Fórum témák
» Több friss téma |
Egyébként minimálisan növellheted a futásteljesítményt, ha nem kint hagyod az akksit, hanem beviszed és ott töltöd, és ha indulsz, csak akkor viszed ki és teszed a gépbe. Ha hazaértél, viszed is befelé ismét...
Magyarul nem a kinti hűvös/hideg időben tartod, ha nem muszájly... A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2017
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy adott egy lofty 48V elektromos kerékpár. Eddig semmi gondja nem volt de mostanság random időközönként hiába huzom a gázkart leáll elengedem leveszem a gyújtást visszakapcsolom és újra megy . Kicseréltem a vezérlőig a gázkar 3 eres vezetékét megnéztem az akkú dobozt de semmi olyan szemmel látható hibát nem látok (kabel szakadás ,törés,lecsúszott sarú ami okozhatná). Esetleg ez alapján lenne valakinek ötlete hol keressem a hibát? Köszi előre is.
És meddig megy újra?
Akkumlátorfeszültségeket ellenőrizd, darabonként/cellánként... (A hidegben hamar alulmerűl némelyík.) A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2017
Teljesen változó van amikor 2 napig semmi baja majd megáll 3 óránként 2 X utána jó 1 napig majd megáll 1X aksik vadi újak ellenőrizve lett.
Akkor én úgy kezdeném, hogy a panelen, és még ahol tallható minden forrasztást átnéznék, ami gyanús esetleg újraforrasztanám, mert ez lehet valami kontakthiba inkább...
(Tápfeszültségbetáplálások, HALL szenzor vezetékek, motor tápvezetékek, teljesítményfetek, vezérlő IC(k) tápfeszültséglábai. Aztán vezetéktörések/szakadások is beleférnek ebbe a hibába. Minden szálat ki kell mérni egyesével. Azt se felejtsd, hogy minden vezetéknek két vége (csatlakozási pontja) van ahol kontakthiba léphet fel...) A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2017
Hali!
Nyakamba szakadt egy elektromos bicikli javítása. A képeken látható alkatrésznek mi a funkciója, Mi a neve, hol lehet beszerezni?
Ezen semmi jelölés, semmi szám...
Csak ennyi, hogy hall elem?
Szia!
Bővebben: Hall sensor
Üdv! Én SS41F-ként rendeltem, az biztos, hogy jó!
Hali!
Nekem egy TORNÁDÓ tip. biciklibe kellene. Azt mondod ez jelölésű biztos jó.? Akkor ezekből válogathatok.? A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
A 41F alatt lévő számoknak van jelentősége?
Azok gyártási azonosítók. ....biztos.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
Köszi! Tehát amit linkeltem, azokból válogassak.?
Igen.
Oké, mégegyszer köszönöm!
Üdv mindenkinek. Van-e valakinek valamilyen táblázata arról hogy a 48 voltos bicaj töltőknek mekkora a minimum feszültség igénye hogy elkezdje tölteni az aksit. Magyarán mekkora az a feszültség amikor már nem indul a töltő ?
Érdekes kérdés, nem hinném, hogy létezne ilyen táblázat.
De nem is világos teljesen mi is a kérdés? Ez konkrétan arra akar vonatkozni, hogy az AC230V betáplálásnak mennyi lehet a minimum értéke, hogy már ne töltse az akkut?
Nem a hálózat feszültségre gondoltam hanem az akku pakkra. Az a helyzet hogy még eddig nem foglalkoztam ilyesmivel és nem tudom hogy milyen akkuk vannak benne csak azt hogy a nyár elején vették vagyis alig használt. A tünet az volt hogy bedugtak minden ahogy szokták de nem akart tölteni. Először elhozták magát a töltőt (TAILG) már kinyitva de szerencsére nem bántották. Hát így akku nélkül 9,85 voltot adott. Megpróbáltam imitálni hogy rajta van az akku de csak 31 voltot (mert nem volt több) na erre úgy reagált hogy a zöld led nem világított folyamatosan hanem ütemesen el el halványodott. Ebből arra következtettem hogy kell az akku csomag és elhozattam. Most jött a meglepi mert abban csak 9,5 volt jelen. Most feltöltöttem ( két labortáp sorba kötve) 44 voltra és elindult a töltés de valami nem kerek. Ugyanis feltöltötte 46,8 voltig de nem megy tovább felfelé hanem megindult lefelé most per pillanat 45,6 volton van és mintha megállt volna miközben a hálózati fogyasztás folyamatosan 400 mA 230 volt mellet.
Először is tudni kellene milyen típusu akkukról beszélünk.
Másodszor, a töltő kimenetére ne kötözgess feszültséget, mert az tönkreteheti. Harmadszor, ha azt veszem, hogy egy teljesen feltöltött akkut ráteszel, a töltőre ismét, egy minimális áram akkor is folyni fog valószínüleg, ugyanis amikor leveszed a töltőről, valamennyit vissza is esik a feszültsége. Ez már elég ahoz, hogy ha újra töltőre teszed, ismét elinduljon a töltés de nagyon gyenge árammal fog már menni ilyenkor, és hamar le is kapcsol ismét jelezve, hogy feltöltött. Negyedszer, nem igazán jellemző, hogy bizonyos feszültség alatt már nem indul el a töltés, akármennyire le van megülve az akksi, a töltő elkezdi tölteni. Ötödször pedig ha egy 48V névleges feszültségű akkucsomag pillanatnyi feszültsége 9.85V, akkor az már régen rossz, ugyanis alulmerülés esete áll fenn, ami károsította az akkut is.
Azt hiszem hogy az akku csomag a hibás mert az éj folyamán mindent lekapcsoltam és a feszültség le esett 33 voltra . Most már ott tartok hogy elérte a 25 százalék töltöttséget.
Sziasztok! Olyan gondom van egy Polymobil PB030-as elektromos robogóm, új akkumulátorral is nagyon hamar merül. Mi lehet a gond? Előre is köszi a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
Moderátor által szerkesztve
Jó lett volna ha leírod a motor teljesítményét, az akku kapacitását és típusát.
Így előljáróban annyit mondanék, hogy a mostani 0°C és az alatti hőmérsékleten az akkukapacitás csökkenése normális jelenség, ami azt vonja maga után, hogy hamarabb lemerül, kevesebb a megtehető távolság. E probléma elkerülése ellen nemigazán van megoldás. Némileg jobb a helyzet, ha az akkupakkot meleg helyen (szobában) tartjuk, töltjük, és csak az utazás megkezdésekor tesszük a járműbe. Az utazás befejeztével ismét ki kell venni a járműből, és meleg helyen kell tartani. Vagy nagyobb kapacitású akkumlátort kell vásárolni. Még annyit, hogy az előző hozzászóló is újnak vélt akumlátora lett alúlmerített, mivel az akku hidegben való tárolása/üzemeltetése ezt vonja maga után ami szintén csak normális jelenség. Ez akár nálad is fennállhat... A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
Az akkumulátor típusa long és 12 Volt 14 amperórás, a robogó 36 Voltos és 300 Wattos, nem kevés. Max. 11 kilométer és nehezen gyorsul fel.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
Moderátor által szerkesztve
Egy kis matematika.
A motor 300W, ami csúcsteljesítményben kb 8.3A áramot fogyaszt maximum gázon. 14Ah akkuból 8A -es terhelőáram mellett az üzemidő kb 1.75 óra, mindez laboratóriumi körülmények közt minden terhelés nélkül. És a valós körülmények közt üzemelve, vegyük hozzá a robogó súlyát, a vezető súlyát, az áttétel, a kerekek és a gumiabroncsos surlódási veszteségeit, a terepviszonyokat, valamint a legfőbb tényezőt, a légellenállást, ami a sebesség növekedésével kb négyzetesen nő, ami hat mind a robogó testére, valamint a vezető testére is. Valamint mint előzőleg írtam, konkrétan a hideget, ami az akku kapacitását csökkenti. Ezeket a veszteségeket elég nehéz számszerűsíteni, és nem is mennék ebbe bele. Na mindezt levonva, és ami ezután maradt gyakorlatilag a sebesség ismeretében kiszámolható a körülbelüli megtehető távolság. A gyorsulásról csak annyit, hogy egy 300W -os motor nem egy őrült nagy teljesítmény, hogy annyira jó legyen a gyorsulása egy kb 150-200Kg -os jármű és utasa számára. Ehez hozzájön az akkuk hidegben való üzemeltetése miatti alacsonyabb áramleadó képessége. Orvosolni némiképp úgy lehet, hogy közlekedésen kívüli időben meleg helyen tartod az akkukat... |
Bejelentkezés
Hirdetés |