Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Hi Mesterek!
Mivel sajnos aktuális a dolog ,ezért előszedtem egy regében félbe maradt projektet, azaz kocsihoz való aksi töltőt. Tegnap sikerült az első teszt is egy 45Ah akkut feltölteni vele Még az előlapon van mit szépíteni, de a neheze már megvan.
Elvileg igen, de most már ki is próbálom, mert fel sem tételeztem hogy bármi miatt ne menne..
Elolvastam az idézett "érdekeseket", és azt láttam, hogy 1.) Két külön fajta tápot kötött sorba 2.) Külön kapcsolta le őket úgy, hogy a fogyasztó még rajta volt. Emiatt az "idegen" táp visszaszövegelt a kikapcsoltnak, és mivel a kimeneti védelme elég gyenge, jól meg is sértődött rajta. Ebből lett a pukkanás. Ez a mi esetünkben is fennáll, azért ez nem egy profi cucc. Én közös kapcsolóra tettem őket, így ez a probléma elvileg nem jön elő. Azért óvatosan kell vele bánni, és szerintem nem lesz vele gond. De az idő majd vagy megerősít, vagy cáfol. Ennyi pénzért én nem szórakoznék vele, megvenném, és amit bír annyit bír. Én is azért vettem. Remélem ennyi off még belefért.
Ezeket a bakikat nem lehet kizárni egy pár A-es diódával a bemenetre kötve?
Szerintem olcsóbb lenne.
Nevetni ér , két pici doboz hogy mire jó a parketta maradék !
Ez igazából egy hangváltó , ki egészitve két magas sugárzóval , mindez a mühelyben tesz majd szolgálatot ezért az esztétika sem lényeges ja és MAX 40-50 WATT-os rendszerhez ,
Teljesen saját fejlesztés? Kicsit tudhatnánk többet róla?
Szia, a 2x17 V miért jobb, mint a 24 V? Azt nem lehet eléggé leszabályozni a triakkal?
Nagyon szépek lettek. Maximum a szerénységet mosolyoghatjuk meg. A minőség, a kidolgozás... Csillagos ötös!
Köszi,ennyi pénzért persze azért sokat ne várjunk ,ha bejön ok,ha nem egy délutáni szórakozás volt./és jöhet a 2.7.4. Alkotós táp,de abból is kettő/
Én csak a külön kivezetett magas és mély kimenetet nem értem (ha már ott van benne a hangszóró) , de a kivitelezés nekem is tetszik
Sziasztok. Lányom kérésére kerestem egy fényorgona kapcsolást, ezt találtam :Bővebben: Link .meg is csináltam neki. De aztán jött az ötlet,hogy lehetne ezt smd alkatrészekkel is. Hát ez lett belőle.
Ez a két magas dobozka egy rendszer része , van lesz egy - szélessàvú /top/ illetve egy - egy alsó mély /sub/ oldalanként .
Hogy mennyire nyerő nem.nyerő majd kiderül nem sokàra . Igy a magas és a szélessàvú eddig azt mutatja amit szerettem volna hallani. Még az alsó mély hiànyzik, jelenleg felujjitàs alatt vannak a hangszorok.
A gyerekekért mindent !
Na igen!! A gyerekekért mindent!
Elkészült a fiam 2.1-es rendszere 99%-ban. A maradék a SUB festése. Brutálisat szól,de tényleg!! Köszönet Reloop és Alkotó által megtervezett 2.1-es erősítőért!Videó Mac Audio CFX 2.16 JM-sub 212 (JBL CS1214)
Szia!
Gratulálok! Nagyon szép és igényes munkát készítettél!
Köszönöm,igyekszek!!
A SUB ládához miért kellett ilyen bonyolult kialakítás? Vonzó feladat egy ilyen szép konstrukciót létrehozni, de van ennek valódi értelme/indoka?
Nagyon szépen megcsináltad, ebben aligha lehetne hibát találni. De az indokoltság kapcsán nem látok tisztán. Van információd a témához? Nekem egy ettől sokkal egyszerűbb SUB ládám van, amivel minden szempontból elégedett vagyok. Értő segítségem volt, aki nagy gondossággal meghatározta nekem a térfogatot, a kellő merevséget, a belső tér oldalarányait, és a reflexnyílás méretét.
Szép a sub-ládád, piacképes ha ez mond valamit.
Szemet gyönyörködtető darabok.
Engem csak az az egy apróság zavar, hogy a JBL is beszállt a néphülyítésbe. Egy 0-val kevesebb még hihető lenne.
250W RMS, 1000W Peak teljesen hihető 30 cm-es hangszóróknál.
Legalább annyira, mint a Tescos 5.1-nél az 1500W PMPO.
Tetszik. Valami hasonlón gondolkodom én is, csak valami "atombiztos" verzióban a kocsi hátuljában cipelni "gond" esetére. Ha nem túl nagy kérés, meg tudnád osztani a kapcsolási rajzot és a programot (mert gondolom kontrolleres vezérlésű), hogy ötletet meríthessek(ünk) belőle?
Az "atombiztos" az nem így néz ki. Az úgy néz ki, hogy egy középleágazású trafó, meg 2db dióda. A dióda jelentősen túlméretezve (kellően nagy áramú), a trafó pedig kisebb teljesítményű, így annak a belső ellenállása az áram, vagy teljesítménykorlát szerepét is betölti. Egyébként az akkutöltés az a generátor feladata. Vannak olyan esetek amikor az már nem elég, mert túl gyakran autózik valaki a hidegben túl rövid távokat, vagy egyáltalán nem autózik egész télen. De ez annyira elenyésző eset (töltések száma), hogy arra az 1-2 alkalomra megfelel egy labortáp is. Ha lion akkus azaz hordozható az még jobb, mert akkor hálózat sem feltétlenül szükséges hogy legyen a közelben, plusz az ilyen nagyon jól jön egy akkucsere esetén is, amikor nem szeretnénk hogy az autónk áramellátása megszűnjön (különféle adatok, kódok törlődnek stb). Csak kell a táp végére egy szivargyújtó csatlakozó, és be kell állítani rajta a kívánt feszültséget, meg mondjuk 0,5A áramkorlátot.
Sajnos mivel városi rövid utakon autózom (maximum pár kilométer naponta), muszáj töltögetnem az akksit pár hetente. Amíg garázsban tudott állni a punto, rácsípettem a fenntartó töltőmet (35VA-es trafó 723-as stabilizátor 14.4V-rabelőve 0,5A-es áramkorlát, kimeneten batár teljesítménydióda) nem volt gondom, de most már az udvaron állok a ház előtt és általában a munkahelyemen tudom csak hétvégenként töltögetni. És akkor azért nem árt, ha meg tudom 3-4Amperrel is kínálni. Most egy régi szocialista töltőt "cipelek" a csomagtartóba átalakítva tirisztorosra jól túlméretezve és a proli mester féle töltéslekapcsoló áramkörrel felvértezve. De elég nagy is, nehéz is. Ezt kellene kiváltanom. Ezért is érdeklődtem nem is olyan rég a kapcsolótápos fórumban a megfelelő tápegység kiválasztásáról. Talán még épp te is adtál tanácsot. Most meg próbálok összeszedni minél több infót..
Hi Mesterek!
Nem titkos recept , sőt egy cikk féleséget is akarok majd belőle, de még nem igazán működik rendesen . Amint lesz egy kész működő verzió, közé akarom tenni. Amit tud szoftveresen: - Saját magát felügyeli, ha gond lenne a teljesítmény elektronikával egy relét elenged vagy be sem húzza. Induláskor teszteli magát. - aksi választass: 5Ah-120Ah-ig, itt beállítja az aksihoz tartozó max töltő áramot 55Ah aksinál max 5.5A fog tölteni -miután polaritás megfelelően csatlakoztatva lett az aksi, elindul a töltési folyamat 3 lépcsős: T0: ha teljesen le van merülve az aksi 200mA-el szintre hozó töltést csinál 10.5V voltig T1: 14.4V-ig a aksi kapacitás max 1/10 vel tölt T2: fesz tartó töltés, még az aksi áramfelvétele 14.4V-on szinte nulla nem lesz. Ezt a folyamatot a "T" betű után számokkal írja hogy épen melyik töltési folyamat van aktuálisan ezen kívül írja az aktuális feszt, áramot, a kiválasztott aksi típusát, töltési ciklust s egy hozzá vetőlegesen az aksi feltöltöttségi állapotát. Ha rajta maradt az aksi akkor meg "csepp töltést" csinál. Nagyjából ennyi
Na ez nagyon érdekes. Mihamarabb várjuk a cikket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |