkező nyomásváltozást is, amit elég nehéz lenne mesterségesen előállítani
"Marad a motoros szelepes megoldás, boiler vezérléssel." Erről a megoldásról esetleg valami rajzot vagy leírást tudnál belinkelni? Nem én fogom csinálni, nem vagyok fűtésszerelő, de szeretnék képbe lenni.( A Vaillantot is simán felrakta a szakember a nyitott rendszerre, majd csak a fejét vakarta!Mentségére legyen mondva hogy nem spec vaillant-os és a többi tipusnál ez viszonylag kőnnyen orvosolható!) Első gondolat egy 1-1,5m3 puffer csőkígyóval, a puffer maradna a nyitott rendszeren,a csőspirál meg fűtené a zárttá tett rendszert.
A fűtési rendszert zárttá kellene tenni, így a gázkazán, "jól érezné magát" és a mostani nyitott rendszerű kazánt az esetleges pufferrel meg hőcserélő beiktatásával kellene a rendszerbe beépíteni. A hőcserélő lehet akár csőkígyós, vagy lemezes is, az már csak kivitelezés kérdése. Bár meglévő pufferbe elég körülményes utólag csőspirált beépíteni.
Még nincs puffer! A probléma elég friss. Most próbálom kinyomozni hogy belefér a költségvetésbe egy előremutató fejlesztés vagy nem marad más lehetőség mint kazán le és egy butább kazán felrakása!
A Vaillant-tal jót akartam, de pillanatnyilag úgy néz ki hogy inkább kib...tam magammal! Eddig egy ezeréves Vezuv volt a rendszeren(de legalább fűtött!) Gondoltam kicserélem egy újszerű minőségire! A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2017
Üdv! Van egy Beretta IDRA Exclusive kazánom és levettem az égéstér burkolatát hogy megnézzem nincs-e korrodálódva a hőcserélő. A burkolaton és az égéstér belső oldalain kb 1cm vastag fehér színű szigetelőanyag található. Elképzelhető hogy ez az anyag tartalmaz azbesztet?
Vagy így csinálod meg
A Berettába 8mm-es szigetelő lap van, de már ez nem azbeszt tartalmú!
Jé eddig még nem is láttam olyan kazánt aminek a tetején volt a kijelző is meg a bekötések is!
Pedig nagyon praktikus, mert szivárgás esetén nem folyik bele az elektronikába a víz
|
Bejelentkezés
Hirdetés |