Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   255 / 340
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Szia! A MAP szenzort azt nézted, hogy milyen állapotban van? .... mert nyakig "trutyis" szokott lenni.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Tiszta.
Tegnap levettem a Coolert is, elöl az összes turbó csövet, nem találtam lyukas csövet se. Kedden lepróbálom az egész turbó cső szakaszt nyomáspróbával.
Egy másik bontott MAP szenzorral jobb volt, annál csak 1500 alatti gyorsításoknál füstölt, most a gyári MAP szenzorral 1500 felett is feketén füstöl.
A vezérlését nézve szerintem zárva kellene lennie az EGR-nek, de tuti hogy nem zár le, így hiába is tölt a turbó, ha nyitva az EGR még 0,5mm-en is elszökik a nyomás.
(#) attika válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 4, 2018 / 1
 
A szolenoid az egy sima mágnesszelep, azt le tudod külön próbálni, hogy jó e, zár és nyit rendesen?
Persze mind ezt lehúzott csatival próbáld.
(#) Thomas10100 válasza attika hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Működő autóból van. Ami most benne van
De leellenőrzöm.
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Nem ilyen probléma van véletlenül?
(#) soundst válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Fától az erdőt! Mindenhol kerestem a biztosítékot, pedig ott volt a táblában elrejtve a kék pöttyös műanyag alatt. Kicseréltem a 7.5 amperos biztit és most működik a belső tér világítás!
Már csak egy gondom maradt, hogy a központi zár problémámra találjak valami megoldást. Lezárásra működik az összes ajtó, viszont nyitásra nem. Szakadt lehet valamelyik kábel valahol? Esetleg valamelyik relé rossz?
Biztosíték probléma nem lehet, mert azokat már végignéztem...

Köszönettel,
J
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Csöveket átnéztem, kedden le is fogom nyomáspróbálni a turbótól az EGR-ig, ha tömít akkor azok mind jók. Szemmel nem látok lyukas csövet, esetleg a bilincseknél ha engedne.
Az EGR-t most behoztam, zsíroldóval kitakarítom, hátha maradt még a záró tányér alatt valami.
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Ha látnád a lyukas csövet akkor nem kérdeznél hanem már megoldottad volna a problémát. A vastag cső a motor felőli oldalon kireped. Azt nem lehet látni onnan ahonnan rá lehet látni erre a részre. A videón éppen ennek a tipikus EGR szelep és turbótömlő problémának a megoldása van bemutatva.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Az EGR alatti csövet már szilikonosra cseréltem, illetve az összes csövet fogtam a kezemben és nincs lyuk rajtuk. Túl könnyű lett volna
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Az EGR-t még kipucoltam zsíroldóval, jött ki belőle korom bőven, amit nem is láttam ami9kor pucoltam ezelött. Holnap beviszem munkahelyemre, vákuummal kinyitom és megnézem hogyan zár, nyit
Köszönöm a segítséget!
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Ha az EGR főszelep jónak lesz mondható, akkor még a vezérlőszelep is lehet hibás, nem jól zár és átenged és azon keresztül tartja nyitva a vákuum a főszelepet.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2018 /
 
Most úgy néz ki hogy amit kipucoltam az olyan mint a gyári, ha most is esetleg akadna a tengelye, amit nem hiszek. Akkor kuka az EGR szelepem.

A gyárilag bennt lévő EGR vezérlő szolenoidot szétszedtem. A másik a kocsiban, ez szerintem nem megy tönkre soha
Szóval leszedtem a peremezést és szétszedtem. Van egy membrán szerű benne, amin van egy hosszú rúd ami a tekercsben csúszkál, ez a tér van egy csővel a légszűrőbe visszavezetve.

A membrán másik végén egy sima kis lap van, ami elzárja a vákuum útját.
Át nem enged ahogy néztem. De leellenőrzöm majd.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2018 /
 
Hát nem lett semmivel sem jobb a tiszta EGR-el.
Szolenoid is a második van benne.

Mi vezérli még hogy lezárjon?
Ha nyomok egy kövér gázt és egy picit visszaengedem a pedált, majd újranyomom akkor jó.
És ahogy nézem csak nagy terhelésnél van ez, alacsony fordulatról gyorsításnál és hirtelen gázadásra.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2018
(#) Moderátor hozzászólása nerobi70 hozzászólására (») Márc 6, 2018
 
Egy kérdést csak egy helyre teszünk fel!
(#) meroly hozzászólása Márc 9, 2018 /
 
Sziasztok!

Korábban írtam már torpanásos gondról egy kevesett futott Clio 2-vel kapcsolatban. Akkor végülis az egy éves bosch platinum gyertyák densora való cseréjével megoldódott a gond, azonban ezekkel a gyertyákkal két hét múlva környezetvédelmi lámpa felvillanása és DF106-os katalizátor hiba (elm nevén P0420) jött elő. Először töröltem, majd két hétig semmi, viszont újra előjött.

Néztem élő adatokat, ezekről csatolom a képernyőképeket. Ez a gyári Clip szoftver.
Elvoltam emisszió mérésen, 0,5 CO-t mértek fordulaton, alapjáraton azonban 0,3 alá ment. 0,3 alatt kell lennie. Lambdta tartotta az 1-et. Tavaly augusztusban műszakiztam ugyanott, akkor minden rendben volt.

Katalizátor cserével riogatnak, de az értékek alapján ez más lesz.
A gyertya okozhatja? Valaki esetleg lát furcsát a grafikonokban?

Köszi előre is!
(#) babchy válasza meroly hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Szia!
Eltört/megrepedt a katalizátorod..
Ha nem gyárira cserélsz(akár bontottra), figyelj a méretére. Mert ha eltérő lesz(hiába lesz jó a füst érték) hibát fog dobni!
Nagyon nem érdemes húzni se, mert szétaprózódik és elvándorol hátra. Jobb esetben csak zörög majd, avagy (rosszabban)egy nagyobb darab úgy fordul,h.eltömíti a kipufogást.
Ha korábban ment"sokat" az autó égéskihagyásokkal, (megpakolhatta a katalizátort benzinnel) attól is előfordulhat. De a szakirodalom mindíg azzal riogat,h.a forró katalizátort hirtelen lehülés(jeges pocsolya) éri eltörhet. Anyira nem jellemző ugyan, de ki tudja..
Sajnos..
(#) meroly válasza babchy hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Köszönöm a gyors választ.
Meglepne amit mondasz, hisz a kocsiban 35ezer km van, abból 20ezret már én raktam bele és eddig nem jött elő semmi. Nem hallottam hogy sérült volna, normálisan használom. Nem kopog nem zörög. Eddig mindenki aki látta csodájára járt hogy mennyire jó állapotban van (a motortér is).
Ezért is furcsa, amit írsz. Ha a katalizátor rossz, akkor a CO-nak 1-1,5%-nak kellene lennie, legalábbis így olvastam valahol.
Félre ne értsd, nem vitatkozni akarok és nyilván ha tuti az rossz, akkor természetesen cserélem, mert egy autóra költeni kell.
Engem igazából az érdekelne, hogy a hátsó lambda szonda jele miért követi le egy az egyben az elsőjét?
(#) CTAC hozzászólása Márc 10, 2018 /
 
Sziasztok!A napokban vettem egy 2005-ös évjáratú Vw Caddy-t, és a következőt tapasztaltam.Az utastérben 3 db lámpa található.Ezek egymástól függetlenül kapcsolhatók.Ha a kapcsolót arra az állásra nyomom, ahol ajtó nyitásra kellene kapcsolnia, akkor kigyullad, és nem alszik el sem ajtó csukáskor, sem gyújtásnál, sem motor indításnál.Gondolom késleltetős, de 10 perc után is világítanak.Tehát mindegyik lámpa egymástól függetlenül kapcsolható, és mindegyik ezt csinálja...Mi lehet a probléma?
(#) bbb válasza CTAC hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Szia!

Az ajtónyitás érzékelő kapcsoló. Egyszerűen nem érzékeli, hogy benyomtad. Ellenőrzéshez ajtó kinyit, majd kapcsoló kivesz és megmér. Lehet, hogy csak simán elrozsdált az érintkezési felület.
(#) babchy válasza meroly hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Szia!
Hát valóban, ilyen futásteljesítmény mellett érdekes,h.ilyen hiba van!
Azért jó a CO, mert még egyben van. És ezért sem zörög még.
De összeroppant vagy megrepedt és a lambda érték már ugyanaz.
A katalizátor után le lehet kötni és belesni. Lehet,h.látszik is. (bár jobb lenne, ha nem lenne baja)
Valahol van mentésem nekem is.
(#) VIM válasza meroly hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Több helyen írják, hogy a szoftver érzékeny, hátsó szonda kontakt hibás lehet, tömörtelen a kipufogó rendszer stb. A gyújtógyertya is no meg az üzemanyag minősége is közrejátszhat ha már az égésből származó értékekről van szó. A két szonda mért értékének azonosnak kellene lennie, legalábbis egy bizonyos határok között ami "szűkre" van hagyva szoftveresen. A katalizátor tisztítás Bővebben: Link nagyon nem jöhetne szóba az általad leírt kilométer mennyiség megtétele után. De Te sem tudod biztosan a kocsi előéletét, mert elég egy behúzatás és az el nem égett üzemanyag ha bekerül a katalizátorba lehet, hogy helyrehozhatatlan problémát fog okozni.
(#) meroly válasza babchy hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Van egy gyanúm, csak olyan mélységében nem értek hozzá, hogy pontosan alá tudjam támasztani, de megírom.

Kb egy évvel ezelőtt bosch platinum prémium gyertyákat vettem benne (pusztán jóndulatból meg mert minőséget akartam), amit akkor minden katalógus ajánlottnak írt (azóta már kivették). Namost állítólag ennek a gyertyának nagyon erős áram kellett, ezért is volt magyarázat arra hogy magas fordulaton néha meg-meg torpant, aminek hátterében a szikrakésést gyanítottuk. Valamilyen szinten igazolást is nyert ez, hiszen sima egyszerű mezei denso gyertyával nem produkálta a hibát.

Nade, most jön az elméleti feltételezésem.

Az ECU folyamatosan tanul, állít, finomhagol. Mi van akkor ha a platina gyertyákhoz állítódott a befecskendezés és a dúcsítási arány? És mi van akkor ha ezekhez az új gyertyákhoz már régen nem az az érték kell, ergo túldúsít emiatt, ami persze a katalizátorban jelentkezik pluszban. Fogyasztás emelkedést nem vettem észre, ugyan tök más időjárás volt az elmúlt hónapban, de szerintem nem fogyaszt kiugróan többet. Ez most télen szinte 75% város 8,4l/100km.
Az is alátámasztja mindezt, hogy a gyertya csere után két héttel jelentkezett a károsanyagkibocsátás jelzés. És úgy tanultam mindig ott kell keresni a problémát először amihez nyúlva volt, mert nagyobb az esély hogy el lett baltázva valami minthogy egy tök másik alkatrész csak úgy elromlik.

Az Clip-el az adaptív adatokat nulláztam, utána rázkódosan is indult és újra fogja tanulni a dolgokat, csak nem tudom a fojtószelepen kívül még mi az amit ilyenkor nulláz a cucc.

VIM:
Egy kocsi előéletét sohasem lehet tudni biztosan. Azonban ez a kocsi kolleganőmé volt, akit minden nap láttam az elmúlt 10 évben jönni vele dolgozni, ismertem jól, vigyázott rá mint a szeme fényére, neve volt, garázsban tartotta stb. Aztán előjött nála a trafó gond, cserben is hagyta és megingott a bizalmba benne, meg már 10 éves elmúlt, kellett az új, ő dolga, én persze csak örültem neki. A szerviz ahova járatták és akihez, az másik kolleganőm tesója, szóval két forrásból is meg tudom erősíteni hogy a kocsi rendeltetés szerűen volt használva, mindent megkapott amit kell. Persze ez sem 100%, de egy vadidegentől véve és ahhoz viszonyítva lényegesen jobb alap.
A leírás szerint a hátsó lambda szonda értéke fix kell hogy legyen. Csatolok képernyőt.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2018
(#) VIM válasza meroly hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
"Rossz az aki rosszra gondol", de én nem szándékosan tételeztem volna fel amit írtam csak "mi van ha" ilyesmi történt a használat során. Máskülönben ha a motorvezérlőt szoftveresen alapra (gyári beállításra) állítod vissza, akkor kezdi elölről a "tanulást". De amit most írtál a kocsi előéletéről az talán kicsit előre vetíti a katalizátor-lambda szonda problémát. A kocsi 10 év alatt ment 15 ezer kilométert, városban araszolva. Ez évi 1500km. Rendkívül kevés. Ez a használati gyakoriság majdnem gyalogmeneti kilométer mennyiség (napi 4km/nap X 365nap). A katalizátor talán sosem volt felmelegedve igazából és így talán lerakódás lehet benne ettől a használattól. Arról esetleg nem szólnak a hírek, hogy ez a hiba mióta áll fenn, mert akkor az azóta megváltozott körülményekben keresendő az oka? .... jutott eszembe, olajat nem fogyaszt egy kicsit sem?
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2018
(#) meroly válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
JPontosítok kicsit.
12 evet ment kb 12ezret, havonta egyszer főúton. Ekkor használta kolléganőm apukája.
Majd a fennmaradó 1-2 evben kolléganőm kb 1000-1500at tett bele csak városban napi 4-5km-el.
Olajat nem fogyasztja de ra fogok csekkolni mert csak a skálát szoktam megnézni a kijelzőn hogy hidegen az 5-ből 4, melegen meg 3 rublika.

A hiba a bosch platinum gyertya sima densora való cserélése után két héttel jött elő. Előtte egy évig semmi. Egy éve van nálam a kocsi. 20ezret tettem bele ez idő alatt.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2018
(#) babchy válasza meroly hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Az jó gondolatnak tűnik. A rengeteg rövid használat biztos nem tesz jót. Már-már extrém. Szinte mindig dúsításban ment, és megállt.
Az önadaptációt nem gondolnám ugyan. De láttam pár érdekes(hihetetlen) hibát, amit a nem odavaló gyertya csinált..
Nem jellemző az olajfogyasztás. Volt egy időben,h.szelepszárszimeringes volt ez a motor de én csak egy olyat ismertem, pedig rengeteg van belőle. És még a "rosszabbak" se eszik.
(Az enyém sem eszi, pedig 210e van benne.)
(#) Thomas10100 hozzászólása Márc 11, 2018 /
 
Sziasztok!

Előre jutottam a Ford Mondeommal. (2006-os Tdci)
Volt az hogy a MAP jel leesik 0 körülire a 255kPa felett.
Rájöttem arra hogy ami a kocsiban van MAP szenzor az nem a gyári, és persze kicseréltem annó de ugyanolyanra.
Ez van benne: 1C1A-9F479-AA
Ilyen kellene bele Ford katalógus és alvázszám alapján: 4S7Q-9F479-AA

Szerdáig talán megjön a bele való, kíváncsi leszek lesz-e javulás.
Szerintetek se kompatibilis a kettő ugye? Más a feszültség és a nyomás tartománya is.
(#) wyx válasza zole01 hozzászólására (») Márc 12, 2018 /
 
Szia, van valami ujdonsag ezugyben? Egyeztessunk.
(#) meroly válasza babchy hozzászólására (») Márc 12, 2018 /
 
Felhívtam a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, a tavaly augusztusi műszaki vizsgakor 0,00 volt a CO kibocsátásom, most meg ugye 0,5, a határ pedig 0,3. Ez azért érthetetlen számomra, hogy ennyi idő alatt totál elromlik a katalizátor....
(#) enree hozzászólása Márc 14, 2018 /
 
Sziasztok!
Vásároltunk egy Ford Ranger 2003 2.5 járgányt. Hidegen csak úgy hajlandó indítózni, hogy háromszor-négyszer izzítani kell, aztán hajlandó tekerni. Ha egy izzítás után tovább fordítom a kulcsot, elsötétül a műszerfal és néma csönd. Melegen semmi baja, azonnal indul. Próbáltam azt is, hogy mikor elfordítom a kulcsot, akkor kicsit megmozgatom, hátha a betét a ludas, de semmi eredménye. Csak a többszöri izzítás után kel életre. Mi lehet ennek az oka?
(#) hg6dab válasza enree hozzászólására (») Márc 14, 2018 / 1
 
Alapos kábelvizsgálat szükséges. Minden nagyáramú kábelt -testkábelek meg az önindítón közösített akku plusz kábel - meg kell bontani, megtisztítani az oxidációtól. Az átmeneti ellenállás okoz ilyen jelenségeket.
Következő: »»   255 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem