Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Én a Win7 karaktertáblájából másolom ki a karaktereket, Arial Unicode MS karakterkészletből, ez mindig a helyes eredményt adja.
Külső alkalmazás. Beírom: -ohm, kicseréli erre: Ω vagy beírom: -mik, kicseréli erre: µ stb.
Én vargaf fórumtárs karaktereit (ezúton is köszönöm neki) beraktam egy html-be és kiraktam a szerveremre
Semmi köze az akkumulátortöltéshez, de számomra is érzékeny kérdést feszegettek, és adtok igen nehézkes tanácsokat egymásnak. Persze nincs jobb sajnos, de ettől még ez nem lesz jó.
Véleményem szerint -amivel a környezetemben sokan egyetértenek- nem az említett varázslásokkal kellene elérni az egyedi karaktereket, hanem rámutatással. Ha az általam értékelhetetlen színes fejecskék sokaságát be lehet illeszteni, akkor ennek példájára a szükséges kb. néhány 10 db speciális karaktert is hasonlóan kellene felkínálni. Itt a betűtípus kötött, tehát még ez sem okozna semmilyen külön fejtörést. Ha esetleg az illetékesek is olvassák, akkor tőlük kifejezetten kérem a lehetőség megteremtését (pl. a Word-ben tökéletes mőködik sok éve.
Amikor a mostani rendszer alakult, akkoriban én is javasoltam, az akkor még létező Fejlesztési ötletek topicban. De már az sincs.
Terhelés alatt is megvolt a megfelelő bemenő feszültség? Jól oldottad meg a feladatot a Schottkyval, ez bevett gyakorlat egyéni feszültségértékek egyszerű előállítására, bár ezt az IC-t épp arra találták ki, hogy ne kelljen vele gépészkedni. Én eddig egy darabbal építettem töltőt, azzal nem volt gond, de fontos az adatlapon jelzett elkók meglegyenek közvetlen az IC lábainál. Az adatlap nem jelöli a példakapcsolásban, de én beraktam a töltő felhasználások esetén ajánlott áthidaló diódát a kimenetről a bemenetre. Áramszünet esetén megvédi az IC belső áramköreit.
Üdv mindenkinek.
Hozzám került egy viharvert töltő ,trafó,dióda híd,műszer műkődik,csak a doboza sérült.Vagy minden? Prímán viszi a 9 ampert is,zizzenés nélkül ,elég izmos trafó.Viszont a mért értékekkel nem vagyok elégedett.A szekunder oldal Uü.13,1V. az DC 12,5V. kevésnek találom.4,5A-os terhelésnél már 10volt alatt van.Volt már valakinek dolga hasonlóval?Az értékeket nézve szerintem ezt még új korában sem lehetett akkutöltőnek nevezni. Köszi.
Tegyél az akku helyére egy pufferkondit, és mérj azon feszültséget. Üresen amit mutat, az lesz a töltési végfeszültséged.
De ha szkóppal megnézed mi jön ki a töltőből, látni is fogod.
Szia.
Egy 63V 6800µF -os üres kondit tettem a kivezetésekre,és így már jobban néz ki a mérés. 17.24V-ot mértem terhelés nélkül,van egy 64Ah-ás akkum majd kipróbálom vele. Szkópom sajnos nincs. Köszi.
Megvolt a fesz, sőt az akkut lekötve is csak 13,55V volt a kimeneten. (nem a multiméterem rossz, többel is rámértem) A kondikat én is az adatlap szerint tettem, előtte pedig csak a trafó, bizti, graetz, puffer kondi volt. Diódát nem tettem visszafelé, mint a 78xx sorozathoz szoktam, mert úgy vettem ki az adatlapból, hogy a fogyasztása minimális az akkuról betáp nélkül, de angol tudásom elég hiányos, így lehet rosszul értelmeztem a dolgot. Na mindegy, így diódával megemelve a GNT-t jól működik.
Szia, Ugyanilyenem /is/ van az a 9,7 -et kevésnek találom, habár eredetileg a primeren van egy kapcsoló, lecsatolás, kisebb/nagyobb akksikhoz, a kapcsoló nincs benne de ellenőrizd a trafó lábait. Én mingíg a nagyobbik állásban használtam, ot 13,xx a váltó, a Graetzet már kicseréltem egy 30A -esre, lehet valamelyik diófa halott, ha vevés a DC.
Ha 72W-ot fogyaszt üresjáratban akkor ott nincs rendben valami.. menetzárlatos a trafó?
Szia.Megnéztem és az erősebb oldalon van a primer.A javaslatodra bekötöttem egy 35A-es hidat
és ugyan ezeket az értékeket adta,tehát a régi híd jó.A teszteket reflektor izzóva csináltam talán az nem a leg jobb erre.
üdv.
Érdekes ,újabb mérések.Az akku egy 74Ah-ás 4 éve nem használt ,11,95V-ig merült példány.Az első képen látszik a töltő üresjáratban 11,61V-ot ad ki.A töltés kezdetekor 4,5A ,és pár perc múlva 13,26V -on tölt szépen.NEM ÉRTEM.EZ ÍGY NORMÁL? Gondolom a fesz az 13,55V és 14,4V nak kellene lennie. A csatlakozókat ne nézzétek ,ideiglenes.Kevesebb a töltési fesz mint az aksi feszültsége ,mégis magasabb a TÖLTÉS.?????
Ellenállás terheléssel akkutöltőt nem lehet pontosan kimérni. Az akkumulátor belső ellenállása nagyon kicsi, áramfelvételt viszont csak a szinuszhullám felső szakaszán produkál. Emiatt digitális multiméterrel nem biztos, hogy jó értéket mérsz majd. Izzó terhelésnél pontos a mérésed, csak nem úgy, ahogy szeretnéd.
Sokat kell még itt olvasgatnod. Legjobb, ha az elején kezded és végig olvasod.
Az akku feszültsége a töltés során változik. Ez az akku már elég beteg, mert nagyon hirtelen felugrott a feszültsége. 14,4-nél már teljesen feltöltődik, akkor már nem szabad töltőáramnak folynia. Az ilyen egyszerűbb akkutöltőt le kell kapcsolni, mert nem képes automatikusan abbahagyni a töltést.
Értem ,akkor tanulmányozom ezt az oldalt,nem olyan egyszerű téma /ez sem/.Köszi.
Egy jó akksival teszteld, az már régen nem 74Ah! Max 7.4, ezért ugrik fel egy pillanat alatt 13V -ra a fesz, de gondolom az ampermérő órákig oda van szögezve a jelre, mert azt az áramot a lerakódott szulfátréteg "eszi meg".
Tisztelettel
Valaki tudna segiteni a képen látható akutöltővel kapcsolatban? Bekötési rajz, esetleg a működése? Köszönöm
NDK gyártmánynak néz ki. Orosz töltőkről van tucatnyi rajz, talán akad valaki, aki ezt is ismeri.
Összesen néhány alkatrész van rajta, vedd le a panelt, próbáld lerajzolni! Ha nem megy, néhány részletes fotó segíthet. Mi a baja?
Sziasztok, azt szeretném kérdezni az ehhez értő kedves fórumtársaktól, hogy mitől van az, hogy autó akku töltése először csökkenő áramfelvétellel történik egy ideig aztán 3A nál megáll a csökkenés folyamata és elkezd nőni az akku áramfelvétele 5-6 A ig és annyi marad.
(nem le kellene mennie 1A alá? ha már fel van töltődve?) Másik rejtély, hogy ha üresen rámérek a töltő csipeszeire akkor 14,4 Voltot mérek ha ráteszem az akkura a csipeszeket akkor meg már 16,7Voltot mérek rajta, nem csökkennie kellene a feszültségnek ahogy terhelődik a transzformátor... Nem értem ezeket, valaki tud rájuk magyarázatot?
A műszered egyenfesz mérésben egy dupla félszinuszból valami átlagértéket mér (14.4V)
Tegyél rá pufferkondit üresjáratban egyenfesz mérésnél hogy megtudd milyen feszre akarja feltölteni az akkut. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2018
Szia!
A műszered nagy belső ellenállása nem képes teljesen kinyitni az egyenirányító diódákat. Ha az akkumulátorra van kötve, akkor már folyik elegendő áram a nyitáshoz, így az akku által simított, áramfolyás melletti feszültséget mérheted.
Akkor most melyik a helyes feszültség?
Ha kondit teszek rá és visszaosztom gyök2-vel akkor az lesz a helyes érték?, vagy az amit az akku kapcsain mérek töltés közben? És mi a véleményetek az emelkedő áramfelvételről? -rossz lehet az akku? -két akkunál is ezt tapasztaltam...
Üres akkunak nagyobb a belső ellenállása. A töltéssel ez a belső ellenállás csökkenni kezd. Az áram azonos feszültségnél nő. A töltöttség növekedésével az akku belső feszültsége nő, így az áram újra csökkenni kezd.
A műszered nagyon pontatlan. Töltés közben se emelkedhet az akkun a feszültség 16,7 voltig, az már nagyon sok az akkunak. Ekkora feszültségen már erősen pezseg az elektrolit, károsodik az akku. Ne foglalkozz pufferkondival! Az semmit nem old meg.
Csak csúcsérték van, DC-ben nincs effektív (ezt itt mondták nekem), a mért átlagérték (14V körül) semmit se jelent
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2018
Szemléltető ábra a töltés közben mérhető feszültségekről. DC-nél is van effektív érték.
A töltők feszültsége ennél magasabb, de az ábra az 1,41-es arányt követi. Így volt a legegyszerűbb. Idézet: Csak kell vennie hozzá egy asztali műszert 80+ ezresért hogy megmérhesse, mert a kézik ezt nem tudják.. „DC-nél is van effektív érték” |
Bejelentkezés
Hirdetés |