Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Nekem tetszik. Van valamilyen csatorna, ahol követhető az építés? Kíváncsi lennék milyen eszközök állnak a rendelkezésedre az építéshez, mit hogyan tudsz megoldani háztájiban.
Hát nem tudom.
Ezek az adatok vannak ráírva! Pont arról van szó amit (#) uniman belinkelt, Kép: Hivatkozás
Hello! A napi 4-5 km az rettentően kevés, egy hétig nem is szabadna töltőre tenni az akkukat, ha 100%-os lenne az állapotuk.
Valószínűleg egyes akkuk/cellák minősége nem azonos...a töltő meg a sorbakötött akkukba "nyomja" az 1,6 ampert.
Üdv!
Ha minden igaz, ez a csatornám linkje.: RendszergazdaNyh... Egyébként ha minden igaz, az adatlapomon is ott van a link... És mivel csak most kezdtem a youtube -ozást, nem vagyok még igazán eligazodva benne. Egyenlőre a brinyóról még nincs videó, mivel a kamerára később tettem szert, az átalakítás megkezdésénél, de ahogy haladok, majd készitek róla videókat is... A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2017
Köszi.
És milyen akkut érdemes venni? Melyik amivel aránylag jól járunk? Van valami normális minőség?
Sziasztok.
Nekem is van egy elektromos biciklim. De az akkumulátor töltöttségi szintet mutató ledek nem tökéletesek, igaz nem is vártam, hogy azok legyenek. Na most én szeretnék csinálni valami precízebb akkumulátor töltöttségi szint jelzőt. Nem tudom, hogy lehetne megcsinálni. Mindegy, hogy ledekkel vagy 7 szegmenses kijelzőkkel lehet meg oldani. Lehet PIC-el, Arduinoval vagy akár valami egyszerűbbel is de lényeg, hogy furat szerelt és, hogy kevés alkatrész legyen benne. 3 darabb (36V) akkumulátor van benne, 14Ah. Előre is köszönöm. Üdv.
Keresgettem egy kicsit, és ezt találtam.
Szerintetek ez is megfelelne a célnak?
Mivel ott van a leírásban, hogy 36V -os aksihoz van, te meg pont ilyet keresel, én rendelnék is egyet a helyedben...
Bár előbb azon kellene elgondolkodni, miből is szűrted le, hogy a töltöttségi szintet mutató LED -ek nem tökéletesek...
Oké meg fogom rendelni.
Azért gondolom hogy nem jól működik mert ugye van 4 led, HIGH, HALF, LOW, EMPTY. És a low az mindig világit függetlenül attól hogy mennyire van fel töltve az aksi... Persze amikor le merül akkor nem világít
Felhasználói kérésre a két, elektromos robogós téma ebben került összevonásra.
Hello!
Én inkább mindhárom akkumulátorra kötnék egy-egy ilyen voltmérőt (akár akkumulátoronként más-más színűt) Kapcsolókkal kiiktathatóan. Talán egyből feltűnne, hogy melyik akkuval van gond. Persze az igazi a cellánkénti voltmérő lenne, de ez kivitelezhetetlen. % helyett ugyan a feszültséget jelzi ki, de egyszerű utána járni, hogy az hány voltnak felel meg. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2017
Köszi a választ de nem értem miért célszerűbb 3 feszültség mérőt tenni.?
Az akkumulátorok most lettek ki cserélve csütörtökön (2017.08.03). Üdv.
Hello! Van egy kapcsolóüzemű akkumlátor töltőm elektromos kerékpárhoz. Igazából 3 akksit kellene hogy töltsön,de a kijövő fesz 48 Volt. (36-ot ír rajta). Meghibásodott. Szét szereltem,mivel már nem egyet javítottam,de ilyennel még nem találkoztam. A primerben 3842-es IC van,amit ismerős számomra,és ezzel nincs is problémám. Viszont a szekunderen egyetlen egy IC van,és a jelzését többször is megnéztem JH 608-at ír rajta. 8 drb lába van a kicsikének,csak sehogyan sem tudom kibogozni a láb kiosztását a bekötése alapján a nyákon. Gondolom ez egy komparátor lehet,de nem sikerült róla megtudnom semmit,hogy ki tudjam mérni,hogy meghibásodott e. Tud-e róla valaki valamit,esetleg volt-e ezzel az IC-vel dolga?
Üdv!
Esetleg nem lehet, hogy a kimenő feszültséget figyelő visszacsatoló ellenállást módosítva csökkentsd a feszültséget? Én ezzel a módszerrel állítottam át a kimeneti feszültséget egy teljesen új töltőn. Visszábbvettem a kimeneti feszültséget, mert úgy alakult, hogy kevesebb akkuval fog működni az elektromos kerékpárom. Csökkentve ezt az ellenállást a feszültség is csökkent. Esetleg ellenőrizheted ennek a visszacsatolásnak a megfelelő működését...
Szia!
Ha nem túl bonyolult, próbáld visszarajzolni a szekundert, lehetőleg értékekkel. Ebből talán kitalálhatjuk, miféle ic van ott, ill. funkciója lehet. Természetesen ne valami ceruzarajzos fotóval szúrd be. Ha zárlatmentesen meg tudod visszafelé táplálni a kimenőfesz csatlakozást, talán mérni is tudsz pár lábat, mégis mi a tapasztalat. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
Hello! Köszönöm a választ mindkettőtöknek. Már vissza rajzoltam ceruzával a kapcsolást,de ezt még át kellene rajzolni egy átlátható rajzzá,mert ez így csak egy nagy gubanc.De lehet hogy lekapcsolom a szekundert a trafóról,és meghajtom kívülről,hátha így ki tudom mérni a lábakat. Esetleg még dolgozom a rajzon,és fel teszem. Csak ez napokba is telhet. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
Sziasztok! Nem tudom tudna valaki válaszolna pár kérdésemre. Kezdő vagyok az elektromos robogók hibabehatárolásban, de bele kellett vágnom. Vettem egy a képen látható teszter. Ki tudtam vele mérni a gáz hall jeladókat, a motor fázis tekercseit, és hall jeladóit. Próbáltam az elektronikát is tesztelni, de lehet, hogy valamit nem jól csináltam. Én az elektronikán rajta hagytam a tápot, a gázkart, a fázis vezeték és a hall jeladó bemeneteit pedig a teszter a "controller" feliratú fázis és hall csatlakozóihoz kötöttem. A ledek egyáltalán nem villogtak. Jól csináltam?
Nem használtam még ilyet, de ha videómegosztón tovább keresel, talán találsz olyan videót,
ami bemutatja az eszköz helyes használatát... ESC tester...
Én ezt néztem. Ez alapján jól csináltam.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
Na hát akkor nem elképzelhető, hogy a BLDC vezérlő elektronika halt meg?
Az a jelenség megfelelő, hogy amikor összedugom a táp vezetéket elsőre nagyot szikrázik? Gondolom a kondik az elektronikában. Lehetne egy ilyen elektronikát tesztelni asztali tápegységen ami 3 ampert tud, és rövidzár védett? kipróbálnám, de aggaszt ez az első nagy áramfelvétel. Nem szeretném tönkre tenni a tápegységem.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
Lehet, ha áramgenerátoros, úgysem alakulhat ki nagyobb áram a megengedettnél. De a helyedben én szétszedném az elektronikát, és legalább végignézném hogy nincs -e zárlatos FET vagy kondenzátor benne (főleg a tápágban)... Aztán adj neki delejt, és nézd meg mennyit vesz fel csak simán az elektronika, a motort ne kösd rá. Ha a tápkondik feltöltődtek, a tápáramnak le kell csökkennie...
A második, harmadik összeérintés után már nincs szikra. Mennyi lehet az áram felvétel motor nélkül kb.?
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
Nem túl sok, pár 10mA esetleg pár 100mA (vagy még ennyi sem).
Gyakorlatilag csak a félvezetők fogyasztása...
Köszönöm a választ. Lehet, hogy teszek egy próbát a táppal.
Sziasztok!
Esküszöm próbáltam végig olvasni mint a 169 oldalt, de volt már itt olyan aki épített működőképes elektromos kerékpárt? Ha igen akkor kb mennyit képes elmenni egy töltéssel? A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2017
Ez csak akkumlátorkapacitás, és motorfogyasztás kérdése.
Én épp építek, de míg összeáll a gép, addig biztos eltelik pár hét (esetleg hónap)...
A dolgok fordítva működnek. Te megmondod, hogy mennyi maximális sebsséggel, mennyi ideig akarsz menni, ehhez választasz motort és akkumulátor pakkot. Így az igények ki lesznek elégítve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |