Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nem gondolnám,h.ez lesz a megoldás..
De jó lenne!
Nincs annak semmi baja, max kicsit oxidálódott a csatlakozó. Szerintem. Ez csak ki-be kapcsolja a szivattyút, tehát vagy megy vagy nem. Más lesz ott a gond.
Szia, Az még jó, szerintem.
Inkább a szivattyú nyomást ellenőrizd, utána a légtömeg merőt s a hőmérséklet szenzorokat.
Oke koszi mindenkinek.
Sajna uzemanyag nyomast nem tudunk merni mert nincs szelep hozza az injektor hidon
Ha szivattyú felőli oldalon mérem a feszültséget a csatlakozóban, akkor mennyit kéne látnom kb?
Azért nem tudom a 87es lábra kötni, mert azon pozitív van kapcsoláskor, ennek a lednek pedig negatív kell, a másik kivezetésén gyújtás van a műszerfalon. Gondoltam arra, hogy dupla érintkezős relét kell beszerelni, csak azokban 2x15A-es van, csatlakozója sem ilyen ahogy a lábkiosztása sem. 12V Zener diódát is raktam már a leddel sorban a 2K-os ellenállás elé. Visszarugás így is tönkre tette az smd ledet. Kicserélem a szóban forgó relét Bosch védődiódásra, talán ezzel a probléma megoldódik. Ha így sem oldódik meg, kap egy 50mA-es kis relét pluszban ez a led, aminek 30-as lába testre, 87-es lába a ledre lesz kötve, a tekercsének meghúzása pedig az eredeti relé tekercsével párhuzamosan.
Szia! Már kérdezni akartam, hogy mi a motorkódja ennek a Clionak, hátha találok valami segítségre méltót vele kapcsolatban. A kuplung pedálnak is van kapcsolója meg a gázpedálnak is. A pedálok mögött fut egy vezetékköteg amit a pedálok kezelésekor szabályosan lökdösi azt, kikoptatva azon a szigetelést ill. a pedálok kapcsolóinak csatlakozóit is ez próbára teszi.
De valahol kell lenni egy regulator szelepnek, ami a visszatérő vezetékbe megy. Ha elé kötöd, a szivattyú max nyomását, utána a leszabályozási nyomást tudod mérni.
K4J 710 es.
Koszi hogy utana jarsz. Azok a csatlakozok szepek ott lent nincsenek megkopva. Igy szemre legalábbis. Meg 35ezer km van a kocsiban szoval olyan sokat nem kophatott. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018
Szerelom nezegette de sehol se talalt.
Szállítási mennyiséget anélkül is tudsz mérni. 1,3l/perc
A szelep valamelyiken a szivattyúnál van, a tankban.
Huzzam szet es nezzem meg egy meropoharban egysegnyi ido alatt kijon-e ennyi? Hm...
Koszi a kepet. Ezt lehuztuk de a muszer vege nem volt raillesztheto. Tok jo lenne ha el lennek latva muszerekkel de egy ilyen mereser van ahol annyit elkernek amennyibol a fel ac pumpa ara megvan. Szivattyunal csak a csati es a két cso van. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018
Ez a jelenség amit itt leírsz az az üzemanyag nyomásszabályzó hibája lehet, mert a szivattyúnak fel kell "húznia" az adott nyomásra a rendszert. Ha már a gyújtás bekapcsolásakor nem akar felhúzni akkor probléma lehet a szivattyúval, mert csak a második "áramlökés" hozza működésbe. Így kérdéses a szállítóképessége is. A szivattyú leáll ha gyújtáson (nem indítasz) feltölt a rendszer vagy akkor is folyamatosan megy ha nem jár a motor?
Az első gyújtásra nem búgó ac hibajelenséget mondod vagy azt ha gyorsítok padlógázon akkor megtorpan, visszaránt és ha szépen gyorsítok akkor rendben megy?
Egyébként búg 1-2 s-ig és utána nem búg ha nem jár a motor. Az a fura hogy kolleganő Cliojában is csak másodikra hallom az ac pumpa búgását. Ez különösebben nem zavar, elfogadom ha így működik, megszoktam hogy relative több állás után kétszer adok gyújtást. Az hogy előzésnél megtorpan, az sokkal jobban zavar.
Akkor talán az üzemanyag és annak nyomásával nem nagyon lehet probléma, mert a nyomás meglétekor a szivattyú leáll, ahogy kell. Persze ebből a menet közbeni megfelelő szállítóképesség nem derül ki. A "torpanásra" a lehetséges megoldások a felsorolási sorrendben a fals levegő és az IAC szelepet említi. Az érdekessége a dolognak, hogy a kapcsolási rajzon nincs feltüntetve az IAC szelep de a motortérben jelölve van. Ennyire azért nem ismerem a Cliokat, hogy erre válaszolni tudjak.
Köszönöm, fals levegő máskor más helyzetekben is okozna gondot, nem? Főleg alapjáraton pl.
IAC szelepről olvasgattam külföldi fórumokon is, ott más a hibajelenség szerintem. Hétvégén ismerős kocsijából átrakjuk a szivattyút, megnézzük azzal is előjön-e a probléma. Szabad tudni milyen progi ez ahol nezegeted? A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018
Egy régi autod@t@ ami már csak 32bites xp-n fut de még fut. Szeretem, mert nagyon sok hasznos információ van benne.
A kórmányon van sebességtartó automatika gomb vagy kapcsoló? Azt olvastam valahol, hogy annak a kapcsolónak a meghibásodása kellemetlen rángásokat is előidézhet és a franciák csak az egész kórmány cseréjével teszik lehetővé a javítását ha baja van.
Nincs benne tempomat. A gomb ott van de vak gomb. Szerintem. Fura hogy tarolt hiba van ra.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018
Annyira azért nem fura. Illetve fura lehet, de megszokott dolog..
ABS-es? Motoros pillangószelepes? Van kuplungkapcsoló? A fékpedál kapcsoló szokott "beégni", az lehet jogos. Belenézve a csatijába néha látszik is. De ezeknek szerintem nincs köze a rántáshoz..
Szia,
Olvasgatom a problémádat és az jutott eszembe (nem láttam leírva, vagy megkérdezve, ha volt akkor bocsi), hogy az üzemanyagszűrő mikor lett cserélve? Az okozhat torpanásos hibát a leszűkült átengedőképessége miatt.
ABS van igen, és motoros a pillangószelep. Diag közben ha nyomom a pedálokat (fék, gáz, kuplung) akkor vált a státusza, tehát "lenyomva" stb.
Gáz és fékpedál elektromos kapcsolóját széthúztuk, szépek, nincsenek beégve. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2018
Volt igen, ősszel is meg most is cseréltettem, hátha rossz volt, de nem segített.
Viszont kollegával megütögettük az ülésen keresztül a pumpát, hátha van rajta némi lerakódás, azóta nem áll be a hiba úgy állandóra mint a lenti két mérésnél. Már engedi 4000 fölé pörögni, igaz rángatózik közben párszor. Meg az üa relét is megtisztogattuk kicsit oxidálódott már a csati.
A fékpedál, ha visszajön"sűrűn" indokolt lehet a csere, ha lenne benne tempomat. Ami lehet is, ha van benne kuplung pedál kapcsoló.
A többi fals hiba lesz. Alighanem akkor tényleg ott lesz a hiba a szivattyúban.
Kuplung pedál kapcsoló alatt mit értesz pontosan?
Tempomat biztos nincs, arról tudnék
A diagramok képéről egyértelmű, hogy szegény a keverék.
Valószínűleg szorul az AC pumpád, én nem nagyon keresném tovább a hibát, egyszerűen nem jó már a szállítási képessége.
Köszi, hétvégén kap egy csere pumpát, reméljük tényleg az lesz a gondja.
Igazából más nem nagyon lehet. fojtó szelep nyit injektor idő van ergo a légtömeg mérővel nincs baj (az is okozhat hasonló hibát)
A motor nem forog ki teljesen, vagyis kap üzemanyagot de a magas fordulathoz már keveset (2.kép) ezért torpan mert szegényedik a keveréked. Üzemanyag szabályzó nem nagyon lehet mert akkor minden egyen gyors fordulatszám emelkedésnél illetve csökkenésnél jelentkezne a probléma és nem igen jellemző a tönkremenetelük. Üzemanyag szűrő cserélve lett szóval ott sem szűkülhetett a keresztmetszet így csak a AC pumpa maradhatott ami meg sűrűn rendetlenkedik ily módon.
Koszi.
Csak technikailag erdekel hogy ha finoman nyomom a gazt akkor elporog szabalyzasig akar. Vagy palyan pl boven megy 4000 folott es nem torpan. Hogyhogy? Eddig ket idősebb szerelo azt mondta az ac pumpa vagy megy vagy nem. Persze ezt mar paran cafolta(to)k. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
Kedves Meroly!
Kérjük használj ékezeteket. Ha a hozzászólásod olvashatóbb, akkor előbb kapsz a kérdésedre választ is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |