Fórum témák
» Több friss téma |
170kmt.
17km/h 2A. 48V 20Ah. Ratekerve tobb km.
Üdv: Elkészült a kerékpárom ,igy néz ki, de még fejlesztek rajta.
A kábelkötegelővel rögzített "vezérlőpult" nagyon odabasssz a homemade dizájnnak...
Hát igen ,_az van kéznél. eEgyszerűbb a megoldás. Holnap teszek fel tenni másik képet , mert ez csillog-villog, mint a bordélyj kocsma. 48_Vv és 800_W -os motor. 4 kapcsolás álliítható tempomat is került rá. Kilyjelző menyivel mennimegyek ,és méri a fogyasztást is.
Most meg csinálom a töltést is . Generaátor motorral lessz megoldva. Arról is lessz kép majd később. Eddig rövidenRöviden ennyi. Kösz. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Sziasztok. A múlt héten hozzám került egy háromkerekű Tornádó szerű eléggé elhasználódott elektromos "kerékpár" javításra. A motor része már megy, azzal alig volt baj. Igazából a világítás, index és a a féklámpa részével van gond. Össze-vissza van kötve. Nem találok sehol sem konkrét rajzot a világítás részérő. Az első lámpa alig láthatóan izzik (3,6V), de valami MT kábellel van betoldva az egész, és már gyújtás ráadásakor égnek a hátsó lámpák. Az indexel az a gond, hogy a kapcsolója rossz, azt még be kell szereznem. A féklámpára egyenlőre még rá sem tudtam nézni (egyáltalán van benne?) Viszont a hátsólámpához 2+1 szál vezeték megy ebből gondoltam, hogy kellene lenni rajta féklámpának. A kormány jobb oldali fogantyújánál van a világítás kapcsolója (két fokozat?) alatta mi lenne az a kapcsoló? Mivel azon utólag behúzott vezetékek mennek egy billenő kapcsolóra ami szintén nem eredeti. Nincs valakinek valamilyen használható rajza a fényekről?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Tesóm hozott egy NT-1C bicó töltőt hogy meg kéne nézni mert pukkant eggyet,kettőt és nem tölt. Kibontva meglett a pukkanó készség! Az lenne a kérdésem van-e realitása javítani, Alkatrészek esetlegesen csere alkatrészek mennyire beszerezhetőek? Mi mehetett el még rajta amit érdemes lenne cserélni? Válaszotokat várva Üdvözlettel!
A képek nehezen mennek.De majd csak apránként.
Sziasztok
Egy rollert szeretnék elektromosra alakitani. Gyakorlatilag meg van hozzá minden. 5065 270kv brushless moci, 4s 5000mah lipo. Bordásszij, tárcsa,stb. Viszont az ESC még nincs hozzá. Tudom lehet venni jó sok tipus van. De azok főleg RC auto, helikopoter hez valók. Jó 6 évig modelleztem, ismerem ezeket. Egy 150A es (25-30ezer ft) nekem is pukkant már el egy 7kg os 1/8 as monster autóban. Szóval nem volna valakinek egy kapcsolása, terve egy min.150A es BL vezérlőelektronikáról? BEC es kellene. Köszi
A féket nem tudnád mechanikus úton megoldani? Mert akkor elég lenne csak az előremenet, ami önmagában nem akkora probléma. Talán még ESC-t is találnál hozzá. Esetleg olyan ESC ami helikopterekhez való, tehát több mp alatt gyorsul fel 100%-ra? Kapcsolási rajz még nem is probléma, inkább a program. Van pár a neten (SimonK), mondjuk fel lehet használni, és köré építeni egy bika hardvert. Szerintem ez lenne a megfelelő irány. Jó erős FET-ek. Esetleg kipróbálni, hogy átalakítasz egy Ebayes 30A-es lezsugorzsövezett ESC-t, FET-eket kicserélni, AVR 5V-ját megoldani más módon. BEC-nek szerintem jó lenne az Ebay-es 3-5A-es step down modul LM2596-tal, vagy a helyettesítőjével.
Ha szeretsz barkácsolni, itt van egy, én is ebben a projektben vagyok benne, de még nem dobtam össze.:
BLDC driver... Bár lehet ez csak szenzoros motorokhoz jó, nézd meg a vezérlő adatlapját mit ír erről...
Pont tegnap néztem ezt. De ha jól olvastam ez tényleg szenzoros mocihoz való. Az én mocim nem az.
Nekem szimpatikusak. A heli ESC főleg azért, mert lassan gyorsul (szerintem állítható is az időtartam, de ha firmware-t frissítesz rajta, akkor biztosan). Nem esel le a rollerről, nem folyik túl nagy csúcsáram sem. 21$-ért még olcsónak is mondható. Ha a féket bekapcsolod rajta, lehet úgy jársz, mint én, és pukkan egyet az első nagyobb fékezésnél.
Igen tényleg olcsó. Esetleg ha lepucolom róla a zsugort, a fetekre lehetne hűtőbordát is tenni. De nekem szimpibb a boat esc. Ahhiz lehet venni programozó kártyát is amin beállitható jó pár dolog. + mehet rá pl.egy venti is. Persze az hogy hogy birja, az próba során derül ki úgy is.
Ismerős ilyet rendelt de ő gördeszkához. Amin 2db motor lesz. Árát tekintve olcsó, főleg hogy a transmitter is rá van integrálva. Viszont nekem 2 dolog miatt nem jó. 1 ik hogy nekem csak 1 motor lesz, a másik pedig hogy min.6s lipo, 24V kell neki. Én csak 4s akksikat akarok.
gördeszka esc
Sziasztok!
IRF 450-jó a helyére? Ez a fet volt itthon, cseréltem néhány megégett ellenállást,el kondikat, ic-t TL3842P elfröccsent a 6-os lába optót 4N35-öt. De valamiért nem indul. Szívesen venném az építő jellegű hozzászólásokat!
Hello! Találkozott-e már valaki elektromos kerékpár vezérlővel,amelyik belül villog hibakódot? A moci 3 sebességes,és 350 Wattos. A vezérlő kap áramot,a fékkarok jól dolgoznak,a gázkar ki volt purcanva,de ki lett cserélve és így már adja szépen a jelet a vezérlőnek, a motor jó, hallok jók, meg van minden,de meg sem nyikkan . Szétszedtem a vezérlőt,nem látok semmi sérülést. De ha áramot adok neki, akkor ami benne van egy kis led gyorsan villog kb.10-szer,majd szünet,majd 2-szer villant,aztán megint szünet, majd 2-szer villant,és ezt ismétli. Tudja-e valaki mit jelent a 2 villantás hibakód?
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy van egy 250W hub motorom (ebike) amihez 3 vezeték megy a hajtáshoz, de nem találok semmilyen leírást hogy hogyan is kössem be. Nincs vezérlő elektornikám.
a motorról: https://www.aliexpress.com/store/product/36V-250W-Electric-Folding-...1.html Az ötleteket előre is köszönöm!
Három vastag vezeték csak? Nincs véletlen mellette még négy vékony vezeték is?
A lényeg, hogy BLDC motorvezérlő kell hozzá. Ha van vékony vezeték is, akkor szenzoros a motor, ha nincs vékony vezeték, akkor szenzor nélküli. Meg nem ártana tudni azt sem, hogy 60 vagy 120 fokos a tekercselése. Bár a mai vezérlők tudják mindkét fajtát, azért vásárlás előtt nem árt pontosítani... E-bike BLCD motor driver... Ja egyébként én is csak utánna láttam, olvastad a zöld mezőben lévő szöveget? "We have the special controller for this motor that can make it have best work, this controller price is 35 USD, if you want, please contact me before order, thanks a lot." Kb annyit tesz, hogy ha akarsz, van hozzá 35$ -ért vezérlő is, vedd fel a kapcsolatot az eladóval ez ügyben... A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2017
Köszönöm szépen a segítséget!
Tényleg, nem tűnt fel hogy árul vezérlőt is. Én egy ilyen típusú kereket vettem vaterán 26-os felnivel és erre szeretnék vezérlést. 3 vastag vezeték van csak. Ha simán 36V ot kötök rá valahogyan az esélytelen? Vagy mindenképp kell hozzá BLDC vezérlő e nélkül nem tudom megmozdítani ? (elnézést ha nagyon hülye a kérdés)
Vezérlő nélkül nem fog menni...
Tulajdonképpen ez felfogható egy három fázisú (csillagba vagy deltába kötött) motornak. A vezérlő hozza létre benne a forgó mágneses mezőt, ami magával forgatja a tengelyt. Valójában kb ugyanolyan mint a modellmotorok... Annyi a különbség, hogy ez nem AC -val, hanem DC -vel megy (hivatalosan)...
Jó rendben, kezd tisztulni a kép hogy mi hogy is megy úgyhogy beszerzek egy univerzális vezérlőt.
Nagyon köszönöm a segítséget!
A héten meg is érkezett a vezérlőm és a 'gázkar', összekötöttem tesztből és elsőre ment minden jól, úgyhogy nagyon élvezetes volt a teszt.
Labor táppal 36V -ra állítottam és így üresjáratba max fordulaton vett fel 0.8A -t. Ez így elsőnek azért nekem kevésnek tünik, kézzel próbáltam visszafogni így ment fel 1-1.5A -ig jobban nem akartam megfogni. (a táp sem bírna azért olyan sokat.) Ezek reális számok? Mert most próbálok akkumulátorokat venni és arra jutottam hogy ólom savas akut használnék méghozzá motor-ba való akkukat. Ezeknek jellemzője hogy 12V 5AH és kb 1.5kg. könnyű lenne tölteni és jobban bírja a nagyobb áramerősséget mint a zselés akkumulátorok. Rossz ötlet ilyen akkut használni ?
Ciklikus (mélykisütéses) akkut vegyél, ha jót akarsz. Persze valamivel drágább, de tovább bírja.
Az ólomsavas akku hamar feladja ilyen körülmények közt. Vagy ha mégjobbat és tartósabbat akarsz, akkor Li-ion, esetleg Li-po. De ne a kínai fajtát... (Esetleg ha nem sűrgős, már úgyis rossz idő van ebikezni, gyüjts régi laptop cellákat, és állíts össze abból. De azokat mindenképpen ellenőrizni, tesztelni és válogatni szükséges. Ha érdekel a dolog kövesd a youtube csatornámat, hasonló projektben vagyok épp...) Ha minden kötél szakad, csak akkor vegyél ólomsavast... A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2017
Köszönöm a tanácsokat! Megnéztem a videókat, tetszett de azért nem mernék belevágni egy építésbe főleg a töltés vezérlő miatt, meg hogy az akkuk ponthegesztve vannak....
Az ólomsavas akku azt miért nem javasolod ? Három darab (12V) 5AH -s akkut sorba kötnék.. darabja kb 4e huf, és kb bármikor tölthetem, az indítóárama 80A így gondolom hogy 8A-t 'folyamatosan' el kell hogy bírjon... ezt kb bírná 40-percig. Zseléseknél néztem a karakterisztikát és hát ha nagyobb árammal terheljük akkor lényegesen kevesebbet bír...
Mert az ólomsavas nem szereti ha a feszültsége "nagyon" lecsökken, az azt szereti, ha állandóan 11.5V vagy a fölött van a kapocsfeszültsége. Szóval vagy az van, hogy keveset tudsz vele menni, hogy ne merítsd le nagyon, vagy ha sokat mész jobban lemerül és rövidül az életartam...
Én nem zselést mondtam, hanem ciklikusat. Ha aksi szaküzletbe mész, ott tudni fogják az milyen. Mondd, hogy elektromos bringába kell. Egyébként meg nem kell berezelni, 250W -os motorod van, nem lesz ott folyamatosan olyan "nagy" áram, kb 7-15A, esetleg gyorsításnál valamivel több de az is attól függ a vezérlő hogy adagolja neki...
Ha nem ciklikus akkut veszel,(az kell a folyamatos terheléshez) Akkor a sima savas akkut a kapacitása tizedrészével szabad folyamatosan terhelni,mert fel fog puposodni...Ez annyit jelent,hogy a belseje gyakorlatileg elporlad...
Sziasztok.
Elektromos kerékpárom akkumulátoraival valami probléma van. 3 darab 12V 14Ah aksik. Ki birtak 20Km-t is, de most, hogy jött a hideg ma már csak 10km-t birtam csak meg tenni vele. Szerintetek lehet a hideg véget? Vagy vigyem vissza öket? Szerencsére még garancia alatt van. Zselés aksik. Köszi. Üdv. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2017
A hideg biztosan közrejátszik abban, hogy kevesebbet tudsz menni vele. Ha van rá lehetőséged végezz rajtuk kapacitásmérést meleg szobában, és a hideg kinti időben is. Ebből magad is leszűrheted a különbséget. Bár én az 50% -os kapacitásvesztést elég soknak találom. Várd meg mások véleményét is ezzel kapcsolatban.
Az akkuk korát nem említetted, gyanítom nem túl koros, ezért is sokallom a -50% -ot... Ha még csak ez az első "tele", én biztosan megreklamálnám... |
Bejelentkezés
Hirdetés |