Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia! Sok egyszerre ennyi kérdés ezzel az építéssel kapcsolatban. A képek között tájékozódva pedig sok mindenre választ kapnál és szöveges magyarázat is van. Ha az erre vonatkozó képeken első ránézésre nem látszik, hogy mit ábrázol, akkor még egy kicsit googlizni kell ebben a témában. Ezen a képeken jól kivehetőek a csatlakozások a nyomáskapcsolón. Ez nem azt jelenti, hogy Neked is ezen kell kialakítani ezeket a csatlakozásokat, csak lehetőség van a megfelelő feszmérő, nyomáscsökkentő, biztonsági szelep azonos menettel való csatlakozására. Természetesen az alsó menetes rész a tartály nyomásának a bemenete, a levágott vezérlő cső pedig a tehermentesítő visszacsapó szelepről csatlakozik oda. Nagyobb teljesítményű motorral hajtott komprinál nem valószínű, hogy ezt szükséges volna bekötni de ha lehetőség van rá, nem árt ha bekötik. Ezen a képen éppen egy autógáz tartályra szerelt komprit látni és a bekötések is jól látszanak. Ha nem a nyomáskapcsolón van kialakítva a segédlet csatlakozása, (mert különben elég sérülékeny a kapcsolón a menetes rész) azokat a részeket le kell vakdugózni.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2018
Csak egy kérdés mindenkihez:
Mi az oka annak, hogy a reteszt következetesen szinte mindenki "ÉK" -nek hívja? Az nem egy másik konyhanyelvi elnevezés (még ha az lenne sem lenne szerencsés) hanem egy másik gépelem.
A szakirodalomban le van írva részletesen.
Valoban nem jol hasznaljuk, de mivel a tobbseg erti mire is utal es ez egy forum nem pedig a muszaki egyetem gepelemek gepszerkezetek tanszeke igy talaln bocsanatos bun.
ui.:a flex is egy marka ami gyart minden felet megis mindenki a sarokcsiszoloval azonositja marakatol fuggetlenul.a koznyelv viszont tudja mit kell rajta erteni ezert nem okoz fennakadast.a nyelv meg folyamatosan valtozik ha tetszik ha nem. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
De a flex a szlengben is egyértelműen utal a tárgyra. De ha kanapét akarsz, és fotelt kapsz, ne lepődj meg ha nem fértek el rajta hárman a nappaliban...
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
Huha...bocsánat kicsit táviratira vettem a stílust...
Kér darab TK-200-as kompresszort hajtanék meg egy 2,2 kw-os motorral...
ajanlom figyelmedbe: http://www.draspo.hu/wp-content/uploads/2014/08/term_katalogus_csonka.pdf
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
Szia!
Jól fogalmaztál... "hajtanál meg"... A 2.2 kW egyhez elég, áttételezve, lassító hajtás mellett. Talán. De 2db tk200-hoz alsó hangon kell 5kW.. Legalább.. De inkább 6kW.
Kisebb fordulatszamon kisebb teljesitmenyt igenyel es no az elettartama.
Valóban kisebb teljesítménnyel lehet hajtani, de a szükséges levegőmennyiséget, ugyanannyi (vagy még több) löket alatt fogja szállítani, tehát többet fog menni a motor... így csak látszólag nő az élettartama, mert kevesebb munkát lehet vele végezni. Sok esetben egy minimális működési fordulatszámot pedig illik elérni, szóróolajzás esetén például nem biztos, hogy kis fordulaton is eljut az olaj a kenési helyekre.
Lehet eladok mindent és veszek egy LIDLes kéthengeres....bár a barkács részéről nem szívesen mondanék le és a 100 literes tartályról sem. Főleg, hogy szakember ráhegesztett gyönyörűen mindenféle kiállást.
De újabb problémába futottam közben: A levegő ki és bemenetek mérete és menetemelkedése nem ismert számomra. Voltam csavarboltban és víz-gáz szerelés boltban is de megközelítőleg sem tudtam csatlakozókat adni. Hol tudnék ilyesmit vásárolni és milyen méretű fittingeket keressek ? 1/2-es Festo csatlakozókkal akarom megoldani a csövezést.
Közdarab, esztergályos. Menő csavarboltokban sem kapsz II., III. sorozatú, egyébként szabványos menetű csavar, anya, hollandi, stb-t. Vizes boltban is csak a fősorozatú elemek vannak. Én 2 évig vadásztam 18×1.5 mm-es anyát (jobbos,-balos), végül unokaöcsém megesztergálta az új munkahelyén.
Hidraulika, és pneumatika boltokban kaphatsz menetes szerelvényeket gyakorlatilag bármilyen szabványban és mérettel, de ipari cuccok lévén arany árában. Ha csak egyetlen darab kell a leálláshoz, a többit pedig kommersz darabokkal oldod meg, akkor is olcsóbb elmenni egy maszek esztergályoshoz, ha nagyon szomjas, akkor is olcsóbb mint készen keresni kivárni csengetni.
A menetemelkedést egy menetfésűvel lehetne egyszerűen mérni, de ha nincs, akkor 10-15 menet magasságát méred meg amilyen pontosan csak lehet, és a mérés eredményét osztod a menetek számával, így a mérési hibád is osztódik A menet külső átmérőjét is meg kell mérni ez csak akkor nehéz, ha menetben tömített kúpos menetről van szó. Ha már tudod mi kell, webáruházakban is érdemes körülnézni:Például a RECA A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2018
Megvan a megfejtés a menetemelkedésre illetve a teljes menetnek a mérete 26 x 1 1/2....
Csömöri út 50-ben mindent lehet kapni ezzel a menet emelkedéssel és ebben a méretben mindenféle átalakítót is. És ha kell csinálnak hozzá, természetesen levegő csövet is csatlakozókkal mind a két végén. Bár ez hidraulika bolt de a Pálya utcában, onnan nagyságrendileg 100 méterre meg van pneumatika bolt ahol mindenféle visszacsapó szelepet és ezt azt árulnak ami azért lényegesen olcsóbb mint a több száz báros nyomásra készített alkatrészek. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2018
Ha nem sikerult kilogikazni akkor leirom, hogy az elotte szereplo hozzaszolasra valaszoltam.
Ezt gyorsan cafolnam is.
700ft volt a hidros boltbana kozdarab. nem talaltam olyan szakit aki 700 ert legyart egy kozdarabot abban a minosegben feluletkezelessel mint a bolti.
Sziasztok!
Örököltem egy kompresszort, nem tudom a pontps típusát de szerintem tk200-as Szétszedtem de nem tudom honnan szerezhetnék be hozzá dugattyút és gyűrűket.valaki nem tud esetleg? Válaszokat előre is köszönöm
Draspo Csonka divízió - Szigetszentmiklós !
Itt mindent ami kell a kezedbe adnak....bár nem olcsó !!!
Sziasztok!Épített valaki DAC légsűrítőböl kompresszort?Esetleg valaki ismeri ennek a típusnak a lelkivilágát?
Lemaradt az előzőből.A pirossal jelzett helyeken szeretném megoldani az olajzást.A jobb oldalon alul levő nyíláson kifelé levegőt nyom-üresen olaj nélkül próbáltam kézzel hajtani-a baloldali egy szelep amit a főtengely mozgat gondolom.Elképzelés az volt ,hogy a jobb oldalira egy ejtő tartályon keresztül engedném az olajat a baloldalinál vissza nyomná a tartályba.Szemből ahol négy csavar van eredetileg a teherautón olajszivattyú van de ez le van zárva most.
Amíg nem tudod hogy néz ki pontosan a forgattyúsház, ne kísérletezz!
Természetes, hogy a dugattyú alatti részben is változik a térfogat, ezért ott is szívni és nyomni fog. Legjobb lenne egy működő autón megnézni, hogy saját tartálya van-e, vagy be van kötve a motor olajozási rendszerébe? Ha egyszerűen egy ejtőtartályt használnál, akkor kiszippantaná az olajat, aztán visszatolná, másodpercenként sokszor.... ez biztosan nem az üzemszerű működés lenne.
Köszönöm a válaszod.Van kép ahol bent van a helyén de nem látszik minden, van egy másik kép amin rajt van a olajszivattyú is.Stétszedni nem szeretném , hiszen ami nekem van még nem volt felszerelve soha a kosz ami rajta van vagy inkább por az tárolásból eredően van rajt.A forgásirány ha szemben állok az ékszíjtárcsával , jól gondolom, hogy balra forog?
A kepen jol latszik hogy be van kove a motor olajkorebe.
A forgasiranya gyanum szerint ora jarasaval ellentetes.
Azt látom én is , de nyilván légkompresszornál nem tudom bekötni mivel nincs motor, és az egyik csatlakozás ami kérdésemnél szereplő képen balodalt jelölve van nem is látszik pontosan a motortérben-
A felso olajnyilas a bevezeto.Ahogy irod ott van egy visszacsapo szelep.
A masik szivja el az olajat es a "kartergazt". A motor olakorebe csak az olajhutes miatt van bekotve, maga a kompresszor szoro olajzasu. A kertergaz fejlodessel sokaknak meggyult a baja, de ha veszed a faradtsagot es visszaolvasol eleg sok jo megoldast talalsz ra.En is innen kolcsonoztem az otletet.
Így az előző három hozzászólást olvasva elgondolkodtam, hogy most ti láttok rosszul valamit, vagy én vagyok vak? Ha a motorral szembe állsz, láthatod a hűtőventillátor lapátszög állásából, hogy az bizony jobbra forog, mivel szívnia kell a levegőt. Ebből következik, hogy a kompresszor is jobbra, azaz órajárással egyezően forog. Én bizony nem látok a két tengely közt irányváltó áttételt...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |